Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

http://totalcar.hu/magazin/tec...
A hónolás
A hónolás az angol honing szóból ered, ami valami olyasmit jelent, hogy kövön lehúzni, csiszolni egy tárgyat. Magyarul, és úgy általában a nemzetközi szaknyelvben furatok végső finommegmunkálását jelenti, klasszikus esetben hónolókővel. A csiszoláshoz hasonló folyamat során jön létre a századra pontos furatátmérő, de ennél fontosabb a felület jellege.
A hónolás során a kő a furat palástján keresztmintás csiszolatot képez, amelynek apró karcaiban sokkal jobban megmarad a dugattyú kenéséhez szükséges olajréteg, mintha tükrös lenne a felület, ugyanakkor elég sima ahhoz, hogy a dugattyúgyűrűk ne szenvedjenek el miatta túlzott kopást.
Amikor szétszednek egy motort, gyakran hangzik el, hogy még látszanak a hónolási nyomok, ami egyrészt valóban jó hír, másrészt egy több százezret futott, igazából fúrást igénylő blokkban is fel lehet fedezni őket.
Tévedsz. A hónolás hiánya jelzi a kopást. Szerepe nagyon fontos. De nekem persze mindegy...
Egy gépészeti szakközép , és amire emlékszem belőle. Ez volt a tarisznya.
Én 3. Éve használom a night breaker izzókat , hibátlanok
Elől a helyzetjelzőbe egy projektor fejű 10w-os ledet használok, az is birja
Az a kopás amekkora azon van nem számottevő. Ha kicsiszoltatok a hengerből a hónolással és az új gyűrűk mire bekopnak éppen ott vagyok mint így.
Nem akartam, mert nem volt akkora kopás a kompresszió-gyűrűkön, és a hengeren sem. És azóta nincsen olajfogyás. Generátorlánc és feszítő meg a kuplung mögötti 6305 C csapágy lett még cserélve.
Szintén Osram Night Breaker Unlimited-et használok, tényleg észrevehető a különbség.
Az elején kicsit féltem, hogy nem bírja majd sokáig (a megnövelt fényerejű izzók rövidebb élettartamúak), de egy teljes szezonon már túlvagyunk, most kezdődik a második és még nem égett ki.

Lecseréltem a helyzetjelzőt is, mert a Night Breaker szép fehér fénye mellett csúnyán sárgállott.
Ez van helyette: OSRAM W5W COOL BLUE INTENSE

Nem tudom, miért ez a neve. Kikapcsolt állapotban ugyan halvány kék színe van (ez amúgy nem feltűnő az álló motoron), bekapcsolva viszont ugyanolyan hideg fehér fénye van, mint a Night Breakernek. És így már nagyon szép az összkép!
Ezért jobb az, ha hozzáértő szerel....
Jozsi bacsi!
Olajlehuzo gyuruket csereltel a kompresszio meg olajatereszto gyuruket nem? Es nem honoltad meg a hengereket? Nagyon fontos a honolas!
Egyebkent itt van egy Nighthawk 300 ezer feletti kilometerrel. A tulaj egy szer le akarta huzni a hengereket, nem tudta igymaradt ugy ahogy van. Megy a mai napig.
Ha tükrös a felület és nem látszik a hónolás, akkor kopott a henger....
Nyugaton mas a szakszerviz , nem osszehasonlithato az itthoni balfacanokkal...
Az enyém: Honda CBX 750f és szerintem a 32 év alatt biztos van benne 100 000 km. nem tudom mennyi, mert az óra cserélve lett.
De le a kalappal, mert ez egy műszer!!
Egyetértek ! Én is magamnak szerelem , és éppen ezért tudom mi van benne. Ezek a motorok nem 125-ös Danuvia-k, a 32 éves Hondámat a télen szedtem szét, mert olajlehúzó gyűrűket és szelepszár szimeringeket cseréltem benne más egyebek mellett, és a hengerekben ahol a gyűrűk nem járnak még a hónolás nyoma látszik. Nem hogy kopás lenne , de tükrös a felület. Le a kalappal az anyagminőség előtt !!
Mint írtam nem meggyőzni akarlak. Tedd ahogy jónak látod, szerintem túltárgyaltuk a dolgot.
Én meg úgy vagyok vele, ha nincs akkor onnantól már az eladó eleve gyanús. Szinte biztos, hogy azért nincs, mert a km-óra visszaforgatás biztos jelei derülnének ki azonnal. Az enyém sem végig vezetett, de adom mellé. Meg a kapott számlákat is (amiken mind van km óra állás). Ezzel is tudom jelezni, hogy megbízható vagyok és nem hazudok...
Szerintem parasztvakításnak jó. Meg kitörölni vele. Mondom ez az én magánvéleményem, nem kell vele egyetérteni. Persze nem hátrány ha van, de nem dobok hátast tőle. Főleg, amilyen munkát végeznek egyes műhelyekben. Én mindig is magam szereltem az összes motoromat, annál tutibb nincs szerintem.
Akkor a mai álláspont szerint a lényeg!
Használt motort nem veszünk, mert tekert az órája, van rajta egy kavics felverődés, túl sok UV érte, nincs meg a cserélt kormányvégsúly számlája Nem tudom, hogy valóban cseréltek e már benne olajat, de csak 4000km van benne de már 6 éves ja meg persze végig vezetett szervizkönyve van

Tanulság! Ne Higyj se a szemednek, se a fülednek, IRÁNY A GYÁR ÉS CSAK AZ ELŐTTED ÖSSZESZERELT LEPECSÉTELT MOTOR a JÓÓ MOTOR
Arról legalább tudod, hogy nem lehet "baja"
Szerintem nincs mit ragozni ezen, már el is kezdtem gyűjteni az új GSX S1000-re
Mire meg lesz a lééé addigra meg már 5 éves lesz, és lesz benne 6e km, akkor kezdhetem elöről


A fent leírtakkal egyet is lehet érteni, meg nem is Csak hadjuk ezt a használt motort vennék, de mégse mert az új a tuti dolgot
Ha a szervizkönyv az égegyadta világon semmit nem jelent, akkor miért van?
Ja Te látod a szervízkönyvből, hogy összetörték-e. Okés.
Egyébként ki állította, hogy jó állapot garancia is bármire? Egy használt motornál semmi sem garancia. Egyszerűen dönteni kell valami alapján és én (meg sokan mások) az állapotot nézzük és nem a km órát, meg a szervízkönyvet mert az az ég egy adta világon semmit sem jelent (szigorúan a saját véleményem).
Nem akarlak meggyőzni, felőlem azt veszel amit szeretnél, csak leírtam a véleményem. Mindenesetre remélem megtalálod amit keresel
Mondjuk szervizkönyvből, a hozzá adott számlákból, vagy nem tudom meg. De ettől még nem igaz , hogy a jó állapot valamire is garancia a jövőben. Csak az új motor a biztos. A használt az lutri, különösen ha 8-10 éves vasakról van szó. Van aki a legbizalomgerjesztöbbekkel szív (volt ilyen nekem autóba), míg mások megveszik a sokat futott, ütöttebbet, aztán mégis jó.
És akkor Te, honnan állapítod meg, hogy nem volt törve? :D Kicsit ellentmondásos...
Mert nem láttál olyat, amit szakszerűen javítottak, mert mondjuk a biztosító fizeti. Nekem ugyan nem konkrétan törött, hanem csak felborította egy autó a parkolóba a motoromat, de mindent cseréltek rajt ami sérült, gyári, új alkatrészre. Ugyan ezt megcsinálják akkor is ha mondjuk görbül a villa. Cserélnek mindent. de ha választani lehet, én inkább olyan motort vennék, ami nem volt törve, még akkor is, ha valami szépen van javítva. Ma olvastam egy KTM hirdetést, ahol garanciában cserélt motor volt egy Duke-ba. Tökéletes állapot, új motor. de azért bennem ott motoszkál, hogy milyen tulaj volt az, aki garanciaidöben kinyírta és miért eladó, ha egyszer kapott bele új motort???
Én még olyan törött motort nem láttam, amin ne látszottak volna a javítások nyomai.
Ez az állapotot veszünk legalább akkora mellékvágány, mint a vezetett szervíz könyv. Ezer apró szarság jöhet elő egy tíz éves, ránézésre jó állapotú motorban. Söt, egy törött, majd romjaiból felépített motor is lehet tökéletes állapotú szemre, söt egy elborult motor is lehet ami állapota alapján nem bizalomgerjesztő, aztán meg lehet, hogy van benn 25.000km és minden évben járt rendes szerelőnél. Csak éppen ott vannak a borulás nyomai... eszembe jut egyik ismerősöm, aki vett pár éve egy gyönyörű Vectrát. Tényleg szép állapotú volt. Aztán már egy év múlva jöttek a gondok. pillanatok alatt beleugrott egy millió. pedig szép állapotú volt, kívül, belül....talán ha nem lett volna benne ténylegesen kismillió km, akkor meg is érte volna az árát....
Sziasztok!
Egy kicsit én is hozzászólnék ehhez az ilyen olyan állapotú , meg karbantartott témához
Seby_01-nek igazat adok
DE! Aki ragaszkodik ahhoz hogy szervizkönyv meg társai, na az vicc
3éves koráig elvittem a márkaszervizbe a kocsimat, ahol nem 1x fogtam a fejem, hogy naa ezek aztán inkább mentek volna péknek...
Szakmámból fakadóan, még szép hogy nem vittem el a 4. év-től a márkaképviseletnek a kocsit, magam megcsinálom rajta a fontosabb revizíókat. Aztán meg ha eladnám, pl jönne egy tipikus 50éves doki, és mutogatnám neki a papírokat , 1 tollat használva végig! És azzal irkáltam dátum szerint hogy mit cseréltem vagy javítottam rajta, háát nyilván kiröhögne, mert nem látja a pecséteket csak 3 évig... Meg mi az hogy 1 év alatt beleszaladt kemény 3800km (ilyen is volt) egy autóba aztán olaj+szűrő csere.... ÚGY SEM HISZI EL , de bármelyik komolyabb szervizben átnézheti, HIBÁT NEM TALÁLNA!
Autónál is meg motornál is ÁLLAPOTOT VESZÜNK nem pedig KM-t
8év alatt van benne 65e km, és betolnám a szalonba simán lehetne rá azt mondani, hogy a raktár felső polcán volt, csak ott felejtettük...

a Hornet-et 2012-ben honosította az 1. Magyar tulajdonos , én a 2. Magyar tulajdonosa vagyok
Hogy Németországban hány tulajdonosa volt, biztosan azt nem tudom (állítólag 1 volt)
KM szerint 24500km-el vettem , ha annyi van benne ha nem, az állapotát néztem nem, a km állást! (Most van benne 32...KM)
Kaptam mellé egy Német nyelvű szerviz könyvet, amiből semmit nem értek, de van sok pecsét hurrá
A motor szép volt, jó volt, pici alku és már hoztam is el
Természetesen hiába a sok pecsét, ha a munkát nem végzik el, mert mint kiderült egy valamit ott helyben nem néztem meg!

Csak kérdezem, hogy ti mikor megvettétek a motort, akkor a hűtő sapkát levettétek?????

Na 2005-ös Hornet és 2013-ban még mindig a gyári fagyálló volt benne, szép kis szemcsékkel
Hondabubus segített, és egy nagy öblítésnek meg fagyálló cserének köszönhetően tiszta mint a patyolat , mellesleg addig se volt baja....

U.i Van egy 1988-as Lada Samaránk, most van benne 49e km, na ki hiszi el???? SENKI!!!
De ha körbenézik akkor leesik a álluk
Ennyi volt az én kis bele vau-vaum