Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ez volt az:
http://www.braketech.com/index...


WHAT'S THE DIFFERENCE BETWEEN DOT 5 AND DOT 5.1 BRAKE FLUID?
DOT 5 is a silicone based synthetic fluid originally designed for use in military and government vehicles where regular maintenance could be problematic. Although not hygroscopic in the traditional sense, water molecules will still find their way into your hydraulics creating globules rather than being suspended as with traditional DOT 3/4 & 5.1 fluids…the end result is the same: contamination. DOT 5 Silicone was never intended for serious high performance application. Harley Davidson uses it I suspect because it won't ruin your paint if you're all thumbs and miss the toilet a lot. Interesting aside; HD's sporting wing; Buell, has switched to a higher performance DOT 4 in all their 2000 models. DOT 5.1, albeit confusing in designation (thank the D.O.T. for that), is effectively a lighter viscosity synthetic poly glycol fluid with DOT 4 performance parameters. It was developed for use in mechanical ABS systems that require a higher cyclic rate capability
"So what about DOT 5 brake fluid?

DOT 5 brake fluid (not to be confused with DOT 5.1) is fundamentally different than the rest of the DOT fluid range in that it is silicone based brake fluid.

It was originally introduced to give a higher boiling temperature over glycol-based DOT 4 brake fluid. Purple in colour and sometimes referred to as 'synthetic brake fluid', DOT 5 is not compatible with any of the glycol-ether based DOT fluids that we've been focusing our attention on so far.

Although tests have been carried out by the various hydraulic mountain bike brake manufacturers, DOT 5 has so far not proven itself to be a better alternative to glycol-ether based fluids used in hydraulic mountain bike brakes today.

It is also more compressible than the other DOT brake fluids which can lead to a sluggish or spongy brake lever (or pedal) feel, and therefore requires special design considerations when used in brake systems.

Furthermore DOT 5 is hydrophobic and does not absorb water from the atmosphere like regular DOT brake fluid will."

Valahol régebben azt is olvastam róla, hogy elvileg a katonaságnak lett kifejlesztve a kisebb karbantartási igény miatt, de hiába a magasabb DOT szám valójában a hosszabb élettartam kárára egyes fontos paraméterei rosszabbak mint a DOT 4-é...
Nekem masodik eve dot 5-os van elol. Semmi gond.
Viszont azt tudja-e valaki miert kell a harley-ba dot-5-os? Sok sok modellbe.
Idézem:

A legmodernebb fékfolyadékok a DOT 5.1-esek, mivel ezek már nem tartalmaznak szilikont sem.

Polyglykol bázisú teljesen szintetikus fékfolyadék tárcsa, dob- és ABS fékrendszerekhez és tengelykapcsolókhoz. A kereskedelemben kapható szintetikus fékfolyadékokkal keverhető, a versenysport fékfolyadékainak kivételével.
A magas száraz ( >260 oC) illetve nedves forráspont ( >180 oC) hosszú élettartamat biztosít a fékfolyadéknak. A magas forráspont azért fontos, mert a fékfolyadékok elnyelik a levegő nedvességtartalmát, ezáltal csökkentve a forráspontot és ezáltal a fékezés biztonságát is.
Minden olyan fékrendszerhez használható, ahol a DOT 5.1, DOT 4 és DOT 3 az előírás. Mindenekelőtt az ABS rendszerekhez került kifejlesztésre. Az alacsonyabb viszkozitás gyorsabb átfolyást garantál az ABS rendszer szelepein keresztül.
Ásványi és szilikon bázisú termékekkel nem keverhető.
És ki beszélt 5-ről? 5.1-et írt a kolléga...
gondolom keveredett az elozo folyadek maradvanyaval.
Mondta valaki hogy beleteszem?
Az a tény hogy volt benne,nem volt gond,de mivel ugyanannyiba kerül,jobb a forráspontja,több helyen többféléből lehet válogatni a dot 5,1-es ből mint a dot 5-ből semmi értelme szarakodni az 5-el.
Ez az igazság.
Vettem egy ezerötért repsol 5,1-et,belekültem a cbr-be oszt csá.
Akkor nem károsítja, tegyétek bele. Én láttam megdagadt karmantyúkat és kukában landolt főfékhengert miután az 5-ös folyadékot beleöntötte a tulaj
Károsítja a frászt,2 évig volt az SV-ben,semmit nem tett tönkre,viszont a rendszerben maradt folyadékkal nem keverhető.Bánat tudja miért.
A glykol alapú 5,1-es jó bele.
Az 5-ös annyiban más hogy nem higroszkópikus tehát nem szív fel vizet de alacsonyabb a forráspontja és nem károsítja a fényezést.
Veterán sokáig álló járművekbe jó manapság.
Akkor tedd bele az 5-öst :D
a szilikon nem eppen arrol hires hogy karositana barmit is...
Ahogy Zoli írja, az 5-ös az amerikai gépekbe való. Az összes gumi alkatrészt tönkreteszi.
Az 5-ös szilikon alapú,nem keverhető a vélhetőleg benne lévő 4-essel vagy 5,1-essel.
Miért nem teheted bele? Lehet igazad van nem vitatom, csak tudni szeretném miért?
Azt hitte L.e. tuning!
Fehér alapszínben 10 + posta
Új. Üvegszálas.
5ost nem teheted a hornetbe ezt tegyuk hozza
Felfele nem fekezunk :D
Mit kersz erte?
Fejidom, hasidom es a popsi:-)
itten vagyon a táblázat is hozzá
Ilyen van.
Ja mégegy, ha egyszer nyitva van a doboz mármint a fékolajos akkor utána kuka, mert felveszi a vizet....ami ugye 100 fokon forr....
Lehet DOT4-es is de én konkrétan DOT 5.1-et tettem bele.
Ártani nem árt neki viszont magasabb hőt is elvisel úgymond magasabb a forráspontja.

Én felmentem mindkét olajjal külön a hármashatárhegy tetejére, és az 5.1-es nél nem volt meg a ami a másiknál
miszerint elpuhult a fék egy kicsit..... DE ez függ még pluszban a fékcsőtől, és leginkább a betéttől.