Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi!

Közben összehasonlítottam a technikai infókat és a 10w40-es kategóriában a Motul 5100 volt jobb, míg a 10w50-ben a Repsol Racing.
Nem kell ennyire belemélyedni. API SG, vagy magasabb besorolású és JASO MA besorolású a gyári követelmény.
Az API egy amerikai, a JASO japán szabvány.


"Ahhoz, hogy egy motorolaj besorolható legyen valamely JASO szabvány szerint az is szükséges, hogy megfeleljen valamelyik szabványnak az alábbiak közül:

API SG, SH, SJ, SL, SM"
akkor jól értem az MA2-vel könnyebben megcsúszik a kuplung mint MA-val?
akkor most melyikkel csúszik kevésbé a kuplung? Egy naív kérdés, ha egy olajjal kevésbé csúszik a kuplung nem gyengébb a (hogy is mondjam) csúsztató/kenési képessége? Logikusan az következik nem, vagy nem ennyire fekete fehér?
A súrlódási mérőszámok alapján alkotott teljesítményszint kategóriák

 JASO MB, magas súrlódású motorolaj, ha bármelyik súrlódási index az MB kategóriára vonatkozó tartományba esik
 JASO MA, alacsony súrlódású motorolaj, ha egy súrlódási index sem esik az MB kategória tartományába, de egy vagy több index kívül esik az MA1, vagy MA2 kategóriákra vonatkozó tartományokon
 JASO MA1, az MA kategória magasabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA1 kategóriára vonatkozó tartományba esik
 JASO MA2, az MA kategória alacsonyabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA2 kategóriára vonatkozó tartományba esik

Forrás: http://www.molmotorosangyal.hu...

Én castrol Actevo-t használok 10w-40-et.. JASO MA2... 2000Forint/liter. szerintem teljesen jó
Nekem a Motul 5100-al a PC36 váltója darabos volt, Fuchs Silkolene-el, sokkal lágyabb lett. A PC41- be is ezt fogom tenni tavasszal. Szerintem a Motul kicsit túl van "fényezve"!
szerintem túl misztifikáljátok ezt az olaj témát...
Majd még annak nézek utána, de ha vki tudja, akkor ne tartsa vissza , hogy mi a plussz a JASO MA2-ben, mert a repsol ezt is hozza a motul meg sima JASO MA.
Én eddig Repsol Racing 10W40-et használtam (kivéve egyszer amikor 10W50-es racing ment bele) és én is 6000km-ként cserélem, de kíváncsi lettem erre a"lágyabb" váltásra és gondoltam megkérdezem, hátha vki kimondottan Hornetre nézve tud tapasztalatokról beszámolni. Aszem idén tesztelem a Motul 5100 10w40-et.
Mi a gond a Repsol olajokkal? En hasznaltam azt is korabban, de nem vettem eszre semmi negativumot. Motult meg nem probaltam. Castrolt hasznaltam az utobbi par alkalommal. Igaz az eves km szam az elmult evekben nem nagyon haladta meg az 1500-at. Mivel en 6000 km utan vagy evente cserelek, nem is vehettem eszre olaj es olaj kozott kulonbseget. Azert legkozelebb kiprobalom a Motult, ha mar mindenki arra eskuszik.
a hátsó lábtartó alukar tövében egy műanyag háromszög ami nincs :)
a helye ott van, de lyuk nincs rajta. Szerintem később gondolták hogy kéne oda valami. Az enyémre szereztem műanyagot, levágtam róla a bütyköket és felragasztottam:)
Nekem sincs. De a vicc az egészben, hogy megtaláltam a régi gazdájánál a motorom képeit, ahol még volt Sőt piros Honda matrica is volt a lengővillán és az is lekerült, mire hozzám került.
Ezt nem tudtam.

Érdekes, mert a helye ott van!
Az egészben az a poén hogy azt se tudom mit kéne nézni...xD
nekem a sima 1 komponensű volt még anno a husqvarnámon.. előtte volt egy bt020 túra gumi.. arrol nem mondok hasonlítást mert nem egy kategoria a két gumi.. de volt fent azon még pirelli diablo.. tehát a pilot powerral olyanokba is beletettem a gépet ami másik gumival álmomban sem mertem volna... utcára szerintem az a legtökéletesebb választás, ár/érték arányban verhetetlen... biztos van annál jobb gumi de ennyiért nincs... és aránylag sokat kibir... igaz h én nyélen mentem a supermotoval mindenhol ahol lehetett kemény kigyorsítás szoval nem kiméltem a gumit... 4500 km után volt még szűk 3mm a kopásjelzőig.
99-esen nem volt gyárilag sem, amúgy jó észrevétel lenne :)

http://www.motorbikespecs.net/...
Indexen beszélgettem ezekről az olajokról Hondabubussal, és azt mondta, hogy felejtsem el a Repsolt.
Go to Motul
nekem most Motul van benne (5100), előtte repsol volt (moto syntetico). Mindkettő 10W40. Motullal jobbnak érzem!
"találd ki, hogy melyik jobb" témába vágó kérdés:

Használta-e már valaki a Hornetbe az alábbi mindkét olajat: (nem egyszerre )
Motul 5100 10W-40
Repsol RAcing 10W-40

Van köztük észrevehető különbség? Gondolok itt arra, hogy pl. már olvastam, a Motulnál lágyabb a váltás.

Esetleg kimondottan PC41-nél próbálta már vki mindkét olajat?
Gratula!
Lesz a hornet is döntve ne aggódj.

Az a baj,hogy nehéz eldönteni ezt a gumi kérdést.meg persze minden mást (bukó,ruházat) fórum vagy boncterem alapján,néha a legjobb dolgokat is lefikázzák,és akkor találd ki hogy jó-e vagy nem.

Grat a géphez...
Szia
Nekem ilyen van(volt) fent a drz-n,a sima jobban bejött ez a 2CT pályán illetve kanyarokat vadászva néha megtréfált,most ha veszek biztos a sima 1 komponensűt veszem a dörzire, DE a Hornetre simán rátenném ,ezzel túrázni megyek és nem döntöm "vállig".
Üdv
Majd kiderül nálam,hogy szerepel.

De most ezt találtam a legjobbnak ár/értékbe, full túra gumit nem akarok.

Talán nem fog durván kopni mert 2CT-s, az előző gumim se bírt 7500km-nél többet, ha 8-9000km elmegy akkor már jó vagyok.