Nem kell ennyire belemélyedni. API SG, vagy magasabb besorolású és JASO MA besorolású a gyári követelmény.
Az API egy amerikai, a JASO japán szabvány.
"Ahhoz, hogy egy motorolaj besorolható legyen valamely JASO szabvány szerint az is szükséges, hogy megfeleljen valamelyik szabványnak az alábbiak közül:
akkor most melyikkel csúszik kevésbé a kuplung? Egy naív kérdés, ha egy olajjal kevésbé csúszik a kuplung nem gyengébb a (hogy is mondjam) csúsztató/kenési képessége? Logikusan az következik nem, vagy nem ennyire fekete fehér?
A súrlódási mérőszámok alapján alkotott teljesítményszint kategóriák
JASO MB, magas súrlódású motorolaj, ha bármelyik súrlódási index az MB kategóriára vonatkozó tartományba esik
JASO MA, alacsony súrlódású motorolaj, ha egy súrlódási index sem esik az MB kategória tartományába, de egy vagy több index kívül esik az MA1, vagy MA2 kategóriákra vonatkozó tartományokon
JASO MA1, az MA kategória magasabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA1 kategóriára vonatkozó tartományba esik
JASO MA2, az MA kategória alacsonyabb súrlódási tartományába eső motorolaj, ha valamennyi súrlódási index az MA2 kategóriára vonatkozó tartományba esik
Nekem a Motul 5100-al a PC36 váltója darabos volt, Fuchs Silkolene-el, sokkal lágyabb lett. A PC41- be is ezt fogom tenni tavasszal. Szerintem a Motul kicsit túl van "fényezve"!
Majd még annak nézek utána, de ha vki tudja, akkor ne tartsa vissza , hogy mi a plussz a JASO MA2-ben, mert a repsol ezt is hozza a motul meg sima JASO MA.
Én eddig Repsol Racing 10W40-et használtam (kivéve egyszer amikor 10W50-es racing ment bele) és én is 6000km-ként cserélem, de kíváncsi lettem erre a"lágyabb" váltásra és gondoltam megkérdezem, hátha vki kimondottan Hornetre nézve tud tapasztalatokról beszámolni. Aszem idén tesztelem a Motul 5100 10w40-et.
Mi a gond a Repsol olajokkal? En hasznaltam azt is korabban, de nem vettem eszre semmi negativumot. Motult meg nem probaltam. Castrolt hasznaltam az utobbi par alkalommal. Igaz az eves km szam az elmult evekben nem nagyon haladta meg az 1500-at. Mivel en 6000 km utan vagy evente cserelek, nem is vehettem eszre olaj es olaj kozott kulonbseget. Azert legkozelebb kiprobalom a Motult, ha mar mindenki arra eskuszik.
a helye ott van, de lyuk nincs rajta. Szerintem később gondolták hogy kéne oda valami. Az enyémre szereztem műanyagot, levágtam róla a bütyköket és felragasztottam:)
Nekem sincs. De a vicc az egészben, hogy megtaláltam a régi gazdájánál a motorom képeit, ahol még volt Sőt piros Honda matrica is volt a lengővillán és az is lekerült, mire hozzám került.
nekem a sima 1 komponensű volt még anno a husqvarnámon.. előtte volt egy bt020 túra gumi.. arrol nem mondok hasonlítást mert nem egy kategoria a két gumi.. de volt fent azon még pirelli diablo.. tehát a pilot powerral olyanokba is beletettem a gépet ami másik gumival álmomban sem mertem volna... utcára szerintem az a legtökéletesebb választás, ár/érték arányban verhetetlen... biztos van annál jobb gumi de ennyiért nincs... és aránylag sokat kibir... igaz h én nyélen mentem a supermotoval mindenhol ahol lehetett kemény kigyorsítás szoval nem kiméltem a gumit... 4500 km után volt még szűk 3mm a kopásjelzőig.
Az a baj,hogy nehéz eldönteni ezt a gumi kérdést.meg persze minden mást (bukó,ruházat) fórum vagy boncterem alapján,néha a legjobb dolgokat is lefikázzák,és akkor találd ki hogy jó-e vagy nem.
Szia
Nekem ilyen van(volt) fent a drz-n,a sima jobban bejött ez a 2CT pályán illetve kanyarokat vadászva néha megtréfált,most ha veszek biztos a sima 1 komponensűt veszem a dörzire, DE a Hornetre simán rátenném ,ezzel túrázni megyek és nem döntöm "vállig".
Üdv
Közben összehasonlítottam a technikai infókat és a 10w40-es kategóriában a Motul 5100 volt jobb, míg a 10w50-ben a Repsol Racing.