Ez igen most újat tanultam!
Általában az akkumulátorok halálos ellensége az üledék (szulfátosodás) okozta fenékzárlat. A zseléseknél ez máskép zajlik idővel ott kémiai folyamatok okozzák a bajt de sokkal később, de az már nekem magas mint tornatanárnak az atomfizika.
Gondolkoztam már én is hogyan lehetne a cellazárlatot okozó ólom és egyébb üledékek okozta bajokat kiküszöbölni. Akkor ezek szerint megelőztek már ebben
Szépen leírtad, látszik hogy érted is
Azért nem ártana, ha az előző hozzászólásomat szakmai szemmel ellenőrizné illetve ha szükséges ki is javítaná valami hozzáértő ember a fórumról. Gondolok itt pl. KissB Tanár Úrra.
A CB500 gyárilag YUASA YTX9-BS , un. gázrekombinációs akkumulátorral van szerelve. Az én motorom 6 éves, és a akku még az eredeti. Tudom, mert új kora óta nálam van a gép. A 6 év alatt még egyszer sem fordult elő, hogy töltenem kellett volna az akkut. Persze télen, amikor ritkán használom a motort, időnként töltőre rakom. Erre a célra egy labortápot használok, mivel azon kényelmesen beállítható a kapocsfeszültség és az áramkorlát is.
Ha valakit érdekel, kb. hogyan is épül fel egy gázrekombinációs akku, annak megpróbálom felvázolni. Az esetleges pontatlanságokért előre is elnézést kérek! Régen jártam már iskolába! Amúgy aféle műszerészpótló-utánzat volnék.
Szóval a gázrekombinációs akkumulátor felépítése, kizárólag erős idegzetűeknek:
Az aktív masszát hordozó ólomrács nem öntött, hanem un. expandált szerkezetű. Nincsenek az önthetőség miatt adagolt, akkuműködés szempontjából káros adalékok, a lemez anyaga rendkívül tiszta ólom. A pozitív lemezeket üvegszövetből készített "borítékba" zárják, amely fizikailag elválasztja a lemezeket egymástól, kiküszöbölve a lemez, vagy a fenékzárlatot. Ez a szeparátor megköti a speciális elektrolitot. Jobb a rázkódással szembeni ellenálló képesség. Nincs folyadékveszteség, mert a felületen képződött gázok az üvegszövetben visszaalakulnak nedvességgé, rekombinálódnak. Innen származik a gázrekombinációs elnevezés. Ezeket az akkukat nyomástartó módon lezárják. Szerkezetüknél fogva nagyobb a hidegindító áramuk. Élettartamuk során semmilyen gondozást nem igényelnek.
jaja sima mágneses,,, csak a féklámpa miatt kell bele aksi,,meg a duda miatt....
aszem az ... olcso, fogyo dolog,,, nemhiszem hogy valami jobb tovább bhirná... állando lámpázás, meghát nemigazán jo a töltése
Figyelj, mivel zselés, hagyományos savas töltővel nem sokra mész. Egy óráig töltsd, majd pihentesd egy napot, utána tedd be és ha így még jó, akkor lehet hogy most még nem kell cserélned! A saruk (az aksin) ragyogjanak!
Már nem emlékszem az enyém márkájára, de japán és zselés. A verdám 2000-es az aksi még eredeti. Én egy olasz csajtól vettem ő mondta azt még nem cserélt. Ha meg lötyökteted lötyög benne a sav, vagy semmi, akkor zselés?
99-es a CB. Az akku évjáratéban nem vagyok biztos... Olyan van rajta, hogy Registration No.: 1999A0N vagy hasonló. Ez lehet valami gyártósori jelölés is, de évszám is akár.
Minden esetre 2007 novemberében már ez volt benne, amikor vettem.
Jah és kicsit ki van púposodva az oldal irányában, AERO típusú
Bocsesz nem akartalak rávenni egy nagy melóra (hogy,hengert le).
Inkább járasd minnél többet, kopjon be és utána megnyugvásképp vedd le. Utána soha többet(legalább is jó ideg) nem kell!
oké oké.... szétbontom majd:)
csak nehezen állok neki... főleg mert már nem csak kimék a gariba és szerelek.. hanem apámnál van a motor( itt nincs hol tartani
higggyetek neki...
mátol EX CB tulaj vagyok vagy voltam