Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

ŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐŐ hát aladar minidg jobb volt nálam elektrobol
higggyetek neki...
mátol EX CB tulaj vagyok vagy voltam
Ez igen most újat tanultam!
Általában az akkumulátorok halálos ellensége az üledék (szulfátosodás) okozta fenékzárlat. A zseléseknél ez máskép zajlik idővel ott kémiai folyamatok okozzák a bajt de sokkal később, de az már nekem magas mint tornatanárnak az atomfizika.
Gondolkoztam már én is hogyan lehetne a cellazárlatot okozó ólom és egyébb üledékek okozta bajokat kiküszöbölni. Akkor ezek szerint megelőztek már ebben
Szépen leírtad, látszik hogy érted is
Azért nem ártana, ha az előző hozzászólásomat szakmai szemmel ellenőrizné illetve ha szükséges ki is javítaná valami hozzáértő ember a fórumról. Gondolok itt pl. KissB Tanár Úrra.
A CB500 gyárilag YUASA YTX9-BS , un. gázrekombinációs akkumulátorral van szerelve. Az én motorom 6 éves, és a akku még az eredeti. Tudom, mert új kora óta nálam van a gép. A 6 év alatt még egyszer sem fordult elő, hogy töltenem kellett volna az akkut. Persze télen, amikor ritkán használom a motort, időnként töltőre rakom. Erre a célra egy labortápot használok, mivel azon kényelmesen beállítható a kapocsfeszültség és az áramkorlát is.

Ha valakit érdekel, kb. hogyan is épül fel egy gázrekombinációs akku, annak megpróbálom felvázolni. Az esetleges pontatlanságokért előre is elnézést kérek! Régen jártam már iskolába! Amúgy aféle műszerészpótló-utánzat volnék.

Szóval a gázrekombinációs akkumulátor felépítése, kizárólag erős idegzetűeknek:
Az aktív masszát hordozó ólomrács nem öntött, hanem un. expandált szerkezetű. Nincsenek az önthetőség miatt adagolt, akkuműködés szempontjából káros adalékok, a lemez anyaga rendkívül tiszta ólom. A pozitív lemezeket üvegszövetből készített "borítékba" zárják, amely fizikailag elválasztja a lemezeket egymástól, kiküszöbölve a lemez, vagy a fenékzárlatot. Ez a szeparátor megköti a speciális elektrolitot. Jobb a rázkódással szembeni ellenálló képesség. Nincs folyadékveszteség, mert a felületen képződött gázok az üvegszövetben visszaalakulnak nedvességgé, rekombinálódnak. Innen származik a gázrekombinációs elnevezés. Ezeket az akkukat nyomástartó módon lezárják. Szerkezetüknél fogva nagyobb a hidegindító áramuk. Élettartamuk során semmilyen gondozást nem igényelnek.
Hali!
nem.. aksival is gyengeség van a 6Volt miatt
megyek aludni... joéjt...
Én tettem az MZ-be Tranzisztoros fesszabályzót de utána nem volt gond. A Pancsiban ezek amit említettél aksi nélkül nem mennek?(mint pl. a Simsonban)
jaja sima mágneses,,, csak a féklámpa miatt kell bele aksi,,meg a duda miatt....
aszem az ... olcso, fogyo dolog,,, nemhiszem hogy valami jobb tovább bhirná... állando lámpázás, meghát nemigazán jo a töltése
Periont veszel bele? Mágnesgyújtásos ugye?
nekem a Pancsiba évente kell aksit raknom
Figyelj, mivel zselés, hagyományos savas töltővel nem sokra mész. Egy óráig töltsd, majd pihentesd egy napot, utána tedd be és ha így még jó, akkor lehet hogy most még nem kell cserélned! A saruk (az aksin) ragyogjanak!
jah, amúgy egész télen csepptöltőn ficegett, és 2 hete még gond nélkül beröffent vele a motor.
a telepfeszültség gyanúsan hamar felszökött 15V-ra :( áramot azt vesz fel.

Amúgy az elektródákhoz csak hozzáértettem egy másik 10Ah-s akkut, egyből beröffent a CB tőle...
A töltő mit mutat, vesz fel áramot? Lehet tölteni?
amúgy ez az MGM kínai cucc:
http://www.mgm-battery.com/pro...

Ami még nem jelenti azt, hogy rossz lenne...
nem lötyög benne semmi...
Már nem emlékszem az enyém márkájára, de japán és zselés. A verdám 2000-es az aksi még eredeti. Én egy olasz csajtól vettem ő mondta azt még nem cserélt. Ha meg lötyökteted lötyög benne a sav, vagy semmi, akkor zselés?
nem vettél rá... csak ,megerösítettél benne hogy szétszedjem

köszi
99-es a CB. Az akku évjáratéban nem vagyok biztos... Olyan van rajta, hogy Registration No.: 1999A0N vagy hasonló. Ez lehet valami gyártósori jelölés is, de évszám is akár.

Minden esetre 2007 novemberében már ez volt benne, amikor vettem.
Jah és kicsit ki van púposodva az oldal irányában, AERO típusú
Eredeti aksi van benne? Mikori a verda?
Bocsesz nem akartalak rávenni egy nagy melóra (hogy,hengert le).
Inkább járasd minnél többet, kopjon be és utána megnyugvásképp vedd le. Utána soha többet(legalább is jó ideg) nem kell!
okés, köszi az infókat! majd holnap felhívom őket és minden kiderül.

oxidációra nem is gondoltam, egy próbát megér, de elég gyanús, hogy végelgyengülésről van szó...
nah jolvan, majd egyeztetünk
Nem is mondtam, ma szóltak a B.csabai majdnem "Pokol Agyalai", hogy május -én akarnak Pécsre menni.
oké oké.... szétbontom majd:)
csak nehezen állok neki... főleg mert már nem csak kimék a gariba és szerelek.. hanem apámnál van a motor( itt nincs hol tartani