Megvolt életem első motoros balesete a kis CB500-al. Amugy tavaly áprilisbe vettem (németországból hozattam egy kereskedővel)és ez életem első nagymotorja, amelyel a tavaly már karcmentesen meg is tettem kb. 10 000 km, és teljesen meg vagyok vele elégedve.
Azonban ma Marosvásárhely utcáin (itt vok egyetemista) suliba menet kozbe tortént egy kis szerencsétlenség, éspedig :
Mentem kb. 30-40 km/h sebességgel egy Fiat Punto utan, mikoris egy utkereszteződéshez közeledtünk és mindketten le akartunk térni balra. Ekkor már én is kezdtem nézni, hogy szemből jön-e valami, és láttam hogy simán lehet fordulni majd a Fiat utánn, amikor az hirtelen lefékezett !
Ekkor én kirántottam a kormányt jobbra és szerencsére el is fértem mellette ugy, hogy nem értem hozza se én se a motor. Lehuzódtam az ut szélére, megáltam ... utánna az autos is és elkezdtuk nézni, h mi is tortént . . .
Leszállok a motorról az utasom valamiért naon rossz állapotba van, és fájtatja a térdét ... a motoron tényleg semmi sérülés, a Fiaton meg egy bazinagy horpadás ...
Ekkor derült ki, hogy a kikerülő manöver közben a lakótársam (egyetemisták vagyunk) bal térde hozzaért az autóhoz és egy jókora horpadast okozott rajta.
Ekkor következtek a szokasos intezkedesek ... rendorseg, korház .... majd par nap mulva biztosito !
A rendörségen beszélgettem a tatával aki az autot vezette és kiderült, h nem lat jol és a távolból közeledő autonak nem tudta bemerni a tavolságát ezért inkabb hirtelen fékezett. Emiatt az idén már a harmadik ilyen balesete történik, azonban még mindig vezet.
Na de vegülis sikerult megusznom kb. 10 000 Ft büntetéssel és 3 büntetüpontal (igy már 5 van, mert kb. 2 hete a meg megengedett 60 helyett 61-el mentem) ... bár az autő javitási költségeket nem tudom a biztosito magára válalja-e.
Hat kb. ennyi és jó lecke volt, hogy a követési távolságot jól be kell tartani.
És elnézéseteket kérem, h ezzel farasztottalak de nagy hatással volt rám, és ugy éreztem meg kell osztanom veletek (végül is ez volt az első) ....
Engem érdekelne a service manual Magyarul vagy angolul! Mert én csak spanyolt találtam a neten azt meg elég nehéz olvasnom Ha E-mail-os akkor a szobbal/kúúkac/gmail.com-ra légyszi!
képet majd ha kész lessz must eléggé szét van szedve.. ma vittem az ülést áthuzatni, műanyagokat hegesztetni. tankot lakatoshoz..
szóval alkaul majd lassan..
az olajpumpa meghajto lánca elég laza.. semmi feszítője nincs.. furának tartom hogy megvan nyúlva.. van jkis hangja is.. asszem ma tárgyalok hondás szerelovel h mi a véleménye rola..
Gratulálok a mocihoz! A németektől vetted? Pár fotót tehetnél fel róla! :)) A külső a legkevesebb, motorikusan legyen rendben (erre nagy esély van:)
A papírozás kb. 1.5 hónapig tartott nekem anno, és 120 eFt-ba került. Sok sikert és vas idegeket hozzá! :D
Én eddig maximálasin meg vagyok elégedve a CB-vel! November óta beleszaladt olyan 6-7e km, és eddig csak benzint kért :)) Vannak szebbek, erősebbek, de nekem mégis ez az igazi igásló! (király fogyasztással!)
zoli!
köszi , ismerős vagyok a popszakmában
csak érdekelt kb mit gondoltok..
szombat ota CB tulajdonos vok
még sokára lesz motorozhato.. csúszássérült és kinti papiros..de kb robogó árban jutottam hozzá
jó kérdés... mennyibe kerül egy 1200-es Lada? Attól függ,hogy rajozós kocsi volt-e Gyöngyösön vagy garázsban állt szalon állapotban 20 évig :D
Szóval állapot függő. Elég jól tartják az árukat a CB5-ök, mivel bírják is a fájdalmat. Szerintem 450-550 eFt körül reális magyar rendszámmal, papírokkal. Állapot függően.
A gyári könyvben egy szinten említik a kettőt, szóval nem hinném hogy van köztük különbség.
normál -- CR8EH-9 (NGK) vagy U24FER9 (NIPPONDENSO)
versenyzős -- CR9EH-9 (NGK) vagy U27FER9 (NIPPPONDENSO)
Sziasztok!
Most elköszönök egy hétre, legközelebb péntek késő este érek haza. Szigetvárra indulok ebéd után, FAM (Feszültség Alatti Munka) tanfolyamra, sajnos ez az egyetlen ilyen kiképző központ az országba és ahhoz hogy dolgozzhassak ezt el kell végeznem. Ráadásúl 3 hétig tart, most mikor itt a jóidő . Úgyhogy ha valakinek nem válaszolok az ezért van.
Motorozzatok helyettem is, üdv mindenkinek!
Mitas van nekem is a CB500-on, de volt mar Suzuki GS450-emen is. Olcso. :) Nem is olyan nagyon rossz, de ne varj tole tul sokat. Turazgatas, kis dontogetesre alkalmas, masra nem nagyon. Kicsit csuszos :)
Ja, felkerult a gepemre uj lanc es vissza a gyari lanckerek attetel. Nem is olyan rossz, de lehetne hosszabbitani az attetelen. Sztem 15/37-38 korul jo lenne, bar most nincs itt a tablazatom,h ogy azzal mennyit nyerek. Fokeppen akkor lenne sztem erdemes hosszitani ha sokat utaztok 80-100 kozotti tempoval.
Zoli nem akarok okoskodni de szerintem a mi mocinkba nincs injektor.. én ugy tudom lehet csak elírtad..
Én semmi pénzért nem raknék ólomadalékot a motorba főleg hogy lassan 15 éve nincs a piacon olmos benya! amit használni szoktak ismerősök autóba az a Metabond olaj vagy üzemanyagadalék..
Fater is teszi a fordba (deisel) néha és halkabb tölle hogy abba van e ólom vagy nincs na aztat én nem tudhatom . De azt se rakom a motorba.. jó igy ahogy van.
Tegnap után kellet húzni a kormánycsapágynak.. utánna beállt az elsőfék.. az is sikerült elhárítani. és remélem jó majd ránéz 1 motorszerelőis lassacskán.
Multkor kicsit meghajtottam a vasat 9000 fölé.. a hangja lenyűgözött azt hittem jön valami speedes mögöttem úgy üvöltött a gép aztán rájöttem hogy nem! nagyon szép hangja van! Nem kell erre sportdob jó igy ahogy megfúrta az előző tulaj
Ja üdvözlöm azt a Bácsit aki szerdán a Solymári Auchankútnál tankolta a kis 206-osát! végra megtöltötte a autókáján és utánna még elővett 2DB 20L kannát! ! Őszinte részvétem neki hogy sikerült az indőmet húzni és nyerni ezen kb 1000FT-ot! Köszi! (a többi hely is kb ilyen típusokkal volt megtöltve de ők csak 1 kannával jöttek!)
A Spuri azt írta hogy hűt is és mellette szól az is hogy semlegesíti a vizet, ráadásúl 8-10% fogyasztás csökkenést is ígér. Az ólompótlót a 1974-es Hondába tettem, csendesebben járt vele, szerintem nincs megnövekedett égéshő (eddig még nem hallottam ilyet). Viszont töményen nem merném használni, a feloldás lassú folyamat, 2 liter tömény tisztítós benzin nem hiszem hogy eredményes lenne,bár nem tudom ha szerelő mondta lehet.
Ártani biztos nem árt ha előírásszerűen használják.
Hát nem tudom Laci... Én magamba sem töltök energia italt, megkímélem a kis félezresemet is ettől Injektor tisztítón gondolkoztam egy darabig, aztán lebeszéltem róla magam.
Egy autószerelő tanácsolta, hogy extra erős (2L benzinhez egy egész adag) inj.tisztítót a mociba, és kijáratni, legéeti a szennyeződéseket.
Az addig ok, hogy kitisztul az égéstér, de szerintem a megnövekedett égéshő károsíthatja is a szelepszár szimmeringeket. Mivel nincs szerencsére negatív tapasztalatom a mocival, nem is kockáztatok. Néha autópályás kiégetés kb. ennyit szoktam tenne vele.
A SPURI lehet, hogy jót tesz, nem tudom. Ólom pótlék biztos nem kell a CB-1-nek sem már, tuti olmozatlanhoz tervezték.
Egy kis technikai hiba történt TwoWells az a nagyobbik fiam, mikor hazajöttem csak leűltem a gép elé és ő már be volt jelentkezve az oldalra, ezért történt hogy helyette fórumoztam.
Mostmár újra cblaci vagyok!
Sziasztok!
Remélem nem zavarok senkit az agyalásaimmal de megint eszembe jutott valami. Régebben miután megszünt az ólmozott benzin, sokat lehetett hallani az ólom pótlásának fontosságáról. A mai modern gépek nem igénylik ezeket az adalékokat, de az olyan régebbi csatalovak mint az enyém is szerintem igen. A sorkettes 250-es Hondába sima ólompótlót tettem a benzinbe, hogy biztosítsam a felsőkenést főleg a szelepek védelmében. A CB-1 már a SPURI nevezetű kenőanyagot kapja, ami állítólag tisztítja a karburátort (injektort), felsőkenést biztosít és hűt, valamint diszpergálja az esetleg összegyűlt vizet. Úgy hírdetik hogy az autó energiaitala. Már a második flakont használom és szerintem nagyon jó. Van valakinek tapasztalata, vagy esetleg ti használtok valamit?
üdv
neked anno nem emlékszel mennyi idő alatt lett meg a származásellenőrzés?