Simán kivitelezhető, a ditech robogók elektronikája már 1000% fejlettebb és túlnő ezen. Persze az más rendszer mert injektoros de ott is a gázállás figyelésen alapul az egész. Vagyis a pillangó szelep állapotát figyeli az ECU amit a gáz mozgat.
Régebben is volt bonyolultabb gyújtásgörbéjű motor (Honda MVX) annak az elektronikája teljesen hagyományos elemekből épült fel, jó bonyi müdon.
Ma már ezt egy PIC-kel el lehetne intézni
Kész a motor, idomok meg mindenféle majd ráér később, különben is így idom nélkül beles szeretem sokal vadabnak néz ki... Egy ideig biztos így szaladgálok vele...
Kb 5 másodperc forgatásra indult . Sokal ropogósabb a hangja mint volt. Az első próbautam meg volt egy laza 3km. Nem sokat változot, de azért érezhető hogy jóval erőssebb... Csak hiányzik a power 100-150km hiányozni is fog...
emzoli22357
Ez igaz. Több oknál is. A CNC is csak az első pár mm-en pontos mert hát ugye a köszörű fej is kopik. Meg a CNC-nél dolgozó munkást sem nagyon érdekli hogy mennyire pontos, ráfogja a gépre és kész. Tisztelet a kivételnek.
ha beleöntöl a tankba 5 liter 20-as keveréket és még a pumpa is hozzá keveri az olajat akkor abba az 5 literbe több olaj lessz mint amennyit te hozzákeversz
vagyis nem 20-as lessz hanem annál több olajjal 10-15 között
1l+20ml
1l+50ml
_______
2l+70ml/ 2
_______
1l+35ml
Én így számoltam, de lehet én nem látom az erdőt.
Azért nem írtam, hogy húzassa, mert az előző posztokból kiderült, hogy szereti pörgetni.
nemkell ahhoz 12000-es fordulat (az enyém soha nem pörgött annyit)
elég neki 8000 is csak azért hogy a power nyitásnál kidolgozza a karterből a sok olajat
na ne hülyéskedjél már
beleönt a tankba 20-as keveréket meg még a pumpa is ad hozzá olajat abbol lessz ojan 13-as keverék
a tankba 100-as keverék kell és akkor lessz belőle a 30-as
magyarul 5 liter benzinhez 0,5dl olajat kell önteni aztán mehet bele a tankba
vagy 10 liter benzinhez 1dl olajat
ebből 2 tankot ki kell motorozni igy előre keverve
utánna már mehet tiszta benzinnel
Felejtsd el a kmre és üzemórára szóló előírásokat.
Az akkor lenne igaz, ha az alkatrészek emgyeznnek a gyárival, és az illesztések, felületminőségek azonosak lennének.
Gyári hengereknél az alakhelyesség század alatt van, itt-ott furatott vashengernél meg örülj neki, ha nem nagyobb a hiba századnál.
(tudom, CNCblabla, de akkor is)
Még annyi, hogy egy 5 számmal nagyobb főfúvókát berakhatnál a járatás idejére a karburátorba.
A keverék dolgot pedig előttem szóló kollega nagyon szépen leirta!
5-6000 max? Ezzel vitatkoznék egy picit! Mert.. ha alacsony fordulathoz szoktatod \koptatod\ össze \be\ a hengert és a dugót.. akkor ez majd később, amikor már nem járatós, a magas fordulaton jövő erő ellen dolgozik...mert nem ahhoz a fordulathoz kopnak össze a dolgok, hanem alacsonyhoz.
Én mindenképp azt javasolnám, hogy az első 100 km-en nagyon vigyázz a mocira, ne pörgesd, de utána szerintem megengedett a 10-12ezres fordulat is, rövid ideig(tehát nem végig kihuzatni, hanem egyszer-egyszer felforgatni rendesen 1 fokozatot és utána elváltani). De ez az én véleményem.
1000km
5-6000 MAX!
Gyári beállítással 40-50-es keveréket adagol. 20-as vagy 30-as az ajánlott. Azt a benzin, amit beletolsz nyugodtan keverheted 20-asra, és akkor kapsz olyan 30-asat. Vagy tekerj az olajpumpán, de én inkább csak kevernék hozzá.
Remélem jól mondtam...
1. Kb hány kilométerig kell majd járatnom?(Vashenger)
2. Mennyi az a Max fordulat amedig szabad hajtan?
3. A benzinhez kell még + olajat önteni?Ha kell menyit?
Úgy értem, hogy alul nem húz, de nem lesz a hirtelen rúgás 7 ezer fölött. hanem már 5 ezer körül több az ereje. viszont addig ergya lesz, mert nem lesz fojtás, és sok a veszteség.
Szögletesebb (kellemetlenebb, hegyesebb) lesz a karakterisztika power nélkül.
(valahogy azt gondolom nyilvánvaló a"power nélkül" nem azt jelenti, hogy be van csukva, hanem hogy tökre nyitva van, vagy egyenesen nincs)
A power szelepnek az a célja, hogy a fordulatra vezérelt és tervezett vezérlést lejjebb tegye(kipufogó vezérlési fok, kb 20 fokot tol el amikor le van engedve), hogy alsó fordulatszám tartományban is legyen ereje a motornak, és ne egyen túl sokat.Amint elér egy bizonyos fordulatot, felhúzza az elektronika, igy szabadjára engedve a lóerőket...
Nekem az előző motoromban nem volt power nyelv, 125cc mito volt. Alsó fordulaton használva kb 10 litert evett..
Egy 12V os szabályzó áramkört összedobni 15 perc és kb 500Ft. Egy potival pedig kénylemesen beállíthatod milyen hőmérsékleten kapcsoljon. Ne nyúlj bele a Honda rendszerébe!
Sziasztok...
Lassan kész lesz a motor
Az a gondolat jár az eszembe hogy a hűtűre teszek egy ventilátort, mert sokat tötyög mostanába és ez járatos motornak nem épen jól esik hogy 90-95 fokos a víz...
És azt gondoltam hogy autómaikusan akarom kapcsolgatni a ventilátort.
Arra a megoldásra jutottam hogy a hőmérőre rákötöm, mert az 470 ohmos ellenálás szoba hőmérsékleten, (negatív polusú) És a ventilátor ezen keresztül zárnám be, és minél melegebb annál jobban forogna... Na most ezzel valami kárt csinálok ha így oldom meg?
A powerszelepnek pont, hogy az volna a célja, hogy kevésbé hirtelen jöjjön meg az erő, hogy alulról is menjen, ezrért csökkenti alacson fordulaton a kipuablak magasságát.
HA kikötöd a power, nem hogy egyneleteebb, de szögletesebb lesz a motor a csúcsteljesítmény meg azonso marad:)
Amai világban nem volna nagy etvasz megoldani.
Régebben is volt bonyolultabb gyújtásgörbéjű motor (Honda MVX) annak az elektronikája teljesen hagyományos elemekből épült fel, jó bonyi müdon.
Ma már ezt egy PIC-kel el lehetne intézni
Kb 5 másodperc forgatásra indult . Sokal ropogósabb a hangja mint volt. Az első próbautam meg volt egy laza 3km. Nem sokat változot, de azért érezhető hogy jóval erőssebb... Csak hiányzik a power 100-150km hiányozni is fog...
emzoli22357
Ez igaz. Több oknál is. A CNC is csak az első pár mm-en pontos mert hát ugye a köszörű fej is kopik. Meg a CNC-nél dolgozó munkást sem nagyon érdekli hogy mennyire pontos, ráfogja a gépre és kész. Tisztelet a kivételnek.
Márton013, lolman00,csoki525
Kösz megpróbálom be tartani...
Ez lesz az első igazán bejáratot gépem
vagyis nem 20-as lessz hanem annál több olajjal 10-15 között
1l+50ml
_______
2l+70ml/ 2
_______
1l+35ml
Én így számoltam, de lehet én nem látom az erdőt.
Azért nem írtam, hogy húzassa, mert az előző posztokból kiderült, hogy szereti pörgetni.
elég neki 8000 is csak azért hogy a power nyitásnál kidolgozza a karterből a sok olajat
beleönt a tankba 20-as keveréket meg még a pumpa is ad hozzá olajat abbol lessz ojan 13-as keverék
a tankba 100-as keverék kell és akkor lessz belőle a 30-as
magyarul 5 liter benzinhez 0,5dl olajat kell önteni aztán mehet bele a tankba
vagy 10 liter benzinhez 1dl olajat
ebből 2 tankot ki kell motorozni igy előre keverve
utánna már mehet tiszta benzinnel
Az akkor lenne igaz, ha az alkatrészek emgyeznnek a gyárival, és az illesztések, felületminőségek azonosak lennének.
Gyári hengereknél az alakhelyesség század alatt van, itt-ott furatott vashengernél meg örülj neki, ha nem nagyobb a hiba századnál.
(tudom, CNCblabla, de akkor is)
A keverék dolgot pedig előttem szóló kollega nagyon szépen leirta!
Én mindenképp azt javasolnám, hogy az első 100 km-en nagyon vigyázz a mocira, ne pörgesd, de utána szerintem megengedett a 10-12ezres fordulat is, rövid ideig(tehát nem végig kihuzatni, hanem egyszer-egyszer felforgatni rendesen 1 fokozatot és utána elváltani). De ez az én véleményem.
5-6000 MAX!
Gyári beállítással 40-50-es keveréket adagol. 20-as vagy 30-as az ajánlott. Azt a benzin, amit beletolsz nyugodtan keverheted 20-asra, és akkor kapsz olyan 30-asat. Vagy tekerj az olajpumpán, de én inkább csak kevernék hozzá.
Remélem jól mondtam...
A járatásal lenne pár kérdésem:
1. Kb hány kilométerig kell majd járatnom?(Vashenger)
2. Mennyi az a Max fordulat amedig szabad hajtan?
3. A benzinhez kell még + olajat önteni?Ha kell menyit?
(valahogy azt gondolom nyilvánvaló a"power nélkül" nem azt jelenti, hogy be van csukva, hanem hogy tökre nyitva van, vagy egyenesen nincs)
(bár, mintha én tök ugyan ezt írtam volna.:)
Nekem az előző motoromban nem volt power nyelv, 125cc mito volt. Alsó fordulaton használva kb 10 litert evett..
Lassan kész lesz a motor
Az a gondolat jár az eszembe hogy a hűtűre teszek egy ventilátort, mert sokat tötyög mostanába és ez járatos motornak nem épen jól esik hogy 90-95 fokos a víz...
És azt gondoltam hogy autómaikusan akarom kapcsolgatni a ventilátort.
Arra a megoldásra jutottam hogy a hőmérőre rákötöm, mert az 470 ohmos ellenálás szoba hőmérsékleten, (negatív polusú) És a ventilátor ezen keresztül zárnám be, és minél melegebb annál jobban forogna... Na most ezzel valami kárt csinálok ha így oldom meg?
HA kikötöd a power, nem hogy egyneleteebb, de szögletesebb lesz a motor a csúcsteljesítmény meg azonso marad:)