Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Miylen az amokor "hasas a dugó" ?
Ja várj, már látom itt alapgondok vannak. A kompressziót nem 6-osba mérjük, hanem üresben, kivett gyertyával és üzemmeleg motornál. Kétféle teszt van, a nedves és a szárazteszt, nedves tesztet csak akkor kell csinálni (wet-test) ha a száraz (dry-test) nem hoz megfelelő eredményt. Első a száraz, üzemmeleg motor, gyertya kicsavar, műszer be, önindítóval megforgat, amíg megy fel a mutató. Számot leolvas, felír. Ha 10bar alatt van, jöhet a nedves teszt. Kis olajat (mondjuk 0,1 deci) a hengerbe a gyertyalyukon át (ja igen, 2T olajat!) és műszer visszateker, lenulláz, újramér. Ha emelkedik, akkor a dugógyűrű-henger együttes a hibás, ha nem, akkor hengerfej (ill. 4T-nél szelephézag).
Sok sikert!
Tehát: ahogy Adee mondta, kompressziómérés.
Nem számít mikor cseréltél dugót. Ha van egy számod, azzal már többre megyünk. Cseréltünk mi már úgy dugót motorban megfelelő műhelyben és felkészült emberkékkel, hogy utána kevesebb volt benne a kompresszió mint előtte. Rosszul fúrták, no meg hasas volt a dugó. Ha van ismerősöd vagy otthon cuccod, mérj, és írd meg.
jah és dugo az tuti jóó mert nemrég lett cserélve
Kihuzatom rednesen 5ösbe is! Mi lenne a megfelelö áttétel? Vagy hogy birom megmérni 6osba a kompressziót?
JC20-nál van fojtás?
Felmérés: Lenne egy 1990-es NSR papíros vázam és blokkfeleim.
Magyar rendszám, magyar forgalmi. Évek óta nincs használva, meg kellene keresni a forgalmiban levő tulajt és írni egy adásvételit, aztán átiratni. NSR 125R-es, kétkörlámpáshoz való.

Főváz az alvázszámmal + blokkszámos deknik, mindegyik szép állapotban érdekel valakit?
ha 22-esed van akkor azért van ez mert fojtott
mi volt rossz?
szerintem a szerelő se tudja mi romlott el azért cserélt ki ennyi mindent
a tekercsre és a jeladóra vevő lennék
mijen állapotba vannak?
Volt is regem oda, csak nem értek egyik ott hazsnált nyelven sem:)
az már gond ha nem húz 6.-ban...ha vissza engedem 4000-es fordulatig nekem akkor is húz és nem kell vissza váltanom
Ezt el felejtetem.
APN4, APN6, T14 Ugyan az a henger, a blok is bár a T14 az már nem segéd motor az nincs kipufogóban meg fújtva...
T12 Az külön mese, Az egy hibás széria volt. 3sebeséges váltó meg valami 1-2 lovas motor, nevetséges.
ATX,BT ugyan az a blok, míg az ATX segédmotor APN hengerel csak túrbó hútés nélkül, nagy bordás, BT ATX szerű henger csak a felömlők vagy 3x akorák+komolyab karburátor
T15 Ez tiszta mit a BT csak más váz.

CTX, ELEKTRONIK ezek 90ccm-esek aluminium hengerel, első nem platinás gyújtásal el látottak...

Automatic, az is egy érdekes jószág.... Bár a 1995-től gyártotakat már lehet motornak nevezni...

de mostmár tényleg no off
Az 50ccm-es hengerek mind vasak, csak a 80ccm, 90ccm aluminium...
Nekem is a melegedés volt a gondom.... Kb 5km full gáz aztán készen is van.... 80-ról indult aztán már vissza 50-el jött vagy nem... Még a 1000km nem ment bele addig a napi 1 megragadás az normális volt...
Ezt szeretem a tomosban hogy megragadt 2-perc pihi és ment tovább mint ha mi sem történt volna...Ez ATX-volt, azoban
Az APN-től szívóabb gépet nem nagyon láttam...
5000-6000km-be bele hal de addig...

De nem offolok tovább.

Van a tomosoknak valami fórumjuk vagy valami?
Jah, akkor mindegy.
á, az nagyon sok, robogós boltban kb 1000-1500 az új
Tévedtem, van.
Most voltam lent, bár nem emiatt, de találtam a műhelyben egyet.
2900 ft?
Jáj.
nem vagyok spiller ebben, de a Tomos kupások elég jókat faragnak.
persze, nemtom melyikre gondolsz, mintha abból lett volna sokféle teljesen különböző teljesítméynekkel, vashenger, és bevonatos alu is.
A kupások még a vashengerrel is vastagon(hihi) 10 felett forgatnak.
Volt itt tavaly két kupás vendégként a Simson kupában, nagyon szép motorokat csinálnak, a vashengerses 50es kb együtt gyosrsult a fékpadon 9 loerősnek mért simsonnal szóval haladósak.

Asszem náluk is a léghűtés a teljesítménynövelés korlátja.

Mivel a tomos Puch livenc volt valaha, nem lennék meglepve, ha nem nagyon nagy faragással rámenne valami specialista cég(polini malosi) hengere.

Azt tudom, hogy van tomosos kolléga aki magának öntögeti az aluhengereket.

Az ótószerelőkkel rendszerint az a baj, hogy azt hiszik, a motor ugyan az mint az ótó csak primitívebb formában, pedig ez nem így van.
Isten nem nagy bötü?
:)
Én is isten hívő vagyok és az egész családom az.
De hát fel tud az ilyen idegesíteni hogy az...

Pedig Zoli sem hülye gyerek gondolom én távolról, csak idegesítő...

Zoli egy kérdésem lenne ha normálisan tudsz rá válaszolni...
Tomos APN4/APN6/ATX hengerből mit lehetne ki hozni felömlő alakításokra gondolok.
Köszönjük a hozzászólást, Istenezni nem kell, még akkor sem ha ideges vagy. Vannak itt Istenhívők is, ha más nem, én mint lelkész.
Szóval, kérlek, és egyben köszönöm.

A 25-éves autószerelősdibe nem kötök bele, hamarosan megteszi majd más
Külön elosztóm nincs, csak szettben van.
Az ár pedig a honlapon van, fejből én sem tudom.
Ne kezdjük már előről a vitát. A féken kívül még máshoz nem nyúltam. Ja ki cseréltem a gyártyát.

A szerelésemről meg annyit hogy 25éve vagyok autó szerelő, válalatban dolgozom délelőtt, délután otthon maszekolok. 200km-ről elhozzák a javítani valót, szóval nincs ezen mit magyarázni meg védeni magam. Ha hiszed ha nem. Szerszámaim is vannak, nem hobby műhely...

A fékes dologot ha meg tudnád máskép oldani akkor te vagy az atya úristen, mert azt a mai napig nem lehet szétszedni csak ha szét fúrkálnám.
Amiket leírtál az állapotáról és ahogy szerelsz ezen nincsen semmi csodálkoznivaló
Rendesen elkened a száját 5.-be?