Mit érdemes csinálni rossz hengerrel - nicasiloztatni vagy perselyeztetni - ár és minőség viszonylatban? Vagy valakinek egy felesleges henger nincs véletlenül eladó vagy valami olcsó bontót nem tudtok?
a 2t működési elvét azt vágom csak már így membránnal kombinálva nem értem annyira. de valami sejtésem van róla.
de megtudnád mondani hogy szerinted milyen lap kéne bele?
jó az az elgondolás amin elindultam?
"kipufogót rakni 2 t re szinte értelmetlen, meg a gyári nsr kipunál nincs jobb 2 t nél a kipufogó csak hangváltoztatásra jó másra nem nagyon.
"
Ez meglehetős mértékben nem így van.
A 2t motor lelke a kipufogó, akár megkétszerezheti a teljesítményt
(de le is felezheti:)
A jól kivitelezett kipufogó megszívja a kartert, a henger mintegy túltöltődik általa.
(jó csővel, hidegebb a karbi!)
A membrán önrezgése, az egy dolog, a másik meg a kipu-karter, légyszűrő rendszer által alkotott rezgőrendszer, amiben a gézoszlop rezeg ki-be.
Az lenne a jó, ha csak be, de oylan nincs.
A membránlapot nem csak a saját rugalmassága zárja, hanem a gázoszlop áramlása kifelé, az is.
A kettő összeadódik.
Az egyik rezonancia, ráül a másikra.
akkor meg gondolom a 2 közötti lapot kell választani a 0.35 öst.
az lehet az arany középút
mert láttam belől 0.30, 0.35, és 0,40 es vastagságban.
akkor gondolom a kompromisszum a 0.35 ös lehet.
én úgytudom a kipufogónak nem sok jeentőssége van. annak már igen hogy a rezó milyne rajta de én azt kinem cserélem ilyen 30-40 ezrekért. eszembe nem jutna. dobot ha cserélnék rajta az megcsak hangbelileg változtatná de azt sem akarom mertígy gyönyörű hangja van nem ilyen szar szúnyog izé mint az apriliáknak meg ilyeneknek.
szóval nekem csak ez a membránméret kell hogy melyik a legjobb.
nézzél utánna a 2t motorok működésének
a membránnak azért kell zárni hogy elősürítsen a forgatyusházba különben visszanyomja a benzin levegő keveréket a karburátorba és akkor a felömlőkön nem fog a hengerbe áramolni a keverék
vedd ki a membránt a motorbol akkor ojan mintha mindíg nyitva lenne aztán próbáld meg beindíttani
a kipufogó a leg lényegesebb a 2t motoroknál
az hogy mijen hangja van az tök mindegy
a kipufogó alakjával lehet szabájozni hogy hol adja le a legnagyobb erőt
ezeknél az utcai sportmotoroknál inkább nyomatékot ad a kipufogó
de a verseny motoroknál lóerőt ad nagyobb fordulaton
majd kérdezd ki emzoli-t ő jobban ért ehhez
és az miért is baj ha nem zár olyan gyorsan? meg nem zár annyira?
annak semmi köze nincs a teljesítményéhez. annak igen hogy milyen gyorsan nyit annak van.
de annak hogy milyne gyorsan zár annak szerintem az ég adta világon semmi köze nincs hozzá.
kipufogót rakni 2 t re szinte értelmetlen, meg a gyári nsr kipunál nincs jobb 2 t nél a kipufogó csak hangváltoztatásra jó másra nem nagyon.
másik motort meg minek vennék? én szeretem a 2 t és nemis fogok egy darabig nagyobbat venni.
ez nem igaz hogy minden fordulaton erősebb lessz vele a motor mer attól függ mijen vastag membrán van benne
a vastagabb membrán elég merev és jól be tud zárni de nem nyit ki ojan gyorsan mint a vékony
a vékonyabb pedig elég vékony ahhoz hogy gyorsan ki tudjon nyitni de mivel vékony ezért nem elég erős ahhoz hogy rendesen bezárja a rést
egy biztos módja van hogy megtudd hogy mejik kell
vegyél több félét és próbálgasd öket
de szerintem sokat nem dobna rajta hogy észrevedd, inkább kipufogót vegyél
az lessz a leg egyszerübb ha nagyobb motort veszel vagy egy 125-ös cross blokkot raksz be az nsr vázba
dehogy is. a gyári az valami gagyi cucc.
a carbonból meg van több fajta.
de azt nem tudom milyen kell bele. 0.30 vagy 0.35 vagy 0.40 es nemtudom.
pontosan énse tudom mitől jobb, csak annyit tudok hogy jobb.
ennyi nekem pont elég hogy kicseréljem.
semmi baja nincs az enyémnek.
nemtudom hogy lehet észrevenni ha nem jó.
ez egy kis tuningnak minősül azért akarom cserélni.
ettől a carbon membrántól a motor alacsony fordulaton egy kicsivel erősebb lesz magas fordulaton pedig jóval erősebb lessz a gépezet.
A régi membránodnak mi baja?
Amúgy honnan lehet észrevenni ha a membrán nem zár zendesen?
Az enyém sem túl patent már szervízkor nézegettem, és át ís fordítottam a másik oldalára, mert volt ahol nem zárt feszesen.
Azóta nem néztem, mik a tünetek ha szarakodik a membrán?
nem tudja valaki hogy milyen membránlapot lehet belerakni az nsrbe?
vagy milyen kell bele?
néztem egyet de nemtudom hogy jó lehet e bele. http://scootershop.unas.hu/spd...
pedig még nekem lessz egy motorozásom decemberbe
mikulásos felvonulás lessz győrbe he nem esik addíg hó
tavaj szerencsénkre még nem volt nagyon hideg
idén is meg akarjuk tartani a felvonulást
tegnap ojan sokan voltak cseszneken mint nyáron szoktak
kétszer több motor volt mint autó
lehetett menni elég jó tempóval
egyik kanyarba jött szembe egy nagyrobogó majdnem idomig döntötte
én még nyáronse szoktam akkorát dönteni mint a robogós
előre is köszönöm válaszaitokat