Ha esetleg nem volt érthető amit leírtam, elmondom még egyszer az esetet. Mész egy úton ahol a kanyar előtti parkolóban pihennek a biztos urak. Lámpás kereszteződés következik és mivel zöld jelzést kapsz a haladási irányodnak megfelelően,természetesen továbbhaladsz a szabályoknak megfelelően. Egyszer csak kb. 200-300 méter haladás után azt veszed észre hogy egy villogót használó jármű halad mögötted, ezért lelassítasz mert lehúzódni csak a járdára történő felhajtással tudnál. A mögötted haladó jármű meg ha nagyon akar eléd hajthat vagy elmehet ha éppen sürgős dolga van. Ezt nem teszi hanem továbbra is villogva mögötted ballag mert már elég lassan mész. Azt már csak halkan említem meg hogy sötét van és nem vagy köteles felismerni a rendőrautó sem! Olyan útszakaszhoz érsz ahol tábla tiltja a megállást, itt természetesen nem állsz meg mert ugye ki tudja nem-e ez a cél. Olyan helyen állsz meg ahol már szabályos és az intézkedés úgy kezdődik hogy lányos zavarában olyan utat említ a biztos Úr a megállítás helyének ahol még meg sem akart állítani, aztán egy-két iratot megnézve eltávoznak. Ez azért több mint fura vagy csak nekem? Ha lenne jogosítványom és Én vezettem volna, jöhettek volna a lakásig utánam az fix. Az hogy mit gondolnak Ők és mi a szabályos az két külön fogalom. A felháborodás meg azért van, ha legalább ellenőrizni akar akkor szabályosan és korrektül tegye, hiszen az adófizetők pénzéből kapja a fizetését.
Ennél többet nem kívánok az esettel foglalkozni csak okulásképpen írtam le.
Szerintem is feltűnőbb és így valóban kisebb a belerongyolás esélye. De szerintem van mégegy fontos oka hogy így csinálják. Mégpedig az, hogy az igazoltatottnál lehet akár fegyver is, így a rendőr folyamatosan szemmel tudja tartani az ellenőrzés alá vont autót és utasait. Ha eléd áll, a hátát mutatja és az a mai világban nem biztos hogy jó megoldás a rendőr védelme szempontjából.
Nem témába illő, de rendszámos motornak kell rendelkeznie törzskönyvvel? Mert most rendszámoztattam a mocim, de csak forgalmit és járműkísérő lapot kaptam mellé. Köszönöm a válaszokat.
Ja megállni nem kell ha használja a dolgait, viszont lehúzódni igen, hogy elengedd. Bár, most idézek "megkülönböztető fényjelzést használó gépjármű részére minden járművel, minden helyzetben elsőbbséget kell adni, és akadálytalan továbbhaladását - félrehúzódással és a szükséghez képest megállással - lehetővé kell tenni." Ez alapján ha betartod a KRESZ, le KELL húzódj, és így megelőzve eléd áll. Ha pedig ez nem elég neki addig marad mögötted míg meg nem állsz és mögéd áll. Egyébként nem értem mi abban a felháborodás ha a hátam mögött maradva állít meg? SŐT! Igen is legyen az Ő autója mögöttem, az feltűnőbb az út mellett állva, és talán ezért kisebb eséllyel rongyolnak belénk. Talán, de ez csak az Én gondolatom, ezért is csinálják így!
:) Csibewer, csak tanácsot adok, nem csak neked mindenkinek, hogy ha mögötted egyszer csak kivillan a kék villogó, nem kell megállni. A szabályos megállítást sok kollégám nem ismeri sajna. Majd ha melléd megy és mutatja kézjellel, tárcsával, esetleg mögötted hangosbeszélővel, akkor kell megállni. Ez egy berögzült hülyeség, hogy rögtön megállnak amint meglátják a tükörben a kéket esetleg egy kis hangjelzéssel megspékelve. De kérdezzetek meg akármilyen autósoktatót elmondja. Mondjuk én csak Bio-rendőr vagyok hál istennek. Nyugodtnak kell maradni. Mondjuk vannak hülyék így is sajna, de nem tud Veled mit kezdeni.
egy tízesből nekem megvan egy 2,5-3 napos erdélyi túra, ha nem lábon megyek
igaz ott spórolósan közlekedem, hegyről lefelé kikapcsolt motorral tépek
yard se igen van 2 év alatt 1x állítottak meg, de a rendszámra ránézett és integetett hogy haladjunk a rákba
kb 2-3 éve még volt havi 20-30 000 ft plusz lóvém +munkából. meló után felhúztam a vfr-t és körbemotoroztam vastagon egy 10-esből a zemplént, és még egy talponállós szendvics is belefért a kiadásba. most az a +meló is megszűnt és az akkori 10-esből most már tolcsvánál dobhatnék egy hátra arcot.
Én viszont elég sokat és hetente állítanak meg valahol vagy rendőr vagy nkh esetleg mindkettő...igazából eddig nem volt nagy gondom, többnyire rendben vagyok, de ha a nyakukra teszik a kést, hogy gyűjteni kell akkor gáz lesz főleg az új szabályok miatt...
valami rémlik...
szerencsére olyan keveset vezetek hogy ettől már nem is igen lehetne kevesebbet
ebben a hónapban szerintem az 50km sincs meg aszfalton
abból a 365 felesleges törvényből ami a zsidóbérencek és csicskásaik seggét védik egy sem segít a körbetartozás és a nem fizetés esetleges szankcionálására.
nem gond és tudom kire fogok ixelni két év múlva. a géppuska fészkes megoldásra.
abból a pár kilométerből amit meg fogunk tenni közúton -ha egyáltalán lesz olyan - az 500 közeli bengával, nem is biztos hogy lesz alkalmunk szabálytalankodni.
ma halottam hogy englisben már 515-öt rúgja a gázolaj ára, na ha az oda begyűrűzött akkor ide is be fog.
nem rég egy benzinkúton lemeszeltem egy YBR 125 -ös suhanót, kérdem a pilótát mit kóstál a verda benzinből? mondja, mivel karbis kivitel 2L/100 km . mosolygott egyet a sisak alatt: ezt még ki lehet fizetni!
Életbe lép az új szabsértés törvény...gyakorlatilag teljes kiszolgáltatottság....és hatalmas büntik kis dolgokért is....nem olvastál róla?...tavaly decemberben a törvény dömpingben fogadták el, de most kiegészítést akarnak hozzátenni a fix díjakról a büntiknél, hogy ne a rendőr határozza meg az összeget hanem fix legyen mint pl. egy öv 50 rugó meg hasonlók...,de még csak nem is ez a lényeg hanem a kisbetűs rész......lesz majd közmunkás bőven...
tegnap egy motoros srác, éjszakára figyelmetlenségből nyitva hagyott autóját pakolták ki a saját háza udvarán. a kint száradó ruhákat a ruhaszárító állvánnyal együtt vitték a gyereke tornazsákjával egyetembe. még a csomitartó koszos plédjét is kiszedték. itt a tavasz és a besurranók tömkelege. cigók és nincstelenek, de megkockáztatják. mi is. nálam vasvilla és kis fejsze élesre kibiztosítva várja a jelentkezőket.
Nem kell megállni!