Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Tavaly büntettek csak meg 1 szer azt is azét mert este nem működött a lámpa és nem figyeltem hogy STOPP van mellette nem áltam meg csak lassan továbbmentem ,és is azt mondom lehet motorral is gyorsan menni csak nem mindig és nem mindenhol pl nem városban kell állatkodni
Mondom én, szabályosnak kell lenni és akkor az Állam nem húz le senkit pénzről plusszban.....dehát papolhatok én. Érdekes módon 2x voltam Bp.-en a héten az 400 km és nem láttam rendőrt sehol az út szélén állítgatni, sőtt autóval sem villogtak le és állítottak meg motorral meg főleg. Ez miért lehet? Szerencse csupán, vagy annak az oka, hogy szabályosan közlekedem?
Nekem nincs is bajon a Rendőrökkel nem is szidom őket van pár érdeke személy felénk de a többsége jó fej feleslegesen meg nem csinálom magamnak a bajt
Fényvisszaverőre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek

70. § (1) Hátsó fényvisszaverővel minden gépjárművet, mezőgazdasági vontatót, lassú járművet és pótkocsit fel kell szerelni. A járműre felszerelendő hátsó fényvisszaverők száma:

- oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében

1 db


- minden más jármű esetében 2 vagy 4 db.


A hátsó fényvisszaverő által visszavert fény csak piros lehet. A pótkocsi és a csuklós autóbusz hátsó fényvisszaverője csak csúcsával felfelé álló egyenlő oldalú, 0,15-0,20 méter élhosszúságú háromszög lehet, annak belsejében semmiféle világítóberendezés nem helyezhető el. Az összes többi jármű hátsó fényvisszaverője háromszög kivételével bármilyen alakú lehet.

(2) Első fényvisszaverővel - a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija kivételével - minden pótkocsit fel kell szerelni. Első fényvisszaverővel minden egyéb járművet fel szabad szerelni. Az első fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A járműre felszerelendő első fényvisszaverők száma az oldalkocsi nélküli motorkerékpár és a motorkerékpár 0,80 méternél nem szélesebb pótkocsija esetében - ha azokat első fényvisszaverővel felszerelik - 1 db, minden egyéb jármű esetében 2 db. Az első fényvisszaverő által visszavert fény csak fehér lehet.

(3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.

(4) A fényvisszaverőknek - olyan járműből, amelynek a távolsági fényszórója a fényvisszaverőt megvilágítja - sötétben, tiszta időben legalább 150 méterről észlelhetőnek kell lenniük.

(5) A gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű ajtaján elhelyezhető olyan fényvisszaverő, amely az ajtó nyitott állapotában hátrafelé piros fényt ver vissza.

(6) A járművön túlnyúló rakomány megjelölésére szolgáló - a járművön alkalmilag használt - fényvisszaverőkre a pótkocsi fényvisszaverőjére vonatkozó rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni azzal az eltéréssel, hogy a gépjármű, a mezőgazdasági vontató és a lassú jármű rakományán lévő hátsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet.

Fényvisszaverőre vonatkozó további műszaki feltételek

71. § (1) Járműre - a kerékpár és a segédmotoros kerékpár kivételével - csak jóváhagyási jellel ellátott fényvisszaverőt szabad felszerelni.

(2) Az első és hátsó fényvisszaverőket

- oldalkocsi nélküli motorkerékpáron és a motorkerékpár pótkocsiján a jármű hosszirányú függőleges felezősíkjában,

- oldalkocsis motorkerékpáron az egyik fényvisszaverőt a motorkerékpár hosszirányú függőleges felezősíkjában, a másikat az oldalkocsi kerekének a síkjában,

- minden más járművön úgy kell elhelyezni, hogy a fényvisszaverők hatásos felületének külső széle a jármű legkülső pontjától 0,40 méternél - a pótkocsi első fényvisszaverője esetében 0,15 méternél - távolabb, a különböző oldalon lévő fényvisszaverők hatásos felületének belső szélei egymáshoz 0,60 méternél - az 1,30 méternél nem szélesebb járművek esetében 0,40 méternél - közelebb ne legyenek.

(3) Az oldalsó fényvisszaverőket, ha

a) oldalanként 1 db van, azt a jármű középső harmadában,

b) oldalanként több van, az elsőt a jármű (járműszerelvény) elejétől számított 3,00 méteren belül, az utolsót a jármű (járműszerelvény) végétől számított 1,00 méteren belül

kell elhelyezni. Két oldalsó fényvisszaverő hatásos felületei közti távolság 6,00 méternél több nem lehet.

(4) A fényvisszaverők hatásos felületének alsó széle az úttest felületéhez 0,35 méternél közelebb, felső széle az úttest felületétől 0,90 méternél távolabb nem lehet. Ha az első és oldalsó fényvisszaverőknél a felső mérethatár szerkezeti okokból nem tartható, akkor az 1,50 méterre növelhető. Ha a mezőgazdasági vontató hátsó fényvisszaverőjénél a felső mérethatár nem tartható, akkor 1,20 méterre növelhető és ezen kívül a fényvisszaverők egymástól mért távolsága 0,30 méterig csökkenthető, de ez utóbbi esetben további 2 db hátsó fényvisszaverőt kell elhelyezni előírásos szélességi méretekkel olyan magasságban, hogy a fényvisszaverők hatásos felületének felső széle az úttest szintjétől legfeljebb 2,10 méter távolságban lehet.

(5) A 42. § (3) bekezdésének a rendelkezése értelemszerűen irányadó a fényvisszaverőkre is.
Jéééé, mintha nem a magyar rendőrök lennének a leggenyóbbak?

Úgy emlékszem kell rá a köhém szerint........megpróbálom kikeresni.
Mert egy haveromat Ausztriában ezért kemény pénzre megbüntették és hát nekem sincs prizma mivel a sárvédővel egyben volt a lámpa index és én csak a lámpát és az indexet hagytam meg a sárvédőt prizmásan levettem
Miért kérded?
Igen....és így lehet kis hülyeségből nagyot csinálni. Szerintem le kell rakni a kategóriát vagy nem kell nem megfelelő kategóriával közlekedni.

Ezt említettem egyébként múltkor, hogy tipikus magyar hozzáállás, minden le van szarva, nekem legyen jó, nem számítanak a szabályok, ha elkapnak még én háborodok fel és feljelentek mindenkit, és mindent felhasználva ki próbálok bújni a felelősség alól.

Ezek után akarjátok bemagyarázni, hogy elég lenne néha a figyelmeztetés?
Szia pohi miért baj az hogy nincs a motoromon prizma?
Szerinted melyik állampolgárt hatja meg mostanában a "fejmosás"? A hozzáállás manapság olyan, hogy "ennyivel megúsztam, szarok a szabályokra legközelebb is". A pénzbírság sokakat elrettent a szabálytalankodástól. Persze nem mindenkit, de jóval többet mint a figyelmeztetés. Egyébként 2 szabálysértés esetén csak a feljelentés jöhet szóba. Egy szabálysértés esetén lehet figyelmeztetni és bírságolni a jogszabályok szerint.
itt nem elég ez Magyarország
Pipifax-szal értek egyet. Ez tipikusan egy olyan eset, amikor sokkal többet ért volna egy alapos fejmosás és egy szóbeli figyelmeztetés, pláne, hogy senkinek nem ártott.
Igen, szabályt sértett, elkövette, jogos a büntetés. Viszont a rendőrnek véleményem szerint nem a pénzbeszedés kellene, hogy a célja legyen, hanem a nevelés. Amikor valaki nem okoz tényleges veszélyt egy szabálysértéssel, bőven elegendő a fentebb említett fejmosás és szóbeli figyelmeztetés. Ha mindezt csúcsforgalomban csinálja meg, természetesen adjon súlyos pénzbüntetést!
akkor nem szabad megállni.... köszi az infot
Engedély nélküli vezetés. Pénzbírság + eltiltás lehet, az összeget a szabálysértési előadó határozza meg és az eltiltás mikéntjét is, eltilthat mindentől vagy csak egy adott kategóriától. Ha ennek ellenére vezetsz eltiltás hatálya alatt és sokszor csinálod a bíróság eltilthat örökre is a vezetéstől.
Érdemes mint írtam, mert vagy nem változik az összeg vagy kevesebb lesz, magasabb semmiképp. Szóval igen érdemes.
pohi azért mit lehet kapni ha monnyuk 600-at meg 1000-et vezetek 25kW-al? kategórián kivüli vezetés és kész? pénzbünti?
Régebben inkább betartották a szabályokat, ma inkább nem.
Én nem lennék felbújtó a helyedben . Az eset megtörtént, nem érdemes tagadni. Mi az, hogy állítsa, hogy a rendőrök hazudnak? .....hamis vád az bcs.
Régebben Kb. így hangzot: Akkor most szóban figyelmeztetem, de legközelebb jobban figyeljen, mert ez következményekkel járhat (tiszteleg) további jó utat...
A kérdés arra vonatkozott volna, hogy éredemes-e csökkentést kérni, vagy felesleges, mert úgyis a pénz a lényeg. Egyébként én is csak egyet "villantottam", de ez a kollegát nem érdekelte, sőt... Régebben nem lőttek ágyúval verébre, volt valami figyelmeztetés is ha jól emlékszem. Már megírtam a levelet, holnap feladom , majd meglátjuk mi lessz.
Az ilyet én is útálom, Videófelvétel? tanú van a rendőrnek? Ha nincs akkor tagadj, ha kötik az ebet a karóhoz jelentsd fel, hogy valótlant állít...
Nem igazán értelek. Ez szabálysértés. Elkövetted, nem számít mennyien voltak az úton. A KRESZ szerint a záróvonalat érinteni sem lehet, nem, hogy átlépni és szó nincs arról számít e mennyien közlekednek éppen. Az irányjelzés a másik dolog ami kötelező.

Bár Bp.-en voltam tegnap és tegnap előtt is és azt tapasztaltam az irányjelzés sokaknál csak egy "lehetőség", mert nem igen használta az autósok 30%-a minimum, vagy ha igen akkor előbb kanyarodott vagy váltott sávot és aztán villantott egyet kettőt.

Egyébként 8 napon belül kifogással élhetsz a szabálysértési határozat ellen levélben, amit elbírálnak. Vagy enyhítik a kiszabott büntetést vagy nem.
30000 a max. Nem írja, hogy 5000-et kellene fizetnem a kifogás benyújtásához.
szerintem meg keveset kaptál. 5000 pénz a fellebbezésed, kevesebbet nem kapsz.
Szevasztok!
Megjött a határozatom, ami a " közúti közlekedés kissebb fokú megsértése" miatt 20000 Ft- ra büntet. / irányjelzés elmulasztása, záróvonal átlépés/. A körülményeket figyelembe véve ezt sokallom, mivel a rendőrrel együtt 3-an voltunk az úton hajnali fél hatkor. Van valakinek tapaszatalata arról, hogy az új pénzbeszedő irányelv fényében érdemes- e díjcsökkentést kérelmezni.