Amúgy vannak jó arcok is, engem nagyon nem is szivattak.
Viszont most pl. ha zuhogó eső van, 5 fok, és a szomszéd megy autóval és látja, hogy anyuka gyerekével megy haza gyalog. Felveszi. Megállítják, megbüntetik mert ugye nem volt gyerekülés.
Vagy van mérlegelésre lehetőség most?
Ehhez jön, hogy a buszon még akár állhat is, ott biztos nincs veszély...
És mennyivel jobb volt a moci haza tolása mint most egy 20.-as csekk.......nade az emberek kiharcolták maguknak ezt is. Egy ideig a korrupcióval volt gondjuk, most hogy visszaszorult meg az a bajuk, hogy nincs.......ki érti ezt? ...... Persze, egyértelmű, a büntetés soha nem jó annak aki kapja
Vagy amelyik kellően bölcs humorérzékkel volt megáldva, az tavaszi szabálysértés alkalmával mondjuk kicsavartatta veled a szelepeket, h engedd ki a téli levegőt... még azért is xarakodtak az emberrel, ha "kacsacsőrt" mert tenni hátra a szimóra a "lószarpofozó" helyett...
Azé ez akkoriban nem volt vicces, főleg ha kaptunk a rendőrtől is kettő maflást csak úgy nevelési célzattal. Na azza se dicsekedtünk otthon, mert ha el mondtuk a szülők rá dupláztak
Most meg, rendőr csúnyán néz perelgetik befele.
Hali!
Bezzeg a régi szép időkben. Anyám vendéglátó egységben dolgozott (kocsma), bement a valamelyik rendőr, Icuka (anyám) a fia kicsit gyorsan ment egykeréken, jóvan főtörzs mit iszik. Én meg kaptam két akkorát otthon, hogy egy hétig szédelegtem.
Gondolsz amit akarsz. Az SCS + - 2 km/h tévedhet. 100 km/h alatt - 3 km/h-t az emberek javára írunk 100 km felett - 5 km/h-t. Ez korrekt hozzáállás szerintem. És akkor még nem is beszéltünk arról, hogy a közig mekkora sebességeltéréstől kezdődik.
Fuck tudja......a mi gépeinket szokták vinni és rendesen belövik, voltak fent kollégák és ilyen gps alapú valamivel kombinálták a dolgot....pontos volt. Inkább még kicsit kevesebbet is mér...
Az eszközök hitelességén nem szeretnék vitatkozni, de az általam említett eset is bizonyítja azt amit az éveken át történő OMH-ba járásomnál(gépeket vittem vizsgáztatni-hitelesíttetni és nevetséges volt a dolog) tapasztaltam, hogy pontos csak az amit az OMH-s akar. Persze hivatalból nem lehet semmi mást mondani főleg ha meg is van az igazáról győződve az ember. Mivel itt sok pénzről van szó amibe maszek cégeket is belekevertek a telepítésnél és üzemeltetésnél így a korrektség a hazai viszonyokat ismerve enyhén szólva is kétséges........persze lehet, hogy tévedek.....
Annyi 1.6 mm. Alapból érdemes jó gumival nekiindulni hosszú túrának, de te tudod..... Elméletileg a műszaki KRESZ külföldire nem vonatkozik csak környezetvédelmi és kipufogóhang szempontból....
Mivel problémáztak rajta ezért kaptál értesítést. Ez korábban nem volt, mert nem volt rá kapacitás. Fogsz kapni csekket is. Befizeted vagy befizeti aki a mocival volt és ennyi. Semmi egyéb nem lesz. Olyan köziget nem küldenek ki ami nem valós, ami nincs rögzítve 100%-osan. Ami nem tuti megy a kukába. A gépek hitelesítettek és jól mérnek. Ha nincs elég pénz rá hirtelen akkor lehet kérni halasztást, de x Ft és akkor is egyben kell majd befizetni csak később.
mintha már kérdeztem volna a motorgumi minimális bordaméretét....
jól emlékszem hogy 1,6mm?
tudja valaki hogy romániában mennyi?
ezt mennyire veszik komolyan a rendőrök?
köszi!
A KRESZ-ben nem alakul ki semmi. Van a párhuzamos közlekedésre alkalmas út és kész. Ha utolérsz valakit és sávot váltasz, úgyis kialakult, addig meg jobbra tartási kötelezettség.
És egy lényeges apróság ami mindig kimarad és sokan nincsenek tisztában vele, még az ÁAK zRt.-nél sem...
III. A közúti forgalommal kapcsolatos fogalmak
(...)
c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.
Viszont most pl. ha zuhogó eső van, 5 fok, és a szomszéd megy autóval és látja, hogy anyuka gyerekével megy haza gyalog. Felveszi. Megállítják, megbüntetik mert ugye nem volt gyerekülés.
Vagy van mérlegelésre lehetőség most?
Ehhez jön, hogy a buszon még akár állhat is, ott biztos nincs veszély...