Pohi, írtad, hogy tegnap a reg. matrica hiánya miatt rendszámokat vettetek le. Ez a matrica a hologramos ami a jobb sarokba van ragasztva? Nekem volt szélvédőcsere és az emberem nem kérte el ezt(igaz nem is mondtam neki) hanem gondolom kidobták a töröttel. Ilyenkor mi van? Okmányirodában pótolni kell? Gyakorlatilag nem lehet sérülés nélkül levenni a szélvédőről így az újra feltenni sem tudnám, évente 1-2 cserénk van így elég szép dolog mindíg utánajárni. Eddig nem tettem.
Hát nem jól van. Korrupt a műszaki vizsga, nekem meg nincs luxmérőm, sőtt nem tudok rendőrséget ahol lenne. Ennyi, bár lehet vele kötöszködni jogosan, de jobban szeretem a jogszabállyal és eszközzel alátámasztott megrendíthetetlen bizonyítékot. Osztják a pénzt a tv-ben a rendőrségnek, benzinre meg nincs pénz. A város meg 30 falu erre van 2 járőr 50 km korlátozással "urh"-ban / 12 óra. Erre mit mondjak, talán nem az üveg a legnagyobb gond jelenleg.....meg a luxmérő beszerzése. X milliárd bemegy az államnak és csak egy töredéke jön vissza azt is évről évre csökkentik, semmi nincs jóformán, pII-es gépen írom a jelentést az 1000 éves crt monitoron aminek a felbontása 800x600, win98 alatt....szerintetek szokott fagyni, meg gyors? Még a lappal is spóroni kell meg a festékpatronnal. Ezzel szeben egy balesetnél ha nincs szakértő kirendelve akkor a költségjegyzékben, költség nem keletkezett szöveg szerepel, holott, kiment a helyszínelő a járőr, elhasználta a krétát, nyomtatott 100 oldal jegyzőkönyvet fényképet, fogyott a lap és a patron......szóval ahogy a katonaságnál is volt ami kocka azt gurítjuk ami gömb azt cipeljük....és még lehetne sorolni....közbeszerzés stb.
Elnézést, hogy közbeszólok, de nálunk tegnap nem egy személygépkocsit láttam amelyeknek az összes ablaka olyan sötét volt, hogy egyáltalán nem lehetett belátni rajtuk. Akkor most hogy is van ez?
Nem tudom már hol olvastam....KKF-es dolog inkább, túl bonyolult ahhoz, hogy foglalkozzak vele, majd ha lesz szolgálati lux mérőm akkor rágyúrok a témára. Olvastam sokmindent, de zavaros az egész. Elméletileg csak az a fólia jó amibe beleragasztják a "H-465378" számot (A H a lényeg a számnak csak beírtam valamit, a szám egyezik egyébként az ablakon és az engedélyen). Ezek utasablakokon lehetnek. ill. hátsó szélvédőn, de ha van pótféklámpa annak a helyet ki kell vágni. Első szélvédő 75% oldalsó 70% fényáteresztőnek kell lennie (színezett üveg.) Aztán olvastam olyat is, hogy első oldalablakon már egyáltalán nem lehet fólia. Biztonsági okok miatt.
Mondjuk ha középen nincs akkor valószinüleg nem nézik el, illetve ahol egyértelműnek látszik a rajzolatból, hogy volt minta, de már lekopott akkor kuka. Olyat még nem láttam vizsgán sem, hogy sportguminál ott keresték a mintát ahol eredetileg sem volt.
Lehet felrakni, de ahol minta van ott mindenhol a megfelelő méretűnek kell lennie, esetünkben 1.6 mm. Kicsit kétértelműen hangzik a jogszabály, de korábban méginkább az volt.
De ezzel nem kaptuk meg a választ arra, hogy mi van az olyan gumi esetében, amelyiknél egyes részeken újkorában sem éri el a kívánt mélységet. Ergo gyárilag sima a közepe.
Akkor ez alapján olyat fel sem szabad tenni.
n) Pótkocsi: olyan jármű, amely gépjárművel, mezőgazdasági vontatóval vagy lassú járművel történő vontatásra készült. A legfeljebb 750 kilogramm megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsi: könnyű pótkocsi, az ennél nagyobb össztömegű pótkocsi: nehéz pótkocsi.
Teherszállítás
47. § (1) Járművet megterhelni oly mértékig szabad, hogy össztömege a megengedett legnagyobb össztömeget ne haladja meg. Olyan gépjárművön, amelynek teherbírását csak a szállítható személyek számával határozták meg, személyenként 10 kilogramm rakomány is szállítható. Ha az ilyen járművel a megengedettnél kevesebb személyt szállítanak, a rakomány súlya annyiszor 68 kilogrammal növelhető, amennyivel a szállított személyek száma a szállítható személyek számánál kevesebb.
(2) A rakományt a járművön - annak belsejében, illetőleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány
a) a jármű vezetőjét a szabad kilátásban és a vezetésben, a forgalom többi résztvevőjét pedig a jármű fényjelző berendezéseinek észlelésében ne akadályozza;
b) a jármű ajtajainak, illetőleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
c) egyenletesen és úgy legyen elhelyezve, hogy a jármű stabilitását számottevően ne rontsa;
d) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék;
e) az elkerülhetetlennél nagyobb zajt, szennyeződést ne okozzon;
f) magassága - a jármű magasságával együtt - a négy métert ne haladja meg;
g) a járművön - a (3) és (7) bekezdésben foglalt eseteket kivéve -, illetőleg annak rakfelületén ne nyúljék túl.
(3) Zárt kocsiszekrényű jármű tetején rakományt elhelyezni csak abban az esetben szabad, ha a járműre tetőcsomagtartó van felszerelve. Személygépkocsi tetőcsomagtartóján rakomány abban az esetben is szállítható, ha a járművön előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re túlnyúlik.
(4) A (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem vonatkozik a mezőgazdasági szálasterményt szállító állati erővel vont járműre; a rakomány és a jármű együttes szélessége azonban nem haladhatja meg a 2,5 métert.
(5) Ha a rakomány méretei miatt a (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem tartható meg, nyitott rakfelületű járművön a rakomány úgy is elhelyezhető, hogy a rakfelületen túl előre (legfeljebb a jármű elejéig), illetőleg a járművön túl hátra (legfeljebb két méterre, de a rakfelület hosszának felénél nem nagyobb távolságra) vagy oldalra (úgy, hogy a rakomány és a jármű együttes szélessége a 2,5 métert ne haladja meg) kinyúljék. A pótkocsit vontató jármű rakománya hátra nem nyúlhat túl a rakfelületen.
(6) A járművön túlnyúló rakományt (álló járművön is) legalább 40x40 cm méretű piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetőleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel, az oldalra kinyúló rakományt előre fehér fényű lámpával és fehér fényvisszaverővel, hátra piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel meg kell jelölni. A rakomány külső széle és a lámpa átvilágított felületének, illetőleg a fényvisszaverőnek a külső széle között - vízszintes irányban - legfeljebb 40 cm távolság lehet. Az oldalra kinyúló rakomány lámpával és fényvisszaverővel való megjelölése mellőzhető, ha a rakomány legszélső pontja a járműnek az azonos oldalon levő helyzetjelző lámpájától - vízszintes irányban - 40 cm-nél nincs nagyobb távolságra.
(7) A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,
d) a rakomány megjelölése feleljen meg a (6) bekezdésben meghatározott rendelkezésnek.
(4) Az (1) bekezdésben említett járműveken csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a futófelület mintázatának magassága a teljes felületen eléri:
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
Ezen is finomítottak, szerintem....bakker tavaly ősszel töltöttem le a jogszabályt és már elavult, tájékoztatás a változásokról meg jött mi...fenét...
Tudtommal a plato fele,max.két méter!
Ha potos szerelvénybe közlekedsz,akkor a gépesröl nem,de a potrol a hátfal lenyitott állapotában,annak széléig leloghat!Feltéve,ha evvel nem haladod meg a Magyar 18.méteres elöirást!
Kivétel,ha tulmértes-tulterhelt engedélyel rendelkezik a jármü,(ekkor utvonal engedély,esetenként még felvezetö,és záro,biztositto jármü is kell)és a vezetönekis megvan erre a papirja!
3 éve tudtommal semennyit, azelőtt volt egy olyan szabály, hogy platóról 2m de max. a plató fele tehát ha a plató 3m-es akkor 4.5m-es cuccot lehetett rajta vinni piros zászlóval, 40cm-t viszont zászló nélkül is. Úgy tudom, hogy eltörölték ezt és már nem lóghat le semmi a platóról. Mondjuk a rendőrök ezzel még nem vontak kérdőre, kiváncsi is vagyok hogy is van ez?
most őszintén, láttatok már Ti magyarországon értelmes, naprakész kresz szabályt? :)) lehet van, de jórészt ilyen 40éves elavult hülyeségekkel találkozunk. Elég megnézni a kresz szerinti műszaki követelményeket, műszaki feladatokat, stb.. 30éve az MZ-kre még aktuális is volt :)
Na, ez az, mert szerintem több helyen kéne mérni és egy szép átlagot venni belőle. Az autópálya kiveszi a közepét akkor csere? és akkor mi van, ha picit megvágják (kimélyítik) középen?
De elismerésem!
link
sehol?a hőkintartó fóliák szinte mind tükröznek
off
autóra tükrös fólia?
Akkor ez alapján olyat fel sem szabad tenni.
47. § (1) Járművet megterhelni oly mértékig szabad, hogy össztömege a megengedett legnagyobb össztömeget ne haladja meg. Olyan gépjárművön, amelynek teherbírását csak a szállítható személyek számával határozták meg, személyenként 10 kilogramm rakomány is szállítható. Ha az ilyen járművel a megengedettnél kevesebb személyt szállítanak, a rakomány súlya annyiszor 68 kilogrammal növelhető, amennyivel a szállított személyek száma a szállítható személyek számánál kevesebb.
(2) A rakományt a járművön - annak belsejében, illetőleg rakfelületén - úgy kell elhelyezni, hogy a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse. Gondoskodni kell különösen arról, hogy a rakomány
a) a jármű vezetőjét a szabad kilátásban és a vezetésben, a forgalom többi résztvevőjét pedig a jármű fényjelző berendezéseinek észlelésében ne akadályozza;
b) a jármű ajtajainak, illetőleg a rakfelület oldalfalainak lezárását ne gátolja;
c) egyenletesen és úgy legyen elhelyezve, hogy a jármű stabilitását számottevően ne rontsa;
d) úgy legyen rögzítve, hogy el ne csússzék, le ne essék, ki ne ömöljék, továbbá olyan módon legyen lefedve (letakarva), hogy le ne szóródjék;
e) az elkerülhetetlennél nagyobb zajt, szennyeződést ne okozzon;
f) magassága - a jármű magasságával együtt - a négy métert ne haladja meg;
g) a járművön - a (3) és (7) bekezdésben foglalt eseteket kivéve -, illetőleg annak rakfelületén ne nyúljék túl.
(3) Zárt kocsiszekrényű jármű tetején rakományt elhelyezni csak abban az esetben szabad, ha a járműre tetőcsomagtartó van felszerelve. Személygépkocsi tetőcsomagtartóján rakomány abban az esetben is szállítható, ha a járművön előre és hátra legfeljebb 40-40 cm-re túlnyúlik.
(4) A (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem vonatkozik a mezőgazdasági szálasterményt szállító állati erővel vont járműre; a rakomány és a jármű együttes szélessége azonban nem haladhatja meg a 2,5 métert.
(5) Ha a rakomány méretei miatt a (2) bekezdés g) pontjának rendelkezése nem tartható meg, nyitott rakfelületű járművön a rakomány úgy is elhelyezhető, hogy a rakfelületen túl előre (legfeljebb a jármű elejéig), illetőleg a járművön túl hátra (legfeljebb két méterre, de a rakfelület hosszának felénél nem nagyobb távolságra) vagy oldalra (úgy, hogy a rakomány és a jármű együttes szélessége a 2,5 métert ne haladja meg) kinyúljék. A pótkocsit vontató jármű rakománya hátra nem nyúlhat túl a rakfelületen.
(6) A járművön túlnyúló rakományt (álló járművön is) legalább 40x40 cm méretű piros vagy piros-fehér csíkos zászlóval, illetőleg táblával, éjszaka és korlátozott látási viszonyok között ezen felül a hátra kinyúló rakományt piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel, az oldalra kinyúló rakományt előre fehér fényű lámpával és fehér fényvisszaverővel, hátra piros fényű lámpával és piros fényvisszaverővel meg kell jelölni. A rakomány külső széle és a lámpa átvilágított felületének, illetőleg a fényvisszaverőnek a külső széle között - vízszintes irányban - legfeljebb 40 cm távolság lehet. Az oldalra kinyúló rakomány lámpával és fényvisszaverővel való megjelölése mellőzhető, ha a rakomány legszélső pontja a járműnek az azonos oldalon levő helyzetjelző lámpájától - vízszintes irányban - 40 cm-nél nincs nagyobb távolságra.
(7) A gépkocsi hátsó részéhez rögzített rakományt úgy kell elhelyezni, hogy
a) a gépkocsi hátsó részén elhelyezett világító és fényjelző berendezések és a rendszámtábla látható legyen,
b) a gépkocsi hossztengelye irányában hátrafelé legfeljebb 1 m-re, oldal irányban legfeljebb 0,4 m-re nyúljon ki,
c) a rakomány szélessége 2,5 m-t ne haladja meg,
d) a rakomány megjelölése feleljen meg a (6) bekezdésben meghatározott rendelkezésnek.
a) az M1, N1, O1 és O2 kategóriájú járműveken a gumiabroncs átmérőjétől függetlenül az 1,6 mm-t; továbbá
b) az egyéb járműveken
ba) a 0,75 métert meg nem haladó átmérőjű gumiabroncsok esetében az 1,6 mm-t,
bb) a 0,75 méternél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t.
Nem szabad olyan gumiabroncsot használni, amelyen a bordázat közötti hornyokat utólagos beavatkozással mélyítették, kivéve, ha a gumiabroncsgyártó az utánvágást engedélyezi, ezt a gumiabroncson feltüntette, és az utánvágást a vonatkozó előírások megtartásával végezték. Nem szabad szögbetétes gumiabroncsot használni.
Ezen is finomítottak, szerintem....bakker tavaly ősszel töltöttem le a jogszabályt és már elavult, tájékoztatás a változásokról meg jött mi...fenét...
Ha potos szerelvénybe közlekedsz,akkor a gépesröl nem,de a potrol a hátfal lenyitott állapotában,annak széléig leloghat!Feltéve,ha evvel nem haladod meg a Magyar 18.méteres elöirást!
Kivétel,ha tulmértes-tulterhelt engedélyel rendelkezik a jármü,(ekkor utvonal engedély,esetenként még felvezetö,és záro,biztositto jármü is kell)és a vezetönekis megvan erre a papirja!