Milyen mánia, teeeeee?
De attól függetlenül igaz, nem?
Amúgy tényleg úgy van, ahogy az előbb írtad... sok mindenen múlik, egy intézkedés kimenetele. Ha minden ok és semmi höbölgés nincs, akkor még az izzókészletet, eü csomagot se kérik.
Eü. csomag akkor jó ha csak annyira sérül adelikvens hogy alkalmazni, használni is tudja. De tegyük a szívünkre a kezünket, ha nem csak horzsolás vagy kisebb sérülés van, vajon mindenki- engem is beleértve-nyugodt szívvel nekilátunk elsősegély nyújtani? Példát is hoznék fel, aminek Én voltam a szenvedő alanya: elvágta a kezemet egy üvegcső annyira, hogy az inak is sérültek, az elsősegélynyújtó vattával fedte be a sebet majd bekötözte. A doki a kórházban erősen indulatos lett amikor ezt meglátta. Hozzáteszem ha vért látok rosszul leszek.
a tököm tudja mennyi most egy műszaki, 10-20?
Mi is a baj a hátsó izzó helyett leddel? Ha piros és kadmiumsárga szerintem semmi. A xenonszettnél is, ha a fénye fehér rendőr legyen a talpán aki megmondja, xenon vagy fehér izzó van-e benne. Az izzókészletet tőlem még soha nem kérték, a xenonba sem kötöttek bele, pedig nem flekóval indítok. Rajtatok is múlik, mi lesz az intézkedésből.
Ha elöl xenon van, akkor meg azért is megbüntet. Ugyanis motorkerékpáron tilos a xenon. Érthető, mivel nem magvalósítható az automatikus magasságállítás.
De többnyire nem szólnak érte... pedig még jogos is lenne.
Az EÜ csomag véleményem szerint jó ha van, és az is korrekt, hogy ne legyen ezeréves. De az izzón ki vagyok akadva.... Tökéletesen kivitelezhetelen az út szélén megcsinálni. A lámpatesteket nem lehet KIFELÉ szererelni a burkolatból, az egész burkolatot kell lebontani és belülről lehet a lámpához hozzáférni. És ez az orr- és a farokkúpnál is így van (ismét mondom, márkafüggően).
Egyetértek veled, otthon nyugodt körülmények között sem tudnám kicserélni az izzókat mivel a fél motort le kellene csupaszítani, de pld. az első lámpában talán csak az üveg betörése után tudnám megoldani az izzócserét. Max a rendszámvilágításét tudom megoldani, mert annak a burkolatát csak két csavar fogja. Azonban olvastam arról, hogy felülvizsgálják az ízzókészletről illetveaz eü. csomagról szóló, idejétmúlt rendelkezéseket
Ez így működik.... Viszont az izzókészletet egy ortodox előírásnak tartom, ugyanis a mai motorokon az izzócserét nem lehet az út szélén megcsinálni, szakműhely kell hozzá. Ez az előírás jó volt 25 évvel ezelőtt az akkori motoroknál, viszont az idő túlhaladt már ezeken. A fél motort le kell bontani hozzá (természetesen típusától függően értve).
Hali! Ugyebár a jogsi megszerzése után az még 2 évig kezdő vezetői engedélynek minősül így utas nem szállítható, milyen büntetésre lehet számítani ha valakit a 2 éven belül elkapnak azzal hogy megszegte ezt a szabályt?
Na most hiába akarod betartani a követési távolságot ha egy olyan jármű által felvert kőtől sérül a szélvédőd ami éppen előz.
Tudom ez már szőrszálhasogatás.
Köszönöm a válaszodat , bár amikor prarafus jelet látok a hátamon feláll a szőr.
Akkor ezek szerint tényleg nem kötelező az a gumilap, bár azt hiszem ártani nem ártott, hogy ott lefegett bár a designe-ot (ugye milyen frappáns a fogalmazásom? ) kissé lerontotta.
Na jó ezt beszoptam, csak tudnám mikor került oda az a kiegészítés 1§ (2)?
Sárvédőkre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
86. § (1) A gépkocsi és pótkocsija hátsó kerekének sárvédőjét fel kell szerelni a hátsó kerekeket hátul teljes szélességükben takaró - nem merev anyagból készült - kiegészítő sárvédővel. A kiegészítő sárvédőnek annyira kell lenyúlnia, hogy a jármű terhelt állapotában a kiegészítő sárvédő alsó szélétől a hátsó kerék alsó oldalához húzott érintő az úttesttel legfeljebb 15°-os szöget zárjon be. Amennyiben a jármű olyan kialakítású, hogy e takarási feltételt teljesíti, külön kiegészítő sárvédő felszerelése nem szükséges.
(2) Nem kell felszerelni az (1) bekezdésben említett kiegészítő sárvédővel az M1 és N1 járműkategóriába tartozó gépkocsikat, a motorkerékpár pótkocsiját és az O1 és O2 kategóriába tartozó pótkocsikat.
Sárvédőkre vonatkozó további műszaki feltételek
87. § A gépjárművet minden kerekénél, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit a hátsó kerekeknél fel kell szerelni sárvédővel. Ha a jármű felépítménye olyan kialakítású, hogy a sárvédő szerepét betölti, sárvédő nem szükséges. Különleges célt szolgáló járműnél a sárvédő mellőzhető, ha az a jármű rendeltetésszerű használatát akadályozná.
„M1 járműkategória”: személygépkocsik,
„N1 járműkategória”: legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók,
„O1 járműkategória”: legfeljebb 0,75 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsik,
„O2 járműkategória”: több, mint 0,75 t, de legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsik (a félpótkocsit is ideértve)
Gino, arra utaltam, hogy ezt már többször hangoztattad. Ugyanakkor a jogszabály motorkerékpárról nem beszél......
De attól függetlenül igaz, nem?
Amúgy tényleg úgy van, ahogy az előbb írtad... sok mindenen múlik, egy intézkedés kimenetele. Ha minden ok és semmi höbölgés nincs, akkor még az izzókészletet, eü csomagot se kérik.
Mi is a baj a hátsó izzó helyett leddel? Ha piros és kadmiumsárga szerintem semmi. A xenonszettnél is, ha a fénye fehér rendőr legyen a talpán aki megmondja, xenon vagy fehér izzó van-e benne. Az izzókészletet tőlem még soha nem kérték, a xenonba sem kötöttek bele, pedig nem flekóval indítok. Rajtatok is múlik, mi lesz az intézkedésből.
De többnyire nem szólnak érte... pedig még jogos is lenne.
választ előre is köszönöm
Tudom ez már szőrszálhasogatás.
Akkor ezek szerint tényleg nem kötelező az a gumilap, bár azt hiszem ártani nem ártott, hogy ott lefegett bár a designe-ot (ugye milyen frappáns a fogalmazásom? ) kissé lerontotta.
Sárvédőkre vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
86. § (1) A gépkocsi és pótkocsija hátsó kerekének sárvédőjét fel kell szerelni a hátsó kerekeket hátul teljes szélességükben takaró - nem merev anyagból készült - kiegészítő sárvédővel. A kiegészítő sárvédőnek annyira kell lenyúlnia, hogy a jármű terhelt állapotában a kiegészítő sárvédő alsó szélétől a hátsó kerék alsó oldalához húzott érintő az úttesttel legfeljebb 15°-os szöget zárjon be. Amennyiben a jármű olyan kialakítású, hogy e takarási feltételt teljesíti, külön kiegészítő sárvédő felszerelése nem szükséges.
(2) Nem kell felszerelni az (1) bekezdésben említett kiegészítő sárvédővel az M1 és N1 járműkategóriába tartozó gépkocsikat, a motorkerékpár pótkocsiját és az O1 és O2 kategóriába tartozó pótkocsikat.
Sárvédőkre vonatkozó további műszaki feltételek
87. § A gépjárművet minden kerekénél, a mezőgazdasági vontatót, a lassú járművet és a pótkocsit a hátsó kerekeknél fel kell szerelni sárvédővel. Ha a jármű felépítménye olyan kialakítású, hogy a sárvédő szerepét betölti, sárvédő nem szükséges. Különleges célt szolgáló járműnél a sárvédő mellőzhető, ha az a jármű rendeltetésszerű használatát akadályozná.
„M1 járműkategória”: személygépkocsik,
„N1 járműkategória”: legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsik és vontatók,
„O1 járműkategória”: legfeljebb 0,75 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsik,
„O2 járműkategória”: több, mint 0,75 t, de legfeljebb 3,5 t megengedett legnagyobb össztömegű pótkocsik (a félpótkocsit is ideértve)
Ez így szar.....bocsesz