Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

De akkor se lenne sok köze egymáshoz a két esetnek ha egy országról beszélnénk.Két teljesen más story.
Mellesleg a gázolás nálunk történt,és mi hagytuk futni az Írt.Ennyi.A kiadatás más tészta.
Nincs.Írországot kevered Észak-Írországgal.
Sajnos ilyenek ezek a kamionosok,/tisztelet a kivételnek/pedig ők aztán mindent látnak onnan fentről nem?
Köszi, megvan a válasz. Tegnap a 2500 kg feletti teherautó kb 70-nél előzni kezdett miközben én már előztem és ott voltam mellette, és ez bizony gondokat okozott...
Szerencsére nem lett nagy kár se bennünk se az autóban és a sofőr is elismerte hogy ő okozta a balesetet, de ha motorral lettem volna akkor rosszabbul járok, sokkal.
De a lényeg az, hogy ha van egy egyenes útszakasz ami vagy 5 km hosszan belátható és te 80-al meg tudod előzni a 70-el közlekedő tgk.-t anélkül, hogy szembejövőt valamint a tgk. vezetőjét zavarnád fékezésre kényszerítenéd stb. akkor megelőzheted. Ha már valakinek is fékezni e kell miattad akkor szabályt sértettél.
Előzés
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére

Ebben megtalálod a választ
26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
a/1. a külön jogszabályban meghatározott követelményeknek megfelelő autóbusszal
- autópályán 100 km/óra,
- lakott területen kívül, egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b) egyéb gépjárművel - kivéve teherszállításra kialakított motoros triciklit -, valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel

autópályán 80 km/óra,

lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,

lakott területen 50 km/óra,
c) villamossal 50 km/óra,

d) teherszállításra kialakított motoros triciklivel, elromlott járművet vontató gépjárművel, segédmotoros kerékpárral, kerékpárral
40 km/óra,
d/1. hólánccal felszerelt gépjárművel 50 km/óra,

e) mezőgazdasági vontatóval, valamint mezőgazdasági vontatóból és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
40 km/óra,
f) lassú járművel, valamint lassú járműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
25 km/óra,
g) olyan járművel, amelynek kerekei fúvott gumiabronccsal felszerelve nincsenek
20 km/óra,
h) pótkocsinak nem minősülő fék nélküli vontatmányt (mezőgazdasági vagy ipari munkagépet) vontató mezőgazdasági vontatóval és lassú járművel

15 km/óra.
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
(3) Olyan járművel, amelynek megengedett legnagyobb sebességét a műszaki megvizsgálás során az (1) bekezdésben foglaltaknál alacsonyabban állapították meg és ezt a jármű forgalmi engedélyébe (igazolólapjába) bejegyezték, legfeljebb a megállapított sebességgel szabad közlekedni.
(4) A jármű sebességét az (1)-(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell.
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

Ebben minden benne van. A lényeg a tgk.-nál, hogy 2500 alatt van e, mert akkor mehet úgy mint az szgk., ha fölötte van akkor nem.

Ha kérdésetek van akkor kattintsatok a korábbi hozzászólásromra és írjatok választ, mert így nem látom az e-mail címemen, hogy keresett e valaki, ide meg csak néha nézek be.
Ez hogy jött össze? A helyszínen azt kell igazolnod, hogy érvényes a biztosításod az ellenőrzés időpontjában. Nemde? Akkor szerinted a 3. negyedéves csekk bizonylat jó a 4. negyed évre?
hali! aztat mondjátok meg, h ha 2x fizettem be a 3. negyedévi kötelezőt, attól még érvényes a biztosításom ugye?
yard nem baxtat, ha megmutatom a két befizetett csekkbizonylatot?

köszi
Csak 2 gyors kérdésem lenne. Mennyivel mehet egy pótkocsis teherautó főúton, és mekkora sebesség különbség kell hogy legyen hogy előzni lehessen, úgy értem ha pl 80 a megengedett és az előttem haladó 70-el megy akkor azt lehet előzni? (hivatalosan, a kresz szerint)
Az nem Egyesült Királyság? UK.
Vagy Irország nincs benne?.....
Árúld már el nekem mi köze van az ÍR gázolónak,az ANGLIÁBAN baromkodó magyarnak?
Érted:ANGLIA és ÍRORSZÁG(gyk. két ország,nem egy!),halálos közúti baleset okozása és közúti veszélyeztetés.
Szóval ne keverjük már a szezont a fazonnal.
Az Ír fószert sajnos futni hagyták a kretének,ez mást nem ment fel.
Én nem vok Pohi, de úgy rémlik az oktatásról, hogy nekünk 130-at mondtak
Na, már megérte. Én meg már nem is motozorom közúton, csak épp annyit, míg terepre kiérek. Hihetetlen xar ugyanis a morál az utakon. És most mondhatod, hogy én is hozzáteszek ehhez valamit. Ja, így is van, mostanság olyan 70 ezer körül autózom évente, és időnként igyexem, hogy időben érjek. De még senkinek nem okoztam fájdalmat, próbálok a körülményeket figyelembe véve haladni
és eltiltanak, ami miatt nem vizsgázhatsz le.....
Nem szoktam gyorsan hajtani. Mióta gyerek van pláne. Csak kell neki apa is. Ma motoroztam volt egy előzésem, meghúztam 110. Persze városban. Eszembe jutott mit írtam és hogy beszéltünk. Azért igyekszem 50-60 között maradni. Én mondjuk nézelődős nyugis motoros vagyok.
Az fizet egész évre aki január 1.-én tulajdonosa a járműnek.Azért sétálj be az okmányirodába az adásvételivel hogy jövőre véletlenül se keressenek.
Nem találtam megfelelőbb topicot, úgyhogy ide írom problémámat. Előző motoromat eladtam április végén és most jött egy csekk teljesítményadóról.A megkezdett év az még az enyém vagy félévenként kell ezt fizetni? Menjek be az önkormányzathoz ,hogy már nem az enyém(eladáskor nem tettem meg) és akkor törlik vagy mindenféleképpen csengetni kell?
Pohi!

Azt szeretném kérdezni hogy a 3.5t alatti tgk-nak mennyi a megengedett sebessége autópályán? 80 km/h?
A rendőrbácsik 100-tól büntetnek?
Ugyanazt mint aki jogsi nélkül vezet. Nincs rá kategóriád és pont.
Szia!Emléxel zsanettre?Na ő is 600ast vezetett A1gyel!
Szeva! Ma levizsgáztam A-ra rutinból. Viszont vsz hogy már forgalom vizsgára nem férek be. De azért nem akarom pihentetni a gépet, amíg "jó" az idő! Van A1-em, viszont a motor 600as. Szerintetek mit kaphatok a rendőröktől, ha megállítanak és kiszúrják ezt a kis bibit?
Ez érdekes... nem komcsi a pógármester?

A 60-as táblák ellen nekem egy G8 Antilaser cucc van a kocsimban. A hazai berendezésekkel mérhetetlen vagyok. Energiapajzs vesz körül, mint a Millenium Falcont. Ha érdekel, tudok weblapot ajánlani
Kocsival nehéz a gósztrájderkedés. Még bringával is eccerűbb. Láttam a városomban montenbájkost fülén mp3 jáccóval flegmán eltekerni szirénázó oktávia elől. Majd a mentő vitt el, úgy röhögtem

Sztem kár ezt a sebesség témát túlragozni. Ha az ember ködben, hóban boldogul, nagy baj nem érheti. És megyek, ahogy jónak látom. Évtizedek óta... és senki se halt bele
Én épp az ellenkezőjét veszem észre. Szegednél beszedik a 70-es táblát raknak ki helyette 50-eset és 30-asat. Pedig brutal forgalom van a 43-ason. Deszknél 5km-rel keresztül 60-as tábla van, holott én már régen nem látok építeni semmit. A nagy forgalomra sebesség csökkentés a válasz. Elvileg 2 év és meglesz a pálya. Régen el kellett volna készülnie a pályának. itt nálunk ha át akarsz jutni az út másik felére akkor oda kell, hogy szülessél.

Egyébként persze lehetne vitatni, hogy a sok hol sok.