Ezt én is furcsának találtam annak idelyén, hiszen pl:R1, CBR1000RR stb. mindengyiken elöl 2 lámpa van..........erre azt a válszt kaptam, hogy mivel ez 1 lámpatest így megfelelő......egybe van öntve végül is
Ha elolvasod a 91-es rendeletet, ami előírja a járművek műszaki kritéruimait, akkor egyik motorkerékpáron sem lehet csak EGYETLEN lámpa elől, és EGYETLEN lámpa hátul. Kivétel ez alól az oldalkocsis motorkerékpár, ahol az oldalkocsit ki LEHET világítani még 1-1 helyzetjelzővel.
Eszerint a motorok fele hullana a forgalomból. A rendelet olyan elavult, hogy ember nem létezik, aki ezt komolyan veszi.
És hány robesz is van a dizáányos macskalámpával...
Hali mindenkinek!Azt nemtudjátok hogy szabályos-e az elől dupla tompított fényszoró?Mert halottam róla hogy nem és ha nem a yardok csesztetnek miatta?Mert van 1 cbr 125-öm amit smkp-nak használok és probálok mindent kiszürni ami miatt a zsaru büntessen.THX előre is
Vannak azért tök rendes rendőrök is.Nekem van pár ismerős és csak a durva dolgokért büntiznek.Pl az elsősegély csomaggal nem foglalkoznak,persze ha ,nem kötözködnek velük ,meg nem hazudnak a szemükbe.
rendesek a rendőrbácsik
ma előregurultam pirosnál záróvonalat érintve, szembe a jarddal, semmi ellentámadás.
aztán Pesten dugóban kocsisorok közt gurultam előre, gázfröccsre egyből húzódott le a patrol. innen is köszi
A 97-es Opel Vectránk is tud menni 200-al, mégsem szabályos. A segédmotoros kerékpárnak 40-van előírva, ennyivel kell menni, ha nem tetszik le kell rendszámoztatni, mármint ha tudod motorkerékpárnak.
Hello mindenkinek Simoval 40 helyett 78Km /h Lemeszeltek egyből de szerencsére bírság nem lett belől csak figyelmeztetés de mégis ki tud 40-elmannihaa leg szarbabb Koreai 50cm3-as 4t is 60 at megy?
Hát ott van megfelelő jogszabály a rendőrök számára, hogy jól tudják végezni a dolgukat, itt nincs mert egyeseknek nem érdeke, itt a kiskapu a menő. Szerintem alapból úgy állnak hozzá törvényt hozni, hogy "te...rakjunk már bele kiskaput, csak olyat ami nehezen észrevekhető", nem ám úgy, hogy értelmes is legyen
Forma1-en beszéltünk egy osztrák motros rendőrrel, neki is van digitális sebességmérője a műszerfalon, ami ugye nem rögzít semmit, csak mutatja az aktuális saját sebességét. Ott ha azt mondja hogy annyi volt, akkor annyi volt. Lehetnek akár 20an is, neki fognak hinni a bíróságon is!
A szabálysértési törvény a sebességtúllépést csak úgy engedi büntetni, hogy az hiteles mérőműszerrel be van mérve. Az, hogy én mentem mögötted 130-at és akkor te is többel mentél az nem elég, ezen dologhoz......de ez nem jelenti azt hogy a rendőrautó mellett el kell menni 130-al, mert meg fogod kapni ami jár
hiho!
két kérdésem is volna:
1, Többször is láttam újságban hogy lefényképeztek egy motorost szemből, majd odaírták hogy 50es táblánál 90-el ment. ezzel mi bizonyítható? mármint ha a rendszám nincs a képen akkor büntethető az illető? mivan akkor ha látom szemből hogy mérnek lelassítok 50-re és hátulról lekap? ha előtte szemből is lekapott akkor buktás a dolog?.
2, Pohi látom szécsény környéke a körzeted nem voltál kint véletlenül hatvan város napján mint motoros rendőr?
Köszönöm a választ, de azt honnan lehet tudni hogy melyik gyártó milyen járműnél írja elő a szakszerviz igénybevételét az izzócserénél? Én például még szerelési útmutatót nem kaptam a robogómhoz így azt sem tudom hol és hogyan bontsam meg a burkolatot hogy egyáltalán hozzáférjek a lámpához,persze sérülésmentesen. Pedig ez új robogó volt amikor vettem és akkor csak egy egyszerűsített kezelési leírást adott hozzá a forgalmazó. Arról már nem is beszélve hogy megnézném évekig ki hurcolászná törésmentesen az izzókészletet az ülés alatt? Ez nem autó ahol ki van alakítva külön tárolórekesz,legtöbbször a pótkerék alatt,még jó hogy elakadásjelzőt,emelőt,pótkereket nem kell magunkkal hordani.
Ez így van igazad van, bár baromság szerintem. Ha kiköszürölöd az alváz és motorszámot arra azt mondom legyen igazuk tényleg bcs., ez csak ilyen csökevény dolog, ha leveszed a rendszámot a forgalomba helyezett motorról a Bcs..........dehát ez van leírva a jogszabályban.
Izzólámpakészletre és biztosítékokra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek
6/1990 köhém rendelet 105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.
Így teljes a dolog. Például az R1 hátsó led lámpájához nem kell magadnál tartani izzót, mivel led de az irányjelző az izzós és a tompított meg a helyzetjelző is. Ezekből kell nálad lenni. Ha az irányjelződ is led akkor beraksz egy H7-es izzót meg egy helyzetjelző izzót és kész is vagy. Szerintem....
Bocs hogy közbeszólok de ez azt hiszem úgy van hogy olyan járműre igaz aminek csak a szakszervízben lehetséges az ízzócseréje,gondolok itt a bonyolult elhelyezés miatt nem lehetséges az azonnali csere.De ha nem jól tudnám helyesbítsetek.
Évek óta nem találkoztam radaros méréssel idehaza, a telepített dobozokon kívül. Sztem már jórészt lézerrel mérnek. Arra meg kevés a detektor, blokkoló kell, mert különben a másodperc tört része alatt véged van
Eszerint a motorok fele hullana a forgalomból. A rendelet olyan elavult, hogy ember nem létezik, aki ezt komolyan veszi.
És hány robesz is van a dizáányos macskalámpával...
ma előregurultam pirosnál záróvonalat érintve, szembe a jarddal, semmi ellentámadás.
aztán Pesten dugóban kocsisorok közt gurultam előre, gázfröccsre egyből húzódott le a patrol. innen is köszi
Arról már ne is beszéljünk, hogy 'reckless driving' és kattan a bilincs.
Én is Kaposvári vagyok !
két kérdésem is volna:
1, Többször is láttam újságban hogy lefényképeztek egy motorost szemből, majd odaírták hogy 50es táblánál 90-el ment. ezzel mi bizonyítható? mármint ha a rendszám nincs a képen akkor büntethető az illető? mivan akkor ha látom szemből hogy mérnek lelassítok 50-re és hátulról lekap? ha előtte szemből is lekapott akkor buktás a dolog?.
2, Pohi látom szécsény környéke a körzeted nem voltál kint véletlenül hatvan város napján mint motoros rendőr?
kérhetném hogy küldd el nekem is azt a fájl-t?
előre is köszönöm
6/1990 köhém rendelet 105. § Minden gépjárművön, mezőgazdasági vontatón és lassú járművön készenlétben kell tartani az első és hátsó helyzetjelző lámpában, a tompított fényszóróban, a féklámpában és az irányjelző lámpában használt izzólámpák minden fajtájából legalább egy-egy darabot, az izzólámpacsere elvégzéséhez szükséges szerszámokat, valamint a járművön alkalmazott olvadóbiztosíték minden fajtájából egy-egy darabot. Nem vonatkozik e kötelezettség azokra az izzólámpákra, amelyek cseréjéhez a gyártó szakműhely igénybevételét írja elő.
Így teljes a dolog. Például az R1 hátsó led lámpájához nem kell magadnál tartani izzót, mivel led de az irányjelző az izzós és a tompított meg a helyzetjelző is. Ezekből kell nálad lenni. Ha az irányjelződ is led akkor beraksz egy H7-es izzót meg egy helyzetjelző izzót és kész is vagy. Szerintem....