Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

hali! lehet veszek egy gilera kk 125-öst és ha valakinek vannak tapasztalatai vele kapcsolatosan az légyszives írjon róla 1 2 dolgot: mik a gyengéi mire kell odafigyelni stb. előre is köszi
Hali. Rx 125 arizona bontódik,ha kell valami írjatok minden van még. jsw006@citromail.hu
thx
Üdvözöllek Roland
szacsomotor@freemail.hu az emilcíme!
Nem találom Roli. Amúgy én is Roland vagyok...
Egy bontós, Gilerákat is bont. Hirtelen nem tudom a címét, olvass vissza a fórumban
Hmmm... és ki az a V.SZ.?
Kérdezd meg varga szabolcsot. Vagy csináltatni kell hozzá. Boltból biztos nem kapsz
Esteleg nem tudja valaki, hogy RV125-be hol érdemes venni vagy szerezni (esetleg más motoré jó-e bele) olyan tömítést, ami a kipufogó csonkján van rajta, mert folyik az oil, és a hengerfej és a blokk között az a majdnem 4szögletes, ugyanis magas fordulaton itt is köpköd, nem győzöm mosni a mocit: De az még nagyobb bibi, hogy lehet itt repül tova az elmaradt kompresszióm...
Nem tudom, anno a trabantnál is előferdült olyan, hogy másolt kulccsal indította az autót, de az ajtóba nem szuperált már... Nos az én kulcsom elég fapados, kiköpött lakáskulcs, csak nem elzett...(és nem tutu )
Lehet az a baja, szerintem ilyen kulcson nem ad ki egy kilera...
köszönöm a kimerítő választ, azt hiszem egyhamar nem lesz működő fordulatszámmérőm..
Annyit sikerült kiderítenem, hogy az új gyújtáshoz az alkatrészeket egy elektronikai boltból szerezték be. Tehát tulajdonképp felújították, vagy újratekercselték vagy tudom is én sajnos nem nagyon értek az elektronikához.. Esetleg mondd meg miket nézzek át rajta sorban. A lendkerék leszedéséhez ütvecsvarhúzót szabad használni?
Azért,mert valószínű az új elektronikán nincs fordulatmérő(RPM)kimenet,vagy a szerelő elfelejtette bekötni.Kétfajta gyújtással készülnek a kisebb 250 alatti gépek:lehet tranzisztoros(TCI)ezek 12v-ról üzemelnek,tehát akku kell hozzá.Egyszerűbb a kondenzátoros(tirisztoros) gyújtás,nem kell hozzá akku,viszont a jeladó mellett egy töltőtekercs is van a lendkerék alatt,ez ad neki 200-400 voltos nagyfeszültséget,amit a tirisztor kapcsol rá a trafóra.Ennek másik előnye,hogy a nagyfeszültségű üzem miatt gyakorlatilag bármilyen trafóval üzemel,ami máshova nem jó,itt az is működik.Hátránya hogy a töltőtekercs kb.hálózati feszültséget ad,ami keményen megrázhatja a motorost ha a kábele sérült,és ha öregszik,vagy beázik könnyen zárlatos lesz.Tranzisztoros gyújtásnál a trafót meghajtó kimenetről működik a fordulatmérő,a nagyfeszültségű üzem miatt a tirisztoros gyújtásnál ez nem lehetséges.Ha az új gyújtásod nem vezérli,egy külön mágnesérzékelővel megoldható,csak némi jártasságot igényel a felszerelése.
hát Jó ideig biztos nem nyúlok a motorhoz
Gyula azt mondd még meg nekem, hol kéne elkezdeni a fordulatszámmérőm javítását, ugyanis nem működik a motoron korábban gyújtáselektronikát cserélt az előző tulaj, gondolom itt basztak el valamit. Elektronikus, nem spirál hajtja. Nem tudom hogy a műszer maga hajlamos e meghibásodni?
Akkor nem jut eszembe semmi más, de sztem így kell, tehát vagy nem jó, vagy próbáld a kulcsot mégjobban elforgatni, ha nem megy, közben mozgasd a kormányt kicsit, ha nem jó, akkor hibás! Ennyit tudok...
Az a baj, hogy bedugom, benyomom, meg is akasztja a kormányt(érzem), és csak egy kicsit lehet elfordítani, nem marad meg, és ha kiakarom húzni, ugyanolyan módon jön vissza mint be
Igaz Roli,nekem se volt több,mégis megrángatott mikor a power bekapcsolt.Arról van szó,hogy ha kézzel forgatva,vagy indítómotorral gyengének tűnik a kompresszió,attól még üzemi fordulaton jól húzhat,mert ott még nem tud úgy elillanni a kompresszió!Ha már kopottabbak lesznek a gyűrűk,és fordulaton is gyengül,akkor már tényleg javítás.Sunny,itt egy kép a láncról,Persze utalással mehet,üzenj az emailomra,és elküldöm a számlaszámom.Ez új lánc,lásd a képen.Mindjárt csinálok hozzá egy kinyomó kézikészüléket,azzal kényelmesen tudom osztani.
Próbáld meg valamelyik irányba teljesen elforgatni a kormányt, és a gyújtás irányával ellenkező irányba, a kulcsot benyomva teljesen elfordítani a kulcsot, vissza ugyan így!
Valaki akinek GILERA RV125-öse van, help nekem!
A kormányzár hogyan működik és ugyanaz-e a kulccsa mint a gyújtáskapcsolónak? A másik: baloldalt hátul van egy zárható kallantyú. Egy fényképet dobjon már ide aki le tudja fotózni miaz, mert sejtelmem sincs. Köszi
Ez biztos hogy 520as lánc, minden láncszemre rá van írva, hogy 520:), szal sztem biztos, Meg vmikor ki is számoltam az adatok alapján. Tehát akkor jónak kell lennie, és akkor ugye az nem volt használva? Számlára utalással mehet?
Beszéltem gépműhelyessel, és motorszerelővel is. (Egymástól függetlenek) Érdekes mert hiába mondtam hogy mennyi kompresszióm van, mind a ketten azon az állásponton voltak hogy önmagában a számok nem jelentenek semmit, igazából az számít mennyi erő van a motorban, és ha már érezhetően gyenge akkor van értelme megbontani/felújítani.. Márpedig A motort nem érzem elgyengültnek, meredek hegyen fölfelé 2. és 3. fokozatban korrekten húz fölfelé, és pöccre indul hidegen is. Szoval szerintem a jövő szezont is motorozom vele. Egyébként meg ha jól tudom Gyula neked is alacsony volt a kompressziód amig megvolt a gép, de nem panaszkodtál hogy gyenge volna
Üdv. nekem van első felnim,igaz,hogy sp-röl származik,de egy,és ugyanaz. Van hátsó fékmunkahengerem,fékkarral,fékcsővel,és féknyeregel.hátsó féktárcsám is van.
Az olaj:Gilerának 15W40-es kell a blokkba,nem 80-as mint a volt KGST motorokba!A sűrű olaj megfogná a váltó fogaskerekeit,mert sportváltója van,közel vannak egymáshoz, hogy gyorsan lehessen váltani.Roli a 8.5-ös kompresszió már elég kevés,szerintem lassan kereshetsz hozzá egy felújító szettet,és gépműhelyt amelyik rendesen megcsinálja.
Na nézzük sorjában:Sunny,mérd meg milyen széles a lánckereked,holnap én is lemérem a lánc belső szélességét,nehogy eltérés legyen.Ez 5/8-os lánc,tehát 520-as tipusnak felel meg,a Gilerák egy része 4/8-al ment,ezt ne felejtsd el.A csapszegek középtávolsága 4/8-nál12.7 mm,az 5/8-nál 15.87 mm.Ezeket ellenőrizd,nehogy rossz legyen a lánckerekeidre!Ha 5/8-os kell,akkor 5000-ért megkapod,a postát állom minden Gilerásnak,csak mert nekem is volt,és imádtam.
ja. MX-1 vagy mxr kerekek :D
Sziasztok,engem érdekelne első-hátsó kerék(ha lehet féktárcsával).
szín mind1. illetve hátsófékszerkezet(féknyereg és minden más). üdv