Emlekszem mikor Eperekrol hallottam mindenki azt mondta ezek a nagyok,a verprofik,nem tudsz te veluk erni mert nem birod,es nagykepuek,nagy vaganyok,de azert tanitanak...Aztan az a szitu,hogy en is ugy keztem el motorozni,hogy egy kisebb dombtol is befostam es mentem olyanokkal is akik nalamnal sokkal jobbak voltak akkor es toluk sokat tanultam,deee az ido alatt sokat tanultam,fejlesztettem magam,rengeteg videot meg neztem es haladtam a fejlodessel.Az igazi fejlodes ott volt mikor 2T gasgast vettem es meg tanultam vele feljarozgatni de annal jobban cikicakiba forgolodni.
Aztan Egyszer a sors osszehozott Eperekkel es tetszett,hogy jol motorozok es akkor felpartolva azt mondtak,hogy ha mennek akkor szolnak...na azota ha megyunk szolunk egymasnak es par ev alatt nagyon jo csapatta valtunk.Van nagykepuseg,de van is mire,van szaktudas,van elvezet,marhulas meg miegymas,de van tisztelet is.Rengeteget tanultam toluk,sokat segitettek,aztan a jobb motorok leven meg jobban tudtam motorozni,de ehez kellettek a JO es UJabb motorok.En mindegyik motoromnal egy adott ponton ugy ereztem,hogy mar nem tud ujat nyujtani es kozel jarok a kimotorozasba...persze nevetsz most egyet de ez igy van,mert mindennek van egy korlata egy hatara.Azt ha ki ismered akkor kiszamithatova valik es tudod mire kepes a motorod es te is.Egy adott pillanatba ereztem,hogy mostmar ideje egy ujabb jargany,mert latom,hogy mas fele tudassal mint egy zsak pityoka a motoron csak huzza a gazt es megy fel,es en kuzdok az elemekkel,hogy ugyan azt meg tudjam csinalni.
MInden motorosnak meg van az evolucioja.Sok fazison at megy a motoros mire egy jo motorossa valik.Valamikor azt elveztem ha egy jo nehez feljarot meg tudtam csinalni..reszeltem akar fel napot is ,csak jussak fel..kerestuk a hardendurot..a szopot...aztan ahogy telt az ido rajottunk ,hogy ..de miafasznak bazki..menjunik huzzuk a gazt.Meg tanultunk rendesen feljarozni es most az a kihivas,hogy tempot menve arkon bokron at haladni,nem pedig egy hejben reszelni.Ide mar kell a kondi es kell a jo motor ami jol be van allitva stb,es persz kondi is,mert jo tempoban 1 ora utan alig birod.Na ezeh a motorozasi stilushoz ha en el viszek magammal egy gyengebb motorost akkor az elso feljaronal en tobbet varok mint akarki ram,szoval nem elvezem.Vannak motorozasok,mikor hivnak,hogy gyere velunk egyet el..es akkor tudom mire vallalkozok es megyek ott rotyogok egesz nap,de ugy sunyiba melettuk egy ket feljarot rendesen meg piritok,hogy lassak igy is lehet,de inkabb magamert,hogy elvezzem azt a pillanatot.En elvezem ha a tudasom masnak is at adhatom es erdekli es kivancsi.Jol esik latni ha valakin segitesz es tenyleg fejlodik,halgat az instukciokra es azt csinalja pont amit te mondasz.
Vegul is az egesznek a lenyege,hogy jol erezd magad egy tarsasaggal.Valamikor en is fel neztem a jobbakra,most tudom ,hogy sokan felneznek ram.Sokan nem jonnek velem vagy el sem hivnak motorozni mert azt mondjak nagykepu vagyok...Sokan kopnek ram mert kinottem a regi motoros galerit es elpartoltam a joibbakhoz...hat ez van..sajnos az elet telik,nem lehet le ragadni es csak kocsmabol kocsmaba jarni motorozva es semmit sem fejlodve...vagyis fejlodnek,mert azota versenyekre jarnak es ezelott 1-2 evvel nem is akartak hallani rola..akkor meg 450 es 525 motorokra eskudtek,de mar 350 es 16 osokkal jarnak...szoval kell a jo,ujabb,esetleg uj motor mert csak ugy fejlodsz ha motivalva vagy es fejleszted magad.Azt az elvet hiaba koveted,hogy minek meg enni ha ugyis kiszarod.Az embert a celjaiert es a cselekedeteiert ertekelik.
Az saját döntése mindenkinek, hogy szán e időt gyengébb motorosokra. Viszont tanulni csak jobbaktól lehet. Pont ez a kezdő tanuljon magától meg a kezdőkkel vezet oda, hogy csupa rossz beidegződés lesz az emberben. Illetve egy nap motorozás jobb motorosok között felér tízszer annyi egyedülivel. Persze a másik oldala meg, hogy ha jobbakkal megyek akkor kevés a sikerélmény mert nehezebb terepen megyünk. Ilyenkor nap végére teljesen hulla vagyok (sok esés, küzdés miatt).
Engem az zavar amit korábban mondtál: ha valaki nem felkészülve, nem felkészített motorral jön. Persze műszaki hiba ebben a sportban bármikor becsúszhat, na de ha már az indulásnál is gond van ...
A másik ami zavar a vége hossza nincs dumálások, evések, ivások. Szerencsére ilyen ritkán van felénk. Illetve olyanokkal nem megy az ember.
Ez is teljesen.igy van. Nezopont kerdese. Meg kell talalni azt a viseheto magatartast ami.nem.haladja meg mas arra jarok es ott elok ingerkuszobet. Nehez ugy. Probalni kell nem feltuno magatartast tanusitani akkor talan talan nem.ruhellik annyira a pofankat. Ez is kurva nehez mert a legtobb helyen a nem.motoros alapbol irigyli ezalltal utalja azt aki ott kipakolja milios cuccait szebnel szebb autokbol. Arrol is nehez vitaba szallni kinek.mennyire draga az ideje elmenni ujoncal.motorozni. az az ido a haladonak kidobott ido. Szerintem.okosabb dolog egyformak egyformakkal.jarjanak es fejleszek tudasukat onszorgalommal es sajat tapasztalatok alapjan. Persze idobkent van kivetel. Kenyes erzekeny tema. Mert mas teruleten.baratod motorozas kozben.lehet idod elrabloja is .....
De egyúttal kötelezettsége is olyan magatartást tanúsítani is, amivel nem zavarja a helyi közösségek életét, munkáját.
Illetve olyan magatartást is köteles tanúsítani, hogy az utánna következő generációk is ugyanolyan barátságos élhető körülmények között motorozhassanak a terepen.
Persze ezek pusztán erkölcsi kötelességek.
Kiken kinek ereje szerint.
akkor egy 100ast elhagytál a próbán
pályára azért a japános sem szarok bár a lyamahó a buta nagy tankjával az elég buta üléspozíciót ad...de a többi az azért fain
a medvés témáról annyit.. hát a buta terelőkutyáktól is összefosom magam ha elöl kell mennyek (de hál istennek megszűnt már , hisz a nagyhegyben sokkal jobb nyomokat találunk ha nem én megyek elöl!!!
de azért egy ilyen medévés meetingen tuti úgy futnék mint még soha
Zolíííí...
hát az ember nem új motort vett csak egy 5 éves konstrukciót ...pont mint a tiéd vÓt...nem emlékszel?? már elfelejtetted a fain kátéjemet
kéttéknél ez kb amúgy is motoronként és tulajonként változik... pl van aki sik hülye a karburátorhoz és nem is tudja hogy kétténél 300m enként és 8 fokonként úlyr kell karburálníííííí
az a baj úgy érzem belemagyarázol ezekbe a dolgokba hogy túl vállalod az általam mondottakat
véletlen sem mind1 hogy milyen motorod van...ha ktm, vagy leányvállalata ..nyertél
mondjuk a bontós féle -525 koppincs- sercó az azért már konkrétan ktm
egyébként azt hallottam hogy a 2017 sokkal jobb mint a régiek.. tehát a régiek sokkal szarabbak mint az úlyak
tehát akinek eladtad a 2012 exc 300ast azt is akkor... átbasztad mert egy szar konstrukciót sóztál rá
na MOST nyugodjol le a picsába mindenki...
és ne fogja már rám a dolgokat.. mert (s)zari ezt mondta meg úgy mondta..csak nem zsirferiék vagytok ti az erdőből...
azok mondták azt a múltkor hogy... miattam hagyták ki a duplasziklást hát nem is együt mentünk nem is vezettem őket...mi közöm van hozzályuk.. az ő nyomorukhoz hogy nem arra menetek amerre akartak
1 a fontos mindenki csiálja úgy ahogy jónak látja...
tényleg.. kutyás téma lyöhet...
bár nincs is.. de tudok intézni
Jani
örülök hogy bejött a három betős márka...de el ne mond akinek nem ilyen van mert úgy is csak ugatnának miatta..
javaslom.. sx-f 450 et ne próbálj ki kroccpályán.. mert akkor a tc 450 is eladod egy ótvar esigszeff miatt
Az egyenes feljaroban a futomu szinte teljesen elnyelte a pupot, nem lott fel az egbe mint maskor szokott valamint a ktm 2. fokozata pont jo volt felfele. A husqinak kemenyebb a futomuve (jobb is krosszpalyan) valamint masok a fokozatok. Abban a 2es ezen a feljaron sok, az 1es meg tul lassu.
Oldalazo zorro es kanyargos foljaroban az hogy a ktmen szinte tized nyutonmeterenkent tudom adni a terhelest a hatsokerekre (mar olyan erzes). Sose boffen le es gyonyoruen adagolhato.
Az hogy konnyebb inkabb csak akkor jo amikor tulvallalom magam. Most is neki mentem egy olyan meg nem hasznalt felfelenek amire eddig ra sem neztem. Nem is vettem lenduletet hanem az osvenyrol csak gondoltam egyet es felhuztam az elejet jobbra es huztam egy koveret. 3/4ig jutottam ott kenytelen voltam elfektetni mert a kis tempo miatt mar hanyatt eses gyanus volt a dolog es nem akartam backflippet:-)
Na jo az ide-oda dobasokban is sokat segit a kis suly. Amugy a husqinak is jo a sulypontja mert nagyon lenn van a benzontank helye miatt es a vaz alakja miatt.
Raadasul a ktm futomuve nincs is ramhangova meg, gyari allapotu en meg mazsas vagyok :-)
Köszönöm! Örülök, hogy megtaláltad a hozzád illő motort!
Azt tudod pontosítani, hogy szerinted ez a javulás mitől van a konkrét helyeken?
Motor kezelhetőbb vagy jobbak a futóművei, vagy a súlypont, vagy a gumi, vagy áttét, gázreakció, kuplung érzékenység, stb?
Esetleg mert 2T ?
A medve....a medve olyan helyeken el ahol jol el tud bujni es kuckozni .Mici baratunknak kurva az ora...kurva nagy tavbol kiszagol ami azt jelenti h 1.5.. 2 km es siman kiszur.Akkora zajjal jarunk gyalog is hogy mire eszre vennenk mar reg el kerult minket.Maci baratunkal csak akkor van gond ha ra motorozunk egy nem vart csaladi pillanatba mikor amicikéivel épp piknikel..na olyankor hajlamos a kurva idegessegre es nem tagit melloluk..tereli fel a fara okot es gecimod tud orditani meg duhongeni..pofolja a fakat es dobalja a foldet fakat mint a gejzir de akkor sem tamad hanem vedi a csemeteit..Nem kell felni toluk mert jobban fel tolunk mint mi tőlük. .mindig nagy ivben elkerul.
Motorral 1 x lattam macit..akkor is motor nelkul gurultam befele 1 km es azert mert rajuk gurultam..maskepp soha.
Na ugye...de zarinszerint kar jonvagy uj motort venni mert ugyis pont ugy beszpod az edobe.
Miert nem vettel simsont vagy cetkát..azzal is menne siman
Grat..faja szeker
Dew
Multkor kerdezted hogy miben nyilvanul meg hogy jobb motoros vagyok az uj motorral. Voltam ma kinn es azokat a helyeket jartam vegig amiket kb egy honapja a husqival. Ket olyan feljaro is volt ahol a multkor nemnjutottam fel. Most, rosszabb tapadasi viszonyok kozott elsore, sot konnyeden. Az egyik feljaro egy egyenes aminek a 2/3anal van egy pup. Ez a pup pont nagyon butan dob el, nem ugratsz rajta hanem felfele dobja a motort, ahova erkezel ott meg tiszta gyoker minden tehat ha nagyon megtorik a dobaton a lendulet akkor tuti a gyokereken megallsz. Jutottam mar fel szaraz idoben a husqival de nem mostansag. Most elsore felmentem ugy hogy nem is volt kihivas. A masik egy trukkosebb kanyargos, omlos talaju. Az is elsore megvolt.
Sokkal batrabban megyek vele, gyorsabban is es olyan helyzeteket elvallalok amit eddig messze kerultem: pl dupla faronk keresztbe a feljaron vagy akar a beugratni a lejaroba. Ezzel ezek magatol ertetodnek. Aztan ott van az oldalazas es a zorro. Ezek eddig mersekelt sikerrel jottek ossze. Ma csak rohogtem ezeken.
Kapott nemi vedelmet mostmar lehet komoly terepre vinni:
neme éertelk..
ha csak a motorozás és egyedül akkor dévnek miért van nagyobb előnye nemmegdögleni az erdőben .int annak aki odamegy kocsival a hegy alá..mi asa különbség az ott lakásban és a kikocsikázok egy ház elé mintha ott laknék??
amúgy Erkóékkal nem beszéltél ezügyben?
sajnos tévé irásait nem létom de azt hogy neki ment azt tudom
amúgy ugy gondolom kár a szóért.. az évek alatt sokondent elasjátított motorozásban .de az alézat a tisztelet és a neme lármázást soha a büdöséletbe nem fogja...
mintha egy krokodilt próbálnál rábeszélni a vegetáriánus létre..esély van rá.. de valójában sohaabüdösrohadt életbe nem fog sikerülni
Zoli most akkor nem érem.. lett mostor vagyis miért nem lett motor??
magyarázd el nekem kérlek
Tv. Az a helyzet hogy igen
En elsore mar az elejen..... De mire oda vetemedtem.hogy romaniaba kitoljam.a pofamat ket harom evig endurocrospalyakon kapirgaltam. Zsanara evekig jartunk vikkekkel gyakorlatilag ott tanulgattunk a dombokon senkit se zavarva. Otvencentis homokban. Harmadik.motorom.lett mire romaniaba kimereszkedtunk. A masik dolog. Mikor mi elkezdtunk.kimereszkedni!! Nem.orditozva hordakba hatalmas dzsipekkel es lakobuszokkal!! Kimereszkedni. Szaglaszni .nagY kulonbseg! Akkor az ottani aracok meg sisak nelkul cetkakkal jartak a hegyi utakon mackonadragban. Az evek alatt rengeteg milio ft okat buktunk el motorcserekre fejlesztesekre osvenykeszitesekre felderitesre... Mire a mai enduroparadajz jelleg kialakult. Alazattal es kussban jartunk es epitgettuk a mai nyomokat. Na! Ez a resz nektek.kimaradt! Ez a tiz ev. Te .ti odalettetek szervezve a kesz picsa melegmalera. Csak be kellett lapatolni. Ezert inkabb arra kerlek meg most sem.keso. tanusits tobb alazatot mikor az erdoben motoroztok. Tarsaidat intsd meg ha tulzott az ajvekolas. De szerintem ezzel.mar elkestunk. Ellepte az erdot a szemet. Divatmotoros. Akinek nem.inge ne vegye maGara. En tovabbra is azt az elvet vallom . 2-3 fo es hussanunk kussolunk nem.larmazunk mem odritozunk se a kocsiknal se az erdoben.se sehol. Tv. Udv. Vigyazzatok.magatokra. remelem.nem.bantottalak meg irasommal.
Aztan Egyszer a sors osszehozott Eperekkel es tetszett,hogy jol motorozok es akkor felpartolva azt mondtak,hogy ha mennek akkor szolnak...na azota ha megyunk szolunk egymasnak es par ev alatt nagyon jo csapatta valtunk.Van nagykepuseg,de van is mire,van szaktudas,van elvezet,marhulas meg miegymas,de van tisztelet is.Rengeteget tanultam toluk,sokat segitettek,aztan a jobb motorok leven meg jobban tudtam motorozni,de ehez kellettek a JO es UJabb motorok.En mindegyik motoromnal egy adott ponton ugy ereztem,hogy mar nem tud ujat nyujtani es kozel jarok a kimotorozasba...persze nevetsz most egyet de ez igy van,mert mindennek van egy korlata egy hatara.Azt ha ki ismered akkor kiszamithatova valik es tudod mire kepes a motorod es te is.Egy adott pillanatba ereztem,hogy mostmar ideje egy ujabb jargany,mert latom,hogy mas fele tudassal mint egy zsak pityoka a motoron csak huzza a gazt es megy fel,es en kuzdok az elemekkel,hogy ugyan azt meg tudjam csinalni.
MInden motorosnak meg van az evolucioja.Sok fazison at megy a motoros mire egy jo motorossa valik.Valamikor azt elveztem ha egy jo nehez feljarot meg tudtam csinalni..reszeltem akar fel napot is ,csak jussak fel..kerestuk a hardendurot..a szopot...aztan ahogy telt az ido rajottunk ,hogy ..de miafasznak bazki..menjunik huzzuk a gazt.Meg tanultunk rendesen feljarozni es most az a kihivas,hogy tempot menve arkon bokron at haladni,nem pedig egy hejben reszelni.Ide mar kell a kondi es kell a jo motor ami jol be van allitva stb,es persz kondi is,mert jo tempoban 1 ora utan alig birod.Na ezeh a motorozasi stilushoz ha en el viszek magammal egy gyengebb motorost akkor az elso feljaronal en tobbet varok mint akarki ram,szoval nem elvezem.Vannak motorozasok,mikor hivnak,hogy gyere velunk egyet el..es akkor tudom mire vallalkozok es megyek ott rotyogok egesz nap,de ugy sunyiba melettuk egy ket feljarot rendesen meg piritok,hogy lassak igy is lehet,de inkabb magamert,hogy elvezzem azt a pillanatot.En elvezem ha a tudasom masnak is at adhatom es erdekli es kivancsi.Jol esik latni ha valakin segitesz es tenyleg fejlodik,halgat az instukciokra es azt csinalja pont amit te mondasz.
Vegul is az egesznek a lenyege,hogy jol erezd magad egy tarsasaggal.Valamikor en is fel neztem a jobbakra,most tudom ,hogy sokan felneznek ram.Sokan nem jonnek velem vagy el sem hivnak motorozni mert azt mondjak nagykepu vagyok...Sokan kopnek ram mert kinottem a regi motoros galerit es elpartoltam a joibbakhoz...hat ez van..sajnos az elet telik,nem lehet le ragadni es csak kocsmabol kocsmaba jarni motorozva es semmit sem fejlodve...vagyis fejlodnek,mert azota versenyekre jarnak es ezelott 1-2 evvel nem is akartak hallani rola..akkor meg 450 es 525 motorokra eskudtek,de mar 350 es 16 osokkal jarnak...szoval kell a jo,ujabb,esetleg uj motor mert csak ugy fejlodsz ha motivalva vagy es fejleszted magad.Azt az elvet hiaba koveted,hogy minek meg enni ha ugyis kiszarod.Az embert a celjaiert es a cselekedeteiert ertekelik.