Mi változott azóta a tárcsáról alkotott véleményeden, hogy te is kivágattál magadnak meg eladásra ?? Írd le a negatívumokat Déwnek szerintem az meggyőzőbb lenne.
betét csak is goldferen k5lx..
a 2013 hecán egy gyári betét egy nap volt..
a goldfren nem azt mondom észre sem vette.. de szinte alig kopott..
ja és az ára sem egy ököré.. azonos fékteljesitmény azonos élettartam vagy jobb , fele árban
volt olyan gagyi betétem hogy egy 3 napos utat nem bírt ki.... a 3 nap már csikorgott a vas
fasza volt am a biharban első fék nélkül menni
utána vettem egy bendix márkájút az volt eddig a legjobb betétem, simán veri a ferodo és társait
Aki nàlunk spórolni akart az első tàrcsàn,,,,az így jàrt : Egy motorozàs- egy betét, fék erő nem az igazi, visit lilúl stb. Ez az a alkatrész amit ha nem versz oda ,sokàig elég.Ha mégis dràga a gyàri,,,az utàngyàrtott ismert màrka biztos jó lesz.....Rakjad össze, motorozzàl....
addig agyalsz.. kivágatsz valami szart.. eltörik mikor szétfékezted és belmézs valami sárba.. elpattan .. beáll a kerék mint a jancsiszeg..aztán mikor felébredel.. a ezszélet vesztésből.. akkor jössz rá hogy ..bakker.. mi is volt ez...
na ekkor nincs az a olcsó tárcsa ami megéri!!
ezért kell az anyagalóvatossan..nagyon óvatossan..
nem véletlena gyéri tárcsák naon drágák ám...
egyszer már mi is kiszámoltuk.. az új gép az úly gép..
persze ha a teliár a 2,5 misi.. és egy két évesért 1,7 kérnek..akkor azért ott a 2 év alatt a 400.000 forint. is az alkatrészekre.. meg a 400.000 is a bukóba megy bele...
nem??
de amúgy tényleg kiszámoltuk.. a matek az a full felújitásig hajtott gépeket jeobban megéi eladni mint hozzányulni ..
ha meg megcsinálja az embre akkor meg nem érei meg eladni megint..szóvall.
én azt mondó vagyok..mindenki csinálja úgy ahogy akarja
azért azt is vedd számításba mennyi idünként kell a csere
pl a hondát nyúztam vagy 4 évet nem kevés sok cuccos túrán aztán a félig kopott tárcsa annyi idó alatt lett kuka
és azért a szerpentin elég jól eszegeti a féket
szóval kb 20 ezrenként egy tárcsa nem olyan ördögi összeg a benzinhez képest
a ténérére is brembo tárcsát vettem mert abban bíztam a legjobban
az más kérdés hogy nem olyan szép vágás mint gondoltam..... kb mintha én vágtam volna a 15+ éves 3030ason
Attól függ mihez képest, meg hol venném. Gyári tárcsa legjobb árhoz képest kb 1/5 öd ár.
Más aftermarketet már be lehet szerezni olcsóbban, ahhoz képest mondjuk csak 1/3 ad áron tudnák vágni,
de lehet azokat is ugyan abból vágják, mint amit nekem mondtak...csak odaírják, hogy hiper szuper acél.
Igazából a betét és tárcsa párosítás a fontos igazából...
de nem árt, ha a tárcsa sem szar anyagból van, ami a hősokkok hatására totál kuka lesz,
vagy nem fog semmit, stb.
Itt ár/érték arány a kérdés, de valószínű elméletben nem fogom tudni kisakkozni, majd megmutatja az idő és a gyakorlat...
Általában a kisebb befektetés hosszútávon mindig rosszabb döntés, de amióta minden made in china, meg a kereskedők 200-300% os haszonnal dolgoznak a fene tudja megéri-e a drágábbat venni.
mennyivel olcsóbb az "utángyártott" ?
azért az vicces tud lenni hogy egy nagyobb értékű motoron akarna az ember pár 10 ezret spórolni
amúgy ha veszel sima(és puha) organikus betétet az még a "sima " vassal is elmegy egy ideig főleg hátul
1.4034 anyagot szerezz, olyanból késeket szoktak csinálni, biztos nem szar anyag
Halló. Téged kereslek. Réges-rég említetted Ghioroc.on, Györök-ön van egy motoros tag, akinek van Pubja. Megvan még ? Hol találjuk. Igazából kimennénk 15.-én motorozni de nem tudjuk hova. Ahol nem kergetnek el.
Egyfelol az hogy valaki nagyon jo aron vesz motort, raadasul legalisan azert eleg ritka. Tehat a 200ezres buko is az. A valosag inkabb a fel millio korul van elso evben.
A masik hogy en nem fogok ugy hasznalni egy motort hogy feltem. Nyilvan az ember vigyaz ra amennyire lehet de ebben a hard enduro temaban szerintem nagyon nem lehet.
Uj motort szeritnem nem anyagilag eri meg mwgvenni, hanem a nyugalom miatt. Abba tuti nincs meglepetes. Senki nem kokanyolta es meg csak nem is foliazta le azert hogy ne latszodjon rajta a hasznalat (nem elitelem a dolgot!).
Ha az ember megteheti vegyen ujat, csak ne anyagi szempontokkal magyarazza.
Írtam egy féktárcsát készítő cégnek, ha nem titok, adja már meg a pontos anyagminőségét a tárcsának a marketing dumán (high quality steel) felül.
Vajon lesz válasz, amiben benne lesz a Wnr vagy DIN szám?
de mint ahogy le is írtad ezeket mind "akciósan" vetted, ez eddig rendben is van volt rá lehetőséged, Zsolti szintén nem példa értékű, mivel ezzel foglalkozik, szinte munkaeszköz, gondolom hozzá jut beszerzési áron, minusz áfa-köfa stb....
akiröl én beszélek az "többség" a normál felhasználó aki bemegy a boltba, és megveszi a kiírt áron....
de amugy tényleg nézzük reálisan, mitöl tudna egy 2017-es motor többet (ami mindjárt kapható lesz) egy 2016-osnál ...
és még valami , mi a fenére költesz te egy 2,5 éves motorra 600 ezer ft-ot????? a kopo alkatrészeket meg miért számoljátok? az mindenen fogy!!!
Van köztetek anyagismerettel rendelkező ember? 1.4301-es acélról kellene infó.
Hősokkállóság, kopásállóság, nyomószilárdság, meleg hatására mit veszít/változtat az anyagszerkezeten.
(A fajsúlya az annyira nem érdekel, nem célom a forgótömeg csökkentés.)
Tudnának vágni féktárcsát ezen anyagból, de szeretem elméletben átgondolni a dolgokat ár/érték arányban van-e értelme.
Ausztenites, a hővezető képessége rossz, azaz elvileg az agynak nem nagyon adná át a keletkező hőt, nem kéne úszótárcsás kivitel, hogy csökkentsem az agy hőterhelését, viszont nem hőálló acél, azaz tutira megváltozik a szerkezete féktárcsa üzemmódban, de ez a kérdés, hogy merre, az már komolyabb anyagismereti elméletet igényel...
Aztán még ki kéne deríteni a fékbetétről is infókat, hogy ki tudjam találni a súrlódási tényezőt, meg egyebeket
Zari, ezért nem halad a GAS, mert ilyeneken agyalok (a kenőzsíroktól kezdve a szimeringeken át a telóig, stb.)
Lehet csak össze kéne rakni had menjen, oszt jólvan
3M es technika.5 cm széles ,könnyű vele dolgozni.Mikor eladàs előtt leveszem a ragacs ott marad az idomon,több óràs munka,mivel benzinnel levakarom.....De magàtol le nem jön,még a mosó sem szedi le.....Gyere fekete erdőre motorozni,viszel neked....
Ez az átlátszó ragasztó szalag érdekelne, melyiket használod?
Autófóliásoknál láttam öntapadó védőfóliát, de nem tudok róla semmit, csak az árát... http://www.matricaplaza.hu/aut...
Nem akarom megváltoztatni senki látásmódját, de leírom hogy én hogy látom. Durván 200000-t bukik az ember évente a motoron, 3 évesnél kb 600000. Egy éves korától kezdessz költeni rá. Láncszett, fékbetétek, teló felújítás stb... majd dugattyú, kuplungszett, kerékcsapágyak pds felújítás stb. Sanyó minden évben vesz újat ez neki 3 éves korára 3 motornál 600000. Valószinű hogy nem kell hirdetnie a motorjait, mert a környezete tudja hogy patikák a gépei. Aki 3 évente vesz annak 600000+ az összes alkatrész és valószinűleg egy idomszett hogy ki is nézzen valahogy. Az ilyen motorból sok van eladó és a piac fogja meghatározni az árát és nem az állapot. Tehát 3 évesen közel 1 milliót kell hozzárakni egy új új géphez. Ezzel ellentétben évi 200000, nem akkora kiadás és mindig új gépen ülsz... A belerakott tőke persze nagyobb ezért nyilván nem mindenki tud így sakkozni. Aki meg Sanyó 1 évesét veszi meg 200000-el olcsóbban, annak valószinűleg nincs zsebben a pénz azért nem tud újat venni, nekik általában függ az előző motor eladásoktól, kölcsönbe kapott 1-200000-től, részletfizetési lehetőségtől..
Semmi gond....Mindenki azt gondol,amit. De 5 ktm et vettem az almúlt 5 évben.Ebből 4 db beragadt évvesztes motor volt.Ezért borzalmasan jó àron kaptam őket. 2009 exc 200, 2010 sx 150, 2014 xcf w 350 , 2014 xcfw 350 six, 2014 xcf w 250 a mostani.Nem írhatom le,hogy menyiért vettem,de hidd el,mivel nagyon kevest mentem velük,ezért megkaptam azt a pénzt amit fizettem értük. Van egy pàr trükk,hogy lehet vigyàzni a motorra. Van egy olyan àtlàtszó ragasztó szalagom,amivel az összes műanyagot az elején leragasztom. Így még màsik idomot sem veszek,nem kell hazudni,ezzel volt hasznàlva és kész.......Na meg nem dobàlom,főleg köves helyen... Amúgy meg most érzem először,,,,,,,hogy megakarom tartani ezta masinàt.....Én is vàltozom,öregszemO:-)
biztos hogy nem az, nem is személyeskedésböl írtam, hanem azért mert én így gondolom ,látom....
hobby szintem évente cserélni ujjra a motort egy marhaság...ha legalább 2-3 év között-ig használja valaki akkor már aláirom hogy van értelme anyagilag is, meg kihasználásban is....
a 2013 hecán egy gyári betét egy nap volt..
a goldfren nem azt mondom észre sem vette.. de szinte alig kopott..
ja és az ára sem egy ököré.. azonos fékteljesitmény azonos élettartam vagy jobb , fele árban
fasza volt am a biharban első fék nélkül menni
utána vettem egy bendix márkájút az volt eddig a legjobb betétem, simán veri a ferodo és társait
na ekkor nincs az a olcsó tárcsa ami megéri!!
ezért kell az anyagalóvatossan..nagyon óvatossan..
nem véletlena gyéri tárcsák naon drágák ám...
persze ha a teliár a 2,5 misi.. és egy két évesért 1,7 kérnek..akkor azért ott a 2 év alatt a 400.000 forint. is az alkatrészekre.. meg a 400.000 is a bukóba megy bele...
nem??
de amúgy tényleg kiszámoltuk.. a matek az a full felújitásig hajtott gépeket jeobban megéi eladni mint hozzányulni ..
ha meg megcsinálja az embre akkor meg nem érei meg eladni megint..szóvall.
én azt mondó vagyok..mindenki csinálja úgy ahogy akarja
pl a hondát nyúztam vagy 4 évet nem kevés sok cuccos túrán aztán a félig kopott tárcsa annyi idó alatt lett kuka
és azért a szerpentin elég jól eszegeti a féket
szóval kb 20 ezrenként egy tárcsa nem olyan ördögi összeg a benzinhez képest
a ténérére is brembo tárcsát vettem mert abban bíztam a legjobban
az más kérdés hogy nem olyan szép vágás mint gondoltam..... kb mintha én vágtam volna a 15+ éves 3030ason
Más aftermarketet már be lehet szerezni olcsóbban, ahhoz képest mondjuk csak 1/3 ad áron tudnák vágni,
de lehet azokat is ugyan abból vágják, mint amit nekem mondtak...csak odaírják, hogy hiper szuper acél.
Igazából a betét és tárcsa párosítás a fontos igazából...
de nem árt, ha a tárcsa sem szar anyagból van, ami a hősokkok hatására totál kuka lesz,
vagy nem fog semmit, stb.
Itt ár/érték arány a kérdés, de valószínű elméletben nem fogom tudni kisakkozni, majd megmutatja az idő és a gyakorlat...
Általában a kisebb befektetés hosszútávon mindig rosszabb döntés, de amióta minden made in china, meg a kereskedők 200-300% os haszonnal dolgoznak a fene tudja megéri-e a drágábbat venni.
azért az vicces tud lenni hogy egy nagyobb értékű motoron akarna az ember pár 10 ezret spórolni
amúgy ha veszel sima(és puha) organikus betétet az még a "sima " vassal is elmegy egy ideig főleg hátul
1.4034 anyagot szerezz, olyanból késeket szoktak csinálni, biztos nem szar anyag
Egyfelol az hogy valaki nagyon jo aron vesz motort, raadasul legalisan azert eleg ritka. Tehat a 200ezres buko is az. A valosag inkabb a fel millio korul van elso evben.
A masik hogy en nem fogok ugy hasznalni egy motort hogy feltem. Nyilvan az ember vigyaz ra amennyire lehet de ebben a hard enduro temaban szerintem nagyon nem lehet.
Uj motort szeritnem nem anyagilag eri meg mwgvenni, hanem a nyugalom miatt. Abba tuti nincs meglepetes. Senki nem kokanyolta es meg csak nem is foliazta le azert hogy ne latszodjon rajta a hasznalat (nem elitelem a dolgot!).
Ha az ember megteheti vegyen ujat, csak ne anyagi szempontokkal magyarazza.
Írtam egy féktárcsát készítő cégnek, ha nem titok, adja már meg a pontos anyagminőségét a tárcsának a marketing dumán (high quality steel) felül.
Vajon lesz válasz, amiben benne lesz a Wnr vagy DIN szám?
Egy próbát megért...
valahogy mégsem stimmel a matek mikor ott árulják a neten 1,8 ért az egyévest a boltba a 2016-os új pedig 2 800 000 ft brutto jelenleg !
akiröl én beszélek az "többség" a normál felhasználó aki bemegy a boltba, és megveszi a kiírt áron....
de amugy tényleg nézzük reálisan, mitöl tudna egy 2017-es motor többet (ami mindjárt kapható lesz) egy 2016-osnál ...
és még valami , mi a fenére költesz te egy 2,5 éves motorra 600 ezer ft-ot????? a kopo alkatrészeket meg miért számoljátok? az mindenen fogy!!!
Hősokkállóság, kopásállóság, nyomószilárdság, meleg hatására mit veszít/változtat az anyagszerkezeten.
(A fajsúlya az annyira nem érdekel, nem célom a forgótömeg csökkentés.)
Tudnának vágni féktárcsát ezen anyagból, de szeretem elméletben átgondolni a dolgokat ár/érték arányban van-e értelme.
Ausztenites, a hővezető képessége rossz, azaz elvileg az agynak nem nagyon adná át a keletkező hőt, nem kéne úszótárcsás kivitel, hogy csökkentsem az agy hőterhelését, viszont nem hőálló acél, azaz tutira megváltozik a szerkezete féktárcsa üzemmódban, de ez a kérdés, hogy merre, az már komolyabb anyagismereti elméletet igényel...
Aztán még ki kéne deríteni a fékbetétről is infókat, hogy ki tudjam találni a súrlódási tényezőt, meg egyebeket
Zari, ezért nem halad a GAS, mert ilyeneken agyalok (a kenőzsíroktól kezdve a szimeringeken át a telóig, stb.)
Lehet csak össze kéne rakni had menjen, oszt jólvan
Autófóliásoknál láttam öntapadó védőfóliát, de nem tudok róla semmit, csak az árát...
http://www.matricaplaza.hu/aut...
hobby szintem évente cserélni ujjra a motort egy marhaság...ha legalább 2-3 év között-ig használja valaki akkor már aláirom hogy van értelme anyagilag is, meg kihasználásban is....