Az alapjaratnak a tuhoz nem sok koze van,inkabb a menet dinamikaba szol bele radikalisan.Az alapjarat akkor mukodik jol,ha a suber telyesen csukva van.
Ne feledd a 2T sokszorosan bonyolultabb motor mint egy 4T.
Csoki nem szokott marhasagokat irogatni,szoval attol,hogy maros vagy meg lehet mas az a membran....csak tapasztalatbol beszelek
Meglátásom szerint a lapka 2 oldali síkjai párhuzamosak, azaz biztos van benne mikronnyi eltérés, de tized egészen biztosan nincs. Cnc marós vagyok, nagyjából van rálátásom a témára. Nem gondolnám hogy a lapka vastagsága okozná a problémát, már ha az eltér a gyáritól. Amúgy a Cr-be konkrétan mikor nem volt alapjáratom, akkor is ilyen lapkát vettem, és utána lett működő képes a dolog. Szóval érdekes dolgok ezek. Hétvégén meglesz az átfúvókázás, meg a tű csere, csak sajnos még nem jött meg a csomag, pedig mára vártam.
Zari, nagyon kompakt és érthető módon fogalmaztad meg az alapjárat lényegét. Így kellett volna korábban megfogalmaznom, mikor megkérdőjelezték a szükségességét. Viszont a gyertyás gyors fotót nem értettem:D
Dew, pont ez a legszomorúbb, hogy valóban egy egyszerű 2t motorról van szó, és mégsem akarja az igazat. Pedig igyekszem kideríteni, remélem hétvégén sikerül is. ELőször megpróbálom az új fúvókákkal, tűvel. Aztán, ha így sem adja, akkor szedem le a lendkereket, bár szerintem ha a gyújtás nem lenne jól beállítva, akkor menet közben sem menne így.
Azért kell 7 bár a tublissba ,hogy ha egy konek nekivágod a felnit akkor legyen rendesen odafeszitva a külső a felnihez,hogy ne fusson el a levegő. 3 bárral is elmenne,csak akkor a nap végére le eresztene a külső nyomás.
a képek meg elmaradtak az előbbiből...
déwnek full igaza van ezzel a belső kisbelső valamiért kaput.. akkor vége a menetnek..de spanifer ami mindég van a csomagban.. oszt hazáig kibirja..
egyébként ez miont mondottam.. mióta fémszelepes a kisbelső és nem a 600 foerintos monti belsőt használjuk azóta esenkinek ! pedig 10 embert tuti tudok.. de lehet töbet is.. seniknek nem volt még ilyen...
bontós a múltkor úgy ért vissza hogy egy 5-6cm repedés volt a egész jó állapotú ms 3 oldalál... horrorr repedés!
de akkor vette észre hogy mi van a gumival mikor felpakoltuk a futóra a motort...
a fax tudja mennyi ment vele úgy,...hisz észre sem vette hogy szétrepedt félig a az ms 3...
de a gép ment...ezt muzzal lehetett volna még kivitelezni.. igy hogy nem tette kukára a menetet....semmi mással..
de a muz meg ugye.. nálunk nem nagyon műkszik...mert ez egy ilyen hegy...
na összeraktam a 19est is..a kenda féle..
szuperhiper k770nel...1,222 ezred motorozás a hegyben..
2 db homok pályázás...
és hogy lyobban megnéztem.. máér nem mertem összeraknia cigótublival.. mert 4,5 oldalbütyök már baszottul be van repedve.. és a többi is szépen álla ahhoz hogy 2-3 pályázás után kuka legyen a gumi...pedig csak homokfüves...mondjuk az mc 4 ami aztán úgy fogott mint a ződfesték... na az is az oldalbütykeit az 5 dik pályázáés után elkezdte lefelé dobálni mint maja gold a gönceit a forgatás elején ...
ugyhogy ment fel rá a mx 51.. ez 19esben rendessen jól néz ki.. nem sürű mint a 18as párlya..
a tubli.. ez a 1 3/8 colos pont 1cm rel lapossabb mint a 18as hoz való 1,75 tubli..
de maga a 18as gumi az sokal balonosabb ...ez meg a lapossabb gumihoz..lehet jó pont ez a alacsonyabb tublisz is...
ez az mx 51 egy visszamaradó levegővel... pont tökéletessen lapul..5,5 középő bütyökk ér a földre.. a gumi oldala is jól kiterül de defektes 6ásról szó sincs csak pont a kellő laposságról...
a 7végi hajtáson...az emes három a száraz részeken kissé csúszott...most is szárazabb hegyre számítok.. és kifejezetten ki lesz próbálva ez a mx51 nagyon állapotú gumi a hegyben cigótúblival..
Köszi Dew
Azért kérdeztem,mert a gyárinál(nekem az van benne)egyrészt a vakszelep,másrészt a tublissban lévő 7 bar passzírozza a felnihez a külső gumit,ennél a verziónál meg csak az a 2-3 bar fogja az egészet.
En kiprobalnam,csak az a szitu,hogy itt nem kapni normalis kulsot ami birna is azt a nyomast meg...en egyszeruen dog vagyok neki allni kiserletezni.Itt egy haver neki allt,azt mondja,hogy a kulso es a gumi kozott engedte el a levegot,aztan kivette a pucaba.
Bizonyara jo dolog,meg olcso,de amig nekem a tubliss jol viselni addig nem stresszelem magam agyon.
Nem forog el, teljesen jól működik.
Annyira lehet engedni vele a gumit, hogy űgy lehet vele menni sárban, mintha szárazban mennél észre se veszed a sarat, persze ehhez kell a jó gumi is...
Sokat nem mentem vele eddig talán 6-8 at, eddig teljesen jól működött 0 nyomással is mertem küldeni a sziklákon is, nem verte szét a felnit, felfogja a magas belső.
Szerintem teljesen jól működő találmány
(míg el nem puhan a belső, akkor van egy kis cumi, mert elforog a külső, nekem még nem volt ilyen, pedig kapott rendesen)
nyíííhahaha
féláron... nyihahaha..
hát a két szetting postával volt 5300 ft ebből ezer öccá a posta...
de bruttóban nézve kell számolni...
ami ha a két szettet elosztjuk is.. belsővel együtt 2650ft..
és ez nem egy gagyi belső amit a tyúkbélhez adnak 3500ft ért...
amit déw ki tudott próbálni az a tarcsi cigótublim volt ami 1 évet ment...vagy 3-4 krocxcgumit megevett(persze ez nem mérhető mert volt ott kirepedt oldaló mx 51 amivel 2-3 motorzás volt volt sok kukaemeshárom amivel azért 3-4 motorozást még elment a berg is...fent a regiment nyomon a sziklák közt...
de lényegében kb 40 románia benne volt...az oldalán a gumi volt néhopl megpuklisodva...(2-3 hejen hüvelykújj körömnyi mérteben)
de mondom..nem kockáztatok még egy évet vele.. ha amúgy meg...mindennel együtt sincs 10 euró az egész....
az meg hogy mikor mesélik hogy a gyári tublival milyne rémsztorik vannak...hányat meg hényat szétkúrtak már .. mert a levegőt ereszti.. és azt hiszik ha nem 6,75 (gyári értékre..)bárra hanem 7-8-9 re fúllyák azt a szart akkor a levegőt megtartja...
de nem ott a baj... hanem ott hogy
emez a cigó meg 2 báron sem engedi el a levegőt....mert van neki felfekvő felülete..illetve a vakszelep sincs benne mint hibaforrás
lényeg a lényegben .. ezt nem kitalálni kell.. mert a spanyol viasz létezik
csak használni...
dév.. mesélj azóta hogy megcsináltuk neked is...
változott a vélemlényed a sárról.. ugyan arról amiben eddig küzdöttél..vagy sem?
Érdemes méricskélni, szerintem, kompressziót is
Ok, hogy érzésre azt mondod jó, akkor valószínű jó, de szerintem jobb tudni.
Ha valami gubanc van a motorral gyári beállításokkal kezdeni, fúvókák, tű, annak pozíciója, benyaszint, stb.
A benyaszint is okozhatja, leeső fordulatnál csökken a légáram sebesség, s ha alacsony nem tud elegendő naftát felszívni, elszegényedik a keverék, s megáll, de ez is látszik a gyertyán.
Ezért kéne megnézni azt is megállás után.
Aztán ha tudsz ilyenekről, hogy nem gyári alkatrész van benne ilyen helyen, mint membrán, az már megint okozhat gondot, nem tud rendesen feltöltődni a motor.
A belső égésű motor nem bonyolult dolog, mármint hogy mitől nem megy(benya-levegő keverék arány,feltöltés,sűrítés, gyújtás és időzítése), aztán már azt rengeteg dolog okozhatja, hogy mitől áll elő a 4 közül valamelyik hiánya.
sajna a legutóbbi 2t ..az esiksz 380 1998 blokkal 2000 vázzal futóművel..sajna nálam is volt olyan hogy instabil alapjárat..
de minden ott kezdődik hogy amig nem az alapjárati rendszer dolgozik addig lsze ez a instabil.. ami van de gázvisszaengedéskor fentpörögve marad...majd bután lassan elyti vissza..stb...
ez akkor jellemző ha túl sok keveréket állít az ember a súberütköző csavarral..
úgymond az alapjárati keverék ben túlzottan sokat szól bele a súbertű súber által kevert benya..
az a jó ha a legtöbb részét a alapjárati fúvóka és a levegőcsavar által kevert üzemenayg csinálja..
akkor a súber mélyebben zár .. egyből vissazesik az a fordulat.. majd nagyonsatabil erőszakos lesz az alapjárat.. ami minimális korrekcióval váltorzta6ó hogy stabil tök alacsony vagy közép vagy kicsit magasabb fordulaton..de STABILAN JÁR...
namármost ez az elmélet..
amig nem fúvókázd be a többie által mondott 40 + a súbertű! állása is a mostani +2-3 fokra álljon be addig cincogni meg visszanemesni fog az az alapjárat.. vagy nem lesz...
ha ezeket megcsináltad.. ÉS még mindég nix.. akkor kell elkezdeni(szerintem )máshol a keresést...
gyertyakép...azt sem ártana megnézni.. de az megy nem olyan mint egy gyors fotó..
egy biztos.. stabil alapjárta nélkül pályázni simán lehet. .
de endúrózni.. .nem
kell az hogy ketzyegjen az a motor.. azért találták ki..üresjárati fordulatszá. a neve.. és az a feladata hogy stabil megbiz6ó!an ne álljon le.. ne kelljen még 1! gondal foglalkozni a glép üzemelőjének..
persze meg lehet szoknihogy figyelni kell a gázra..
de mennyivel egyszerűbb mikor nem!
ez a figyelem ez máshova fordít6ó...
akárhova.. legyen az a motorozás...
vagy a szereléshiányos időkben a... fórumozás
Sajnos a hangsúly a "lényegesen" szón van. A tapasztalat azt mutatja, hogy az ilyen táblából vágott lapoknál, még a lapka több pontján mérve is , több tized eltérés szokott lenni. Nem gondolnám hogy komoly baja van a gépednek, bekarburálás után remélem helyre áll az alpjáratod.
Berúgáskor nem kell neki gáz, csak nyilván utána az életben tartáshoz.
Hidegen meg a szivató miatt jár egy ideig, aztán viszonylag gyorsabban elkezd esni a fordulat, majd ugyanúgy elfogy.
Értettem hogy mire gondolsz, ismerem jól ezt a fajta membránt. Én meg arra gondoltam hogy nem gyáriak a lapkák a membránon, lehet hogy valaki kivágta táblás anyagból és nagyon eltér a keménysége a gyáritól. Létezik nagyon sok féle utángyártott, de sajnos nem gyári minősége. Ez a membrán eleve abban más mint a Vforce3-4 hogy alapjárat közeli gázokon nem olyan érzékeny, tompább, fuldoklósabb vele a motor.
Ne feledd a 2T sokszorosan bonyolultabb motor mint egy 4T.
Csoki nem szokott marhasagokat irogatni,szoval attol,hogy maros vagy meg lehet mas az a membran....csak tapasztalatbol beszelek