Hú apám ezt regénybe kellene foglalnod amíg ilyen nagy hatással vannak rád ezek az élmények vagy életmű formájában megjelentetni az sxf450 avagy mi az ,hogy ez nem enduro
Latom jó a gép....DE Neked bàrmit adnànk jó lenne alartad. Az 570/ 525/sem volt egy elterjett masina ebben a műfajba,és tessék..Szép a hangja alapjàrathoz közeli tartomànyba..Szép a hely is. Egy kis gonoszkodàs a részemről,kameràzàskor àllj màr fel, had élvezzük màr mi is a szép tàjat..Mert így veled zötyögünk az ülèsen....
az elszenvedett kárkoról nem si beszéltem..
az sx 525 és a HB is hosszó szolgáltat teljesitő óra.. kárcóra.. péntek reggel már nem mutatott .de menetbe magához tért..
de szomat reggelre sem mutatott.. és menetben sem jött vissza.. ugyhogy a károm..... jelenős nem annyira anyagi ez a 3 ályró..de akkor is kár és a lelkisérülést a legnehezebb pótolni..
ezrét tegnap pl nálam volt a teló..csak hogy tudjam mikor kell kiszálni a túrából..
ami visszamaradt még.. az a szar..monella..
mert reggekl is ittt volt még.. és most is zuborog a gyomrom
és csak annyi hogy itthon maradt egy doboz tojás
na itt az első vidi..
ez a második nap első feljárója..
az egész nid rgyben mert a közepén egy 3 percni gurindatósabb ösvényrészét kivágtam.. amúgyez egy jó negyed órányi felfelé.. nagyon nagyon kafi http://youtu.be/Bs_Nw5b1Tp8
amúgy meg a többi állandóan azt mndja hogy mindent kettőben old meg.. akkor én sem nyüszögök a 1,5 fokozattal jól elleszek
de végül is.. csak feljutok.. ezerszer inditottam ujra az tuti volt hogy aleövvenés vagy csakén plattyantam szépt pár másodpercre.. de inditani kellett neki az tuti...már merüés nyomati is véltem felfedezni.. illetve a nem egzaht inditási mód sem az aksi pihenésért dolgozik de indit megy haladok.. vneti teker...motor nem gőzfelhőben úszik...
aztán egszer cska kissé nyilik a patak széesebb hajszállal laposabb rész jött ..ot meg rendesen jó lett volna pihenni azalapjáraton lépésbe is pöcörgő 570 nyergében..de ez nem az.. ugyhogy gyorsba kell kapaszkodni ..pihenni a nyeregben.. mert ez meg menne egyfeszt..de már túl vagyunk a nehezén...
a végére a kupli is elkezdett hülyézni..mondom ezt nem hiszem ez egy brembó dot 4 olajjal .. ez mi van.. aztán csak kibirta a fenti ketyegtetős részt is.. igaz hogy nagyon épp hogy mert a nyomáspont jól elment.. ebből adódóan.. rendessen szpotattam az öninditót .. mert igye ... nem jókor nem jót festettem alá jópárszor..aztán meg mondom folyatom kupli nélkül..mert csak ügyes vagyok ....egyre könnybben egyre gyorsabban megy a szekér..de csak nem javul az a kupli...
ekkor jöttem rá.. hogy csak az volt egy légbuborék valahol.. ezt a következő megállskor.. szépen kicsattogtattam a kormány jobbra elforditásával hogy a munkahenger felül .. szépen ilynekor kilégteleniti magát...
szóval ez is megoldódott.. és a szoptatásom miatt..és kezdő első ihaz zsopó miatt kissé meggyepált akis is .. a 3-4 percniy egyfojátba övénytől rendessen életre kell ..igy ekkor a nap közepén derült ki...
az ööszes átalakitás után! a gép 100% lámdolgozós lesz..... a nap végére meg a teljes kiismertségbe..dicsfénybe úszott a kis esikszem ...
mert hazafelé még volt egy nagyon lefelé nagyonoldalazós.. baszottul látom hogy jobbról nix alattam semmi...a kis 20cm párkány mellett.. de mégis rendessen toljuk a tempót atöbbiekkel...
aztán jöttek a számomra horror lefelék.. ahol csak a lendületben maradás volt a lehetőség.. na ezzel itt ez megváltozott...
a kelemes 450 birtam a motorfékkel folyatni.. ugyhogy rendessn haladtam az elejéverl.. nem mintha a csapat nak lett volna olyan hogy eleje meg vége..
szóval rendessne úgy mentem lefelé.. ahogy eddig soha,...
szkeptikus barétami akik azért csak sejteték hogy működni fogo vele.. kérdeztem hogy na mit szóltok .. lehet ezzel hardozni...
annyit mondtak csak.. látjuk... működik..
én meg ..dagadt az a csirke mejjem
mert a nap végére értünk össze igazán..
akkor már szopóbna is az inditási trükk a kezemben volt.. nem is aggódtam semm miatt...hogy nem indul majd vagy felfor...ahol tavaj a berget rendessen megkinoztam szupóvan.. ott ezel játszikönnyedtséggel hasitottam. fel..
mondjuk hozzá kle tenni a berg nyugodtabb stilusú embert sokkla jobban kisegit hardba mint az sx-f... de ha odateszi magát az ember.. rendessen.. ezzel nem kicsit egyszerűbben oldottam meg az élet és a nyom által elém adott akadályokat..
mint mondtooma.. a stilus és a motor ha találkozik akkor megy az ember a legjobban..
hát a paraszt sx.f 450 styílus megtalálta a gazdáját
persze okos pösti brigadé nem röhögött kicsit sem mikor ezt megtudták..délután 3kor.. és hogy mégis megyek utánuk péntek reggel 4 kor....dehát ez van..hozot anyagból dolgozunk...
de vártak szeretettel...ugyhogy én meg reggel 3kor indultam is nagy izgalommal..és nagy bizalommal a motor felé..
hát eleinte azért voltak gondok..az elős felfelé 20dik máterénél kellett kicsit átállitani a bernáthegyi motorozásos szoftver egy pitbullosra...mert a bergaládolgozom alapáraton is a 570ccm mel a rövid egyesssel. a lassú menetre.. na az itt..
ez egy full crox ktm lendkerékkel egy középgyors( 13-50 től lassúbb..)se a 12-52 meg gyorsabb 12-48as átétellel)
szóval itt nix pöszmörgés alapjáraton kiengedet kuplungal 3km per órával..
de átálllítottma a szoftrert...aztán ment minden mint a karika csapás...az indulása sem hasonlít6ó a berg hozzányúlok a öninditóhoz eés egyből pöccen akár hol.. ha jó az az aksi.!és tudja tekerni a 570ccm et!
mert a 450 ccm nél ez is más.. hisz a berg 7 Ah aksia már félig merült állapotában kevés volt neki.. itt meg alatta ma 4Ah fele akkora aksi..de mégis tekeri .. igaz össze vissza mert még itt ezeknél az sx-f 450 él nem egzahtul pontos ez az inditás mint a bergnél..hogy rányomok és egyből pöccen...
itt azért van hogy kell kis gáz van hogy nem( ha kihúzná az ember a meleginditó gombot egyből pöccen mindég!) de az meg ugyen behúzott kuplungal a fékeket taposvahúzva.. épp csak eléri az ember azt a öninditó gombot..és a gázzal lehet csak okossan variálni!
szóval van ami nem egyszerű és egzaht ilyenkor...
de mégis a kis 4Ah akis simán teljesiti feladatát.. a töltés úgy hogy felfelé..megya venti.. az is boldogul a mindég ujratermelődő akumlátor erőt fenttartani...
szóval.. gép megy.. eleinte furi ogy ez azért máshogy forog.. de a súlya az meg a még ott kissé áthangolt futómű az a 10-30cm méjj hullámos nyomokban úgy alámdolgozik a gép.. ahogy akarom.. a pds mentes crox hátulja meg maga a csoda.. hogy igy
szóval ahol eddig a bergel küzdöttem a lépésben tartásért.. most játszi könnyedtséggel.. egykeréken veszi a hullámokat a kanyargós ösvényen..
kezdem élni hogy kell kis fordulattal több az erdei szakaszkon.. kezdem megtalálni a szépsáégét ennke a hosszú egyesnek...és élénk 450ccm nek...
jönnke a lefelé gyorsak.... ott is flik flakk forgaom a gépet ..
de kell is mert a thawai egységnél amijó volt nagyon.. itt még erősebb a csapatt..(nem véletlen a kopaszjarvis féle sok sok kicsit sem szar eredményekkel befejezett A nyom románversenyeken )
ugyhogy figyelni kell.. lemaradásról szó sem lehet hisz ez egy esziksz 450..szuperverda
ugyhogy ezzel sem volt baj...
aztán lérkezett amitől tartttam..
a lépésbe szopó felfelé.. de ameddig csak a szem ellátt.. aztán mikor már nem si látom öket csak hallom hogy reselés van a patakban fent is.. jó meredek .. ugratós lpétetős semmi képp nem egyfollytában folyathatós alsópatakrésszel
na mikor abba bbeleálltam..
na akkor lehetett a patak végére megtanulni .. mikor meddig is engedhető vissza a za fordulat ebbe a nem túl rövid( de mégis igen jól haladós 1 fokozatban!)
na ha it hibiraj.. ...hát én készültem el hamarabb mert a özepétől csk a fógam a motoron és utaztam volna ha letet tipusó ment volt.. de azért haladtam...kishitűségem ellenére is ..- és a motor is épp csak prüszkölte az agyik efltöltött hűtőt
tovább a motorozás mentes rész..mert a motoros ugy sem érdekell senkit
szóval az össze vissza együtt kimegyyünk vagy 28an tipusú menetből az lett...
itthoni csaptatunk.. step down...csütörtök du minden variáció dugába dőlt..pedig variáció volt az utolsó 7en..3-4 is..
na erre az utolsó variációra.. kelllet nekem válaszolni....
azzal hogy akkor én sajna ha nem mehetek egy napra a miainke emide.. akkor csak mégis kettő illetve pontosabban másfél motorzós naopra csak kimegyek.. ha egy nappal késve is.. de egy full áltam felkészitetnek gondolt
de hegyi motorzásban egy percig részt nem vevő .. ..legfullosabb kroccgépppel..ami ma kijön a piacról... még ha nem is mai jószág..de azért eléggé fullos azt tutti
nálam zért ios lépett be az egynapos inkább hejbe hajtás.. az ismert helyünkön...mintesem egy 3 napos full extra regiment nyomon nyomi..aztán ki tudja .. lehet az első nap leszop6om magam vele onnan meg két napig nézem majd a füvet a réten.. sírva..
a fórumokosok meg mondják majd.. Ó mi megmondtuk neked hülyegyerek..
azért ez is benn volt a pakliba.. annak ellenére hogy úgy gondolom...döntéselőkészítésbe rendessen körbejártam ezt a témát..
az hogy kinek lett igaza..
hogy a töltés a kis generátorral.. hogy a hűtés-felforrás... hogy a sebesválto elosztása.... a krocc endúróra alkalmatlannak minősitett futóm.ű.. pds tag hiánya, illetve akadályoztatása.....a berugókarnélküli csakönidító innectoros leböffen mert a kroccmotorok szarok stbstb tbc
szóval igy elindulni...
de lényeg a lényegben a venti sarkallatos utolsó probléma kiküszöbölése után...ugy gondoltam kiszemelt gépem.. fulll felkészítve áll a rajthoz...az egy napos teszthajtásra a kis hegyünkben..
na ekkor
mieink egyszer csak megent visszaléptek....ami olyan váratlanul ért .. mint a sötét felhősödés közepedte a mennydörgések hallatán a eső
szóval jött a sms hogy megent nem jó...senkinek a 3-4ból...
á mondom .. ezt el sem hinném..
ugyhogy szoltam az asszonynak.. .úgy készitse magát.. 2 nap lesz az az egy nap ami a 3ból indultva csüt péntek szombatból indulva.. csüt péntek...mert a szombat semmi képp nem jó.... majd egynapos péntekké zsugorodott nagyhegy majd egynapos zarándolás..ból lett a csütrötök délután... az hogy mieinknek egyik sem...
szóval.. zek után az ember mit csináljon?
hát mennyen nagyonkafit hajtani.. 2 napra úgy hogy a szombat semmi képp nem érek rából .. azért csak egy félnapot még hajtok.. 4 órát utazok haza és a gyereket csak le tudom szedni az esti gyorsról
ugyhogy ez is lett....
ja.. és vezető.. gps nyomvonal vagy konkrék hejekere újra elllátogatás nélkül ilyen helyre elmenni... hát csak az akinek gci sok a szabadideje és itthon nagyon unatkozik tipus...
mert az első jópár kimenetel fut6 zátonyra.. azzal hogy nem találja a csapat a összhangot a nyomok és a mindenki mit szeretne..és a vadban menés..majd kóvájgunk mint gólya a foslevegőbe.. szóval..
minden egy ilyen motorozás összehozása..csak nem 1szerű..
na ki mit is szeretne hallani, ezt lesz nehéz úhgy leirni hogy mindenki azt halja .. lássa hogy geci mód igaza volt.. endórózni endúrót krosszozni krsozt..
és ndúrózni is milyne endúrót.. egy ikszer 600 igazi hárdendúrót..vagy mit is?:
szóval hogy mindenkinek a fülének kedves legyen.. ezt még azért jó ki kell találni..
hogy a nagy megamegmondó fórumokos mivel lehet hardendúrózni mivel nem...és hogy egyáltalán ...ki mivel képes jól menni tipusú barátamimet be ne sértsem
na itt leszek majd bajba
de figyelek jobbna hogy mindenkinek a igaza ott legyen ...mert mindenkinek igaza van.. a saját szemszögéből ..biztossan
a történet elejéhez hozzá tartozik a motorozás ..miértje és hogyanja...
amitől összejöhet egy ilyen motorozás..
a variálás az utolsó 7en.. hogy kinek hogy a megbeszéltek...delőtt megbeszéltek hogyan dőlnek dugába délután fél 3kor..
de nálunk ugy hogy 4-5 ember van lepontosítva.. majd egyik eszébe jut valami...csapatként egyszerre nem jó senkinek..
a motorozásról lebeszélés hajlam..stb..
szóval egy ilyen 2napos motorozás miért is jön össze oly nehezen....
aztán az ugyan úgy akarok menni..de még sem szeretlek.. mert épp most az van..mert előtte jól összehajt a két egymásnak okossan beszólogató, okos(de szavatossága kétes)tojás
és hogy ezek után a 2 napos túrából ki hány napra is megy majd...meg hova..meg egyáltalán megy e majd valahova is.. vagy itthon marad a réten virágokat szedni...
na ezek itt a nagy kérdések
és lássuk be.. túl sok túraleirás sincs..
ami azt jelenti.. a többi "csapatnak" sme jön össze ez olyan kafin..főleg hogy nekik van egy hegyük.. és nem látnak tovább a kis dombikájuknál....
de azt tudni kell. aki eljutnak egyszer egyszer ilyen helyre.. azok tudják akarják azt újra ismételni fejbevésni...
a csapatösszehozatal.. na az a nagy művészet.. és a többi ott már csak children game...
persze ha kint vagyun a vezetés a nyomvonal ugri első hejre..de előbb oda még ki is kell ám jutni a csapatnak!
ugyhogy ennek aztán van nem kevésbuktatója..
de mondom ha összehozzák az emberek.. nagyon jó játék tud lenni egy ilyen
összehozzák= nem egymást beszélik le hogy .. ó mindek is .. meg messzi van ..meg majd máskor is tudunk menni.. most hideg van .. esik az eső ..vagy edig esett itthon ott is tuti nagy sár van...
szóval ha sikerül lenembeszélős csapatot alkotni.. nagy túra van kint az QRWA élet
inikém te egy igazi pozitív ember vagy.. mindennek nézzük a jó oldalát mi
hát pedig van aminek nix...
de a vidik is készvannak.. váglya öket a gép.. jó 3x7-10 percnyi
de ebből csak holnap du lesz valami ...de lesz...
ami nagy hiba volt..
otthon hagyni a tolyástartót
viszont kint is van bolt.. vegyünk tolyást ott...
mikor felütöttem a megszámozot bélyeges! tolyást.. olyan hókadt volt a szinte a ságályának mintha kinai tolyást vettem volna..
há de mondom.. hűtőben volt számozva is van..
uccu neki..
na azóta rendessen tolom a vécét mióta hazaértem....ez a szar...monella lehet
hály kolbik..
na meglyártuk a nagy hegyet megent..
majd még irok..
de ami napot jódos vitte.. karaj kemény überjó volt.. de én 12,20kor sajna rá kellet hagyjam mert nem voltm biztos abba hogy az a heyl ahova megint lemennek.. az nekem 1 alatt múlva már megjár6ó.. igy én ráhagytam hamar..
de legalább időbe hazaértem az Én okostódimért...mert hülyén mutatott volna a 6 éves gyermekem este hétkor az állomáson egyedül..
ugyhogy inkább igy fél egy felé.. biztosra menvén.. a 1,5 napos hajtást ráhagytam..
nagyon nagyon jó volt az első nap...a második fél is ..amig ott voltam..
illetve a hazatúra amit egyedül vágtam össze a tárkuról.. az sem sikerült bénára.. mert a sziklaösvény patakszerű vályuba.. volt racelkodás rendessen...
videó is van .. überkirály..
már ha mindég jókor nyomtam le.. és nem forditva.. hogy mikor bekapcsolom akkor lett kikapcsolva.. mint a múltkor.. a nagy magabiztoságban..
Ha más lenne, nem is lenne érdemes olvasni, se íze se bűze nem lenne.