az a buktató hogy nem tudod mi az út, felénk tudok egy csomó olyan utat ahol már 40évvel ezelőtt is fetrengtem és az út hivatalosan nem is ott van
persze rendes térképekhez hozzájutni nemigen lehet
szerintem fél év alatt rendet lehetne tenni az út-nem út témában és a motorosok-lovasok-terepjárósok-stb által használható területeken, de senkinek sem sem érdeke
és habzó szájjal ismételgetik a természetvédők hogy ők biza milyen fasza emberek és mennyi jót csinálnak és milyen fontosak
elég ha az oda vezető aszfaltos utra kirakja a táblát, mert utána már egyszerüen fogalmaz a jogalkotó, ha letérsz az utrol az erdőbe máris bűnözöl..
amugymeg persze hogy egy vicc az egész terepmotorozásos hisztéria, egy nagy kirakat lufi amit az emberek arcába tolnak, közben megy az erdők lefosztása, vadászat bármi áron ,és a töb stb...
védett természeti területért 150 ezerigig (pl natura 2000), fokozottan védett természet területért 300 ezerig (pl természetvédelmi terület) büntethetnek.
Az én tudomásom szerint csak a kiemelten védett területen lehet csak külön engedéllyel motorozni a többi helyen nincs tiltás kivéve ha ezt táblával vagy sorompóval jelzik.
Én mindig a szemmel láthatóan járt úton megyek ( a saját nyomunkon ami kb 20 éves)
Ahhoz ,hogy kitiltsanak kb 50.000 db táblát kellene kitenni
"Endurósok, krosszosok nem a pályán, hanem az erdők, mezők környékén számíthatnak komoly kiadásokra, ha csak legyintenek a védett természeti területet jelző táblára, illetve, ha ilyen területen letérnek a járművek számára kijelölt - akár burkolatlan - közutakról. Kereken százezer forintról indul a móka, a védett terület már ennek másfélszerese, míg a fokozottan védett részekre hajtás azonnal háromszázezres bírságot von maga után."
xcf w 250 2014. Még nem kaptam ilyen kicsi dobozt. Amiket nekem kellett összerakni: Telók ,első hátsó,de legalább rögtön ment a harisnya,meg egy kis vazelin a porvédő alá. Műszerfal,lámpa ,kormány ,kezelőszerv,akksi,lábtartók, első kerék. Aztán egy gombnyomás,és már járt is. Telókat nem viszem sehova. 1 kamrás rég jól bevált egyszerű szerkezet,magyar versenyt lehetni vele nyerni,ha a megfelelő ember ül rajta. Nyíregyházán veszem a ktm-eket,mert verhetetlen áron kapom őket. Ősszeraknák ,ha akarnám,de nincs az a pénz,hogy hagynám,hogy bárki is .......Útmutatás nincs,de nincs is rá szükség.
Első ránézésre úgy vélem ez egy xcf vagy xcf-w mert: az összes sx és exc-t is összeszerelve vittük a nyiregyi ktm-be...csak az amerikai piacra gyártott modelleket teszik a kartonpapíros kalodába... és azokba nincs az első kerék betéve,se a kormány... míg az exc-k sx ek kompletten összeszerelve kerültek ki a boltnak, az aksik nem voltak betéve,meg a blokkvédő nincs fent, de 2 spanival van lehuzatva egy nagy kalodába...akármit le lehetne szerelni róla mert csak egy motortakaróval van leplezve...
Jodos szerintem ez is a nyiregyi ktmből van, nem gyarmatról...
ja azt furállottam énis hogy ezeknek nincs védő de mégis egész pofásak voltak az etetőnél a rezók.
parsze Déw. kis dobozokban oda van csomagolva az olaj meg az első motorozáshoz az uzsonna! frissen sütött osztrák zsemle meg sonkaszeletek. és igen mint az ikeában van hozzá kis könyv lépésenként. 1 lépés. végy egy motort
2......
3....
hova lesz a menet sanyikám? figyu már. annál a balassagyarmati embernél vannak km ek is? exc xcw ? 15 ? vagy inkább 16 frissen jön neki? miárba mozgatja öket?
Ami nekem fura/csodálnivaló, hogy a carl`s diner után úgy jönnek ki, hogy nincs szétverve a rezo
Ezek a srácok már lehet együtt élnek a motorral és ugyan úgy érzik minden egyes porcikáját, mintha a saját testrészük lenne, ezért nem verik oda sehova
Az tuti, hogy a kezelőszervek által úgy mozgatják és oda teszik, mintha a testrészük lenne a motor, de hogy még azt is érezzék, hol koppanna fel, az már nem semmi.
persze rendes térképekhez hozzájutni nemigen lehet
szerintem fél év alatt rendet lehetne tenni az út-nem út témában és a motorosok-lovasok-terepjárósok-stb által használható területeken, de senkinek sem sem érdeke
és habzó szájjal ismételgetik a természetvédők hogy ők biza milyen fasza emberek és mennyi jót csinálnak és milyen fontosak
Egyébként lassan védett állatok leszek úgyhogy nem szabad megzavarni motorozás közben.
elég ha az oda vezető aszfaltos utra kirakja a táblát, mert utána már egyszerüen fogalmaz a jogalkotó, ha letérsz az utrol az erdőbe máris bűnözöl..
amugymeg persze hogy egy vicc az egész terepmotorozásos hisztéria, egy nagy kirakat lufi amit az emberek arcába tolnak, közben megy az erdők lefosztása, vadászat bármi áron ,és a töb stb...
védett természeti területért 150 ezerigig (pl natura 2000), fokozottan védett természet területért 300 ezerig (pl természetvédelmi terület) büntethetnek.
http://www.termeszetvedelem.hu...
Csak, hogy tisztában legyen vele akit érdekel.
(100 ezres kategória azért érdektelen szerintem mert sehol nincs engedélyezve ezen területeken az endúrózás)
Én mindig a szemmel láthatóan járt úton megyek ( a saját nyomunkon ami kb 20 éves)
Ahhoz ,hogy kitiltsanak kb 50.000 db táblát kellene kitenni
Sajna leketyegett az az idő:-(
fasza hely
Jodos szerintem ez is a nyiregyi ktmből van, nem gyarmatról...
parsze Déw. kis dobozokban oda van csomagolva az olaj meg az első motorozáshoz az uzsonna! frissen sütött osztrák zsemle meg sonkaszeletek. és igen mint az ikeában van hozzá kis könyv lépésenként. 1 lépés. végy egy motort
2......
3....
Ezek a srácok már lehet együtt élnek a motorral és ugyan úgy érzik minden egyes porcikáját, mintha a saját testrészük lenne, ezért nem verik oda sehova
Az tuti, hogy a kezelőszervek által úgy mozgatják és oda teszik, mintha a testrészük lenne a motor, de hogy még azt is érezzék, hol koppanna fel, az már nem semmi.