Es mint ismeretes,hogy a gyari alitasok amiket a konyv meg ad az nem a szegeny kategoria,nehogy az idiota motoros meg susse a motort...
Igy is a kipuffogo jo olajparas.
Van egy olyan is,ha a motor tobletet kap sem megy jobban a motor.Ha kevesebbet akkor hamarabb melegszik...ez igy van de mi van ha nem is melegszik?Pont ugy birja mint a tobbi
a benzin téma igen csak érdekes...
mondom déván 45 megy el a kilenc litykó...
nekem annó az 5liter ment el...
de ha van nktek 67 zorró több teligázos szakasz meg feljáró az akkor nekem az a hihetetlenül jól fogyasztó kategória...
de mivel elfogadjuk egymás állítását ezrét nem kételkedem...
csak csodálkozom...
mármint a többi 1.000.000 2t endúrós, hogy a rákba nem tudja ezt megoldani ..és szétüstölik a világot
ro6t állatok
Aki karburálta a motorodat az valószínűleg feltalálta a meleg vizet és kisebb fújókákat rakott be
A többiek meg még a hideg víznél járnak, azért eszik többet a gépük.
Van egy olyan szempont is a karburálásnál, hogy ha kevesebbet kap akkor jobban melegszik és kevesebb kenést is kap...
Viszont sokat spórolsz az üzemanyagon, és lehet azzal árban jobban jössz ki, mint a többlet kopással.
Számoljátok ki Dew-el melyik variáció a gazdaságosabb
ki lehet számolni: mekkora az izzó/ 12 (pl 60W/12V=5A) és megvan az áramerősség
ezt egy picivel túl kell lépni pl 10A már teljesen jó
de
ha zárlat lesz ugyanúgy kiveri a 30ast is, és mivel ennek kisebb az ellenállása jobban világít egy kicsivel(bár nemigen észrevehető a különbség)
biztosítékok pontosabb értékére ott van szükség ami váltakozó áramfelvételű pl villanymotor ami ha szorul-akad-sbb és ezáltal többet vesz fel és ha nincs megfelelő biztosíték akkor leég
90km 10 literrel meg tök korrekt
nekem a homokdombok között 54km volt 5,5 liter pedig ebből kb 20km sík úton volt, bár ott is nyélgázon ment a versengés egy xr650el
de ha kislánysimogató üzemmódban járjuk a hegyeket tudok produkálni 100km/4,5l alatti fogyasztásokat is
Nem sok az elfojt,hanem huzom a gazt...es haladunk..nem sok helyen akadok el,es ha el is akadok nem fureszelek,name vissza es elorol kezdem.Zsoltiakek is 2 ora alatt behuzzak a tank benzint,csak ok nem mennek 60 km tobbet egy tankal.
A fogyasztas az attol fugg hogy nyelezed.Hosszuba is lehet nyelezni,feljarokba is..ott szippantja ki rendesen
hű, az komoly átlag sebesség extrémben! 90km-t 2.35 üzó alatt!
Viszont a 2.35 üzóra a 9,5 L benya az nagyon sok szerintem.
Valamelyik szám nem stimmel, vagy sok az elfolyt benya
belenéztem már a karbiban mik a beállitások a sixen. meglepődtem ,hogy a FF 172 es! eddig csak 4 t ben láttam 172 es főfuvokát. lehet lecsökkentem énis 168 környékére. az alapjárati ebben is 35 azt meg szivesen megnövelném 38 ra. a levegő az talán 1,5 a suber állás meg ha jol néztem fentről a 3 ikon van. a tű számot nem néztem mert fingm sincs mi lenne a jo. töbet eszik mint a 14 es jol beálltott az biztos. viszont a gyári táblázat ezt irja elő ami most be van álltva. egyedül a főfuvoka amit tul nagynak találok igy elsőre.
Nem 62 feljaro hanem 42..bocsi..ebbe van kb 8 cikicaki 200 es 500 m hosszu es van nyeles feljaro vagy 2 a tobbi mind technikasabb erdekesebb.
A tegnap megint kaptunk egy feljarot,..olyan erdo kozott jo meredek es csak cikicakiba lehet felfele haladni a fak kozott.iszonyat meredek es kb 800 m felfele.Ott csinaltam kb 5 percet de ki is vette a levegőt belolem.
A legjobb oldalak a legmeszebbi reszen vannak es ott sok van sokat lehetne keresni..igazi szopok vannak es ha ott sokat keresgelunk akkor nem eleg a benya hazaig csak ha roviditunk..de azt mar nem
Nekem a motoron a gyari beallitasok vannak ..vagyis 750-1500 m magassagra van..16-24C homersekletnek megfeleloen..1,8 levego,35/3/165 S3 hengerfej.
Amig mi inkabb lejarunk egy terepet es nem egy feljarot szurkodunk egesz nap,ti inkabb par feljarot jartok..Mi a tegnap 2 patak 62 feljaro aminek tul oldala is van,vagy visszaereszkedes,es egyenes terep vagyis osszekoto max 5 km az egeszbol.
2,35 perc amit az u.o mutat...ez az efektiven ment ido.Befele amit kisporolok,de inkabb elcsepegteti azt felfele kopp gazon behozza .Ha nem is koppon de amit kibirok vagy kozle a limithez azt megprobalom.Egyedul mentem,mert elksetem egy fel orat es 18 km egyedul suroltam le amibol 14 le es fel..ezt 25 perc alatt csinaltam kb
és a fékezésnél a mozgási energiát hővé átalakito szerkezet (azaz a fékrendszer) által zabáló megzabált energiákat sem vettük számításba
rengeteg dolgot kell számolni.. olyan sokat hogy gyakorlatilag kiszámolni nem is lehet ezt.. csak átélni
de miért is..
hogyan...
miért van az hogy nem mindenkinek ez van
hogy lehet más sportot is űzni.. mondjuk futni...fotballlllózni... vagy utszán motorozni vagy passziból szednéknk a szemetet az utak mellett.. az is lehetne a hobbink...nEEm
milyen állat lenne.. lenne egy fórumunk ugyan igy és azt beszélnénk meg hogy ki mikor melyik út lellett és milyne egsztrém szitukban szedte a szemetet.. mekkora és milyen színű zsákban... és ki vitte el utána.. sima szemestes kocsi.. vagy olyan konténer szállító
hogy a rákba van ez..
egyszer egy olyan "átlagos menetnél" néztem egy átlagos 65km mentünk...átlagossan mindenkinek a tankja.. már a 2t-nek kérte a tartalék benzint..végül is nem lett volna muszály nekik..
csak nem akarták visszatolni azt a 3km még a kocsiig.. hegynek felfelé
dév...
hogy lejtős szakasz vagy emelekedős az azért nem számit.. déván igen ..de igy menetben nem...
mert a nap végén..normál esetben a felfelé megtett szintkülönbség és a lefelé megtett szintkülönbség centiméterekre azonosnak kell legyen...különben arrább álltak a kocsivala parkolóban
felfelé jobban húzod a gázt lefelé meg annyit pihenteted a motort..persze mínusz a gördülési és légellenállásban elvessztegtett energia....
de ekkor nem számolom a beakadt faágak által elvesztegetett energiákat
valószínűleg igaza lehet lyódosnak...az ottani levegő teheti ezt ...
de pl a dévai levegő az goldennak azt hozta ki hogy a tankpont előtti csekpontnál már kifogyott a bena.. és csak is azért jutott el a tankpontig..mert a hát-izsákjában lévő kettőfeles mirindás kupa ami 2,75 liter benzint tartalmazó táróló edényként szolgált..szóval azt még mgótolta a 9,5 literes tankot.. és igy jutott el a 90km déva fél! utján lévő csekkpointhoz..ami akkor közelitóleg...
45km +- 3,5 km ..mer a matek az fontos
szóval déván a 45km egy 9liter.. ott meg a 90km...9liter
déván valhogy geciszarlehet klima ezeknek a 2t nek
12:50 végáttétel 2-3 L/üzemóra között, 2.5 el szoktam számolni, általában ennyit is fogyaszt, ahogy megyek extrémben. Endurópályán benyalja a 3L/üz, de ott nyelezve van nagyon sok helyen.
A mostani variálásokkal kicsit kevesebbet eszik, mint korábban, de tudjuk nem mind1, mekkora hatásfokú az égési nyomás, gondolok itt a másfajta olajra, meg a hengerfej variációra és nálam az is dobott rajta, hogy a kerékre leadott nyomatékveszteség eltűnt a kuplung csuszi megszüntetésével, röviden ugyan annyi benyával többet haladok.
Nekem nagy a tankom 11,5L ha 2,5L/üzó számolom az 4,6 üzemóra lenne, általában úgy veszem 4 üzórát kibírok.
Extrémben még sose motoroztam ki egy tankot nem bírnám szuflával, bőven elég az a 2-3 üzó, bóklászósba volt már, hogy éppen hazaértem a tartalékkal.
tényleg jok arra felé a 2t k. másabb lehet a levegő. felénk is van egy pár 300 as különféle márka. mind fosul lehet beállítva mert egyik se nagyon birja tovabb 60 km nél. még a Csoki féle 14 es ami igen keveset eszegetett is alul maradna a székely visszafelé termelőkhöz képest.
Igy is a kipuffogo jo olajparas.