Banto szandek nelkul kerdezem miert akarsz egy kina utangyartott hidrokuplungot a vegletekig elemezni?
Kb az ara a duplaja egy normal kuplung bovdennek ugy szerintem kb azt lehet varni tole amit leirtal. Ha elkezded atalakitani szerintem rovid uton szet fog esni. En meg se akarom bontani mert ki tudja mi lesz utana.
Megrendeltem,légyszi állj ki a kapuba és várjál,mindjárt viszem!
Erre azt szoktam mondani,két emberben bízok! Én saját magam vagyok az egyik,de nem te vagy a másik!
Valaki otthon van hidraulikus kuplung felső munkahenger méretezésben?
Esetleg tud szakanyagot? Majd találok, csak hátha valaki besegít
Ami most így elsőre érdekelne, hogy az alsó munkahengerre visszaható erő milyen összefüggésben van a felső munkahengerben elhelyezett rugóval, felső rugó szerepei, céljai.
Lehet túlméretezték kínában ezt a felső munkahenger rugót, amikor kipattintottam a zégert, szinte kilőtte a helyéről, kissé nehéznek találom a kuplungot...
Légtelenítve rendesen nincs, az anyag az gagyi vas, kormányra csak felhúzni lehet, ami átjön a képekből, ha az ember jól megnézi(én se néztem), kenőanyagot nem ismerik fém a fémen koptatja egymást(itt most a karra gondolok) ettől szorul is, megkenve már jobb.
Akit esetleg jobban érdekel a kínai univerzális hydro kuplungban 1:1 áttéte van 11-es a dugattyú alul/felül. A dugattyút visszatoló rugó szabad hossz 34 mm, a dugattyú végén átmérő 6-ra megy rá, szerintem baromira erős kb 3N/mm a rugóállandó. (Mérések gr/mm 700/2;1200/4;1900/6;2400/8;3000/10)
Nálam az első fékben csak kb 1,5N/mm es van.
A dugattyún a két karmantyú távolsága 20mm.
A fedélhez 2-es imbusz kell.
Tobb most nem ugrik beValaki otthon van hidraulikus kuplung felső munkahenger méretezésben?
Esetleg tud szakanyagot? Majd találok, csak hátha valaki besegít
Ami most így első blikkre érdekelne, hogy az alsó munkahengerre visszaható erő milyen összefüggésben van a felső munkahengerben elhelyezett rugóval.
Lehet túlméretezték kínában ezt a felső munkahenger rugót, amikor kipattintottam a zégert, szinte kilőtte a helyéről, kissé nehéznek találom a kuplungot...
Légtelenítve rendesen nincs, az anyag az gagyi, kormányra csak felhúzni lehet, ami átjön a képekből, ha az ember jól megnézi(én se néztem), kenőanyagot nem ismerik fém a fémen koptatja egymást(itt most a karra gondolok) ettől szorul is, megkenve már jobb.
Akit esetleg jobban érdekel a kínai univerzális hydro kuplungban 1:1 áttéte van 11-es a dugattyú alul/felül. Felső munkahenger rugó szabad hossz 34 mm, a dugattyú végén átmérő 6-ra megy rá, szerintem baromira erős kb 3N/mm a rugóállandó. (gr/mm 700/2;1200/4;1900/6;2400/8;3000/10)
Első fékben csak kb 1,5N/mm es van.
A dugattyún a két karmantyú távolsága 20mm.
A fedélhez 2-es imbusz kell.
Alsó munkahenger szabad elmozdulás 10mm a rugóig, utána a rugót összenyomva 12mm a max.
Furatokat még nem néztem.
Jól látod/hallod, nem forog ki rendesen, szándékosan nem, ügyeltem, ne legyen kopp gázon se, power is még feszesebb, olajban/benyában is tocsog, majd következő menetre már állítom.
Kuplungra én is néha azt hittem csúszik, de ez csak a sár,
illetve van ahol szándékosan csúsztatom.
Te Dew! kiforog az a motor rendesen? Nekem furcs vagy más is hallja hogy minha csúszna a kuplung vagy nem mele ki rendesen?
A videó jó, a beígért menetet idén megejtem veled is! üdv
szóval jódos ezen oknál fogva engedtem a bergre ráülni(amugy nem tettem volna nehogy a gépem kipróbálása után az úly ardszentina x-wcjét elaakarja adni(csak mert ment egy szuper 570nel
szóval ezért ment a gépemmmel hazafelé.. persze akkor sem jött elő a hang az utolsó 500m en...
én meg neki hála mnetem egy 3 üzemórás motorral.. hát mit mondjak .. alig vártam hogy visszakapjam a berget...
pedig faxa kis gép mondom,...
...
lényeg a lényegmentességben...
szétszedtem a berget reggel...
mondom megnézem ezt a láncfeszitőt...mert nem szeretnék úgy járni hogy legközelebb egyszser csak... egész nap csattogna a gép..
szét is pattintom pikk pakk..
kiveszem a patront...
elgondolásom szétszedés előtt: ó mindent meg lehet javizani..tőmités cserélni meg mindent.. egy ilyen kutya kis láncfsszitöt azt is ..
hát ..na ezt ..ezt nem lehet .. ez vagy jó és működik.....vagy veszel újat mert szerelhetetlen a patron
pedig simán lehetne ez is szerelhető óringes kivitelű..de nem az
na ekkor jött az agyalás...
van a végébe ment..M 10x1...kb 7mm hosszan...a záródugónak az már kellő mennyiségű menet ahhoz ahoz hogy a laza ágat megtámassza ha belerakok egy m10x 1 tengejt..ami pl a MTB kerékpár hátsó tengeje ami volt is itthon
csak az volt az agyalás tárgya hogy az olja..
de Áki mondta a z amit ő berakott a ktmjébe gyári mechanikus feszitő az is fullosan elengedi az olajat..sőt véletlen se támasszuk meg az olajat mert az ott locsolja a vezláncot(amit én is gondoltam hogy kell neki valamennyit hagyni...hogy fojjon rá az olaj...a gyári láncfeszitő is oldalt elengedi az olajat.....
végül is meggyőzött..meg a képek amiket láttam azok is.. olyan szinten ugy mutatják hogy nix visszatartva az olaj ...
én azért a 19mm furatba egy 18.9..átmérőbe belecsináltam azt az anyát...+ ogy számoltam ki.. ha véletlen a 7mm valamiért..megadná magát a tengejen lévő.. kis dió..az 1mm enged vissza csak a feszitő mostani feszitett lánc állapotából.. ami meg 1mm az bőven jó hogy még akkor sem fog vergődni a lánc..
mert ugye a gyáriaz azért csak vagy 40mm hosszan van a menet a tengelyel befogatva az DjHs házba...
lényeg a lényegbe...
egyszer bepróbáltam.. aztán szét .. ugy beállitottam a dió mléretét és hejét.. aztán újra össze...kézzel megtámasztottam a csavarral a láncvezetőt.. egy nyolcad fordulatot visazengedtem...és lekontráztam..
ráinditottam.. ujra megnéztem hogy másik állásába hogy áll a feszitő feszessége..az ott ugyan úgy volt mint emitt mikor ált a főtengej( ezt méhg a ladaszerelő iskolában igy tanitották
aztán úlyra belőttem a feszitőt(ugyan ooda ahol az előbb) és inditás...
hát a hangja..az mindent felülmúlóan tiszta lett...
mint még eddig soha...
nem véletlen az olajnyomással megtámasztopttt feszitő az állandóan koptatja magát ..viszont nem tud a feszités 100% jóhejre fesziteni...ez a meneten megtámasztott.. épp csak hozzá nem feszitő láncfeszités meg.. oly mód csendes járást adott
ezt már rég meg lehetett volna csinálni..és akkor nem jut oda az ember ahova mpi is hogy egy viszaguruláskor beáll a blokk...a löttyedt vezlánc miatt
+ még a hangja is
egyből és állandóan wonderfull
a láncfeszitőn agyalás...
csak akit érint.. egyébként ne olvassa unatkozó...felesleges!
egyébként a 2 hónapos 2013 exc 350 Mpi-nél egyvisszagurulásból adó ugye motorolaj nyomás mentes állapot.. a feszitő visszaengedett..a a laza ág mivel vissazfelé gurult..az lett a feszes.. a feszitő nem feszit semmit és a lánc ..vagy átugrott vagy csak befeszült..lényeg a lényegben.. a motort a 2 hónapos ktm exc 350 azt kötélvégre tették és úgy vontatták be a kempingben! mondjuk épp akkor jött a vadász és volt kis erőfitogtatásos fegyvertáska tapizásos téma...ami még szerencsétlenebbé tette az egész amúgy is szopást...
uj motor ..ktm..
és azzal is van hogy kötélvégre kerül!
persze utána egyből vett egy olyan mechanikus feszitőt...
mint azóta már nagyon nagyon sokan.. akik sajnálták 2-3 évente kidobni rá a lóvét...(+ még olyan hibát i okozhat a gyári léte.. hogy kötélvég.. ami szerintem ..megenegedhetetlen egy új masinánál)
szóval...
bergre már ahogy megvetem akkor gondoltam erre ..de mondta a peti hogy pár hónapja raktak bele úly benyapumput is.. meg új feszitő patront(mondom minek ha még jó.. de mindegy..uj az is oszt jaúnapot..)
aztán csak hallottuk bontósssal a két ályt fülű..1mm ről hogy valami csattog a vezláncnál..
de megnyugtatak hogy az úja az úly és jó lesz az...és igazándiból 30cm ről már nem csattogott csak 1mm ről..de a két nagyokos
lényeg megnyugtatak ne mcseréljek 100on euróért amig j..ha meg szar lesz mondom hogy veszem észre..
lyani barétom mondta hogy..ne aggódjak..hallani fogom ha beszarik...
hát hallottam is .rendessen csattogott ..olykor olykor...mondom mi a retek ez....azt hitteme a kipufogó csonk van a hengernél flelazulva és az vergődik...
mert nem szelepek nem hajtókar ...megmondom hol lehetett hallani hol nem...és a végefelé voltunk ..már hazafelé gurulóban....
de meglett .és nem egy egész nap baxtattam a gépet...
igy nem cseréletem
Nem tudom milyen a sisakod.
Az enyémet nem kellett szétfúrni, az oldalán van egy szellőző nyílás, oda kellett csak csinálni egy műanyag bizbaszt (erről nincs kép) ami belül felfekszik, s illeszkedik a szellőző résbe, van benne 2 furat és kész. A kamera csuklópántot viszont kicsit meg kell fúrni, de attól annak nem lesz baja.
Itt vanak a képek.
A tapadókoronggal is próbálkozhatsz, de az szerintem egy ág és leveri.
déw..
kafi... hova hogy szerelted fel.. pár képet légyszi...
az úly sisakot nem gondoltam nagyon szétfúrni.. ha egyszerűbben tudom rögziteni akkor azért erre is felszerelem
na nem ..akkor kikötöm egy madzaggal a táska oldalára...azt csak odanyúlok és már megy is a film
és itt a megoldás..
az ami előre viszi a schufni tunnyingot..csak egy gépészmérnök kell hozzá .meg ez meg az a garagéből.. a schufnuiból...meg persze kitalálni a miértjét és hogyanját annak hogy egy 3mm átmérőlyű furaton keresztül ez olajat kap...és azzal akkor mit is kéne kezdeni az úly feszitőnek.. elengedni mindet..felfogni mindet?..vagy
aranyközépút
na ezen agyaltam egy jó órát meg telifonáltam is ..és csoresz úr akinek a 2013 350 be is már a tunning mechanikus feszitő van..az kisegített pár gondolattal hogy mit is csináljak azzal az olajbetöréssel...
hály kolbik...
jodos meg van az a keresett hang amit hallottam...hazafelé amire panaszkodtamhogy néha előjön és rendessen kalimpál..
amit aztán már nem tudtunk előcsiholni..nem tudtam semmivel összefüggésbe hoznia..akkor..
de most hogy aludtam rá egyet.. leesett...
hát za a chain adjust...
z a köcsög autómata láncfeszitő..amit mióta mkihozott a ktm azóta szar...illetve sűrűn behalásra panaszkodnak...(100-200 üzemóra felett)
és cserélik mechanikusra...
lehet venni tuningot is ..gyári ktm est meg DJH az is van...
pici péz kb 100 ályró
ez a rossz patron.. a ludas...
mikor kiszedtem majd 50mm hiosszú volt..aztán nézegettem és sikerült előhozni a hibát.. az az 41,5mm összement ..és onnan a rugó sem tolta szét..
ezt kétszer előhoztam .. és ugy is maradt
persze mondták a okosok.. összevissza valahogy megint kli lehet ugrasztani..csak ha megint menett közbe bekattan összeugrik.. akkor majd szopom vele a faxt.. mert a lánc vergődik.. és aztán vergődik.. és aztán ki tudja ha egész nap vergődik.. nem é..majd ...
Nekem ez szimpatikusabb, mint az onboard.
Az onboard már nem is lesz?
Ha átteszed a kamerát a sisak oldalára nem fog annyira remegni, kipróbáltam működik.
Sőt némi trükkel a látószög is növelhető
Nem jól raktam fel, de valószínű így hagyom,
kicsit oldalra néz, s így többet látni egyik oldalon(nagyobb a látószög), jobban mutat meredekséget. Sikerült kicsit félre is állítani, de ennek is van előnye is, a hátrányhoz képest.
Viszont a youtube az elszarja valamiért, vagy az én gépemen rossz a lejátszó
Te tudnál örülni egy jó 300-asnak azthiszem
nem mint egyes traktorosok