én életem legjobb motorját 1999decemberében vetem
egy 360 sx 1997es
ez annyira jó volt.. hogy el sem lehet mondani...
2t volt..de olyan erős mindehol mint egy 525 persze felül nem..felül sokkal erősebb volt..
kinai papucsban inditható volt egy pöccre!
olyan volt mint a 250 sx .. úgy pengett mint az acél.. csak közbe a 360ccm...353nettó az olyat művelt...
minden fokozatban alapról jött egykeékre...1-2-3-4-5 bár hol...
de olyan kezesbárány volt ha nem húzta a parszt nem volt gyilok.. de ha meg húzta akkor ...bakker..
13-50 kl és két személlyel kigyoritás betonon(mert akkor még az is menő volt )olyan 120 körül egyszer csak éreztem hogy az eleje a levegőben van...
embertelen volt...
a sx 380 az elmehet a faxba ...
nehéz volt berugni...volt hogy vissza is rugott leböffenős.. de ealulról nem indult úgy meg..felül is max egy 450 hervataggal ért fel..+
állandó berugór rendszeri problémái voltak.. kb 8szor a berugórendszer vvalamelyik alkatrésze.. beokádott... tűgörgő sokszor kilincsmű is többször...azt meg utáltam..
én is tapogatózom, így a 4. gép után se tudom mi lenne az igazi
bár az lc4 640 kb fedezné az igényeim, de abból vagy foshalom van vagy olyan árfekvésű hogy az már súrolja az idiótizmus határát
ja fasza! az volt az első endúróm. ujonnan toltam ki én fasz hitelre kistarcsán a szuzukitól. . na az volt az a motor amit mocsokul vártam. de az a fura érzés kapott el amikor hoztam hazafelé ,hogy ezt jobb lett volna benthagyni a boltba!pedig betonon jöttem vele haza. után se javult pedig jóformán kroszmotort csináltam a vastankos kék drz ből. szenvedtem vele egy évig aztán sikerült kiszállnom belőle és ráülni a második számu szintén használhatatlan 525 exc re. 2- 3 év így telt mút mire teljesen lecsórosodva megvettem életem legjobb motorját 2007 ben egy 2006 os sx 250 et.
a drz egy tipikusan olyan motor ami mindenre jó de semmire sem
pont ezért is volt a 2. gép amire akartam csereberélni a vadállatot
de vagy csóró volt vagy félt a huskytól a nép, aztán nem lett cserebere
már le is tettem a dologról, inkább visszafojtom a dögöt. aztán legalább a a futómű jó alattam
a 3d kép az állat...
csak az a baj... akkor sem adja vissza az akkori épp elzajlódó küzdelmet a hely...
pl ott vagy akár hol...
küzdöl mint disznyó a jégen...és azt látod...bakker ha 3 m rel előrébb és egy fával fentébb leszel.. ott minden sokkal jobbb lesz hogy elindulhass...
megteszed.. előrébb kerülsz ..feljebb egy fával...de nem látod azt amit lentebb hátrébb még láttaál..
csak azt látod.. ez a hej szarabb elindulni mint a másik volt...
mert ilyen ez a boniemm...
mindég van úgy hogy azt hiszi az ember..amott jobb.. átmegy amoda oszt visszaneézve.. azt látja megint hogy amott amonnan tuti meg lehet majd indulni..
oszt közbe..nem
ezt hivják endúrós látásnak
ron
neme akarlak megbántani.. de kb az a normális ha az ember az épp aktuális motorját tartja a legjobbnak...
mert ha meg úgy érezné az a gép nem az lenne akkor meg már árulná is...
legalább is nálam ez az épp aktuális motor pszichológiája...
lehet van akki azért tartja az épp aktuális motorját hogy minden hajtás után belerugjon leköpje és mondja hogy ú te vagy a legszarabb gépem hogyrothadjmeg
de annak nem sok értelme van...
balyan jól mondod..
nem az számit hogy ki mit mond hogy az épp a legjobb géped és vagy sem..hanem az hogy hajtások végén mindég fülig érjen a szályad
mert ha ez igy van..akkor a té géped az a legjobb gép amit beszerezhettél közel s távolból
Állapot az első számú nézőpont. Utána a 4t, aztán a nagyobb köbcenti, utána súly. Önindító szempont de csak ezek. A márka meg az utolsó (na jó nem, mert alkatrész ellátása kell hogy legyen)
csak legyen jó kondid, mert a nyers erő kiveszi az energiát de gyorsan ám. én is azt gondoltam hogy lehet kicsi gázt is húzni ezeknek a dögöknek de nem, vagy téped neki vagy lihegsz mellette fekve
szerintem meg ez a hard téma csak viszonyítás kérdése
ha lesz valaha 20 kilós endúró akkor avval is lesz olyan hely ahol lehet izzadni, 5 emberből 3 ha felmegy stbstb. szóval kb kurvára tökmindegy milyen súlya van a motornak és milyen izmos
egy a lényeg hogy a csapatot úgy kell összeállítani hogy kb egyforma képességű legyen (motorilag meg emberileg)
én a 200kilós ténérével is pont olyan jól tudok szórakozni mint a huskyval csak utána nem fáj a seggem
balyan.
nem tudom mi az az off ...
ide irom hogy bár ki beleokosíthassa a tudását és tudáshiányát
mert ki vagyok én( hú iz ályem) hogy csak én mond6om jól,nEEm
figyu...
én 2004 és egy 2005 sx el is endúrózgattam...
az egyiknek köcsög váltója volt.. mert exc egyese volt és a többi fokozat az meg sx-é volt 2-3-4
+5,6 az ami nem lehet sxé
na éltél még olyat hogy van egy rövid egyes.. és után a hosszú ketes az olyan volt mintha egyből 3ba raknád...
ez olyat kért hogy a krossz hosszú kettőben (14-48as lk) ugye indulni már nem nagyon akart, de ha egybe megguritottam picit...aztán húztam neki egy kettest és kb felrepültem vele minden hová 2006ban extrem hardendúróról még szó sem volt...de felrepülni mondom mindehova felrepített .
szóval az geci szar volt..
váltó:
aztán volt egy 2005 sx az a berg előtti..2012-2013 és 2014 nyaráig hajtottam vele...annak a krocc hosszú váltója volt..1-2-3-4-5-6..de mivel extrémkedni az nem jó..baxa a kuplit és melegszik is rendesenn ez miatt...lépéses sziklás zorróban csak is a rövid egyessel szerettem... mert a 110kilót azt a motor nem biri lépésben kettőben...
szóval... ott a váltót a 14-48 roól levettem 12-52 re
ez nagyon komoly áttétel változtatás( pont egy fokozattal került hátrébb a váltó igy,de jó lett vele nagyon..illetve megszok6óbb mint a másik volt)
hűtés
lett bele nagy hűtő..jó jó...de sajna nem tökély...
lett bele nagy vizkerék...jobb jobb..de még extrém helyzetben megforrt
a tökéletes az volt mikor ez minden benne volt és kapott a gyujtás egy 50w körüli tekercset...akkora belefér a sx gyujtásba..7000ft ért tekercselték meg...
és kapott a sok tuning hűtős cucc tetejére egy állandóan menő ventit...
az ráért állandóan menni..
de onnatól sosem fort meg..sehol...( kis vizkereket próbából átraktam vissza.. azzal csak megent tudot gőzölni) de amúgy a tuning vizkerékkel már az alapjáraton épp csak lehelő venti
+ a hogy nőtt a fordulat a venti is elkezdett fúlyni( tehát ha reszeltetted a motort akkor azért dolgozott az rendessen!)
szóval ez jó lett (ugy ahogy de jó) persze a exc gyujtásból a 130W az tudná mindég forgatni rendessen a ventit.. csak az exc gyujtás az ...+ feszszabájzó! kb 60 tól felfelé inkábbb70 rugó + játékot jelentett volna..felesleges ráköltés...
a sürőbb váltó az a kisseb lndtökegű főtengej miatt jo is volt...
de egyszer vittem fel egy exc 525 az olyan szinten visszaengedhető volt a fordulat leböffenés meg minden nélkül.. mint a mostani bergnek...és onnan még viszi és viszi...
ez az exc mellett szól...
a hirtelenség...a gyári 39 karbival egy nyitott csővel.. kb ugyanúgy belövöm a gépet azt sem tudod megmondani melyik az sx meg exc...
viszont szópóban.. na ott lesz különbség...
súly..nem si tudom...
az fe 570 az sx 525 jó 5-7 kilóval nehezebb,de az hogy öninditó rányulok és máér megint megy a gép..az kb 1000szerr jobban jön mint az a 5 -7 kiló súlytöbletből eredő hátrányt hogy érezném....
mondjuk exc 525 nél ez nem ugyan az ..
nekem az öninditó az akár milyne hejzetből felállitva is .. mindég egyből viszi...venti sem tudja leszivni...mert ha már jár a berg akkor a 210W generátor..az azért mindent tud működtetni
mig a ktm a venti ha megy állandölon.. mmindegyik..-újfajta exc 350 akár exc 525 az mindet leszivja az aksit..ű
na ha leszivta az aksit.. akkor rugdos6od...
látom ezek mit nem küzdöttekl a berugással...(ami az sx 525 nem is volt más,de a pöccre belőtt karbim az mindég tudta a dolgát egyből..no meg a 110 kilós énem is odatettem magát arra a berugókarra )
ugyhogy
a száraz tények ott vannak...
a nézőpont hogy mikor melyik a fontossab.. az meg neked jön vagy megy..
egy tuti pályára jobb az sx ...kb annyival mint endúrózni az exc...
nem véletlen... ezt igy találták ki a gyárban...
ennek ellenére az átfedés az elég nagy ahhoz hogy ide is oda is megy mind a kettővel...
na erre varjá gombot...
hogy sx vagy exc..
meg hogy ktm vagy sem...
ez mindig az adott vásárlásra felkinált gép határozza meg...
a gép állapota!hogy megéri e a pénzét vagy sem...
na itt lehetel okos domokos...
de inkább szerencse és átnézés kell....de a szerencse az ondom elég nagy faktorral van..hiába is a sok okos hozzáértő szaki!
Sisak jobb oldalára egy gopro, meg a bal oldalára is egy gopro mindkettővel rögzít, utána egy kis számítógépes mutatvány, s kész is van a 3D ben nézhető, térhatású meredekséget visszaadó videó.
S ez most nem vicc, hanem komoly!
Igaz kell hozzá egy 3Ds TV is vagy más megjelenítő kombináció úgynevezett színes szemüveg segítségével
Komolyra fordítva a sisak jobb és bal oldalán elhelyezettnél lesz egy kis gond, túl távol vannak, s óriásnak fog tűnni a motoros, azaz aki belevágna, az fejtetőre tegye rendes szemtávolságra a két kamerát, nagyjából egymás mellett ki is jön az a 7cm.
a video az kb szart sem ér, főleg ha fejkamera
egyedül a fák talajjal bezárt szöge ami mérvadó
láttam pár felvételt amin vért izzadva küzdöttem felfelé a videon meg olyan volt hogy akár a szomszéd 2 éves lánya feltekert volna a 3 kerekű kisbiciklijével
videókon a bénázások mutatnak csak jól
pl: http://www.youtube.com/watch?v...
ezen mindig jókat röhögök
Írhatnál nekem pár sort az sx-ről, mert tervezek venni egy ilyesmi dögöt. A haverok próbálnak lebeszélni és enduro motor felé tolni, de én nagyon szeretem a krosszok nyers viselkedését. Nekem többet jelent az élmény mint a köridő így nem számít ha béna vagyok vele, csak az hogy közben vigyorogjak.
A video mindig lankasabbnak mutatja ha csak valamelyik veget videozod ( ha belealsz a feljaro kozepebe es egyenesen tartod a kamerat akkor lathato lesz mi a az igazsag. Csal az optika.
A masik (vagy perketto ahogy az eden hotel agysebeszetol lehet hallani ) hogy nezd meg azt a feljarot, tiszta hupli es nyomvaju. Megulni nehez egy ilyen uton a motort nem hogy felfele menni rajta.
Hidd el sokakon kifogna az aki esetleg nost a video alapjan.legyint.
egy 360 sx 1997es
ez annyira jó volt.. hogy el sem lehet mondani...
2t volt..de olyan erős mindehol mint egy 525 persze felül nem..felül sokkal erősebb volt..
kinai papucsban inditható volt egy pöccre!
olyan volt mint a 250 sx .. úgy pengett mint az acél.. csak közbe a 360ccm...353nettó az olyat művelt...
minden fokozatban alapról jött egykeékre...1-2-3-4-5 bár hol...
de olyan kezesbárány volt ha nem húzta a parszt nem volt gyilok.. de ha meg húzta akkor ...bakker..
13-50 kl és két személlyel kigyoritás betonon(mert akkor még az is menő volt )olyan 120 körül egyszer csak éreztem hogy az eleje a levegőben van...
embertelen volt...
a sx 380 az elmehet a faxba ...
nehéz volt berugni...volt hogy vissza is rugott leböffenős.. de ealulról nem indult úgy meg..felül is max egy 450 hervataggal ért fel..+
állandó berugór rendszeri problémái voltak.. kb 8szor a berugórendszer vvalamelyik alkatrésze.. beokádott... tűgörgő sokszor kilincsmű is többször...azt meg utáltam..