a japók mégsem eröltetik annyira a turbót,megvan nekik a jól bevált szívó benzines ami dupla ennyit elmegy,én azt olvastam hogy az uniónak lehet köszönni a turbós motorokat mert csak így tudják vele hozni a megfelelő károsanyag kibocsájtást
Még a mocikhoz sem értek rendesen, az ótókhoz meg pláne, de az szerintem bármelyik terméknél elvárható, hogy arra használják amire való, amire tervezték.
Ótónál kicsit bonyolultabb a felhasználás meghatározása, de pl Suzuki Swifttel nem kellene lakókocsit húzni a Horvát tengerpartra, a Hummerrel meg nem kellene pizzát kihordani, és hasonlók
igazándiból nem is kell többet bírnia
aki (ilyen) új autót vásárol az általában ennyit sem használja
ezeket már simán el-leadják 4-5 éves korban
az hogy mi itt a csóróság közepén sírunk hogy 10+ évesen milyen szarok már az autók az a mi gondunk, miattunk nem fognak tartósabb autókat gyártani mert a gyártó leszarja hogy a 10. tulaj mennyit meg vele
alkatrészügyileg is leszarja mert akik ilyen régi fosokat vesznek azok úgysem a gyári alkatrészt vásárolják......
Közelítsük meg a szellemileg elmaradott kéttések oldaláról érthetőbben :
250 kéttével 100km-t kb annyi benzinnel teszel meg 40-el, mint 80-al (kemény földön vagy aszfalton), de 40-el füstöl, köpi vissza a bengát a légszűrőbe és egy idő után a gyertyát is köpi, és kib. szar az emissziója.
80-al már jól érzi magát, és hiába többszörös teljesítmény jön ki belőle mint 40-el, nem eszik többet, mert azon a fordulaton és terhelésen jobb a termikus hatásfoka.
Viszont ahol többnyire 40-el lehet menni, oda jobb egy 50 cc-s moci, ami 40-el haladva kevesebbet eszik és jobb az emissziója is mint a 250-nek 40-el.
Ez a downsizing elve, és ebből következik az is, hogy ha az 50 -essel fogsz 80-al menni, akkor az ott már nem biztos, hogy kevesebbet eszik, de biztosan hamarabb kifekszik mint a 250-es.
Így jön össze az élettartammal.
A kis nyomású turbo szintén javítja a t hatásfokot, ezért is alkalmazzák előszeretettel.
És ha csak egy kicsit is felfognád miről van szó akkor értenéd az összefüggéseket is...
Ezeket nem én találom ki, ezt egy BMW mérnök mesélte, meg még ezer más dolgot, de csak a lényeget tartom fejben, mert nem érdekel igazán az ótó.
Janek kicsit túlbonyolítod a dolgokat,nem? Egy motornak van maximális nyomatéka,teljesítménye,fordulatszáma és fogyasztása.Ha kicsi fogyasztással akarsz menni akkor a hozzá tartozó fordulatszámtartományban használod,ha maximális hatásfokkal akkor a legnagyobb nyomaték és teljesítményhez tartozó fordulatszám környékén.A károsanyagkibocsájtás padlógázon kívül minden fordulatszámtartományban szabályozva van.
Mindenhol más! Én pl. a mol kutakat kerülöm, ill. a városban lévőt! A ktm a benzinjüktől nem akart menni, hiányzott vagy 10 paci! A gázolajtól meg a faterom alig ért haza a nissan pick-up-al, ami 15 éves! Tehát nem a legkihegyezettebb motor van benne! És mégis...
Kicsit azért bosszantó hogy manapság szemrebbenés nélkül szart adnak el szinte mindenhol/mindenből!
Ember részterhelés, állandó félgáz, lambda 1. Ezt tanultam. Ha kerdezlek akkor válaszolj, vagy ne írj semmit! Gyorsításnál nincs lambda 1. Rossz emisszió...
Hello mindenkinek!
Dew ha még mindig a tömítések pucolásával vagy elfoglalva gyere be hétfőn a üzletbe, adok neked Motip tömítés eltávolító spray-t azzal lehet, hogy jobban boldogulsz:)
én nem hajtottam sosem ukrán cuccal. kerültem a lukoil kutakat is nagy ívben. mol shell odahaza meg idekint ami utba esik. a1 legtöbbször. viszont a gázolajszűrőt fél szervizente cserélgetem ha tél van ha nyár. MAN filtert szoktam venni az tán jó minőség.
nekem a disel rendszerrel eddig (közel a fél milio km hez) nem volt sose bajom! a porlasztók most kezdtek el pöcsölni kb 20 ezerrel ezelőtt de ez szerintem teljesen normális. azt mondják ha siemens porlasztók lennének már 3 x cseréltem volna. rengeteg féle fajta lehet biztos van közte ami jó is. lényegében teljesen meg vagyok elégedve azzal hogy idáig full megbízhatóan ment a gép. az meg hogy most egyszerre kezdenek beszarni a dolgok az valahol várható volt. ha most ráugrik még fél guriga akkor is sokkal jobban járok mintha elkezdenék keresgélni valami 3-5 éves járgányt ami aztán ugyanúgy beokádhat. ezen legalább tudom hogy minden ki lesz cserélve. az meg hogy néz ki számomra teljesen lényegtelen. legalább nem kell félteni ha beviszem valami gazosba
Ótónál kicsit bonyolultabb a felhasználás meghatározása, de pl Suzuki Swifttel nem kellene lakókocsit húzni a Horvát tengerpartra, a Hummerrel meg nem kellene pizzát kihordani, és hasonlók
aki (ilyen) új autót vásárol az általában ennyit sem használja
ezeket már simán el-leadják 4-5 éves korban
az hogy mi itt a csóróság közepén sírunk hogy 10+ évesen milyen szarok már az autók az a mi gondunk, miattunk nem fognak tartósabb autókat gyártani mert a gyártó leszarja hogy a 10. tulaj mennyit meg vele
alkatrészügyileg is leszarja mert akik ilyen régi fosokat vesznek azok úgysem a gyári alkatrészt vásárolják......
Ha oda tekersz 7,15-re akkor ott elmondják hogy a ford 1l-turbó motorjának 250-e km az élettartalma
(te hoztál ide magadra vess.)
Közelítsük meg a szellemileg elmaradott kéttések oldaláról érthetőbben :
250 kéttével 100km-t kb annyi benzinnel teszel meg 40-el, mint 80-al (kemény földön vagy aszfalton), de 40-el füstöl, köpi vissza a bengát a légszűrőbe és egy idő után a gyertyát is köpi, és kib. szar az emissziója.
80-al már jól érzi magát, és hiába többszörös teljesítmény jön ki belőle mint 40-el, nem eszik többet, mert azon a fordulaton és terhelésen jobb a termikus hatásfoka.
Viszont ahol többnyire 40-el lehet menni, oda jobb egy 50 cc-s moci, ami 40-el haladva kevesebbet eszik és jobb az emissziója is mint a 250-nek 40-el.
Ez a downsizing elve, és ebből következik az is, hogy ha az 50 -essel fogsz 80-al menni, akkor az ott már nem biztos, hogy kevesebbet eszik, de biztosan hamarabb kifekszik mint a 250-es.
Így jön össze az élettartammal.
A kis nyomású turbo szintén javítja a t hatásfokot, ezért is alkalmazzák előszeretettel.
Ezeket nem én találom ki, ezt egy BMW mérnök mesélte, meg még ezer más dolgot, de csak a lényeget tartom fejben, mert nem érdekel igazán az ótó.
Kicsit azért bosszantó hogy manapság szemrebbenés nélkül szart adnak el szinte mindenhol/mindenből!
Dew ha még mindig a tömítések pucolásával vagy elfoglalva gyere be hétfőn a üzletbe, adok neked Motip tömítés eltávolító spray-t azzal lehet, hogy jobban boldogulsz:)
nekem a disel rendszerrel eddig (közel a fél milio km hez) nem volt sose bajom! a porlasztók most kezdtek el pöcsölni kb 20 ezerrel ezelőtt de ez szerintem teljesen normális. azt mondják ha siemens porlasztók lennének már 3 x cseréltem volna. rengeteg féle fajta lehet biztos van közte ami jó is. lényegében teljesen meg vagyok elégedve azzal hogy idáig full megbízhatóan ment a gép. az meg hogy most egyszerre kezdenek beszarni a dolgok az valahol várható volt. ha most ráugrik még fél guriga akkor is sokkal jobban járok mintha elkezdenék keresgélni valami 3-5 éves járgányt ami aztán ugyanúgy beokádhat. ezen legalább tudom hogy minden ki lesz cserélve. az meg hogy néz ki számomra teljesen lényegtelen. legalább nem kell félteni ha beviszem valami gazosba