#ini
Én azért ettől sűrűbben járok ki. Nyáron még sokszor munka után is kiszaladtam 1-2 óra hosszára. A karácsonyi szünetben 24-éig szinte minden nap kint voltam, mert szinte pulcsiban lehetett motorozni olyan jó idő volt.
Gumit most vettem újat a lendületem meg megszokott lenni. Annyi mindig van, hogy valamit kihozzak a szituációból. Azt figyeltem meg, hogy a profibbak mindig próbálják horizontálisan ilyen szögben mozgatni a motort, hogy a legsimább görbét írják le vele az akadályon keresztül. Az első kereket felrakod a tuskó 3/4-éig ott felbakkan egy kicsit a rönk tetejére és ott amilyen szögben áll a motor azzal az irányvektorral át is mennek az akadályon. Na persze ehhez kell a lendület is. Én mikor próbáltam, akkor a hátsó kerék felpattanása (átkelése) mindig úgy meglökött alulról hogyha nagyobb tempóval megyek akkor lerepülök a motorról. A versenyen is így pont így estem egy szépet. Akkor meg már próbáltam elől a tankon ülni olyankor, amikor az első kerék már megvolt, hogy az ülés ne lökjön meg. Csak akkor félek, hogy egyszer pofára esek.
Persze gázra nekem is emeli az elejét, ha lassabban megyek és kuplung nélkül egy nagyobb gázfröccsre felhozza. De például az már nem megy, hogy egy tempót megyek a határba és látok egy pocsolyát és felhozzam az elejét, hogy az első kerék ne süllyedjen el a kátyúba vagy a sárba, netalán van benne valami. Hiába rángatom fel a kormányt hiába húznék neki egy nagy gázt, nem használ semmit. Ezért volna tényleg jó elszegődni valahova gyakorolni, ahol például helyben tudnak tanácsokat adni. Most az szerintem nem sokat ér, ha itt oldalakon keresztül beszélgetünk erről. Itt a környéken nincs senki. Nagy motoros banda, oktatás meg főleg nincs. Sík terep van itt is, de azért a Bükk meg a Mátra lábánál vagyunk. Ez még idegesítőbb, hogy itt jó terepre számítana az ember, de még sincs. Van itt több sóderbánya ott lehet valamit dolgozni, most irtanak egy erdősávot abból van most sok rönk, amin most először tudtam jobban gyakorolni, de ez minden. Szóval fogok venni idén tavasszal egy futót és többet szeretnék járni tanulós, gyakorlós helyekre. Amit képet linkeltél meg a kép, amit beraktál mondjuk attól egy kicsit nagyobb gumifalra meg vastagabb fára gondoltam .
#fetnor
Próbálok én minél többet menni meg gyakorolni, de ha nincs meg hozzá az ideális körülmény, akkor falra hányt borsó.
Erre annyit tudok mondani gyakorolni,gyakorolni,menni csapatni amennyit lehet és jönni fog a fejlődés... Az öhlins telóval ugyanúgy meglesznek a rossz beidegződések..
én hobbi motoros vagyok, néha hónapokig be se indítom(ezt a kibebaszott sík alföldet már meguntam)
de azt tudom hogy a 2 legfontosabb dolog a lendület meg a gumi, a bátorság persze alap
aki attól fél hogy elesik összetöri magát az ne motorozzon
nekem olyan a gép hogy 2.ban 30-40es tempónál egy vadabb gázra emeli az elejét, de szerintem ilyen minden nem 200 kilós vas
gumiakadályra meg ilyenre gondoltam: http://www.rmcmotor.hu/data/ga...
amúgy tanulni az a legjobb ha odaszegődsz egy csapathoz
pl ha ilyen erőnléti edzést tartanak akkor nem fogod őket nagyon fenntartani, neked azért jó mert látod mit csinálnak nekik meg egy kis vidámság lesz
egyedül meg keresni kel egy ilyet aztán gyakorolni(csak a kép kedvért álltam meg) :
Igen próbálgattam kerekezgetni, de csak óvatosan, mert nem akartam eldobni a motort. Csak felkaptam valameddig, utána behúztam a kuplungot, hogy lemenjen az orra. 1-esnél nagyobb sebességben még nem mertem. Bár így biztosan nagyon erős a reakciója a motornak, de nagy sebességeken meg vicsog a kuplung, ahogy Jaxy mondja. Remélem egyre gondolunk.
Még ezekkel a telókkal is jókat tudunk csapatni. Talán igazatok is van lehet elég lesz a gyári teló. Nem akartam újítást, tuningot végezni a motoron, csak a jelenlegi alkatrészeket szerettem volna rendbe hozni, ami szükségét érzi. Csak úgy gondoltam, hogy egy Öhlins gátló jobban előrelendítené a fejlődésemet.
Ha tudnád, hogy mennyi videót végignéztem már. Ha van időm akkor sokat bújom azokat. Például a Poisk Adventures felvett néhány jelenetet Jarvissal és akkor lassítva, meg megállítva vonalakkal, meg leírásokkal bemutatja, hogy hogyan kellene végrehajtani. Vagy például ott van a CROSS TRAINING, ENDUROCROSS & ENDURO TECHNIQUES. Ők tényleg az alapoktól kezdik, az egyensúlyozással meg a test súly áthelyezéssel. Nem úgy kezelnek mint egy profi motorost több év versenyzéssel a háta mögött, hogy "na akkor az első leckén tanuljunk meg supermanba átugratni 15 felgyújtott buszt".
Az Öhlins gátló egyébként 40 ezer lenne. A motorom pedig egy EC 300-as.
próbálj meg vele kerekezgetni először,hogy érezd hanayadikban,hogyan lehet felhúzni kerékre,ha addig eljutsz hogy addig emeled ki ameddig akarod,onnantól a vastagabb rönkökön való átkelés is fog menni...
Amatőr szinten sztem a gyári telók ha rendbe vannak bőven elegek egy jó csapatáshoz!
Nézz videókat,vannak olyanaok hogy kn a szádba rágja visszalassítva hogyan helyezd a súlyodat satöbbi...
Nézegessed ezeket.. Mennyi lenne az említett öhlins hátsó gátló?
Lehet már irtad de am milyen motorod van?
Na akkor kezdjük az elején. Én vagyok most itt az illetékes bohóc, akit a többiek körberöhögnek .
#ini
Én ezidáig mindig csak 1-esben próbáltam. Lehet meg kéne próbálni 2-esben, esetleg 3-asban ? Ezt és a partokat sosem mertem 1-esnél nagyobb sebességben, mert még mindig bennem van a félelem a 125-ös cross korszakomból, hogy elfogy a lendület és akkor már szükségszerűen az erő is.
Azt tudtam, hogy a láblerakás minden kezdő problémája. Én is végigjártam ezt az utat. Amikor korábban megijedtem, akkor már raktam is lefelé a lábam, ha belementem egy vízmosásba vagy valami. Partokon ez sokkal rosszabb, mert olyankor megfigyeltem, hogy lecsúszom a motorról az meg felágaskodik és kész van a baj. Sokára sikerült ezt is megszokni. Most már ha belemegyek egy vízmosásba, vagy sárba elkezd mászkálni a motor olyan irányba, amiben én nem szeretném, akkor triálosokat megszégyenítő ügyességgel tartom meg az egyensúlyomat, mindkét lábam a lábtartón és szépen megoldom. Ilyen beásott gumi van itt a környéken is 2-3 településsel arrébb. Az mondjuk valami Skoda Liaz gumi, de attól jó nagy az is. Ha jól emlékszem azon is átbírtam már menni értékelhető módon. De ami jobban kiáll a földből azon már nehezebben. Ott felment a motor a gumi legmagasabb pontjáig aztán fakultatív módon lehet választani, hogy előrefelé letolom a motort a gumiról erőből a levegőben forgatva a kereket vagy hátrafelé lecibálom. De majd oda is kijárok jövőre többet a !felújított teleszkóppal! rászánok napokat és akkor egész nap csak ott gyakorlok, amíg még van annyi erőm hogy hazavánszorogjak.
#demzsolt
Nem bántottál meg. Nem vagyok egy műszaki géniusz. Úgy gondolom, hogy egy "jobb" teleszkóppal talán meg tudom könnyíteni a dolgomat a motorozásban.
#DewEnduro
Természetesen csak a felújítást követően fogok menni motorozni. Addig nem vágatom már össze, viszonylag tiszta. Nem akarunk könyékig a sárban túrni, hogy szétszedjük a motort. Utána majd mehet a gyakorolgatás. Annál is az a baj, hogy magamat nem látom kívülről, hogy jól csinálom-e a látott videók alapján, mert csak egyedül vagyok. Gondoltam arra, hogy ahogy te is viszek magammal kamerát és lerakom valahova ahonnan felvesz és majd otthon ki tudom elemezni. De félek, ha menekülni kell, akkor nem bírom összeszedni időben a kamerát.
#Jaxy
Igen úgy gyűlölöm magam, hogy ilyen kicsi lettem. Ha ezt tudom kis koromba többet locsolgattam volna magam. Csak irigylem a jó magas embereket, hogy de jó volna ekkorának lenni. Bezzeg az olyanok meg nem vesznek a lábuk közé motort. Én meg ezek szerint jó volnék bújócskába. Na és itt jön a láb letétel. A teleszkópon azért állítottunk, hogy álló helyzetben leérjen a lábam, amikor állunk egy sík terepen vagy valami. Próbálok úgy motorozni hogy lehetőleg sehol ne rakjam le a lábam. Ezt sikerült magamba verni az évek alatt. A fán sem rakom le a lábam. Az volt a lényeg, hogy minél hamarabb túl legyek rajta. Szóval próbálom sehol nem lerakni a lábam, ahol nem muszály. Csak akkor amikor már nem bírom visszahozni mert amúgy elesnék vagy valami. Korábban mikor először tanultam a fán való átkelést, hát az valami kínkeserves volt, még így sem ment mint most. Azon voltam, hogy az első kereket valahogy átvigyem a fán, aztán a haspáncél felhasalt a fára és akkor ott annyi is volt. Nem tudom mi miatt. Lehet, hogy elégedettség miatt, hogy már ennyire is képes voltam vagy csak a félelem miatt, de valahogy nem mertem átmenni. Utána aztán kapartam ott összevissza, billegtem előre-hátra és csak szenvedés volt. Talán túlságosan megragadt bennem ez a videó részlet, ahol bemutatták, hogy ebből a helyzetből hogyan kell tovább lendülni. Azt már akkor jó alaposan begyakoroltam
Olyanra gondolok amin látszik hogy van gazdája. Nem kell hogy csili-vili legyen,de azért a csvarok ne legyenek róla lerohadva,és legyen rendesen karbantartva.
Idegen..meg nyugatlak,hogy az alacsony sujod nem akkora hatrany mint te azt elkepzeled.Az egy teny hogy a hosszu lab nagy segitseg enduroba,de ott is foleg koves patakokba es befele.Az,hogy neked egy fan atkelesnel nem er le a labad....hat nem is szabad a labat olyankor lerakni.Erdekesseg kepp....sok olyan motorost ismerek akik profi szinten motoroznak es megis egy fejjel alacsonyabbak,es a labuk is sokkal rovidebb,sot leulve ,vagy allva is le sem erik a motort rendesen..de a cikicakiba ugy forgassa,hogy beszarsz...Pl Tony kb akkora mint te,csak tiszta izom es igazi vasember (nyert is vasemberi versenyt) de a forgatos cumis helyeken ugy megy hogy elvezet nezni..es az 1 m magas ronkon is ugy at megy mint ahogy az meg van irva...befele van baja a koves patakokba..ott neha nekem is rovid a labam
Dew..most te is elfilozofaltal na..ha jo a tello,ugy lehet menni vele mint forro kes a vajba,es biztos hogy attol hogy jo esni nem fogsz az akadajoknal,hanem siman mesz at.Mikor fosik oda akkor csak mozog a tello,ut es harap,pont szarul csinal mindet.
Az 1m magas fan valo atmaszasnal a gass ugy visszabaszott,hogy az orra felrepult a levegobe,majd a segge alig jott fel...majd olajcsere utan mint a vaj,szepen lenyelte es huzta a segget maga utan.
Definiáljátok a kicsi nagy fogalmát cm-t ben, mert ki tudja ki mire gondol
Az összehangolt ritmus nagyon fontos, ha nem jókor csinálod a dolgokat, akkor hiába csinálod, csak rosszabb lesz, mintha nem csinálnál semmit, s rengeteg múlik a teló csillapításodon is, ha megnézed Jarvist és leutánzod 1:1 ben ugyan abban a ritmusban, de totál más a telód csillapítása, szájra fogsz esni, mert a te telóidhoz más ritmus kell, rá kell érezni.
Érdemes azután begyakorolni, hogy a teló fel van újítva, behangolva, mert ha begyakorolod a szar telóhoz, ráérzel a ritmusra zsigerekben lesz, aztán ha felújítják a telót más ritmus kell neki, s esel kelsz az új telóval, de nem a teló lesz a szar, csak mást szoktál meg
ez a lábleérés minden kezdő endúrós hibás gondolata
áss be 3-4 mtz elsőgumit a homokba aztán gyakorlatozz hogy nem kell letenni azt a lábat
én múltkor találtam egy ilyen helyet ahol volt gumi elásva
az elsőn elég félénk voltam utána csak röpködtem át rajta
bár amikor becsúsztam 2 gumi közé letettem az arcom a földre
akkor el is ment a kedvem az egésztől
én húzok egy félgázt 2.-ban aztán fent van a kerék......
ha túlhúzom akár ki is megy alólam
3.ban már nem szokott kimászni alólam
egyesben meg mindig avval küzdök hogy rajta tudjak maradni
pontosan én se tudom mit-hogy kell csinálni mert kb úgy motorozok ahogy egy majom zongorázik
Hehe ez szerintem kb annyi volt nekem, hogy lejjebb engedtünk a teleszkópon, hogy az egyik oldalon leérjen a lábam. A gázból nem fogunk kiengedni és mechanikusan nem fogjuk bántani a teleszkópot. A hollanderekkel elvégezhető a beállítás vagy ez nem ennyire egyszerű?
Az átkelésnél nekem az a baj, hogy még mindig nem tudom pontosan hogyan kellene csinálni. Berugózok és húzom az elejét, gáz, kuplung, reflektor, leállító gomb. Használok mindent, de még így is csak egy kicsit jön fel az első kerék. Valószínűleg az időpillanat is rossz meg a technika is. Na mindegy de a kis rönköknek pont a 3/4-ig tudom felhúzni, amin aztán átbakkan a kerék. Emiatt aztán nagyobb rönkök nem is jöhetnek szóba, mert attól jobban nem bírom teljes biztonsággal megemelni. Na majd a generál után folytatom a gyakorlást és meglátom a teleszkóp mennyit segít. Ha ott javulást tapasztalok akkor valószínűleg később máshol is csak az előnyét fogom élvezni, partokon, stb.
kisebb átmérőjű farönknél hozzá sem kell érnie az első keréknek ahhoz a fához
pl amikor épp tudok motorozni akkor a kisebb vízátfolyásokhoz se ér hozzá...régen mindig vizes volta az átkeléseknél, aztán amióta ez a vadállat van azóta sokkal szárazabb érzés( bár ami régen a nadrágon volt víz most a hátamon van)
nem találom azt a videót amit kerestem, de volt egyszer egy nagyobb sziklás nem túl meredek feljáró de azért szopós, itt volt egy oldalsó kameranézet és amíg a többiek ide-oda pattogó kormánnyal mentek, én mint a szál a frissen generálozott(előtte fulszar) telós géppel úgy hogy a kormány szinte meg sem moccant
vagy akár a ténéré progresszív rugós elejével ott megyek a köves utakon akár 80-al is ahol régen 50-el se mertem
tehát ha jól működik, akkor ilyen alja szinten kb tökmindegy milyen típus, csak legyen karbantartva
a teló generál meg olyan, hogy csikához elküldtem egyik héten másikon meg itt volt készen
szóval előbb jött meg a teló mint a kedvem a beszereléshez
Hát akitől veszem ő azt mondja, hogy fel van újítva. Nagyon nem ismerem, még nem motoroztunk együtt (de tervezem), de vettem már tőle egy gumi köpenyt korábban. Sok motoros cumót árul, plusz itt lakik nem messze. El tudok hozzá menni személyesen. Sajnos itt a környéken nem tudok senkit, aki olyan nagy koponya lenne teleszkópok terén. Én úgy gondoltam, hogy az enyémet nem fogom attól eldobni. Megmaradna tartalékba egy központi teleszkóp. Ja amúgy az én központi teleszkópomnak nincs baja. De legalább így maradna egy központi teleszkóp, ha például az egyiket elvisszük felújítani. Addig ideiglenesen beraknánk azt a motorba és addig is lehetne zúgatni. Mindegyik motor himbás. Központi teleszkópot sajnos nem tudunk itthon felújítani.
Én azért ettől sűrűbben járok ki. Nyáron még sokszor munka után is kiszaladtam 1-2 óra hosszára. A karácsonyi szünetben 24-éig szinte minden nap kint voltam, mert szinte pulcsiban lehetett motorozni olyan jó idő volt.
Gumit most vettem újat a lendületem meg megszokott lenni. Annyi mindig van, hogy valamit kihozzak a szituációból. Azt figyeltem meg, hogy a profibbak mindig próbálják horizontálisan ilyen szögben mozgatni a motort, hogy a legsimább görbét írják le vele az akadályon keresztül. Az első kereket felrakod a tuskó 3/4-éig ott felbakkan egy kicsit a rönk tetejére és ott amilyen szögben áll a motor azzal az irányvektorral át is mennek az akadályon. Na persze ehhez kell a lendület is. Én mikor próbáltam, akkor a hátsó kerék felpattanása (átkelése) mindig úgy meglökött alulról hogyha nagyobb tempóval megyek akkor lerepülök a motorról. A versenyen is így pont így estem egy szépet. Akkor meg már próbáltam elől a tankon ülni olyankor, amikor az első kerék már megvolt, hogy az ülés ne lökjön meg. Csak akkor félek, hogy egyszer pofára esek.
Persze gázra nekem is emeli az elejét, ha lassabban megyek és kuplung nélkül egy nagyobb gázfröccsre felhozza. De például az már nem megy, hogy egy tempót megyek a határba és látok egy pocsolyát és felhozzam az elejét, hogy az első kerék ne süllyedjen el a kátyúba vagy a sárba, netalán van benne valami. Hiába rángatom fel a kormányt hiába húznék neki egy nagy gázt, nem használ semmit. Ezért volna tényleg jó elszegődni valahova gyakorolni, ahol például helyben tudnak tanácsokat adni. Most az szerintem nem sokat ér, ha itt oldalakon keresztül beszélgetünk erről. Itt a környéken nincs senki. Nagy motoros banda, oktatás meg főleg nincs. Sík terep van itt is, de azért a Bükk meg a Mátra lábánál vagyunk. Ez még idegesítőbb, hogy itt jó terepre számítana az ember, de még sincs. Van itt több sóderbánya ott lehet valamit dolgozni, most irtanak egy erdősávot abból van most sok rönk, amin most először tudtam jobban gyakorolni, de ez minden. Szóval fogok venni idén tavasszal egy futót és többet szeretnék járni tanulós, gyakorlós helyekre. Amit képet linkeltél meg a kép, amit beraktál mondjuk attól egy kicsit nagyobb gumifalra meg vastagabb fára gondoltam .
#fetnor
Próbálok én minél többet menni meg gyakorolni, de ha nincs meg hozzá az ideális körülmény, akkor falra hányt borsó.