Feltételezem használt telóról beszélsz, mivel egy új csillagos eget veri.
Miből gondolod, hogy a konkrét te használt Sachs telód rosszabb lenne, mint a másik konkrét használt Öhlins teló?
Nem szabad általánosságokból kiindulni, hogy azt mondják...mert teló és teló között is marha nagy különbség lehet hiába ugyanaz a márka/típus, ha mondjuk a másik bele szarrá kopva a tied meg karbantartott, jobban jársz a sajátoddal.
Első körben szerintem mindenképp nézesd inkább át egy telóssal, hogy nyilatkozzon az állapotáról, beszéljetek róla, kérj tanácsot, esetleg újjítasd fel, ha még menthető jobban jársz, mint egy másik ki tudja milyen állapotban lévővel, hiába Öhlins a márkája
A döntés persze a tied, ha meg téves az alap feltételezés, felejtsd el, amit írtam.
Nem is a rendberakásról van szó. Az a minimum. Csak volna lehetőségem a meglévőt lecserélni egy jobbra. Központi telónál a Sachs helyett lenne egy Öhlins. Nagy meglepetésemre az első teleszkópok lényegesen drágábbak mint a hátsó. Azt fel fogjuk újítani és majd egy későbbi alkalommal esetleg azt is lecserélem, ha hátul érezhető a változás. A kisebb átmérőjű, farökönkön már megy stabilan az átkelés. Na nem úgy ahogy a nagy könyvben meg van írva, hogy egykeréken mész át majd hogy nem ugratva, de azért át tudok már rajtuk menni. Korábban még ez sem ment, de egy kis gyakorlással sikerült eredményeket elérni.
Pl az akadályokon való átkelésnél tud gondot okozni a hásó teló... ( csak egy példa a sok közül) Nem is kicsit! Ugyanolyan fontos mind a kettő! Sztem rakasd rendbe mind a kettőt...
Ha tempónál valami fellövi a hátulját olyat pirítasz....
Nem is beszélve a tapadás ról... Meg még sokminden... Melyik a fontos? A testi épséged!
Itt a vicces kedvű kolegáknak mondom, hogy nem az a célom, hogy az egyik teleszkópot kiszedve könnyítsek a motoron és ezáltal megnehezítsem a dolgom. Mondjuk a profiknak nem volna gond végig hátsó keréken teljesíteni a távot. Itt csak arra voltam kíváncsi, hogy ha nem volna elég pénzed arra, hogy az összes teleszkópot jobbra cseréld, akkor melyikkel kezdenéd. De úgy tűnik, hogy ezt mindenki maga válogatja.
nekem így elsőre az jutott eszembe a kérdés kapcsán.... ha ez valóban kérdésként merül fel akkor ott komoly problémák vannak.
példa. melyik a fontosabb? a kéz vagy a láb? ha lehet választani melyiket hagynád magadon? vagy egy négylábú emlős esetében a mellső lábak avagy a hátsók a fontosabbak ? hmm? mondjuk kivételt képez a kenguru. az komoly bajban lenne, ha amputálnák a lábait ,de persze ,ha szakosan van levéve még eléldegélhet a kis kacska kezeivel is tudja vonszolni magát max lassabban halad meg nem is olyan kecses a mozgása.
Itt van minden fehéren feketén, mit fogadtak el, KI MIRE szavazott, ki javasolta, ki mit mondott róla, mik a tervek, ki adta be, stb.
Vissza lehet követni parlamenti képviselő személy szintjén, hogy ki szavazott rá igennel, s ki nem. Még az is látható ki mit mondott, stb a naplókban. Még videó közvetítés is van róla...
Jóval a hírek meg a pályázatok előtt lehet informálódni, innen, ha valakit érdekel.
Tudsz törvény/határozat számot bármelyikre is, miben mondják ki?
Az se véletlen, ha valaki "feketén tuningol" ennyi plusz teher mellett
Visszatérve a gondolatra a következő a fonal. Semmilyen határozat nem születik a nélkül, hogy ne szavaznák meg. Ha megszavazzák a mögött nem csak egy parlament van, hanem a fenti weboldalon szépen meg lehet nézni melyik képviselő szavazott melette ellene.
Aztán nem feltételen kell itt országos összefogás/tüntetés, elég a területi csoportos, szépen meg kell keresni a területi szinten a T képviselő urat/hölgyet és az ő "fejére koppintani", hogy mi a faszért szavazta ezt, kérdőre vonni, odafigyelni rá. Tőletek megkapta a szavazatot, hogy képviseljen, akkor képviseljen, ne a pártot és annak érdekeit képviselje...
S legközelebb majd meggondolja, mielőtt lenyomja a gombot, lesz súlya, számon kéri rajta a főnöke (a NÉP).
Rengeteg időt elcsesznek emberek hülyeségre, fordíthatnák értelmes dolgokra is, pl. aki nagy ráér felügyelhetné a területi képviselőjét, s lehet menni számonkérni csoportosan.
Lennének képviselői lemondások szerintem hamarosan, ha alakulnának ilyen face csoportok, s az emberek azt követnék, aztán mennének basztatni az illetőt
Mind az első mind a hátsó egyformán fontos.Nekem a hátsó fontosabb ..az tapad azt kell terhelni nyomni az kell jol dolgozzon....az elejet sokszor el lehet emelni de a hatulja ott kell melozzon
Az attól függ melyik nézőpont a fontosabb számodra
Mindkettő fontos, csak más nézőpontból.
Pl az első kerék nem hajt, de a hátsó igen, s ha szar a hátsó telód és nincs megfelelő tapadásod, nem haladsz sehova, lehet jó az első, de hiába jó a hátsód, ha nem tudsz haladni, mert irányíthatatlan a motor az első teló hibájából
Melyik teleszkóp fontosabb a motorozás szempontjából? Az első vagy a hátsó? Véleményem szerint az első, mert az ér oda először az akadályhoz és neki kell először megkezdenie a csillapítást. A hátulja majd jön veled, csak az is kérdés, hogy az mekkorát üt.
nálunk az volt a baj, hogy nem tudtunk vele foglalkozni és egyedül volt. Az előző szukánk mikor kölyökként érkezett, akkor ott már volt egy felnőtt németjuhász kan és otthon volt 3 nagyobbacska gyerek a szülők már akkor is melóztak. Mikor ő jött, akkor nem volt kutya nem voltak gyerekek és a szülők ugyanúgy nem voltak otthon én is csak hétvégente. Persze hogy nem szocializálódott. Aztán rám is mozdult mikor kaját adta neki lenyomtam de harcolt. Minden gyerekre, aki pl vendégségben volt ugatott támadott stb így jobbnak láttuk, ha elajándékozzuk mert nem tűnt bonodnak, hogy elaltassák csak iszonyat domináns. Tenyésztő ajánlotta Tibiéket, akik elvitték majd visszahozták mert az ottani felnőtt kaukat is "terrorizálta" és ott is rámozdult a lányára, aki onnantól félt tőle. Majd 1 hét múlva megint elvitték mert megszerették. Utána már csak annyi infóm volt hogy 1 éves kora körül el akarták ők is ajándékozni olyan helyre ahol nincs másik kutya mert az állatokkal még mindig kemény volt, de az emberekre már nem mozdult...
Igen, de olyat fogok akkor venni, ami nem rádióhullámon küldi fel a féktárcsától a vevőig az aktuális sebességet hanem kábelen. Eszméletlen dolog lenne, ha csak akkor mérne a km óra ha össze van ülve a motor. Ha meg kirúgja magát a teló, akkor meg nem mér. Úgyhogy vinni kellene magammal mindig valami 200 kilós kan disznót rágumipókozva a kormányra, hogy működjön az az átkozott óra. Úgy dobnám hogy csak úgy szállna. Utána még át is mennek rajta 10-20 alkalommal és a végén lekapartatnám rajta a hátsó gumimat ha ilyen vacak volna.
Mindegyik telloba surubben kell cserelni,de ezt Csikusz maszterusz tudja jobban...a sachs nekem egy igazi fos volt..a wp melette jobb,de ez sem a formaegy vilagbajnoka...a wp is ut es harap ha eltelt az ideje...
Tul kivancsi vagy a folosleges problemak megoldasahoz
Szoval...a kabel nelkuli az radiohullamon kozol a jelado es a vevo kozott..es azert nem fog mukodni mert nagyobb a tavolsag a kormanytol a tarcsaig mint amit tudnak ezek az orak.Tapasztalatbol beszelek.
Emlekszel,nekem a gasson km ora volt bringas....meg lehet oldani,hogy jol mukodjon..kell egy kis kreativitas es kesz.A kabel szakadast ugy lehet kicselezni,hogy azt a fos kabelt amit adnak gyarilag levagod rola es raksz valami szuperebb kabelt ami nem szkad mint a szar...
Hát nem tudtam benne olajat cserélni, mert ami volt is benne az lecsorgott a motor lába szárán. 22 ezer a felújítása a kettőnek. Szimering porvédő meg miegymás. Miért a márkásabb teleszkópokban ritkábban kell cserélni olajat vagy mi? Azt is karban kell tartani. Akkor nem ez a vízválasztó a kettő között. Te voltál a leghangosabb, hogy milyen gagyi a Sachs teleszkóp. A KTM-é mivel jobb? Partokon nem érezni annyira a rázkódást?
lehet, úgy mint bárhol máshol... itt nincs természetvédelmi terület, azért nem megyünk már a macskásba sem, 66 tábla van már ott kirakva. ez már mindenképpen jobb benne, meg nagyobb terület lehet normális köröket menni stb. maga a táj hasonló mint bárhol a környéken erdős mély-laza homokos és "homokdűnék", ami nekünk alföldieknek mint a Himalája mondjuk akkora "feljáró" nincs mint a macskásban volt, de ott kb más nem is volt.
hát autóval nem tudom, hogy szoktak e kijárni szerintem nem nagyon mi is lábon mentünk. nagy csodát nem kell tőle remélni lehet csak azért tetszett mert újdonság volt és már 2 hónapja nem ültem motoron...
mondanám, hogy szólok, amikor megyünk, de mostanában nem lesz nekem menet...
MIt akarsz a telloktol?Valamire valo infot nem fogsz kapni....mert nem...olajat kell surun cserelni benne...15-20 orankent es akkor elfogadhatoan fog mukodni....ha valami igazan jobbat akarsz akkor sok penzt kell beleverni,de kerdezd a mestert,o megmondja a tutit....szerintem 2 seprunyel is jobb mint a gyari ....
Vicceket felre..jo a gyari is,ha tenyleg csereled az olajat..tehat olyan 7-10 motorozas utan.
De mi az, hogy kábel nélküli? Számomra úgy tűnik, hogy minden kábelen jön fel. A víztérből egy csövecskébe épített vevőtől, a gyújtáskábelről is meg ahogy kiderült az első keréktől is. A sigma sport hogy veszi le ezeket az értékeket? Ráforrasztod a vezetéket a lánckerékre és a tekeredés sebességéből számolja ki a sebességedet? Mit értesz az alatt, hogy nem fog működni a motorral? Elvileg saját eleme (akksi) van és arról megy minden, akkumulátor nem kell hozzá mint például az önindítós motoroknál. De azért megnézem ezt a kütyüt amit ajánlottál.
Rakj egy sima kilometer orat..pl sigma sport ami meg megbizhato is.Ne rakj kabel nelkuli komunikaciost mert nem fog mukodni a motornal...
Ez is megteszi,mindet mutat,nem erdemes gyari fos Gas merot veni.
Úgy lesz. Már találtam is róla videót a neten, hogy hogyan kell felfogatni. Az állatja fúrt valami lyukat a féknyeregre, amibe gondolom menetet vágott és úgy rakta fel a vevő egységet oda valahova. Hát én nem fogok semmit szétbarmolni ott. Van ott elég csavarlyuk majd felfogatom valamihez vagy bilinccsel vagy gyorskötözővel majd kitaláljuk még. A lényeg, hogy nem zsákbamacska és tényleg működik rajta minden. Legalább a mágnes pótolható néhány ezer forintból. Azt hittem, hogy a készülékhez van állítva vagy valami űr technológia. Hát nem ártana akkor egy tárcsavédő is oda előre mert az sincs. Mondjuk elég lehangoló, mert azt hittem, hogy a műszerfallal van egybeépítve a gyújtáskapcsoló, mert az sincs a motoron. De akkor ezek szerint azt is be kell szerezni. Nem baj majd eldugunk egy titkos kapcsoló a kipufogó dobban
Köszönöm mindenki hathatós segítségét. Már csak a teleszkópra várnék újabb reflektációt.
van csavaros meg seeger gyűrős fixálás is
de egy mágnes 2-3 ezer nem nagy összeg
inkább a jeladó vezetéke a sérülékenyebb, azt a fékcsőhöz érdemes odafogatni jó sok helyen
Miből gondolod, hogy a konkrét te használt Sachs telód rosszabb lenne, mint a másik konkrét használt Öhlins teló?
Nem szabad általánosságokból kiindulni, hogy azt mondják...mert teló és teló között is marha nagy különbség lehet hiába ugyanaz a márka/típus, ha mondjuk a másik bele szarrá kopva a tied meg karbantartott, jobban jársz a sajátoddal.
Első körben szerintem mindenképp nézesd inkább át egy telóssal, hogy nyilatkozzon az állapotáról, beszéljetek róla, kérj tanácsot, esetleg újjítasd fel, ha még menthető jobban jársz, mint egy másik ki tudja milyen állapotban lévővel, hiába Öhlins a márkája
A döntés persze a tied, ha meg téves az alap feltételezés, felejtsd el, amit írtam.