Amit keresel diagrammokat azt senki sem tudja, csak akinek van a telóhoz dyno padja.(nincs az országba) A Ktm gyári telók (enduró) úgy vannak megcsinálva hogy nagyjából mindenhol el lehessen vele motorozni. Olyan mint a négy évszakos gumi, mindenhol jó de igazából meg nem jó semmire..
épp ez az hogy..nem.. kifelyezetten nem felesleges...
mert mind mind különbözőek vagyunk.. nem véltetlenkülönböző gépeket favorizálunk...
a teló..a te stilusodba a pályán és az én stilushiányomban a pályán totáál máshogy viselkedik.. pl ami nekem tetszik lehet neked egy fosszar..
és igy továbbb...
ha mindenkinek ugyan za kéne.. akkr nem lenne a telón 23 klikk a húzón illetve 32 a nyomón állitási lehetőség...
lernne teló.. oszt kész...
lenne bele.. teló olaj.. nem 0-2,5-5-7,5-10-15.. hanem telóolaj...
lenne motor.. nem ktm meg gasgas meg lyamahó hanem .. motort...
nem kéne a köbcenti ütemmel sem vergődni..mert a MOTOR az mindenkinek jó lenne mint a FUTÓMŰ is...
mind kocka fejek lennénk..hú de lyó is vÓna
de ez nem igy van.. egyéniség különbség az egész világ...
Azért is lenne érdekes a dolog a diagram, mert a gyári beállításokkal kijövő futómű lehet úgy van megoldva, hogy ha lassú tempóban mész a kövesben úgy érzed kiveri a kezedből, de ha már gyorsítasz és ezáltal nő a villa mozgási sebessége akkor "hirtelen" sokkal jobb lesz a motor viselkedése a köveken és nem fogja kiverni a kezedből a kormányt, hanem simán mész át mindenen, mert abban a tartományban csökken a teló csillapítás, míg kisebb tempónál keménynek érzed.
Aztán lehet hülyeség, mert valójában a kő "magasságától" is függ a dolog, nem csak a tempótól.
Szerintem így összehasonlítani/megítélni gépeket teljesen felesleges, hogy más adottságokkal bír a lovas, mert totál szubjektívvá válik az objektív tények helyett, de egyébként is felesleges, mert lovas függő, kinek melyik gép fekszik.
Mindenki menjen azzal, ami neki a legjobban fekszik
Az "apróbb" súlyeltérés szerintem is lényegtelen amíg nem kell a motor cimbálni, de ez is relatív, valahol a plusz súly még jól is jön, persze attól is függ hova viszi el a súlypontot, bla-bla-bla.
Röviden a lényeg, mindennek van előnye meg hátránya, csak nézőpont kérdése, hogy mi előny és mi hátrány, az meg már ember és értékrend kérdése, hogy ezek függvényében kinek hol mi a jobb.
Köszönöm a választ
A hintázás esetében a futómű villa összenyomódási sebessége más, mint amikor köveken mész és az "felüti" a telót, szerintem jó futóműves meg tudja csinálni, hogy ne hintázzon, de kövesbe meg puha legyen és ne verje ki a kezedből a kormányt.
Kívülről a lassú csillapítás állítóval nem tudod megoldani, de belül szerintem meg lehet hekkelni ilyenre.
Kérdeztem már, valaki tudja-e, hogy a profi versenyzők telóin (pl. erzbergre) milyen a csillapítási diagram, vagy a gyári új KTMek futói hogy vannak belőve, de vagy nem tudják vagy titkolják
Vagy szimplán csak hülyeség a kérdés
dév.
futóműről annyit..
legutóbb volt kint velünk egy frirályd 250...
a srác nem volt a toppont.. a nap végére kifejezetten..
aho9l tempót kellett menni...15km /h nál többet! ott a free a gödrös helyeken konkrétan használ6ataln volt..de
egy helyen nem tudott utánunk jönni és ott pillerimi lement a freeért...feljött vele és mondta.. bakker ilyne könnyen feljönni.. még a salyát ismert 300 exc jével sem tudott... mondta hogy ez pont ide(amit a tulaja nem is tudott megcsinálni) ide való...
de ahol kicsit is a sebesség elérte egy kocogó emberét.. és ott gyökér gödör vagy akármi más volt az erdőben(szóval állandóan minden ösvényen nyomon) na ott menni vele.. lehetetlen..
csak is szopóban...
mert sem fék nem volt rajta(pedig volt)
sem futómű alatta (pedig voltak telói is)
szoval ez a 250 gyári 28 lovas free az pont annak az esete.. hogy hozzál motort meg ne is..
tudjál vele mindenhol menni.. .meg ne is!
és élvezd a motorozást... meg ne is
ez a gép mindezt tudja egy az egyben..
mert mindenhol el lehetett vele jönni.. kicsit is normál ösvényan vagy gyoprson kin szenvedés...
szopóban jó volt...de azon kivül egy koltadék..
de mondom mindehol eljött mindenhol ott volt.. de a tulaj a nap végére ki volt mint a csajok segge a zenei fesztiválokon
ahhoz képest egy dög nehéz fe 570 full jól vitte magát mindehol
és hogy a tömeg nem számit.. azt bizonyitja za is hogy a 60 kg kevesebb tömegű kishaver aki volt velünk.. az lefelé nagyobbakat csúszottt veszélyesebeket élt át mint én.. ...
ugyhogy nekem azt hogy egy gép 5 kilóval könnyebb vagy nehezebb.. hát az nem számit ..mert ha 50 kiló nem számit semmit.. akkor az 5 kiló.. az meg aztán.. a röhely kategória...
és mondom ..sárról beszélünk...
Persze ertettem, nem is ilyen keseru szaj izzel akartam elmagyarazni ...de jobban lehetne menni akkor nem lenne gond.Meg kell alni mert a kezed elszakad egy ido utan, es ha tempot mesz akkor nagy a valoszinusege hogy odavered jobban magad.Igy is mindenki a tudasanak megfeleloen ment felfele.Nekem a futómű inkabb kemenyebb a tempo miatt..de a patakba is jobb mert erzed a tapadast.Nem szeretem a puha felfuggesztest mert akkor hajokazik es nem erzed
Vonatkoztass el mindentől! Nem leszólásnak szántam, vagy futó minősítésnek. Természetesen ügyesek vagytok, hogy egyáltalán felmentetek!
Csak feltettem a kérdést: Ha ott egy jó(jobb) futóműved lenne és megállások nélkül "tempót" tudnál menni, nem-e lenne könnyebb, kevésbé fárasztó, haladósabb feljutni ott?
Azért kérdeztelek téged, mert voltál ilyenben, látod, érezheted, át tudod gondolni, ha nem kell megállnod mások miatt, s tudsz egyenletesen menni, nem kell elindulásokkal harcolni, stb.
Remélem így már érted a kérdést.
Es ne feledjük. .ezekbe a patakokba nem.volt senki aki elrendezze a koveket es megszorja jomokkal meg foldel...azt a szaros 5-10 m ágyat. ..ami mellesleg laposan is van.Egy ilyen patak meredeksege is lathatatlan egy kulso szemének, zele van agakkal meg fakkal ami a legszarabb...es melleje nem 10m, hanem jo hosszu.
Nem meg serteni akarok senkit..de sokan ilyen patakot csak filmen lattatok...mert ilyenbe en se sokat jartam...
hály kolbik..
dzsimmi most leszel ám igazán irigy...a heverod akire irigy vagy baszottul.... az vett egy öt20on5öt
igazi lyaúállapotút..számomra megmagyaráz6atlan ez a cselekedete..
mert azt mondja információs forrás.. olyat vettt amiért egy forintot nem adnék..de nem csak én.. 1000 másik sem...
tv.. magyarázd már el ezt ..pliz...
dév.
hidd el.. azért mert ugyanott a másik zögedi banda nem igazán érezte jól magát.. mi baszott jót mentünk.. és volt küzdelem..mentünk mindehol mint a baromállatok... aki kicsit is kissabb vehemenciával akart feljutni valahol.. az lent maradt
lyodos..
amit nem meséltem.. találkoztuknk egy racéval.. konkrétan szembe jöttek... bálykracelok.. soks sok...lyöttek gyanúsan gyorkoról a piroson...nagyon kafin jöttek.. igazi kihivás volt neki.. mert a sáros taknyon a legkissebb lefelén is olyan sziluettel jöttek hogy .. mondom ezek.. na ezek az igazi állatok
csajok-férfiak vegyessen...
Szia Dew...persze eleg jo a futómű, lehetne jobban is menni, de a napot vegig kell motorozni.Tehat kell maradjon ep motor es ep ember is.na de nem utolso sorban az ero is meg kell maradjon.Mikor 70 akarhany kilometert lemesz ehez hasonlo es cikicakis terepen akkor nem fogod a gazt agyon rangatni.Erted te mit akarok....Ha csak ez az 1 patak lett volna akkor.....de ezt meg elvezni is akartam.amugy a video 60 % ba ha visszaadj a realitast.mkkor egy ilyen patakba belallsz ami 1 km hosszu....megdolgoz..
Van az a pénz amiért tud. Gondolom a KTM-nek nem kevés pénzébe került hogy meggyőzze hogy ő a legmegfelelőbb az E-Sx népszerűsítésére.Sok fiatal bicajos példaképe,és a példaképeket mindenben követik a rajongók.Ez lehet az elgondolás,gondolom én,de lehet hogy mégsem így van.
Nem akarnád te azt a videót látni!
Amúgy tényleg nem ilyen kamerás a csapat, sokszor ott van a hátizsákban a gopro, de nem kamerázni indulunk, hanem motorozni. Visszanézve meg úgysem olyan, mint élőben.
mert mind mind különbözőek vagyunk.. nem véltetlenkülönböző gépeket favorizálunk...
a teló..a te stilusodba a pályán és az én stilushiányomban a pályán totáál máshogy viselkedik.. pl ami nekem tetszik lehet neked egy fosszar..
és igy továbbb...
ha mindenkinek ugyan za kéne.. akkr nem lenne a telón 23 klikk a húzón illetve 32 a nyomón állitási lehetőség...
lernne teló.. oszt kész...
lenne bele.. teló olaj.. nem 0-2,5-5-7,5-10-15.. hanem telóolaj...
lenne motor.. nem ktm meg gasgas meg lyamahó hanem .. motort...
nem kéne a köbcenti ütemmel sem vergődni..mert a MOTOR az mindenkinek jó lenne mint a FUTÓMŰ is...
mind kocka fejek lennénk..hú de lyó is vÓna
de ez nem igy van.. egyéniség különbség az egész világ...
Aztán lehet hülyeség, mert valójában a kő "magasságától" is függ a dolog, nem csak a tempótól.
Mindenki menjen azzal, ami neki a legjobban fekszik
Az "apróbb" súlyeltérés szerintem is lényegtelen amíg nem kell a motor cimbálni, de ez is relatív, valahol a plusz súly még jól is jön, persze attól is függ hova viszi el a súlypontot, bla-bla-bla.
Röviden a lényeg, mindennek van előnye meg hátránya, csak nézőpont kérdése, hogy mi előny és mi hátrány, az meg már ember és értékrend kérdése, hogy ezek függvényében kinek hol mi a jobb.
A hintázás esetében a futómű villa összenyomódási sebessége más, mint amikor köveken mész és az "felüti" a telót, szerintem jó futóműves meg tudja csinálni, hogy ne hintázzon, de kövesbe meg puha legyen és ne verje ki a kezedből a kormányt.
Kívülről a lassú csillapítás állítóval nem tudod megoldani, de belül szerintem meg lehet hekkelni ilyenre.
Kérdeztem már, valaki tudja-e, hogy a profi versenyzők telóin (pl. erzbergre) milyen a csillapítási diagram, vagy a gyári új KTMek futói hogy vannak belőve, de vagy nem tudják vagy titkolják
Vagy szimplán csak hülyeség a kérdés
futóműről annyit..
legutóbb volt kint velünk egy frirályd 250...
a srác nem volt a toppont.. a nap végére kifejezetten..
aho9l tempót kellett menni...15km /h nál többet! ott a free a gödrös helyeken konkrétan használ6ataln volt..de
egy helyen nem tudott utánunk jönni és ott pillerimi lement a freeért...feljött vele és mondta.. bakker ilyne könnyen feljönni.. még a salyát ismert 300 exc jével sem tudott... mondta hogy ez pont ide(amit a tulaja nem is tudott megcsinálni) ide való...
de ahol kicsit is a sebesség elérte egy kocogó emberét.. és ott gyökér gödör vagy akármi más volt az erdőben(szóval állandóan minden ösvényen nyomon) na ott menni vele.. lehetetlen..
csak is szopóban...
mert sem fék nem volt rajta(pedig volt)
sem futómű alatta (pedig voltak telói is)
szoval ez a 250 gyári 28 lovas free az pont annak az esete.. hogy hozzál motort meg ne is..
tudjál vele mindenhol menni.. .meg ne is!
és élvezd a motorozást... meg ne is
ez a gép mindezt tudja egy az egyben..
mert mindenhol el lehetett vele jönni.. kicsit is normál ösvényan vagy gyoprson kin szenvedés...
szopóban jó volt...de azon kivül egy koltadék..
de mondom mindehol eljött mindenhol ott volt.. de a tulaj a nap végére ki volt mint a csajok segge a zenei fesztiválokon
ahhoz képest egy dög nehéz fe 570 full jól vitte magát mindehol
és hogy a tömeg nem számit.. azt bizonyitja za is hogy a 60 kg kevesebb tömegű kishaver aki volt velünk.. az lefelé nagyobbakat csúszottt veszélyesebeket élt át mint én.. ...
ugyhogy nekem azt hogy egy gép 5 kilóval könnyebb vagy nehezebb.. hát az nem számit ..mert ha 50 kiló nem számit semmit.. akkor az 5 kiló.. az meg aztán.. a röhely kategória...
és mondom ..sárról beszélünk...
Vonatkoztass el mindentől! Nem leszólásnak szántam, vagy futó minősítésnek. Természetesen ügyesek vagytok, hogy egyáltalán felmentetek!
Csak feltettem a kérdést: Ha ott egy jó(jobb) futóműved lenne és megállások nélkül "tempót" tudnál menni, nem-e lenne könnyebb, kevésbé fárasztó, haladósabb feljutni ott?
Azért kérdeztelek téged, mert voltál ilyenben, látod, érezheted, át tudod gondolni, ha nem kell megállnod mások miatt, s tudsz egyenletesen menni, nem kell elindulásokkal harcolni, stb.
Remélem így már érted a kérdést.
tolvaj tolvajtól lop ez a vég
Nem meg serteni akarok senkit..de sokan ilyen patakot csak filmen lattatok...mert ilyenbe en se sokat jartam...
6.29 durván koszos lett a ruhálya
dzsimmi most leszel ám igazán irigy...a heverod akire irigy vagy baszottul.... az vett egy öt20on5öt
igazi lyaúállapotút..számomra megmagyaráz6atlan ez a cselekedete..
mert azt mondja információs forrás.. olyat vettt amiért egy forintot nem adnék..de nem csak én.. 1000 másik sem...
tv.. magyarázd már el ezt ..pliz...
dév.
hidd el.. azért mert ugyanott a másik zögedi banda nem igazán érezte jól magát.. mi baszott jót mentünk.. és volt küzdelem..mentünk mindehol mint a baromállatok... aki kicsit is kissabb vehemenciával akart feljutni valahol.. az lent maradt
lyodos..
amit nem meséltem.. találkoztuknk egy racéval.. konkrétan szembe jöttek... bálykracelok.. soks sok...lyöttek gyanúsan gyorkoról a piroson...nagyon kafin jöttek.. igazi kihivás volt neki.. mert a sáros taknyon a legkissebb lefelén is olyan sziluettel jöttek hogy .. mondom ezek.. na ezek az igazi állatok
csajok-férfiak vegyessen...
múltkor 125ért kínáltak egy 2 éves biciklit amit 500ért raktak össze
csak nekem kicsi volt a váz
Amúgy tényleg nem ilyen kamerás a csapat, sokszor ott van a hátizsákban a gopro, de nem kamerázni indulunk, hanem motorozni. Visszanézve meg úgysem olyan, mint élőben.