Azt alá tudom támasztani h krosszmotor enduróra kaki,persze akinek az az enduro hogy rèteken nyelezi neki mint az ökör annak mind1 arra jobb is a krossz
De ha endurózásról beszèlünk arra enduró a megfelelö,az egy alacsony ès közèp tartományra hangolt szerkezet mivel nehèz terepen arra van szüksèg.
Az hogy zarándög ügyes 4t krosszal csak erösíti a szabályt,mellesleg ki tudja milyen váltó ès áttètelezès van rajta?És ki tudja hogy menne egy Exc-vel.
Jól mondod, az nem odavaló...ennek ellenére mennek vele, s van aki nem is rosszul, de igazi helyen, ahova tényleg endúró kell, szerintem elgondolkodna rajta az akinek krossz van,h jó ötlet volt-e (2T ről beszélek, s régebbi japánról) 4T-t nem ismerem, s az újabb KTM 2T SX ekről se tudok még semmit, de majd lehet nemsoká lesz alkalmam kipróbálni egy 125SX et, hogy mi szorult bele.
A beküldéssel nincs is baj, az öblítés a gáz 2T nél, a miatt úgy se lehet beállítani normálisan minden fordulatra azt a mennyiséget bár már újabb 2000-2003tól RMeken szórakoztak mágnes szelepekkel, elektronikus vezérléssel, stb.
Még ha viszonylag jól be is állítod, a nyomatékgörbéje akkor sem lesz más, alul nincs benne "semmi" főtengely nyomaték. Persze a krossz gépek vezérlését is át lehetne faragni, csak jó esetben kell rá egy másik henger, mert olyan irányba kéne a réseket faragni, amerre nem lehet, mert nincs anyag
Plusz inercia súlyt is biztos lehet rárakni, de...pl az RMX forgó tömege kilépő lánckerékig majdnem 10kg, cserébe nem is gyorsul, meg nem is kapkodja az elejét Ebből a lendkerék 1,5 kg ha jól rémlik. Méresd meg valakivel az RM lendkerekét.
Futóművet is kicsit basztatni kell, arról nem is beszélve, hogy a váltó áttételezés annyira más, hogy kezelhetetlen az egész, kuplungja harap, képtelenség csúsztatni rendesen.
Szerintem egyszerűbb a célra venni a motort, mint faragni.
Részemről 100% nem vennék 2T krossz gépet hard endúrózni, de ez is csak szubjektív vélemény!
A tehetetlenségi nyomaték tiszta sor, de van azon a karburátoron kellő szabályzási lehetőség, hogy minden tartományban ideális mennyiséget küldjön a hengerbe.
Azon mondjuk lehet az isten sem segít, hogy számukra teljesen idegen területen kellene helytállniuk crossoknak. Azok nem igen arra lettek megálmodva, hogy 1000m szintkülönbségeket, stb, toleráljanak.
Ideális esetben 2t crossgép addig megy fölfelé még eldobja az ugrató.
számolni kell tehetetlenségi nyomatékot és akkor érthető lesz a nagyobb inercia szerepe. Egyszerű durva példával, ha van egy 100kg os lendkerék azt felpörgeteg 1000 es fordulatra, majd a hajtást leveszed róla, meg van egy 1kg os ugyan így felpörgeted 1000re, majd a hajtást leveszed róla. Költői kérdés, melyiket lesz nehezebb lefékezni? Illetve melyik pörög fel könnyebben.
Na ezért kicsi a krosszokban az inercia súly, hogy gyorsuljanak, mint állat, cserébe, ha elmegy a hajtás nyomaték, akkor annyi a gépnek.
A leböffenés krossz esetében, inkább 1/4 gáz alatt van, de nem azért, mert kevés neki a benya, hanem a nyomaték görbéje és az inercia hiánya miatt.
Ezt a tökéletes pályára karburálást nem értem enduróban , mivel egy pálya több száz km, s akár 1000m szintkülönbség, ehhez aztán belőni a karbit...
Én is arra gondolta, hogy a súly csak a karburálási problémák tüneteit csökkenti.
Az tiszta sor, hogy a nagyobb súly lendületben tartja a dugót és ezáltal csökken a leböffenési hajlam, de ha perfekt a karburáció, akkor annak nem kellene befulladni sehol
A karburáció meg nem gyerekjáték
2t motort hoztam már el pados karburálás után 2órával úgy, hogy már kicsit keveselt, mert közben esett a hőfok 5-8celsiust
Ezen a leböffenésen lehet segítene egy megfelelő profilú tű is ?
Elvégre 1/4 és 3/4 gázállás közt jelentős szerep jut neki.
Ne feledjétek azt az apróságot, hogy aki irányít, annak célja van, céllal tesz dolgokat, "ezer lépéssel" azok előtt jár, akiket "vezetget", aki nem figyel, azt megvezetik, de mindenkinek van "gyenge pontja", ezzel meg lehet hatni rá, s a célod irányába terelni.
A mondás így szól, "szeressétek egymást mint a galambok, hiszen azok is állatok"
Csak a második részét el szoktam hagyni, mert lágy szívű vagyok
Ez az inercia téma a mostani tudásommal nézve sokkal bonyolultabb mint a karburálás, ez alatt nem azt értem, hogy piszkálgatjuk a karbit...
Gyakorlatilag eddig nem olvastam itt olyan írást amiből az jönne le, hogy értik az igazi "karburálást". A nagybetűs karburáklás valami olyasmi mikor a verseny napjára az adott pályához, pilótához belövik a gép erőforrását.
Szeressék egymást a buzik, mi meg menjünk csak szépen bele a részletekbe. Utálom, ha valamibe belekezdenek, de a tizedénél sanda mosollyal abbahagyják. Engem sec a technikai dolgok vonzottak ide és nem az irigység
Nem kell elárulni a műhelytitkokat, de azért ne csak érintőlegesen foglalkozzunk 1 1 dologgal, ha kérhetem
Azt persze megértem, ha nem "dolgozni" jársz fel ide, hanem kikapcsolódni és ezért nem tárgyalsz végig egy adott kérdéskört.
Pontosan, és mielőtt leírtátok én már előtte is tudtam, hogy ez inkább amolyan mentális tuning... nektek.
Ha kicsit tovább feszegetnénk ezt a témát, akkor kiderülne, hogy igazából csak alapjáraton jobb a nagyobb inercia, de azt meg egyikünk sem használ kéttén
De mivel leléptek a felforgató elemek és béke honol, ezért nem feszegetem ezt a témát, csak annyit írok, hogy szeressük egymást mint a galambok... és éljen a demokrácia UtolSó védőbástyájA
lehet délután csinálok egy full-full hard enduro csoportot a fészbukra, ahová felrakom a sztárolos videoimat, polot nyomatok a nevemmel és aki a jo nigger csicska volt azt nem tiltom ki és néha dobok neki egy két horgot amit bekaphat.....
csak az a baj számomra nem erröl szol a terep motorozás, szoval ehez sok fűves cigit el kéne szivnom pár liter pálinkára....
persze elötte a cigire is rá kéne szoknom, meg a töménytelen alkohol ivásra ugyhogy itt is látok némi buktatot...
sanyi , kimondom én neked amit mindenki tud ha ez hiányzik... nem üldözte el senki, csak amiota néger csicska lett, nem engedi a főnőke hogy ide firkáljon, mert ez itt egy szar... szerinte....
érdekes modon ő rá két napra elkezdte ide beirkálni ...-hogy mi van senkinek nem hiányzik itt valaki...?
mert az értékek a félcbukon vannak...
amugy én is többet vártam viktortol,, de ha valakinek ez kell
sokszor leirtuk már én is meg mások is...de csak a kedvedért leirom mégegyszer mert uj vagy mág ebben a tyukudvarban...de kukorékolni azt nagyon tudsz...
hogy a 2t nagyobb lendkeréknek+tuning sulyoknak CSAK hard enduros szituácoban van értelme, mikor tényleg küzdős sziklás helyeket kell megmászni, ott segiti az elfolyathatoságot...
amikor valaki veret a réten az felejtse el az ilyen dolgokat mert felesleges...
teccik érteni, mikor motorozási stilusra helyre hangolt motor karakterisztikáról ugatok.... ha egy kicsit konyitanál ehez a stilusu motorozáshoz...
Jó lenne, szeretném megnézni a motorkádat, az enyémet fellül még mindíg gyengének érzem....
Dobhatnál rám 1 tel. Számot, h megbeszéljük a részleteket, ha n akarod ide, akkor arnoldfarkas88@gmail.com
Ismét másról beszélünk, s igaz van nem írtam le pontosan.
Gyári hangolású(aminek semmi alja) 2T régebbi(2000ig) japán krossz motorokon ültem (RM250,CR250,YZ250) azokkal konkrétan leszopnám magam és nagyjából az az effektus lenne, hogy "elhajítanám" egy ilyen feljáróban, ami mondjuk a videóban van(ez még közel sem az, amire gondolok).
2:35 től http://www.youtube.com/watch?v...
A lényeg azon van, hogy nem teli gáz, nekimegyek és gó, hanem valamiért (akár azért mert béna vagyok és megálltam, vagy más okból) lépegetni kell a motorral egyik pontról a másikra, aki azt bevállalja olyan 2T krossz motorral(aminek nincs alja) és meg is csinálja, az előtt le a kalappal.
Látom te is túl sokat vagy vidéken...
Ki beszél hard endurózásról, meg sziklákról?
Motor karakterisztikáról ugatok, és ha kicsit konyítanál hozzá akkor nem kellene megmutassam a különbségeket barkácsolás és a között mikor valamennyire tudod is mit csinálsz
Nem érted, de majd látni fogod
Na na. A Viktor cross motorral endurózik,és lássuk be nem ügyetlenül...
Viktor!? Milyen titokolvasni? Mond meg ki űzött el és kicsináljuk....Eltűnt innen a humor,meg a móka a kacagás. Na mag a jó vidik.
De ha endurózásról beszèlünk arra enduró a megfelelö,az egy alacsony ès közèp tartományra hangolt szerkezet mivel nehèz terepen arra van szüksèg.
Az hogy zarándög ügyes 4t krosszal csak erösíti a szabályt,mellesleg ki tudja milyen váltó ès áttètelezès van rajta?És ki tudja hogy menne egy Exc-vel.