Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

dév.
ennek a hozzászólásnak az előzményét ha megnézed.. akkor ott van ...(2013.07.15.ei)
na mikor ez eltörik.. akkor amúgy is szétört volna már minden. ..
azóta hogy ez van.. nem kell állítgatni szerelgetni és jobban véd mint katalán kapus..iker kászÍjasz

mint már irtam... 5 perces dév bontósank van 40x10 ből..az konkrétaqn a kormányt hajlítja mert túl merev...szalinak volt a 30x10..de mondta hogy a 30x8ass az is bőven elég lesz..a 20x 10 az van a 13ezerforintosoknál.. az is gyenge...
elétte műanyag volt ...az a vége mindég eltört egy idő után..de az is jól védett..
mondjuk ehhez képest makszimum csak azt mondom..próbált védekezni

jodos..
otiszék....nem sirtak a röhögéstől miközben.. mesélték hogy 8 báron mit produkáltál....
én majd holnap bibelődöm vele... a 7 végére le is lesz tesztelve
én maradok a kétbelsősnél..hogy a szelepmindkét oldalát egyformán nyomja
Mióta mérik grammban az inerciát/tehetetlenségi nyomatékot?
Gyakorlatilag visszább lett butítva, ezért kezelhetőbb a gép (laposabb és szélesebb lett a nyomaték/telj görbe). Nem csak a hobbistáknak nehezebb megülni a kihegyezettebb gépeket, ez régóta így megy.
Azok a cégek akik igazán értettek a kéttéhez, már rég nem fejlesztenek, ezért igazán átütő újításra nem lehet számítani.
Ez az inercia növeléssel történő simítása a gyártásból eredő hibáknak, ősrégi "tuning", a régi utcai kétté gépekben mind hatalmas lendtömegek voltak.
Valójában ez az inercia növelés önmagában, annak ellenére, hogy látványosan működik, nagyon primtív "tuning"...
Hujujujjjj.Az igen.Na nekem az S3 az 660,a gyari meg 400-450 kozott lehet,tehat a 2 egyutt...de ugyis a trialon van de rendesen....minden estre a suly az roszat nem tesz.En csak azt sajnalom,hogy hamarabb nem csinaltam meg.
jaxy, 660g sok.. akkor a triáléhoz mit szolsz? és a másik oldalon van még egy kb fele ekkora...

mondjuk nem is ráz, de ha egy fárol log fejjel lefelé akkor se fullad le ez a kacat...
En telen csak simogatom,hogy nyaron jol menjen.es most h huvos van elzarok a levegobol....de van 175 ff is...
jaxy ,én a helyedben legalább télire beledobnám legalább a 175-öt, főleg azok a havak amibe motorozol.... nehogy aztán sirás legyen a vége a tul száraz miatt...
hallo jozsi...vettél-e a kindnek motort?
Meg nem tudunk olyan gasrol melyiknel megduvadt volna ez miatt a szerkezet.
Amugy meg ha az olaj cserelodik rendszeresen a kuplungba es a motorba is jo olaj kerul akkor ott nem szabad hamar megdyvadjon semmi.
En magamtol ezeket az alakitasokat nem csinaltam volna ha nem olyan mondja aki nem tudja mit mond.Meg az is erdekes hogy a gassokanl pl a hatso fek kar bizonyos tipusoknal be volt rakva a vaz ala es ott mindig elhajlott...most mebint kiraktak mint a regi modeleken.
azt tudja e valkaki hogy ktm 300 exc nél. ki lehet e kintről ,csak vizpumpafedél levétellel és vizpumpakerék levétellel csaliogatni a vizpumpaszimeringet? nem szedtem még le semmit igy látatlanba tudja e valaki kijöne e vagy le kel bontani a féloldalt?

viktor. szereltem ma a titkos cuccot. ulra brutál lett ! holnapig tesztelem külön a külső nélkül csak simán. szerintem ez a tökéletes verzio. én megcsináltam bele a diót átmenő szeleppel. pró.
Igen, így logikus, hogy csak 1 irányba lehet felrakni.
Jó lett volna tudni, hogy merre áll. Valakinek kép, infó?
Robbantott ábrán úgy van rajzolva, hogy hajtókar húzó és nyomóhatásoknak pont szembe mutat a súly centrifugális ereje, de hogy ez mennyire korrekt az nem tudom, viszont így logikus.

Nem biztos, hogy így ki van centírozva a forgó tömeged, a rángatás csökkenése összefügg azzal is, hogy megnövelted a forgó tömeget.
sőt elnézve a főtengely súlyokat és feltételezve hogy van felrakva, a kerekhez képest ezek pont hogy a rángatással ellentétes erőket hoznak létre, ha e nélkül ki van centírozva a rendszer, persze lehet nincs

Megnéztem a 2005,2008,2009 főtengely típusszámokat mind ugyanaz!
2005:
http://www.gasgasmotos.es/en/m...
ME250212000

2008
: (ebből sima és race változat van)
http://www.gasgasmotos.es/en/m...
ME250212000

2009: (ebből már rengeteg fajta)
www.gasgasmotos.es/en/manuals/...
ME250212000

2012 é már más!:
http://www.gasgasmotos.es/en/m...
ME30000CT3011

A hajtókar szett mindegyiknél ugyanaz:
ME25612100

A 2012-n nincs már plusz súly betét, ami előtte van mindegyiken, mindegyik alatt azt értem, amit néztem.
ME250212021
A 2012-es robbantott ábra nekem sántít, nincs rajta a főtengely kihajtó fogaskerék

Egyébként tököm tudja, fel kéne tenni prizmára úgy hogy rajta a lendkerék súly is és akkor kiderülne, hogy mennyire van kicentírozva így súly cserével

A főtengely csapágyat azért kérdeztem, mert ha nincs kiegyensúlyozva, akkor az előbb tönkre fog menni így a főtengely súly tuning átalakítás után.

Feltételezem a gyár megpróbálta kicentírozni a súlyokkal, ha rápakoltok egy másik lendkerék súlyt, akkor szerintem azzal a forgó tömeg centírozása megborul, s ennek ellenére azért érzed egyenletesebbnek, mert a forgó tömeg megnőtt, s nem azért mert így jobban ki lett centírozva, azaz a főtengely csapágy így előbb tökre fog menni, persze lehet nem igaz a feltevés.
Biztos van még sok tényező, amire nem gondolok és így hülyeség ez a feltételezés is
Egy tengejre megy ra amit nem tudsz maskepp felrekni mert ek pajan csuszik fel.Az,hogy milyen iranyba all azt nem tudom mar,ezeket nem neztuk meg,de az teny,hogy a tobb sujtol nem raz jobban sot kevesebbet.Lenyegebe ez centirozta ki valamenyire.
Epp ezert nem esztergaltattam sujt hanem a gyari suly kerult ra,ami rohejesen hangzik de olcsobban kijott mintha a szaki anyagostol,piastol,cigistol,mindenestol felszamolta volna..Tehat ami benne van az gyari es csak azert raktak a 12 utani gepekbe nagyobb lendtomeg sujt mert eszre vettek,hogy az ugymond ujitasuk szar....Na ezert szeretik a 2006 es elotti modeleket mert azokba meg nagy suly van gyarilag..az ujakat meg elvarialtak
30x8 as alu ?
Fajsúly csökkentés miatt csináltad aluból?
Saválló szilárdabb, rugalmasabb, vékonyabb is elég, igaz fajsúlyosabb...

A kormány befogónál átmenő csavarral van megfogatva neked a kézvédő tartód? Nem tépte még ki/el a csavart?
Számomra az a kérdés, ha gyárilag csak 4-ed körcikk anyagot tesznek fel, az önmagában 100% nincs kicentírozva
RGO a lehet forgó tömeget centírozzák ki vele, vagy el

Csak 1 féleképp lehet felrakni a főtengelyre? Milyen irányban áll a súly? hülye kérdés, pontosítom, mondjuk amikor felső holtpontban van a dugó, ez a gyári 4ed körcik merre áll, tehát a rá ható centrifugális erő merre mutat? Bocsi, jobban nem tudom leírni

Az hogy ráraktad ezt a "sok" plusz tömeget, megnövelted a forgó tömeget és erőiket így nyilván nem tudja annyira rázni az alternáló erőhatás, nem mind1, hogy egy kis forgó tömeget rángat vagy egy nagy forgó tömeget.

Ami ismét kérdés számomra, hogy az így rárakott teljes körcikkű lendkerék súly nem-e rontja el a forgó tömeg centírozást

Főtengely csapágyak hogy muzsikálnak ebben az általad leírt bevált megoldásban élettartam szempontjából?
Na epp ez a baj a gassnal,hogy kibaszottul trepidal es raz a motor (2009) mert a lendkerek suj kicsike benne gyarilag.egy negyed alak es ez nagy lend tomeget sem ad.Ha kicsereled ezt a gyari sulyt egy 2012 esbe valo telyes kor alaku lendkerek sujra akkor sokkal finomabban megy es sokkal kiegyensujozottabb a motor is.+ megspekeltuk egy S3 (660g) sujjal ami a gyujtas oldalra kerult.
Lehet soknak tunik igy de nem az,es a motrot se oli meg es semmivel sem veszi lassabban az ivet.
Amugy ez kiprobalt dolog es francia versenyzok is igy hasznaljak es az Patrick is igy hasznalja mar regota.
Tehat megmarad az a vadsaga csak erosebbnek tunik a nyomatek miatt.Ha kemeny feljaronal is ott ahol eddig hajlamos volt a lerugasra ott most megy fel siman,sot inkabb az orat emeli ki.
Es ha le is rugja magat nem porog ki olyan brutalon es hirtelen.
Ha meg 3 ba pl.fogy el a kakao es nincs ido kapcsolgatni es ki kell maszni akkor a kuplungal siman szedi helyre olyan nagyszeruen hogy tiszta elvezet kuplungal jatszani mert nem az a brutal,hanem megy magtol.
En sok motort probalgattam de ez igy nagyon tetszik.Mentem 300 ktm-el is,tobbel,de igy nekem ez jobban bejon.
Ziki zakiba pedig a lendtomeg suj az kimondottan elonyos lett,mert semmi gazrangatas nelkul emeli ki az orat ,annelkul ,hogy kinlodnal es fosnal attol,hogy kiugrik vagy erotlen ehez a muvelethez.
Felso hatarokat meg nem nagyon feszegettem de ott is kurvara megy csak tudjal rajta megmaradni.
Amugy hard endurora ez kell.....ha vad a gepezet akkor hamar faraszt.
hály
ennél tisztább és barnább már nem is lehetne látszik hog akár hogy is mész.. ez a beállítás ami van.. pont jó neki

bakker volt kis karbontartás...
a kézvéddő megint védett...
a duplaszikinél volt akkora visszaesés mint atom...
de 30x8as alukézvédő védelme vs agresszíven támadó zarándhegy...8:0
Nekem S3 hengerfej van kozepes betettel...narancssarga szinu,mi nekem elegge megfelel.Alol nagy az ereje de megy felul is.Probaltam a fekete betetet is de azzal erosebb alol de mintha nem megy uhgy felul.Masabb a hangja is.
Most kell jojon a karbiba egy NECJ tipusu tű ami remelem meg valtoztat a jelenlegi karburalasomon.Alul dus es a tobbi elegge jo de fent lehetne gazdagabb a keverek.
170/43. jelenlegi felallas.N1eg tu 3 pozicioban
185-öt
azt a 175-öt nyugodtan leviheted 175-178 körülire alap meg 38-40.. bár ebben a hidegben még maradhat egy kicsit a nagy ff... nem árt neki..
hát most elég gyorsan felpörgős és kurva agresszív
ki milyen fúvókákal használja?
Nagyjából jól írod szerintem.

Főtengely csapágyakat nem öli meg, ha centírozott a lendkerék súly,
sőt még a főtengely sonka és arra épülő rendszer kiegyensúlyozatlanság általi hibát is ki lehet venni vele, ha van ilyen.

Tedd rá, jobb lesz, ha nem kell, hogy gyorsan felpörgős/agresszív legyen a motor.
Sokkal kiegyensujozottab a motor tole.Endurorol beszelve nem az agreszivitas kell.Megmarad az ero es sokal kontrolalhatobb a motor tole.Felul is pont ugy megy mint eddig,es az ivet is pont ugy veszi...mert 300 kobcenti 2T be nem repulomodel motorral.
Mindenki doncse el maganak de nekem nagyon pozitiv a tapasztalatom...aztan lehet reszelni a szart is,hogy hat megoli a csapagyat es....akkkor nem kell begyujtani a motort es kesz.
köszönöm,neked a gyújtás oldalon van,vagy a kuplungnál?
kb mintha egy kurblival felpörgetnél egy kerek csigát mondjuk,akkor a nehezebb csiga hosszabb ideig fog pörögni,a könyebb csiga hamarabb fog megállni még akkor is ha ugyanannyira pörgetjük fel,de ezt könyebb pörgetni...
Na most ki lehet röhögni