Ha csak ezt változtatod és nem túl extrém mértékben, akkor kis fordulatra nagyobb tér, magasabb fordulatra kisebb az ideálisabb (igazából ez sokkal bonyolultabb). A példánál maradva, az idővel arányos a feltöltődés, Kisebb fordulat = több idő a beáramlásra, ezért a nagyobb tér a jobb mert nem leng vissza a gáz, ami csökkenti a feltöltés fokát.
Valójában magát az elősűrítés nagyságát sokkal jobban befolyásolja a kipu, a henger csatornái és a beömlő ezekhez hangolása.
A legmeghatározóbb a kipuff.
Igazad van, most mértem meg egy 20gr körüli préselt alu darabot és sacc 5cc lehet a térfogata. Akkor ez kb 0,2% forgattyús tér csökkenést okozhat, mert az 900cc környékén lehet. Az ugyan úgy lópikula, és ahogy már írtam, alacsonyabb fordulaton a nagyobb forg.tér az ideálisabb, nem pedig a kisebb.
Áramlásra annyit, hogy a KTM-nél azért nem hülyék tervezik a motorokat, hogy ilyen alapvető hibába beleessenek.
Elvileg a különbség a dugattyú falvastagságával különbözhet.
Most építettek nekem egy kétűtemű gépet, a karterszűkítő kérdésénél azt mondta a mester, hogy a felső fordulatszámtartományban van érezhető eltérés, az elősűrítés válozásánál. (én nem értek hozzá)
Több köbcenti volt a különbség a kartertérfogatba de én sem erre gondoltam, hanem hogy lehet hogy különböző légörvényeket keltenek. A Wiseconak a leg letisztultabb az alja, az öntöttnek merevítések vannak benne nagyon ''sarkos''. Aztán lehet hogy semmi köze hozzá. Más, mitől lehet az hogy kétévente kb. megyek egy olyan motorral (Ktm 300 exc) amelyik érzésre mintha 50cc-vel nagyobb lenne olyan erős, de tök széria. Sokkal erősebb mint a többi ugyan olyan típus, sőtt volt hogy két új közül az egyik nagyon erős volt a másik meg gyenge. Vélemény ?
Guten tag!
Elvitték a gázt. Jöhet a kutatás egy kicsit fiatalabb szerkezet után, de ahogy nézem nem lesz egyszerű dolgom. Lassan már tényleg újat kell venni, mert a használta is annyiba kerül
DE maradt egy kicsit horpadt rezóm ec 250-300-ra, szerintem javítható. Az új ember nem akart érte fizetni, de már annyit engedtem neki, hogy ezt már nem adtam oda
Ha a geometriai sűrítés valóban nem változott (ezt kellett volna köbölni) akkor a tömítettsége lehet jobb... Mindkettőt le lehet mérni pontos sűr.végnyomásmérővel.
Én alapvetően csak a saját mérésemben bízok, szóval így bemondás alapján csak tippelgetek, de az biztos, hogy ha valóban így van akkor annak oka van, és egész biztosan nem a 0,1 százalékos forgattyús tér csökkenés, ami alacsony fordulaton nem is feltétlen jár előnnyel...
remélem is....eccer csak lejutok azzal a telóval...
tennap is ugy picsan csapott a kátéjem egy egy gyökekeres feljáron hogy csak úgy lestem...meg estem
Koszi a jo kivansagot...az este motorosokul buli volt..meg nonapi mese is...ugy bebasztam mint szuelen....ma akartam motorozni,de lehet h 2 naposon nem ulok ra mert ferjhez ad hamar :)
Jaxy...ezt nem halottam...ez tapasztalat.
anno mentem vele vagy 3 szezont versenyen...s mikor eladtam a mocit,a srác még pár évet...igaz ő már a végén áttekerte povertape-el....s akkor má nagyon lapult de tudott vele járni..
jó kis takony sár lehetett...
faxa
de nem aggódok.. egyszer nálunk is lesz sár...
hogyhogy mit akarok a sáraal.. hát beléfetrengeni...
mert úgy hiányzik ez a heka-prolÓng fÍling
most szedhetek valami dilibogyót rá minden nap a szezonban
nagyon jó idő van itt is,madárcsicsergésre keltem ma is
megint képek zarandi menetről
https://www.facebook.com/group...
itt már bő egy hete fullos tavasz van tiszta virág az összes gyümőlcsfa...
tavasz van,végre
Valójában magát az elősűrítés nagyságát sokkal jobban befolyásolja a kipu, a henger csatornái és a beömlő ezekhez hangolása.
A legmeghatározóbb a kipuff.
Áramlásra annyit, hogy a KTM-nél azért nem hülyék tervezik a motorokat, hogy ilyen alapvető hibába beleessenek.
Most építettek nekem egy kétűtemű gépet, a karterszűkítő kérdésénél azt mondta a mester, hogy a felső fordulatszámtartományban van érezhető eltérés, az elősűrítés válozásánál. (én nem értek hozzá)
Elvitték a gázt. Jöhet a kutatás egy kicsit fiatalabb szerkezet után, de ahogy nézem nem lesz egyszerű dolgom. Lassan már tényleg újat kell venni, mert a használta is annyiba kerül
DE maradt egy kicsit horpadt rezóm ec 250-300-ra, szerintem javítható. Az új ember nem akart érte fizetni, de már annyit engedtem neki, hogy ezt már nem adtam oda
http://youtu.be/bd6fgqkH0t8
Én alapvetően csak a saját mérésemben bízok, szóval így bemondás alapján csak tippelgetek, de az biztos, hogy ha valóban így van akkor annak oka van, és egész biztosan nem a 0,1 százalékos forgattyús tér csökkenés, ami alacsony fordulaton nem is feltétlen jár előnnyel...
ja igy utólag is ..sok boldog névnapot nőnapot...
akiknek előtte volt.. pár háttel azoknak is...
bálylint nak már rég volt de neki is...
a boldog úly évat ..meg ilyesmi is.. ha elmaradt volna... ...ja hogy már nem is 2010et irunk.. aQrwaéletbe akor 3szorosan is mendent
tennap is ugy picsan csapott a kátéjem egy egy gyökekeres feljáron hogy csak úgy lestem...meg estem
boldog névnapot !....s minden Zoltánnak .
És éljenek a nők....boldog nőnapot így utólag is.
anno mentem vele vagy 3 szezont versenyen...s mikor eladtam a mocit,a srác még pár évet...igaz ő már a végén áttekerte povertape-el....s akkor má nagyon lapult de tudott vele járni..
faxa...
sosem látam még ezt a sHrácot
jó kis takony sár lehetett...
faxa
de nem aggódok.. egyszer nálunk is lesz sár...
hogyhogy mit akarok a sáraal.. hát beléfetrengeni...
mert úgy hiányzik ez a heka-prolÓng fÍling
nézzé be sok kép
https://www.facebook.com/group...