A könnyebb dugó is elviszi a súlyozást, persze az kevésbé rossz mint ha nehezebb lenne. Na de akkor úgy írom, hogy a gyári jó minőségű öntött dugóktól a kovácsolt szinte mindig nehezebb.
Amit írsz a dugóról az nettó lehetetlenség, mármint az ok.
20-30gr alu max 1 cc, azt a változást forgattyús térben soha észre nem veszed még főtengelyes profi padon sem (annak 1% a hibasávja). Gondolom nem köböltél és dugó kiállást sem mértél, csak elkönyvelted az okát. Lehet a dugótető púposabb, vagy jobban kiáll az egész, arról nem is beszélve, hogy miből jön le, hogy jobban megy? Hamarabb teszed meg vele a 400métert?
Vannak érezhető változások kis beavatkozástól is, de ami jó alacsony fordulaton az többnyire nem jó magason, és fordítva.
Kétüteműt nem lehet mindenhová jól belőni mert nagyon ostoba szerkezet.
gonzó...
köszi látom nekem is marad a fleksz...amúgy meg ...megent megforditottam.. a c-10 5 motorozást birt ki...bütyök 16mm magas maradt..szoval elmegy még megent 4et.aztán megvágom...először!
én azért azt mindom.. kafi a tunnying...
de maradok annál ami a kezembe jön egy gyártól..az azért jó mert csak nem lehet miden mérnök..hülye
főleg azok után hogy annak a mérnöknek az irásából okosodik az az ember a ki a mérnök munkályát még utána kikönnyíti...
a kisérleti utak mindég rögösek...
ezt látjuk itt is ..
de megvan az ami a tublisztól jobb!és töredékéből megvan..
egy titokolvasónak irom...
akinek nem inge ne vegye magára.. ha meg irsz te titokokos..akkor lebuktatod magad.. ugyhogy csak figyulj
-ha nem beszélsz valakivel 3 hete.. akkor mért mondod hogy az volt hogy mondtam.. valamikor is...hogy 2-3 napra megyünk...
-ha mással beszéltél meg valamit akkor ÉN, hogy kerülök a képbe...
-nyugodtan haragud6sz rám..mert én hülyítettelek el hogy haza gyere...a motorozás miatt...
loki.
ebbe viszont te vagy ahibás...
-hát abba hogy szegény nem 2-3órát utazik egy jó hajtásért hozzáétok...hanem ide akar tendálni..ogy hogy nem beszél senkivel a csapatból..de mikor meg hazaér itt nyüszit hogy köcsög vagyok...és hülyitem...
ugyhogy loki...szedd össze magad a csapatod ..és hivjátok fel a srácot...szeretném ha ezt ott megoldanátok..és csak a jól sikreült boldog órákban eltöltött motoros történeteket hallanám tőle...
nem ezt a nyüszítést...
remélem nix harag..
de belát6nád hogyha semmilyen szintn nem komunikálunk meg motorozást ..akkor itt a többiekekl megkommunikált omotorzásokra megyünk...
és mi sajnáljuk a legjobban hogy nem tudunk veled menni...
nagy tisztelettel..
hű távoli ismerősöd: aki mindenért ami csak rossz az életedben.. a hibás
Szerintem nem véletlen térnek el a gyáritól, akik eltérnek az utángyártottban. Feltételezem az utángyártó gyár(pl wössner) mérnökei átszámolgatták a dolgokat és változtattak rajta szándékosan valamilyen cél érdekében bízom benne figyelembe véve az egész motort, nem csak a dugót nézve
Nem hiszem, hogy azt csinálják, mint az orvosok, hogy darabokra bontják az embert és csak egy részt akarnak belőle "megjavítani", közben meg megfeledkeznek arról az apróságról, hogy az emberi test összefügg, jelen esetben arra gondolok, motor dugó összefügg sok mással, nem lehet önálló alkatrészként tervezni.
Persze ez csak feltételezés, tudja fene mi az igaz
lyaú napot...
hány bélák...
látom megy a tunnying...
jodos...
bakker mért nem jöttél tegnap...csak este hivod otiszt..hát azzal nem vagyunk kisegítve..
aluhegesztésbe kicsit tévedsz ..de nix gond..volt 2óra beszélgetés amig utaztunk..sé ezt is megbeszéltük...az az évi 1 hegesztés... az az a kategória amire ha kell várni tudok 3 napot...
gép megtérülésről..és arról hogy én valami pénzt akartam volna csinálni belőle..arról szó sem volt...
de mondom letettem róla..
nem leszek aluménelyum hegyesztő mester
bakker...
sajnál6od hogy nem voltál...
baszott űberkirály menet volt...
fejlesztés amit otisz kerekén csináltak.. a bontós féel tubliz...nagyon beött....
vesztettünk egy bólyát ..de nyertünk egy kafi exc 300 rálydert
bakker tökre irigy vagyok hogy 2-3 napra kimész a román haverokhoz hajtani.. meg gerivel.. az meg eleve űber király...
megcsináltuk a magyarvándor parakot felfelé...zsiral..a többieki ..nem ereöltették.. volt cibálás meg a nagykövön fekvés rendesen...
konmkrétan az a kategria.. hogy racén ott..űber szopás lesz...
a múltkor már megcsináltuk egyedül..teis én is zsir is..de most ott a kőnek a tövében ..valahogy nem sierült egyedül senkinek...
azt a 20 centit segiteni kellet..
de anélkül..nem ment...
Kis összehasonlítás, Ktm 300 Exc dugókból. Persze csak ha érdekel.
Wiseco 330 gramm csapszeggel gyűrűkkel,
Wössner 300 g (komplett)
Vertex (ez a gyárija) 313 g. A súly ellenére a Wiseco-val megy a legjobban. Valahol megvan a forgattyúsház űrmértéke (ha megtalálom belinkelem) ez meg a Wisecóval volt a legkisebb.
Itt látszik, hogy típuson belül kétféle dugót tudtál venni (egyik a szoknyánál belül mart, a másik nem), úgy, hogy a Pink motors ahonnan rendelted, nem is tudott róla... ennyit a Wössner precizitásról
Gondolod viccből olvastam a Viki pédiján, hogy ezek a kovácsolt dugók sokkal nehezebbek mint a gyári dugók? Eddig ahány utángyártott alkatrészt jobban megvizsgáltam mind eltért a gyáritól, mások számára olyan lényegtelen paraméterekben, mit súly és falvastagság...
Ezekről az általam használt Wössnerekről meg annyit, hogy az első szériák még 164 grammosak voltak, a mostaniak meg már "csak" 150 grammosak, de a csapszegeltolás ellentétesen van benne mint a szokásos, ezért nem sokan használják a P20-ba mert kicsit hangosabb mint kellene...
Ja még pár apróság. Minden dugó geometria berakás előtt melegen leellenőrizve, igény esetén alakítva rajta, a két henger forgattyús részei grammra egyformára készítve és dinamikusan egyensúlyozva egymáshoz... Ha mond ez itt valamit egyáltalán
Hát ja, kb most lehet lassan 30 éve, hogy elkezdtem a dugókat faragni, az első 117 gr volt MZ gyáriból (kb 140gr) és beleraktam vagy 25 ezret, abból fele táv koppgáz, ez meg erősített változat, 126,6 gr és mivel kovácsolt, lehet ez is bírja majd...
A gyári Hondát nem tudtam lemérni mert nincs (ez Hondáé eredetileg) de a gyári Pancsihoz képest ez a Wössner vagy 30 grammal nehezebb volt (meg minden más értelmes motoréhoz képest).
Magasabbra állítva (mondjuk itt nem az igazi mert még gyári volt a Trabi gyújtás és nem volt egyforma a két henger előgyuszija) : http://www.sportmotor.hu/motor...
Elég gagyi videó, de a régebbi gépeim nagy részéről meg még fotóm sincs, pedig most el nézegetném őket...
Ez gondolom vmi 250 kétté dugó,van is tapasztalat vele hogy miképpen és mennyire tartósan szuperál?
Mert szép és jó hogy így ki lett szedve és könnyítve,ugyanezt megcsinálhatták volna Wössnerék is hogy ugrálhassanak hogy jaj a miénk a legkönnyebb dugó,de mégsem követték el.
A csapszeg aljánál is ahol nem véletlen van annyi anyag,ott szépen el lett vékonyítva...
PROX volt benne eddig is, nem a japi gyári. 67.03 alul felül, ill 67.04 en van a henger középen.
66.96 wössner azért lett választva, mert ez kovácsolt, nagyobbat tágul, gondoltam nem fog annyira kalimpálni, mint egy 66.96 os öntött prox. Lett volna 66.97 prox, de az csak 1 gyűrűs volt.
Így maradt a 66.96 kovácsolt wössner.
Persze lehet főtengely csapi bánja majd, de lehet nem mivel a hajtókar is wössner, így ki tudja, a wossner gyárban csak összehangolták a kettőt , de valóban nem mértem le a dugó súlyát, nem lett megnézve a főtengely egyensúly se.
Majd lemérem már a PROX és a gyári dugó súlyokat és hajtókar súlyokat is, csapszeggel, tűgörgővel együtt. Igaz a gyári dugószettet kivéve már kopott minden, de talán haverom akinek odaadtam annó lemérte még újonan is.
A barkácsáruházakban kapható legerősebbet vettem meg, (nem tudom a wattot, majd megkeresem) egy vésőfej lett ráhegesztve, kiélezve.
Nem bírta felfűteni rendesen, egy turistapalackról melegítettem segítségnek, így működött. D a flex 10X egyszerűbb és gyorsabb.
Én amúgy a gumi magasságából csapok le, így mind a 4 oldala éles marad. Igaz a magassága csökken egy kicsit, de a másik módszerrel sem lehet sokszor megvágni, így meg meg lehet fordítani. (mondjuk irc m5b-t használtam 19 collosban, aminek a tetejét 2X-3X meg lehetett vágni, olyan magas a bütyke)
Idegen neked a téma..manapság versenyre tömör belsővel mennek..ugynevezett moose.Azert fúrnak bele hogy legyen puhább a gumi nagyobb tapadás érdekébe.
A moose is érdekes dolog,mert újan kemény és miután sokat használtad csak akkor törik be igazan ..
ezene a fórumon mindenki ilyen buta...
még jó hogy itt van lyanó...
nem szupertitkor...bontós találta ki ...ő kisérletezte ki...
és működik...
de amigy ő nem mondja rá az ámment...
amúgy nix is ilyen..csak a gyári és az is csak is a 100ályrós