2T VS 4T alsó csapszeg görgős(siklósat most hagyjuk) hajtókart igény bevevő húzó-nyomó erők szempontjából, hajlítót most hagyjuk. Síklócsapinál a csavar az odabasz, főleg ha valaki nem jó minőséget rak be na mind1.
Csak elmélkedek paraszti ésszel mert ezt nem írják le mi van 2T és 4T esetében
A hajtás módja miatt a dugó, felső és alsó holtpontban megáll, közötte meg gyorsul lassul. Kiszámíthatóak sebességek, lassulások, erőhatások a mozgó tömeg függvényében, de ez most mind1.
Azaz felső holtpontban úgymond le akar szakadni a dugó a hajtókarról. Olvastam, logikus, elhiszem.
Most jön a csavar 2T VS 4T, amit csak találgatok.
2T nél minden főtengely fordulatra van sűrítés és robbanás, ez a sűrítési nyomás erő terheli a dugó tetőt azaz a dugó tehetetlenségéből származó tömeg erőnek van ellenható ereje. Viszont 4T-nél a kipufogó ütemben ez nincs jelen akkora erővel, azaz sokkal nagyobb húzó erőt kap a hajtókar
Alsó holpontban való megálláskor és hajtókar nyomásakor 2T nél szintén ott van az elősűrítésből adódó ellennyomás, ami kicsit ellent tart, ok nem akkora mint felső holtpontban, viszont 4Tnél ez sincs, mert a forgattyús házban ott nincs sűrítés.
Ha jól látom, azt feltételezem, hogy a 4T hajtókar sokkal jobban meg van szopatva ez által
Az alternáló tömeg(dugó, csapszeg) súlyokat még nem kalkuláltam bele az elméletbe, hogy a 4T dugó valószínű fele olyan súlyú vagy még kevesebb azonos ccmben, de kipuf ütemben a nem létező sűrítési nyomást nem tudom ez kompenzálja-e.
Csak hangosan gondolkodtam nem muszáj hozzáfűzni
ha még is, akkor köszönöm
Nem írtam okot hogy miért megy jobban, csak adatokat közöltem ! A dugattyúk sík tetejűek, mindegyiknél 0,0 mm a kiállás a hengerből tehát nem kell köbölni (szerintem). Csak azért írtam hogy háha tudsz kezdeni vele valamit.
Szép munka
Nagyon rá álltál erre a dugattyú faragásra,nem szoktad leszedni a dugó alját hogy ne kaparja az olajat maga előtt,olajra fusson.
Terheletlen oldalra át stiftelni a gyűrűt,polírozni a dugattyú tetejét?..ne tapadjon meg rajta a kox.
Hengert is megfaragtad?..gondolom a felömlőket,hátra és a fel lövési szögeket is módosítottad?
hát az a helyzet hogy ez a gumi... nem forgásirányos.. ezt tök szimertikus..ugyhogyforgat6ó...
éltetartama.. über..ezért nem is vágtam meg...+a büytök tök vékony... ahogy kopik forgatom.. ..és majd forgatom vissza mindég egész türhetően hegyes marad(mivel vékony a bütyök..)
nem azt mondom ez a legjobb gumi..de ugy érzem ez elég jól betalált, mindenhol...
Draga de az 5-6 ev az sok...vagyis ha evi 50 orat motorozol akkor esetleg.Na meg fugg hogy hol motorozol es foleg ha temposan...Ha kovesbe es tempot motorozol 1 evet se tart.De ha kenegeted,megmosod akkor eltart minim 2 evet.De csak a misi...a goldentire egy motorozas utan szacska..
En a tavajtol metzellert hasznalok.140 eset.Adtak 1et hogy probaljam ki.Kopott volt es megvagtam.Olyan vette le a motorrol ki tud is motorkazni es evente 4 et lerug.Beraktam,megvagtam es azota is azzal megyek.Meg mindig jol tartja magat ,nem kopik nagyon de igy ,hogy felig el van kopva is iszonyat jol fog.Fuha az anyagja,gecire jol terul 0,3-al igy meg gumi nem fogott nekem.Agakon,gyokereken,vizes patak,sziklas,mindegy..mert ha lerugja is magat akkor is kontrolalhatoan tol....jojo tudom nem olcso...de en ha elmegyek motorozni akkor nem fogom nezni,hogy szopat egy szar gumi,hanem azt elvezzem es tudjam,hogy abba lehet bizni.
Vettem belole ujat...de ezt hasznalom meg sokat,mert kopottan is az anyaganak koszonhetoen jol tapad.Meg versenyekre beszerzek egy moozsit,hogy egy verseny ne a defekten menjen el ....
Mirol beszelsz Viktor!?a 754 az 754 szer jobb ...a kopott guminal.
ha forgatod akkor csak az a baj vele,hogy mikor fekezel a segge utaja megy el a picsaba.konyebb megvagni es akkor az mar uj.Minek forgatni mint a palacsintat?
ja tyublis jo. De hogy defektes lett ferinek estere. Meg jo hogy neki van benne muzcsik, eleg szar a becsuszott perem latvanya, plusz onnantol nem is volt olyan tapadas
anno vagy 25 eve en is kiserleteztem dugo konnyitessel...
volt egy (kettő is) csoda aro-m...s azon mikor utottem be a csapszeget letört a szoknyaja...
no ekkor rajottem h nem jo ez sufni tuning....ezert vannak a szerelők..
azota is ott van a garazsban mementonak...
vegul is...mi is azzal jarunk....es jol bevalt.
marmint a gyari tubliss.....pl az s12- est leengedem h mar nix benne nyomas
de tok jo...mart az oldalfala nagyon kemeny es megis terul.....de a tubbliss
miatt meg nem fordul el
most képzeld ..
leirnám ide a szupertyúblikszot....
oszt lyanó elolvasa..oszt kiderül hogy nem jó..még a kerékben is tönkremenne mert megtudná magáról hogy az úgy nem működhet
ezért sem ir6om ide le...
amúgy miből veszed le hogy jobban megy...
mentél vele és kipróbáltad...
az kevés ha a vikipédia vagy a gágül nem irja le.. akkor az nem bizonyít semmit ...de nem ám
lyanó jól beszélsz csak igy tovább...
mond meg nekik
2T VS 4T alsó csapszeg görgős(siklósat most hagyjuk) hajtókart igény bevevő húzó-nyomó erők szempontjából, hajlítót most hagyjuk. Síklócsapinál a csavar az odabasz, főleg ha valaki nem jó minőséget rak be na mind1.
Csak elmélkedek paraszti ésszel mert ezt nem írják le mi van 2T és 4T esetében
A hajtás módja miatt a dugó, felső és alsó holtpontban megáll, közötte meg gyorsul lassul. Kiszámíthatóak sebességek, lassulások, erőhatások a mozgó tömeg függvényében, de ez most mind1.
Azaz felső holtpontban úgymond le akar szakadni a dugó a hajtókarról. Olvastam, logikus, elhiszem.
Most jön a csavar 2T VS 4T, amit csak találgatok.
2T nél minden főtengely fordulatra van sűrítés és robbanás, ez a sűrítési nyomás erő terheli a dugó tetőt azaz a dugó tehetetlenségéből származó tömeg erőnek van ellenható ereje. Viszont 4T-nél a kipufogó ütemben ez nincs jelen akkora erővel, azaz sokkal nagyobb húzó erőt kap a hajtókar
Alsó holpontban való megálláskor és hajtókar nyomásakor 2T nél szintén ott van az elősűrítésből adódó ellennyomás, ami kicsit ellent tart, ok nem akkora mint felső holtpontban, viszont 4Tnél ez sincs, mert a forgattyús házban ott nincs sűrítés.
Ha jól látom, azt feltételezem, hogy a 4T hajtókar sokkal jobban meg van szopatva ez által
Az alternáló tömeg(dugó, csapszeg) súlyokat még nem kalkuláltam bele az elméletbe, hogy a 4T dugó valószínű fele olyan súlyú vagy még kevesebb azonos ccmben, de kipuf ütemben a nem létező sűrítési nyomást nem tudom ez kompenzálja-e.
Csak hangosan gondolkodtam nem muszáj hozzáfűzni
ha még is, akkor köszönöm
Nagyon rá álltál erre a dugattyú faragásra,nem szoktad leszedni a dugó alját hogy ne kaparja az olajat maga előtt,olajra fusson.
Terheletlen oldalra át stiftelni a gyűrűt,polírozni a dugattyú tetejét?..ne tapadjon meg rajta a kox.
Hengert is megfaragtad?..gondolom a felömlőket,hátra és a fel lövési szögeket is módosítottad?
Volna róla valami fotó?
éltetartama.. über..ezért nem is vágtam meg...+a büytök tök vékony... ahogy kopik forgatom.. ..és majd forgatom vissza mindég egész türhetően hegyes marad(mivel vékony a bütyök..)
nem azt mondom ez a legjobb gumi..de ugy érzem ez elég jól betalált, mindenhol...
de ha rendszeresen zsirozva van...5-6 evet kibir...
de gondolom ezt tudod...
Vettem belole ujat...de ezt hasznalom meg sokat,mert kopottan is az anyaganak koszonhetoen jol tapad.Meg versenyekre beszerzek egy moozsit,hogy egy verseny ne a defekten menjen el ....
ha forgatod akkor csak az a baj vele,hogy mikor fekezel a segge utaja megy el a picsaba.konyebb megvagni es akkor az mar uj.Minek forgatni mint a palacsintat?
Jó kis szopás az ott felfelé, de a jobb oldali nyom is, nem csak a lapos sziklás
Kivéve, amikor a szikla kicsípte az egészet
Kopott dugót felesleges mérni
Kopott PROX D-s (66.96 alapon) 217 gr
Gyáru suzi (66.94 lapon) ami nem kopott 222 gr.
Tuti, hogy a kopás miatt könyebb a PROX.
Így nulla értékű az infó, max a gyári suzi súlya mondhat valamit.
Ez csak a DUGÓ, se gyűrű, se csapszeg se zéger, tudom így megint nem sokat mond
volt egy (kettő is) csoda aro-m...s azon mikor utottem be a csapszeget letört a szoknyaja...
no ekkor rajottem h nem jo ez sufni tuning....ezert vannak a szerelők..
azota is ott van a garazsban mementonak...
marmint a gyari tubliss.....pl az s12- est leengedem h mar nix benne nyomas
de tok jo...mart az oldalfala nagyon kemeny es megis terul.....de a tubbliss
miatt meg nem fordul el
leirnám ide a szupertyúblikszot....
oszt lyanó elolvasa..oszt kiderül hogy nem jó..még a kerékben is tönkremenne mert megtudná magáról hogy az úgy nem működhet
ezért sem ir6om ide le...
mentél vele és kipróbáltad...
az kevés ha a vikipédia vagy a gágül nem irja le.. akkor az nem bizonyít semmit ...de nem ám
lyanó jól beszélsz csak igy tovább...
mond meg nekik