Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy kopott hengernél megfigyelhető, hogy a dugattyúgyűrű vezeti meg a dugattyút a hengerben. A felső holtpontban pl csak a gyűrűmagasságig van kopás, un válla van a hengernek. Pedig ott is jár a dugattyú, a gyűrű pedig nem. A kúposra formázás ellenére mérhető, hogy milyen arányban érintkezik a dugó a hengerrel, a gyűrűkhöz képest.

Megerősíti ezt, hogy a nagyon sok üzemórát futott dugókon megfelelő olajozás mellett, minimális a kopás, még a gyári megmunkálási felület megfigyelhető. Gyakorlatilag a palást kopása nem számottevő. Ellenben a gyűrűkkel. Ebből is megállapítható, hogy a dugó minimálisat érintkezik a hengerrel. (a dugón a gyűrűhornyok kopnak, verődnek ki leghamarabb, még az én dieselolajos megoldásomnál is:-)

A világ a minimális dugószoknya irányában halad, az is felület kezelve, a minimális súrlódás miatt.

A gyűrűk elsődleges feladata a tömítés, a másodlagos a dugattyú hőjének az elvezetése és átadása a hengerfalnak. A hőátadásban a legnagyobb szerep a felső gyűrűnek jut, ezért ha 1db van az is megfelelő.

Még simsonos koromban Ternai: A motorkerékpár című művében , a tunningnál is szó volt a fordulatszám emeléséről,a surlódás csökkentése révén, ahol lehetőségként felmerült a gyűrűk számának csökkentése, de kiemelte, hogy vigyázzunk, mert a gyűrű vezeti el a dugattyú hőjének a 90%-át.

Én így gondolom.
az egy gyűrűt ami van mindenek felet..azt csak is lyanek kovácsol6ta..a gg fórum tüzében ...de nem mer mégegyet csiálni..mert akkr a sdok elveztetett hŐ től lefagya windózlya.. és reggel akkor nem tudja kinyitni az ablakot(a vindózt).. a szellőztetés végett....
ugyhogy ti tudatlanok..a ti gyűrűtök sem lehet az igazi..
Ugye ugye..ahol van víz a fejben,ott van hal,és van ott sütni való
Maki, el kell ismernem hogy igazad van, de te legalább észérvekkel alá tudtad támasztani.
Nincsen igazatok
a gyűrűt Frodó el égette a tűzben...akkor meg hova vezetné el a hőt?
na itt a vidi..
az 1.14 mp met kicsit felduzasztottam.6.16ra
http://youtu.be/1kjDCXuLOtI
Nekem a ujjamon van a gyűrű és a testhőmet elvezeti a levegőbe.
Már kezdtem kihűlni és akkor megittam 0.5 dl pálinkát és most az fűti továbbra a testemet.
Szerintem ez így jól is van.
Akkor ez így működik a motornál is?
tudtam tudtam..
a paraszt.. meg a logikáját basza meg szályba
elő ferdülhet az is..bár 2006 óta ilyennel megyek.... sosem lehet biztonságban az ember...főleg ha a gasgas fórumon 200al jönnekmennek az infók
Szerintem Janeknak van igaza hogy a gyűrű vezeti el a hőt, mert nálam is sokkal hidegebb van a garázsba, ott tartom a tartalék dugattyúgyűrűket.
Ugye ezek a csavarok nem végig menetesek?

nagyon mérnök úr..meg fogsz dögleni ha be verődnek aztán keresztbe fordul a tárcsa
én nem mondtam a gyűrüt, az a jano volt..

én csak anyit mondtam hogy a dugattyu palást adja le a legtöbb hőt elméleted nem állja meg a helyét...
bejöttem..
pont látom hogy a garázs-kazánház ajtónyitva és a hőt lopja valaki.. a hőt elvitte a kiscica..de a kistutya meg utolérte a kerités előtt..úgyhogy a hŐ-s kiscica odalett a nagyhős-ködésbe
de nem voltam kint hiába..
mert az esikre rávarázsoltam a 16dik gyűrűt...
konkrétan..lefagyott az egész..
nem tudom hogy lesz ezentúl....
csak is hószán lesz a neve mostan-TOOl ..igazi sznob mobilém lett az esiksz 525ből
Akkor most a hő hová megy?
Afrikába a gólyák után?
Nehogy már megfázzanak szegények.
legyen úgy
Ki hoztak egy semmit érő taknyot,tudom én 4db alu felnit akartam le maratni..homok szórás lett a vége
meg lehet köszönni az úniós köcsögöknek a szabályt
azt amit Vik marat vele azt még valahogy leszedi,az egy hoki szar műanyag bevonat..egy jobb festéket csak be mattít
ás akkor azért egyre vékonyobbak azok a gyűrűk hogy kevesebb hőt tudjon leadni.. és melegebb legyen a dugó...
úr isten mekkora logika
okés.
kenem körbe ecsettel oszt lyaúnapot.. holnap re(GG)el megyek kromofágért...

ron..a dugyattyú palást kb 100x akkora felület még iogy is mnt a gyűrű..ami a mai egy gyűrűs 4t ken..kompresszió gyűrű1mm vastag!
a 4t csak darabra 2 gyűrűs..
egy kompersszió és egy olajlehúzó gyűrű...
de ha meggyőztök kimegyek és most megyinálom 16 gyűrűsre ezt a rothadvány esikszet.. anniy hőt ad el hogy külon kell majd szenet a hengerbe dobáljak hogy ne faggyon szét a belseLYEE
pont tegnap marattam ezzel az új zselés szarral műanyagozást... hát elmondom lofaszt nem marja a kezedet, és egy semmi kis váznyulvány 2 napig tartott

köze nincs már a jo kis régi kromofághoz...
Ezt nyugodtam le marathatod így ahogy van,erre a szép bakra felteszed,kis ecsettel felkened...forgatod a kereket és kenegeted..nem bánt semmit csak a festéket..
bőrre kerülve nem túl jó érzés..langyos szappanos vízzel semlegesítheted ha a nyelvedre kerül..
Magyarul..kend be bazdmeg várjál aztán megint kend,ha már leszedett mindent mosd le vízzel...
K.B.K. (kapja be a krokodil )
te Vik, ez a nagyrészt a dugattyu paláston leadott hő logikád elég jol megbukik a mai 4t-ken ahol joformán csak egy alu dugattyu tető van két biszbasznyi szoknyával ami megvezeti a dugot...oszt slussz.passz...
és ugye a 4t fajlagosan több hőt termel, most akkor hová lett a paraszti logika ?

vagy elvitte a hőt a kiscica?
KABBE!
na..
a haveromnak te ne szólj be.. inkább mennyé és művelődgy..
olvass szép (B)irodalmat.....melyn kamf....ot iletve...mályn shaft...ot..
a második az olyan mint az én vezértengelyem..
most itt menőzöl hogy van kocsid te miller..