Egy kopott hengernél megfigyelhető, hogy a dugattyúgyűrű vezeti meg a dugattyút a hengerben. A felső holtpontban pl csak a gyűrűmagasságig van kopás, un válla van a hengernek. Pedig ott is jár a dugattyú, a gyűrű pedig nem. A kúposra formázás ellenére mérhető, hogy milyen arányban érintkezik a dugó a hengerrel, a gyűrűkhöz képest.
Megerősíti ezt, hogy a nagyon sok üzemórát futott dugókon megfelelő olajozás mellett, minimális a kopás, még a gyári megmunkálási felület megfigyelhető. Gyakorlatilag a palást kopása nem számottevő. Ellenben a gyűrűkkel. Ebből is megállapítható, hogy a dugó minimálisat érintkezik a hengerrel. (a dugón a gyűrűhornyok kopnak, verődnek ki leghamarabb, még az én dieselolajos megoldásomnál is:-)
A világ a minimális dugószoknya irányában halad, az is felület kezelve, a minimális súrlódás miatt.
A gyűrűk elsődleges feladata a tömítés, a másodlagos a dugattyú hőjének az elvezetése és átadása a hengerfalnak. A hőátadásban a legnagyobb szerep a felső gyűrűnek jut, ezért ha 1db van az is megfelelő.
Még simsonos koromban Ternai: A motorkerékpár című művében , a tunningnál is szó volt a fordulatszám emeléséről,a surlódás csökkentése révén, ahol lehetőségként felmerült a gyűrűk számának csökkentése, de kiemelte, hogy vigyázzunk, mert a gyűrű vezeti el a dugattyú hőjének a 90%-át.
az egy gyűrűt ami van mindenek felet..azt csak is lyanek kovácsol6ta..a gg fórum tüzében ...de nem mer mégegyet csiálni..mert akkr a sdok elveztetett hŐ től lefagya windózlya.. és reggel akkor nem tudja kinyitni az ablakot(a vindózt).. a szellőztetés végett....
ugyhogy ti tudatlanok..a ti gyűrűtök sem lehet az igazi..
Nekem a ujjamon van a gyűrű és a testhőmet elvezeti a levegőbe.
Már kezdtem kihűlni és akkor megittam 0.5 dl pálinkát és most az fűti továbbra a testemet.
Szerintem ez így jól is van.
Akkor ez így működik a motornál is?
bejöttem..
pont látom hogy a garázs-kazánház ajtónyitva és a hőt lopja valaki.. a hőt elvitte a kiscica..de a kistutya meg utolérte a kerités előtt..úgyhogy a hŐ-s kiscica odalett a nagyhős-ködésbe
de nem voltam kint hiába..
mert az esikre rávarázsoltam a 16dik gyűrűt...
konkrétan..lefagyott az egész..
nem tudom hogy lesz ezentúl....
csak is hószán lesz a neve mostan-TOOl ..igazi sznob mobilém lett az esiksz 525ből
Ki hoztak egy semmit érő taknyot,tudom én 4db alu felnit akartam le maratni..homok szórás lett a vége
meg lehet köszönni az úniós köcsögöknek a szabályt
azt amit Vik marat vele azt még valahogy leszedi,az egy hoki szar műanyag bevonat..egy jobb festéket csak be mattít
ron..a dugyattyú palást kb 100x akkora felület még iogy is mnt a gyűrű..ami a mai egy gyűrűs 4t ken..kompresszió gyűrű1mm vastag!
a 4t csak darabra 2 gyűrűs..
egy kompersszió és egy olajlehúzó gyűrű...
de ha meggyőztök kimegyek és most megyinálom 16 gyűrűsre ezt a rothadvány esikszet.. anniy hőt ad el hogy külon kell majd szenet a hengerbe dobáljak hogy ne faggyon szét a belseLYEE
Ezt nyugodtam le marathatod így ahogy van,erre a szép bakra felteszed,kis ecsettel felkened...forgatod a kereket és kenegeted..nem bánt semmit csak a festéket..
bőrre kerülve nem túl jó érzés..langyos szappanos vízzel semlegesítheted ha a nyelvedre kerül..
Magyarul..kend be bazdmeg várjál aztán megint kend,ha már leszedett mindent mosd le vízzel...
te Vik, ez a nagyrészt a dugattyu paláston leadott hő logikád elég jol megbukik a mai 4t-ken ahol joformán csak egy alu dugattyu tető van két biszbasznyi szoknyával ami megvezeti a dugot...oszt slussz.passz...
és ugye a 4t fajlagosan több hőt termel, most akkor hová lett a paraszti logika ?
na..
a haveromnak te ne szólj be.. inkább mennyé és művelődgy..
olvass szép (B)irodalmat.....melyn kamf....ot iletve...mályn shaft...ot..
a második az olyan mint az én vezértengelyem..
Megerősíti ezt, hogy a nagyon sok üzemórát futott dugókon megfelelő olajozás mellett, minimális a kopás, még a gyári megmunkálási felület megfigyelhető. Gyakorlatilag a palást kopása nem számottevő. Ellenben a gyűrűkkel. Ebből is megállapítható, hogy a dugó minimálisat érintkezik a hengerrel. (a dugón a gyűrűhornyok kopnak, verődnek ki leghamarabb, még az én dieselolajos megoldásomnál is:-)
A világ a minimális dugószoknya irányában halad, az is felület kezelve, a minimális súrlódás miatt.
A gyűrűk elsődleges feladata a tömítés, a másodlagos a dugattyú hőjének az elvezetése és átadása a hengerfalnak. A hőátadásban a legnagyobb szerep a felső gyűrűnek jut, ezért ha 1db van az is megfelelő.
Még simsonos koromban Ternai: A motorkerékpár című művében , a tunningnál is szó volt a fordulatszám emeléséről,a surlódás csökkentése révén, ahol lehetőségként felmerült a gyűrűk számának csökkentése, de kiemelte, hogy vigyázzunk, mert a gyűrű vezeti el a dugattyú hőjének a 90%-át.
Én így gondolom.