Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

norbi törte le. ezért adta neki az annya a nevet. schubert norbi
letörte valaki a schÚbert

az ember mindég tanul valamit

tegnap nálam is wÓt agcilyó
először is...mivel már nem voltam ott rég óta(nagy hiba.. mert romántól függetlenül is kell pályázni....mert jÓ)
szóval a 40cm fű.. az benőtte a nyomokat... aztán az egyik harckocsi ároknál... ott azért volt két fain nyomon.. és mivel nem nekem épitetteék a leérkező is.. jó ha 1m széles... szóval...kanyarból rá kell tolni kettőben amajd ha befordult egy kicsit egyenesben már gázfreccsel ugrani is azt a kis 7-8m széels 2,5 méter mély gödröt..1m magas pattintó és csak 1m széels reszen van úgy kialakitva hogy nem döglök meg leérkeezéskor...
beszélnem kéne az egységes hadernyőparancsnoksággal kicsit simmiíjják mán szélesebbre azt a leérkezőt...
na mindegy .. benőtt fű ben mikor másodjára is olyan szarul ugrottam meg hogy kifordul t alólam a motor...na akkor azt ott rálya hagytam...hátsó részen a két gödörben meg ált a viz.. igy azt is ki kell vennem...
de ezek után meg a 3és fél perces körök...2 percre leestek...
és még sután is jöt ki a visszafordulás a pályára...igy kerestem és találtam egy kis úly szakaszt..ami nem sete suta... gyors kanyar 3 ban egynes 4,5 ben ,, majd be a dombok közé ..fel le fel .. fordulás le fel..és a tetején a 4 m es gödörből... kis domb tetején átbillntős ugrás... ott levegőben 3ba fel.. majd leérkezés után sodrós iv.. onna egyenes 4ben ...fékkel 3ban fordulás szűkülő ív ketőben tovább fordulás.. ..onnan kettő nyél 3 majd 10méteres pattintó
jaly de finom volt...
na szóval az úly részen a mikor már azt hittem hú de kafi.. 3dikban a füves részen...nyélen úgy csúszott kia segge alólam ..de jó hosszan korigáltam ...hogyha kicsit még tovább kúszi ki a hátulja akkor a átforditós akkora zakó lett volna . hogy azt nem teszem zsebre hát az az igazság ..ez a kenda nem egy füves talajra való gumi plusz olyna kerek nagy bütykei vannak.. nem is csoda hogykanyarban nem fogott a füvesben
a két ferde ugrás megmentése meg a 3ban a csúsztatott kanyarba nhogy nem forditott át.. hárt az maga volt a karácsonyi ajándék ..igy mályus végén...

ugyhogy megsóroltam megent egy csomó pénzt.. ja és a 70 perc is azért ugrott bele mert az úly pályarész mega régi az nagyon passzol egymsához.. kifejezetten ritmusos..nem olyna szabdalt mint a régi vizes gödrök...nyegléses nyaklásos részei...
szóval nagyon kafi lett a nap végére.. +még hogy az utolsó 20 percben még kifejezetten nyeleztem is ami még tetszett is hogy van haangja a kipufinak
Cutaway= kivégás vagyis a suber letörése.
Kéttéről ment a diskurzus, egyébként a lev csav 1/4-ig pofázik bele a dolgokba a fáma szerint, és kicsit még cat away is számít, de az csere nélkül adott... (csak tudnám mi az? )
A 500 cc körüli 4T más műfaj, az már igazi motor
Nekem tökéletes az injektoros 450-es, soha többet karburálás a vezér gépen
Nem kell lovagolni ezen az 1 perces koppgázon, mert ha nagyon akarjuk megoldható egyesben .
Visszagondolva összesen kétszer mentem az RM250-el 5. koppgázon, 10-15 mp ig, mert hamar vége lett a jó útnak... (bele forgott a 10 ezerbe, kb 140 lehetett). Többnyire 4. ben toltam 80-110 között, úttól függően, de a kéttét forgatni kell, azt szereti.
A lényeg, hogy nekem 70-80 felett (persze jó rumplis mosódeszkás részen kicsit hamarabb is) kezd felmenni az adrenalinom, ezért nem szeretem a tötymörgést. A gépet meg féltem, mert 80 ropi 1 hűtő, és az apraja ami sérülhet is elég drága... Nem azért motorozok, hogy idegesítsem magam, hanem ellenkezőleg. Nem esni szeretek, hanem motorozni. Akkor van boldogság ha kiszáguldoztam magam, de nem kellett küzdenem paraszttal, nincs anyagi kár és nincs sérülés ami gátol bármiben. Más véleménye nem érdekel, abból már kinőttem, hogy bizonygassam azt ami nincs is
Motorozás terepen összekötve a csavargással pedig egész jó buli, elhiheted.
A szintentartást átugrottad, olyankor azért szoktam pedzegetni a határokat, ismert terepen.
jahh ettöl a féltem a motoromat mert megkarcolodik szövegtöl mindig kész vagyok...

na elmentem motorzani a bakonyi kávézo mélyére...

remélem nem lesz rajta new karc... csak mert akkor teljes idom és motor csere azonnal...
lya..
könyen p...ofázol.. mert a kávézó elöt nem sérül a verda...
mondjuk mikor a bót ba mész telyé.. akkor azé már vannak veszélyesebb konigurációk
alapjárat és levegőcsavar beálitás az pont az átmeneti gázoknál induláskor tötymörgés után éilletve meginditáskor szikla felléptetéskor.. na ott számit nagyon..ahogy gabesz is irta... alul legalul gázfelvételkor fordulatszám felemelésekor.. nagyon nagyon fontos az extrém end gyúróban meg persze ha eldől leáll akkor ugy kell indulni hogy hozzáér ..sőt hozzá sem ér a berugókarhoz.. a rályder csk épp kihajtja azt.. fáradt testével már normális berugásra képtelen...fizikumából adódóan.. épp csak a lábával tartja magát hogy ne essen visssza felé.. mert akkor tudja hogy ezt úlyra meg kéne csinálni ..amit már sem fizikailag sem lelkileg nem lenne képes kivitelezni....
szóval van ez a helyzet. ahol berugni nincs ereje.. mégis a teknikszkának indulni kell... ara a gondolatra...hogy lyaly de jó volna ha járna ez a motor...és még a berugókart ki sem hajtotta szegény rálydel...
szóval az a jó beállitáa ha ekkor gyakorlatilag ..saját magát berugja ez a szutyik eksztrém endóró verda.. ami itt nálunk sx krocckátélyem...
itt nálunk.. szalinak is meg nekem is..
jo reggelt..

ezen is látszik nem vagyunk egyformák... hálistennek..
engem pont nem vonz a "terepen gyorsan ,olcson, feltünés nélkül eljutni valahová"
és nem féltem a gépet, mert enduroba a "motorféltő simagotosoknak" nem igazán van helyük, folyton csak a rinya jön ki hogy most ez a baj amoda meg azért ne menjünk....
nem mondom hogy te is olyan vagy mivel nem is ismerlek, de sok ilyen embert láttam már az évek alatt , és ettöl a motorféltő vs enduro szövegtöl mindig feláll a hátamon a szőr...
az enduro motor egy eszkőz amivel a leg eldugodtabb helyeket is be lehet járni, motorozni, és közben ott a fullos élvezet,a rengeteg élmény, és amit a szo jelent "kihivás" és melesleg minden cserélhető rajta mert müanyagbol mag fémböl van, ennyi.

ui.: ezt a karburácios hisztit sem értem, nekem egész évben ugyan az a FF +alapjárati szokott bent lenni a motorba hozzá sem nyulok, egyedül téli motorozáskor hajitok bele egy nagyobbat a jobb kenés miatt azt annyi, utána rá sem nézek a karbira SOHA NINCS vele bajom! mielött még a hozzá nem értők azt hinnék hogy jajajaja-jaj a 2t karburátort állandoan állitgatni kell meg hasonlo sületlenségek.
lyaúreggelt kÍwánok

jan...
ne is törödgy vele...it dázönt metter(ezt kifelyezést tudom angolul és ezt tolom nektek ide folyamatossan fonetikussan... )

hidd el .. azért itt nem mindenki full anál fabéta...mert ici-pici rutinnal vannak azért karburátorilag....
amúgy az alapjárati csavar az kb már a folytószelep legkissebb nyitása után már nem variál semmit akár csak az alapjárati fúvóka...mert az az 5 tizedes futat és a folytószelep 1mm emelkedése esetén .már a folytószeleptől 100x or akkora kerszetmetszeten 100x akora mértékben folgozik a ff illetve a scHúbertű a kehelycsővel mint az a iciri piciri juk(mint mondtam felület arányban sziv ..ez áramlástechnika )
de nix hiba...
ja hogy a fmfsport képen nem az van.. ki csinálta azt a képet...

amúgy ne foglalkozz vele...
lyaú arc vagy...és jó témában is ment a vita...de kb megoldotuk 3-4 nap alatt .. mára úly témába kezd7tünk
én is mira a 4t belőttem ehez a full buta gyéári dobhoz..aminek a beleseje 50mm átmérőlyű perforált cső...és mire tökéletes eltt.. hát eljátszogattam vele 1 ideig...
pedig az előző beállitáshoz annyit kellet csak variálni...a 42 kipufivéget... 38asra leszűkitettem...nem üvölt mint a barom feleslegessen...és a súberon adtam neki... egyet...meg a gyorsitó pumpu rugólyát kissé erősitettem(a sok gyúrásból adtam neki kicsi erőt..)
ezzel bénáztam legalább...2-3 hónapot... kb a dec 3 tól... április végéig...
ennek ellenére nem érzem azt hogy análfabetét lennék...mert a cucc..(sx 525)azóta nagyon nagyon jól muzsikál..

2t ugyan ez ..csk ott nem elég egy jó beálitás,..ott azért hőm és hegymagasságnak megfelelően karbikázni kell...
persze földutas túráka nem nagyon kell veriálni..e ha a hegyekbe is mész tötymörgéstől a 3/4 gázokig használva...1preces full throtléról szó sincs!)
szóva loa ia másik beállitás kell egy öreg..old gépnek...

de nix hari...
ezt a fingot szétfűrészeltük rendessen...miközben... okosabb nem lett senki

mára remélhetőleg ...lyönnek infók hogy mi is a szitu...
hogy mentek a racerjaink tegnap....innen a megyéből...(zsákos flodó.... mpi....és szürke kandalf ...csoresz...
Gyári beállítás az amivel kitolod a boltból. Amit nézegettek az Keihin táblázat, nem pedig KTM, ha jól látom. Mondjuk a képen nem látok temperatúrát : //s.cdnadcom.net/sm/forum_o/p/...

Na de mit csinálsz a "trottle valve cat away"vel meg a "staight diameter"-rel és az I.M.S.-el?

1 perces koppgázas írást aztán pontosítottam, mert többnyire kb 1km-es egyenesek vannak felém, az meg kevesebb mint 1 perc még 4.-ben is. És igen, én is a tempót szeretem, ha csak lehet nem esek el, mert féltem a gépet, csak akkor van baj mikor hiába mondom mégis odacsap
A kétté már csak kellemetlen emlék, szóval nem fogtok látni karburálgatni. Szeretem a sebességet és a gyorsulást, de már alig van olyan hely ahol lehet hajtani, mindig ugyanott meg unalmas. A szintentartás után leginkább a "terepen gyorsan, olcsón, feltünés nélkül eljutni valahová" aminek értelmét látom, tehát extrém enduro részemről kizárva
Ettől érthetőbben nem tudom leírni.
Esetleg még annyit, hogy én nem csereberélem a "slow jet"-et mert minek ha ott van az a fránya csavar.
Benzinben szegényebb vagy dúsabb.
Azért bizony!
Csúnyán szájra estem egy párszor nem is tagadom,máskülönben fel sem teszem.Ém csak ugatom mint kiskutya a holdat ezt a műfajd,de igyekszem jól érezni magam közben.
úgy látom zsir megküzdött rendessen... mega bergje is.. megfort..pedig ..nix meleg csak kéne neki is valam iventillátor..vagy nagy vizpumpakerék
bazsi
az azé tiz5..1nulla5..mert te is filyam burkus

bazsi.. van ott egy vidi..azt nem toltad fel.. egy gaszgaszos 4t-s vissza esiksz nagyon csúnyán. .többször is.. .
kettő perc 40ötös hosszú videó tegnapról...
pedig az is kafi


jani...
most akkor az a táblázat csak a mazsiknak van télinyári beállitásra
pedig azon van egyik oldalt hőmérséklet..celzilyuszban.- a másik részén meg... magasság méterben...
akkor azért az csak az nEEm
amiről te beszélsz az a középbeálitás amit azt hiszem 300-700m ig és 16-25 fokrra ir.. na az van a mazsiknak..télen nyá-ronis .

amúgy ma löktem egy kicsit a vasat..10perc bemelegités-10perc pihi aztán 12perc kocorászgatás...megint 10perc pihi aztán 70 perc throttle ..azóta pihi
na itt néztem hogy 1 perc nyél gázon.. ha azt pályán tudod..akkor te nagy ász vagy . vagy..földutakon tolod
mert ha matekolva is nézzük....60km átlaggal 1 perc..az 1km...na egy kroccpálya az kb 2-3km...ott azért van benne fullthrottle meletet is fo kanyar..ahol azért van visszagáz is...
vagy csak itt az AfŐdön ilyen bénán megyünk
na mindegy azért van még mit tanulni...
ha kijönnél velünk.. illetve elmehetünk veled hajtani.. bizti tudnánk lesni el tőled tecsnixkát
mert most megent megfigyeltem ezt azt.. hogy pl az első 15 percbe tötymörögtem...aztán 15 perc után elkapott a heca szindróma(=pihenni szeretnék meg megálni minden kanyar után . . ) aztán 20 percnél már átbillentem.. onnna 40 -45 percig már huzogatta ma fülit is...és csak 45 perc után kezdtem azt éezni hogy csinálok is valamit...mert akor már olyan motorfékek voltak hogy nem kleelt a kanyar előtt fékezni túl nagyot.. durrogott is rendesen a mocsok..mint a szupermotóknál....kanyarból kifelé meg üvöltött mint a fába a beszorult..kéreg
de azért jó ha 2-5 sec re ha letudtam (vólna) tekerni koppra azt a gázt a nyuszi öcsinek....mondjuk 45-70perc közötti időszakban az eleje nem nagyon érte a hullámok tetejét sem...
hát az a csizió a 120perces ec-ben hogy 45 perctől kezdi az ember élvezni a hajtást..de megent ráhagytam 70percnél ..mert fütyült a pidzsamasz..de végül is elég volt
amiért mentem..meg kaptam..meg az nyuszi5csi is

de eszembe jutottál janikám.. hogy 1 percig is nyél gázon...
ugyhogy még gyúrni kell sokat... mert ..sx 525tel nem boldogulnék még fél percig sem nyél gázon...jó mondlyuk ötödikbe mér nem emeli el az elejét a kigyorsitáskor...(azért 4dik ben még nincs az az erő ami a földön tudja tartnai... 6000 felett )
de ahol ötben kapcsotam az egy úly szakasz ..és az is csak pár másodpercre hog könniytsek magamon.. mert ha jobban leforgatán 8000fölé ..négyben is elég jól menne...de nem szeretem 10,250ig..leszabályzásig forgatni.. ez csak egy 8 éves lyószág..és kb ez úgy van mint a kutyáknál..1 év az 7 emberi évnek számit ... szoval már koros a kicsike
amúgy meg csak vicc volt. vagy inkább 5 centes. nem kell neki ügyvéd.

én biztos hanyatt basznám magam azzal az egykerekezgetéssel. ügyes dolog. nem azt mondom. csak mire megtanulod 4 x cseréled ki a motorod hátulját. abból a pénzből meg inkább fordulni tanulnék .
én se tudom. nem voltam ott. csak a videót láttam .

amúgy meg kiugrott egy titokmacska.
Biztos így volt ha te mondod,bár én nem teljesen így tudom a történetet.
Legalább nem csalt el chekpontokat!
Az is valami. Majd gyakorol még kicsit aztán legközelebb jobbat megy,vagy nem de az biztos.
jarvis" dani már le jarviskodta a kacsafarkat . jól néz ki ez az egykerekezgetés hátraengedve. de szerintem nem sok haszna van. inkább tempót kéne gyakorolni meg állóképességet meg kanyarodni . a hecán ott vergődtek a sárban 3 km / h val.
azért mert én raktam rá a 300 as hengrt idén . ujfajta kisvizteres. mást nem álligattam rajta.

most br8eg van benne denso számmal. ipon olaj van benne 1:50 asszem 165 ös ff 42 es alapjárati gyári subertű a 3 ikon. és levegő bentről 3/4 ed aszem.

üssem összébb az elektródát?

40 es alapjárati fúvókával kurva fos erőtlen volt. miota 42 van benne sokkal jobb.45 el már dadogott és nem pörgött fel. amúgy full hülye vagyok a karburáláshoz. miazhogy szegényebb meg dúsabb?
Márpedig bőven vannak átfedések a hőértékek közt

Gyári beállítás meg kb azért van, hogy működjön, meg, hogy eladják vele a mocit olyannak akinek lövése nincs hozzá és nem piszkálja (télen nyáron elmegy, de sehol nem jó)!
Kérdésed érthető és eccerű : dugni akarsz de a csaj maradjon szűz

Mondhatni lehetetlen, de a kétté őrültek erre azt mondják, hogy erősen kompromisszumos a megoldás
A másik, hogy látatlanba lehetetlen valamit jól beállítan, a kéttét meg főleg.
A felhasználás módja ismert, a többiről semmit nem tudok.
Ilyen KTM-et lehet még közelről sem láttam, de , hogy nem emlékszek rá az egész biztos

Az RM250-esnél így csinálnám, hogy : OMV 100-as benya, OMV Bixxol 2T-S olaj 1:40 vagy 1:50-es keverék környékén, esetleg Motul 800 1:50 körül.
A karbi alul és középen jó meleg motornál beállítva (a lehető legszegényebbre), felül kicsit dúsabbra (nekem nyáron 160-165 volt felül, mert a jó benyából kevesebbet kér). Ehhez EREDETI NGK B8EGV (mert az nem olvad meg könnyen), pénz nem számít esetén a gyáriját a 93-95-ösnek, ami tizen ezer ft de még jobban bírja a tötymörgést mint a 8-as. Gyűrűk állapotára nagyon figyelni, kisebb kopásnál csere, dugótól függetlenül. Gyújtás megfelelő erősségére szintén. Gyertyahézag kicsit visszább, mert a CDI nem szereti az alacsony fordulatot (szintén kisérletezéssel belőni).
Ha ez mind kész akkor tartalék gyertya és kulcs mindig nálam, aztán hajrá
me mostmá kukoricán élsz