a multkor nekem is leesett a kormány végéröl a sisakom itt a kispályán, na mondom ennek annyi ,elkezdtem üldözni motorral sisak nélkül, mondjuk esélyem sem volt, aztán kb a domb 3/4-nél megfogta egy fa....
szerencsém volt nagy baja nem lett csak egy szellőző tört le a tetejéröl, de még a sild sem törött el.... szoval öröm és bodogság..
wár-rom már a dévai beszámolókat ..már csak egyet kell aludni és szerintem holnap déleltőtt már itt is lesz rély is ...meg z4567...meg a többiek is
volt más is élményt gyűlyteni..vagy csak magának halytja az élményeket...
mert olyan mindenkinek van...mert úgy mindenkinek meg volt szindi kráwfort is..meg rilyana is...meg nikol swálycizinger is
a másik megsórolt 15 ről is essen már szó..
alfelyetez cime: déwó-dély
szóval még világosban átértem déwed hez...
túlélő eremiksz épp górcső alatt volt .. de csak apróságokkal. ..
olyan kis műbalhék..amik az ilyen motorok élteben tartásához elengedhetetlenek...amiket a sx nyuszi5csi is szokott tőlem kapni...
aztán összeszerelődött és várta honlapot..
reggel 7.45 kor kellemes meglepetéssel hallom hogy dani is már úton van zergével edgyjüttés a megbeszélt 8.30 böven itt vannak. ..
ezt más szeretem
9kor már brummogtunk is...déw..nagyon úberhelyeken járt eddig is..de meost ezt még továbbfejlesztette.. ahogy ő is tovább fejlődött a tavalyi hajtásunk óta
nagyon lácsó volt a délelőtt. tobbb nagyon komoly flaadattal.. szinte minimálsi összekötő szakaszokkal. . .
és volt 2-3 hely amit még én is csak sokadjára tudtam megcsinálni. . . . .
persze még nyom sem volt...az utolsó 50m en ugyhogy úly lyárta ki magának az nyusziöcsi... de a végére csak feljutott a büdös-Qrva életbe feljutott...
olyan igazi..igazi déva csekpontos...feljut6ol zoirrózva is.. de ha lemész eés úlyra feljössz..mgasabbra megkönnyitenéd a dolgodat...
persze ez racén full leszopó noym lenne ..mert nem tudnál a többiektől rendessen felmenni..ugyhogy az utolsó 30-50m az full felcibálom a motort... mert zozzózásról ilyne talajban ilyen meredeknél már nem beszélnék
de igy hogy nem torlódtak a nyomon...végül is feljutottam csont nélkül...a többieknek hála a türelmért ..amig várakoztak..de szerintem nem volt gond mert addig legalább szuszogtak kicsit
na az nagyon komolya volt...
aztán meg jött a za hely ahol a múltkor a krisztihánnyal a feléig jutottunk a vége full szopóba zorrózgatva...de ráhagytuk mert mondta dév.. ő az életbe ne megyott fel...
na most most okosban felfutottam...a 3/4ig... na onnan már sedl elindulni sem zorrózni nem kell.. onna ha legközelebb ott leszenk a recer haverok.. azt megycsináljuk..mert beleteszünk ösvényt ..és látni hogy merre is az arr... az nagyon nagyon komoly ...full pro romaniacs felfelé
azt azért ráhagytam gyorsan mert latszódott mindenki..nem érzi magukénak a feladatot
de nem gáz léptünk tovább..expert király részeken ...egészen addig hogy a fax tudja hol ..30m magas szakadékos felugró után dév ebynárol tudakol.. ekkor kiderült hogy..az a mardék ftervéhez kevés..mert azt mondja eddig volt a belemegétés a régi ismert nyomain..és mos t jön amiket csak tavaj összel és idén tavassza lfedezett fel.. most jönnke a magassabb részek
de ktm és a gas sok benyát szivott el.. és nekik meg gó homér tankolni
na ott ott olyan csuvság lett hogy kiváltak zergéék . .mert már fél egy volt és...én meg épp kedtem már tűzbe jönni a magas részek hallatán(konkrétan a z sx 525 lángolt a tettwágyban )
a nap idáig maga volt a peredályz és még ezt fogja déwed űberelni
(hogy krisz értsed mi is volt..délelőtt..emlékszek a meredek felfelé fenyvesre..na az felfelé... ..mondjuk most is beigazolódott hogy felfelé..van hogy könnyebb.. ...volt olyan lefelé hogy konkrétan.. full bekuláztam olyan meredek volt...űber sokat fejlödöt dév ..a helyekkel is meg mindennel ,mert eddig is jó volt..de most... )
na és innen van még feljebbb .
sajna a tsapatból szublimált két tag..de a maradék elindult...felfelé..
na itt 60perc alatt déw szétütötte az összes hitemet...az egy óra bóklászással. .
már épp kezdeem follossan uNNi..mikor.. odaértünk..hogy hova..hát ODA...
A nagybetűs HELYRE..
a Peredályzba
na ott ozt mondta arra együnk ki ahol tud...mert látszoitt rajta ...it vannak eremikszne kifogós feladatok...
de végül is.. faszán egymásra találtunk... én mondtam hogy igy ne is csináljuk..ölón..csak tu gedör...
ugy is lesz még elég...
lett is...10perc múlva feljutottunk valahova...
olyan igazi full parabola...de vagy 200m magas..nem is.. 3km magas
ha már lúd legyen kövér
szóval olyna igazai gurulóköves ..de haladó felfelé.. a vége előtt 50m méterel...over volt de nagyon...minden méterre feljebb jutás.. szinte egy világ áráért lehetett csak...
aztán mondom dévednek.. ot van lentebb egy kis ösvény..megnéztük.. hát mondom ere rá kéne próbálni még egyszer.. rátettük .
felmentük.. onnan csak nem lehetett csak vissza az ösvényre.. ami nem is az volt.. csak a szemem akarta annak látni.. na az on valami hioperszuper mód csak felutotma a egy nagy fáig..ott kötélle felhuztuk.. onnam még 3m, felrugattam és megáltunk.. na az már dév mondta neki ez tutis soha kategória...
mondom nem god az övét is felhúzkodjuk...hát 30 percet küzdöttünk..de csak feladtuk...de mocskos kemény volt..plussz ahol az enyém is már fentvol.. még legalább egy óra nekeie mis meire a tetejéáre érek...+ jobbról egyre meredekebb oldal tátongott egyre kilátástalanabb szituációk..ugyhogy beláttami itt ma ketten nem jutunk fel..
déved si megkapta amit (nem )akart...
kitettük magunkból a maradék energiát...
aztán lementünk...
ekkor léáttam hogy lefelé..amin leszánkáztunk..na ott kéne a fel felét megpróbálni...
mondom dévednek. te hanyadikba nyomtad mert neke m..kettőben mitha túl lassó lett volna.. mondja 3 ban.. há mondom ha a rmiksz birja a 3dikat .akkor az sx 4 dikben is meheten(lóerőileg)..de legalább is 2 ben biztos nem elég.,..
na ekkor lementem.. és rádobtam még egy utolsót 3dikban...
na az már valami volt...
magasabbra jutottam 10m rel arrébb mint ahova felhúztuk a motort. ..
jó mondjuk párkány hillyán úgy csúsztam vissza felé.,.mint a szánkó
de ha mondjuk oda is eljön robúr meg krisztihány...akkor ott...3-4 rátoltés fejenként..és megeszük azt a 30m métet még felfel.
persze itt nix zorró..vagy fentvagy egyből..vagy SOHA..
lefel...lefelével nix gond.. csak figyulni hogy sielés közben ne mennyé neki a fákna.. amiko azért nem voltat vészesen közel.. meg belát6ó is volt.. ugyhogy...
ha megyünk legközelebb.. már vannak célfeladatok...
ésvisszafelé.,., meg 15 perc alatt visszaértünk...bóklászás nélkül.. ugyhogy ...a hely maga a cselendzs..
és még csak a szélét nyaldostuk!
3 ra vissza is értünk...
bedobáltam mindent a kocsiba és gó home...
ugyhogy riki..
ez volt az igaz története számomra a dévalyi racénak
Te Zari minek hívják az ilyet ahol enduro motorozás + uszás is van vasenduros vagy miiiiiii vagy csak simán zarivasembertura de szerintem olimpiai számnak is jolehetne de jóó
Ezek a fiuk nem piskotak,birjak fizikalisan meg azokon a feljarokon ahol sokan csak szippognak meg nezelodnek, ok ugy masznak fel mint ha minden nap ott jarnanak.De nagyon tetszett a gassom nekuk,meg ,hogy siman biciklizek vele es teszem veszem az eleet
na szóval...
igy végződött úgy a dévai race részemre hogy végül is ...már bepakolás után...de indulás előtt másfél órával.. .nyertem
szóval ricsi..végül is voltam ott meg nem is...
hajtáspajtás...
raptor danihoz odaértem.. ott derült ki az emberröl ..hogy ő maga a raptor kipufogódob az eredeti raptor!utód
szóval a srác.. nagyon tud...
szóval.. odaérek.. dani szereli az első kereket....mert defektes...
addig kipakolok...dumáltunk... tankolt még...de végül is dugót nem cserélt a gépben igy hipp hopp elindultunk...
5 perc múlva már tudtam miért kapott defektet
hát a háusélyuktől 2 percre már akciós terepen robogtunk..csak kb 0,5m- 1,5 magas olyna tüskés bozótokon keresztül hogy az szinte fályt ....de igazándiből "szinte" nélkül fályt.. szószerintvéve fizikailag ..átvit értelemben konkrétan...
de azon átbotokrálva 3 perc múlva már nagyon komoly kis szakadékos völgyfalon oldalaztunk oda vissza fel rajta...persze a szakadékba leesni több lett volna mint kellemetlen ..még ha csak 5 m is volt...de nagyon überjó....konkrétan a szögesbozótost kivéve nagyon nagyon kafi...
it nálunk ilyet nem lehet találni...szóvak fasza minden mikor az ötödik percben már érzem hogy az eleje...nem igazán úgy megy a sziklás oldalazóban ahogy kéne...
na szóval hamar kiderült dani miért kapott defektet......mert én is benyaltam egy első defektet
hát nem voltam túl heppi...gyors lefektetem a motort... persze a csurig tankolt motorból...mit csinál a benzin. ..
de végül is a szellőztetős cső elég hosszú volt hogy felfelé állítva...nem folyt el a benya...
aztán pikk pakk ronix féle tecsnixával...gumit lefejtem lyuk megkeres..de a tüskét 123szori tapogatással sem találtuk meg...a külsőben ..pedig benéztük hogy hol is keressük..
igy kissé félve de összeraktuk..végül is ...tényleg nem maradt a külsőben a tüske.....ezt igy utólag bizton állít-6-ohm
szóval gó továbbb...
elmentünk mutatott helyeket...aztán egy kis tengerszemhez is levitt...
ot mondja hogy innen szoktak nyáron ugrálni...hámondom ez karaj mert vagy 10m magas...mondta hogy csak 9
na jó mehetünk..
kormányom megbillen.. balgán felrakott sisaka kormányvégröl.. tipikussan többször jártam már igy.. lehullott a földre.. és kető gurulás után a mellettem lévő vizbeugráló helyen.. alábukott a látómezőnek.. . .
tágra nyilt szemekkel kissé lefagyott szoftrevvel a fejben állok és mondom hogy .. hé...a sisakom...
dani néz...
leesett a ....
dani mosolyog..azt hiszi vickelek.. hát mondom vicknek szar vóna...
mert látod arszom ..nem röhögök
motort letámaszt...kinézek a szakadék alá... hát sisakom...ott uszik félig elmerülve..a vizen...
na gyors mennyünk le ..majd bugrik és kihozza...
aztán végül is...hát én is tudok úszni...meg a vizek mostanság 20on fokosak még a nagy belvizünk...a baltcshi is ...mert nem 10 fok a külső hőmérséklett sem...
ugyhogy lófaszra levetköztem és már úsztam is befelé...
a szirt mögöt elöbukkalt a szökésben lévő sisakom..már csak 10m éter és megvan...tempó tempó...majd még mielőt a habokban elmerülét volna.. rácsapott kicsikacsóm
ki úsztam a sérült ám meglévő sisakommal (mert lelkileg nem kicsit sérül . )
kimásztam a sziklákon...
és ály em heppi
ekkor úlyra rályalyöttem...milyen kis dolog is elég a boldogsághoz. ..
aztán végülk is ...ara is rályalyötem kár volt a sietséggel mert a sisak polisztirol belseje ..a büdösrothadt életben nem engedte volna hogy elsüllyedjen... ..igyha nem mentem volan ott várt volan a kicsike... jövő tahavasszal is.. mert a téli befagyás után...sem süllyedt volna el...mondjuk addigra azért lett volna úly gazdálya...
de igy a régi azért boldog volt..
sisak belseje is kimosódott
én meg a katlanba besütkérező déli napsütésben sitty suttymegszáradtam ..és gó tovább(azért ne örüljetek annyira a gó tovább előtt felöltöztem )
ekkor dani megcsinálta a nap esését...
a kilyárónál ami egy kis finom meredek felfelé.. és az ösvény mellett meg 2m re egy 4m mély szakadék volt.. nem jutott fel egyből.. benya csap elvolt zárva vagy valmi..de leesett a motorrrol..eldőlt majd 1,5 csúszot a meredek oldalazóna lefelé...és 30cm re a szakadék tetején megált...a meredek falon
na ez mondom.. ez komoly volt...
szóval mondja valaki hogy nem volt adrenalin
na eztán még tekergettük este 6ig...
volt ott monden..ami 2 hely nagyon tetszett ..
az egyik egy köves lefelé folyás...10 percig... hosszú szopósnak tünt...
mondta az alján.. ott haverja volt hogy 4 óra alatt jutottak fel...
há mondom itt 5 perc alat (gyorsabban mint lefelé!) felprüntyögö az sx 5nyuszi öt..
azt hitte drályverem..hogy megent vickelek...
de mikor felért és rámnézett..akkor látta már hogy a srác az sx 5nyuszi5tel....ilyen témában nem vickel
mondom is neki...nem kell parázni..ez egy sx 525 és kenda a gumi rajta ugyhogy nem szab kétcségbe esni az ilyenek láttán...
na de igazán...délutánra a nap végére jutott a csemege...
(volt közben kis szakadékmegmászó 3-5m es köfal bánya.. ott azért figyelni kellett ..mert ha valahol nem megy fel az ember egyből..és motorostul esiksz vissza..akkor azért a túra ott végződhet vérbe fagyva ...
dehát ezt a részét nem kivántam megnézni...(mármint nem a falakat hanem azt hogy valahol visszazúgok...)ugy hogy...
na ezek után jött a csemege... oda a haverja aki menet közben csatlakozott hozzánk...kb 2 percre...szóvl .. belementünk egy sziklagörgeteg kidöltfásba... felfelébe...
mondta is ..itt aztán lesz melege a verdának embernek...
végül is a felénél egyszer megrottyant az sx .. de nem vészessen.,..ott oszt volt Qplung nyaggatás..meg okosság jobbra balra..pedig csak 100m magas ha lehetett..de nagyon..nagyon ládthcsó volt
meredek kidöltfás... de lehetett haladni okosba...nagyonfinom..igazi leszopatós A nyom . .
mert nem attól a nyom valami hogy egy függőleges fal oszt jónapot.. van olyna is.. hanem a hosszú szopók.. az emberi erő + hűtőviz szétforralók..azok az igazi.. választóvizek...mert ha valaki pröfi.. ott fentvan pikk pakk.. aki meg kicsit is ..kilágyul...azt megeszi a hegy....
de mondtam neki ott is ..hidje el ha kipróbálná za sx 5nyuszit ..a kendával .értené már a csiziót nem csak látná
azért egyszer meg kellett álni nekem is ..mert csak meg rotyantotta a vizet..
de gyorsba elálluitottam... majd 10mp múlva úly ra elinditottam üresneben átkeringette párszot a nagy hüttőn a vizet a nagy vizpumpa.. és igy a vizvesztés.. 0dl ben megál6ott...2 perc pihi után a maradékot már szépen megfalta a motort...
dani is királyul jött még igy fályós lábbal kissé kedveszegeten..mert előtte közbe még a hátsóékkart is leszakitotta valami beakadó fával...
ami lássik be..nem is csoda..
mert sem egy blokkvédő ..sem egy kibaszott drót...és persze hogy beakad mindenhova minden...
szóvl dani gépére.. ha komolyabban akarja nyomni az extrémet...kell még sok okositás...hogy az is varrior motor legyen mint bálinté
felérvén.. a gerincre..már láttam miről beszélt...nem volt kiút...de ha tovább oldalaztunk...meg felfelé mindég voltak fasza tisztások..meredek sziklás felfelé...nem igazi meredek ..csak olyan igazi..motoros megevős...volt is küzdelem..nem kevés.. mondam is neki.. ne is figyeljen oda...ne foglalkozzon azzal ki hogymegy..csak jöjjön ahogy engedi a teste..meg a motor..met nek inem volt nagy hütös em ..meg nagy vizkerék sem.. és forrogatott is ovatosba a kis exc 250...meg azért a fályós boka az csak fályós...és egy idő után az ..még lelkileg is gyötrös...
(+ neki nem sx 525je volt..kenda gumival!)
de végül is jó közel egy óra nagyon faxa küzdelem után...feljutottunk és kitaláltunk a tetején...
na az a hely über faxa volt...
full teknikás.. de keresős haladós.. igazi profi nyom...rengeteg szikla a fűben .. de nagyon fogós...
végül is amiért odamentünk megkaptuk
a lefelé gurulgatós szikláson..a kifáradás..belenyult a túrába és a teljesen szétütötte vele dani magát ..a maradék lelik erő is kiszált belőle...az egyik eldőléskor...
ott látam hogy ..feladta...
de nem gáz még fiatal...fog6juk a lábára is..de ekkor már a vén chupakabra láta hogy mi a dörgés...
ugyhogy mikor vissza értünk...össze pakoltam és átgurultam déwóhoz...
reggel.. viszont kellemes meglepetéssel..dani csak úlyra jött halytani.. zergével...
meggyógyult az észak
én inkább úgy mondanám.. a fiatalsága kezdett bérni(endúrózgatást még csak most kezdte...a kroccos tapasztalat..racerutin.. itt nem úgy jön át hipp hopp...
+ még rályött nem kell azt a mércét...ugy állitani mert akit eddig látott hajatani..az nem számit...nagy az a világ..nagyon nagy........
azzal + hogy a vendég a sikvidéki az hogy megy.. azzal meg nem szabad foglalkozni
ugyhogy hálásan köszönöm a részéről a vezetést.. nagyon sokat tett nekem..
konkrétan megspórolt..15 rugót pénteken azzal hogy vezetett
dévó meg megspórolja a másik 15 rugót majd szombaton
tiszta haszon motoroztatnak ott engem
na hály....
báláim az úrban.
megjött az első dévai..racer..Én
én értem haza a leggyorsabban...
ugyanis este 19.30 kor becsuktam a kocsit telis teli motorrral meg cuccokkal...mert..gó vendéghalytani. ..
lebeszéltük raptor danival meg déwDéviddel hogy p-szombaton megyek hozzályuk...ez már úgy a hét elej óta 123szor lebeszéltük...
de 19.31 kor meg mikor az utolsó simantást is átbeszéltük...
aztán közbe..telifon volt..
goldentút híwott...
visszahivom..mi van..ezek hajnalban indulnak dévalyi racéra..ha most hivott akkor valami csak bajság van...
feleveszi és mondja hogy csak van kimaradt nevezés... mennyek az övével..Az A-s és ö meg meg a shrácéval..ami meg B...és akkor ...
na megbolydult a fej...
daniékat lemondtam....mert a racer vérem...(ami nincs is.. )
csak húz az a fej ha mindenki ott van...
szóval.. kocsiból kidobáltam mindent.. üléssor kiszedni..majd vissza mindent..+ még a 3 napos racéra..még egy sor holmi...este 10ig csak pakoltam a szarokat... és még a kaja sem volt sehogy azt majd reggel ..illetve északa fél kettókor kell majd megvenni a tescóban...
na mire az útvonalk is összeirodott...22.30 lehetett.. szétpörgÖ aggyal lefeküdtem...
23.30ig forgolódtm mint a ringlis-SpHír..de 1kor ..másfélóra múlva meg kelni kéne... ...mert az a 320km az nem megy le magától 5 perc alatt...
meg a kaja sem..
meg biztosításom sincs..
meg a motortba olajat a race előt csak kellett volna cserélni..mert azért az aradi race is benn van az olajban..és nagyon határeset...
meg gumi is a kendá raktam fel..
de oda a szikszdélyzel kell menni...
+ van egy alagút ami 1km hosszú oda lámpát kéne ..de azsincs még...
mindenki 2-3 fős csapatokkal megy ..én mehetek egyedül...
+mocskos meleg van... és még 4hetes szárasság is..
akkora por lesz mint atom...
+ hulla fáradt vagyok ..mégis pörgök mint atom...
ebből csak is egy dolog lehet...
beszivok valamit.. + 40rugót igy is odadobok a földre..hogy be van fizetve a 120ályró...
fél éjfélkor ...
sms küldtem ottoéknak.. induljanak .. én nem megyek...
daninak meg szoltam..ha variamatyi mehet akkor reggel indulnék..
kettő perc múlva jött sms hogy...várnak..
ugyhogy mondom én vagyok aki a leghamarabb visszaértem a racelkodásból...
olyan hamar hogy még el sem indultam
de azért motorozás.. fasza ütős hajtás az meg volt..
amit kár lett volna még megtoldani25 rugóval...mert racvelkodni van kedvem..és 20-50diklenek lenni...vagy rosszabb esetben jó benyalni mint az aradi racét..
végül is mindegy ..mert teljessen mindegy hogy hogy vagy egy racén..beneyeled.. vagy 10dik vagy.. it dázönt metter.. szóval....
csak a motorozás élvezetét meg megkapom..dani end déwed kombótol is..
és meg is kaptam...
a milliméter nem ezt jelenti hanem hogy egy beletolt mérő pálcán enyit mérsz mig eléri az olajat...
amugy a marzo-ba 500-550 ml között... izléstöl függően.
Egy 2003-as fse 450 első teleszkópjába mennyi olajat öntsek? Milliméterben van megadva Marzocchi villához: 110mm. Kicsit lejjebb ez áll:
Adjust the oil level as required within the adjustable range using thefollowing oil:
MARZOCCHI SAE 7´5
Ha ezt unciának veszem, akkor 2.2dl. Lehetséges ez?
a multkor nekem is leesett a kormány végéröl a sisakom itt a kispályán, na mondom ennek annyi ,elkezdtem üldözni motorral sisak nélkül, mondjuk esélyem sem volt, aztán kb a domb 3/4-nél megfogta egy fa....
szerencsém volt nagy baja nem lett csak egy szellőző tört le a tetejéröl, de még a sild sem törött el.... szoval öröm és bodogság..
az igazi well-nes
volt más is élményt gyűlyteni..vagy csak magának halytja az élményeket...
mert olyan mindenkinek van...mert úgy mindenkinek meg volt szindi kráwfort is..meg rilyana is...meg nikol swálycizinger is
mesélhetnél kicsit többet is ..vagy le vagy tiltva... mint a fészbukon gecsa a zsirferiendóró körből
na ne baj majd legközelebb
alfelyetez cime: déwó-dély
szóval még világosban átértem déwed hez...
túlélő eremiksz épp górcső alatt volt .. de csak apróságokkal. ..
olyan kis műbalhék..amik az ilyen motorok élteben tartásához elengedhetetlenek...amiket a sx nyuszi5csi is szokott tőlem kapni...
aztán összeszerelődött és várta honlapot..
reggel 7.45 kor kellemes meglepetéssel hallom hogy dani is már úton van zergével edgyjüttés a megbeszélt 8.30 böven itt vannak. ..
ezt más szeretem
9kor már brummogtunk is...déw..nagyon úberhelyeken járt eddig is..de meost ezt még továbbfejlesztette.. ahogy ő is tovább fejlődött a tavalyi hajtásunk óta
nagyon lácsó volt a délelőtt. tobbb nagyon komoly flaadattal.. szinte minimálsi összekötő szakaszokkal. . .
és volt 2-3 hely amit még én is csak sokadjára tudtam megcsinálni. . . . .
persze még nyom sem volt...az utolsó 50m en ugyhogy úly lyárta ki magának az nyusziöcsi... de a végére csak feljutott a büdös-Qrva életbe feljutott...
olyan igazi..igazi déva csekpontos...feljut6ol zoirrózva is.. de ha lemész eés úlyra feljössz..mgasabbra megkönnyitenéd a dolgodat...
persze ez racén full leszopó noym lenne ..mert nem tudnál a többiektől rendessen felmenni..ugyhogy az utolsó 30-50m az full felcibálom a motort... mert zozzózásról ilyne talajban ilyen meredeknél már nem beszélnék
de igy hogy nem torlódtak a nyomon...végül is feljutottam csont nélkül...a többieknek hála a türelmért ..amig várakoztak..de szerintem nem volt gond mert addig legalább szuszogtak kicsit
na az nagyon komolya volt...
aztán meg jött a za hely ahol a múltkor a krisztihánnyal a feléig jutottunk a vége full szopóba zorrózgatva...de ráhagytuk mert mondta dév.. ő az életbe ne megyott fel...
na most most okosban felfutottam...a 3/4ig... na onnan már sedl elindulni sem zorrózni nem kell.. onna ha legközelebb ott leszenk a recer haverok.. azt megycsináljuk..mert beleteszünk ösvényt ..és látni hogy merre is az arr... az nagyon nagyon komoly ...full pro romaniacs felfelé
azt azért ráhagytam gyorsan mert latszódott mindenki..nem érzi magukénak a feladatot
de nem gáz léptünk tovább..expert király részeken ...egészen addig hogy a fax tudja hol ..30m magas szakadékos felugró után dév ebynárol tudakol.. ekkor kiderült hogy..az a mardék ftervéhez kevés..mert azt mondja eddig volt a belemegétés a régi ismert nyomain..és mos t jön amiket csak tavaj összel és idén tavassza lfedezett fel.. most jönnke a magassabb részek
de ktm és a gas sok benyát szivott el.. és nekik meg gó homér tankolni
na ott ott olyan csuvság lett hogy kiváltak zergéék . .mert már fél egy volt és...én meg épp kedtem már tűzbe jönni a magas részek hallatán(konkrétan a z sx 525 lángolt a tettwágyban )
a nap idáig maga volt a peredályz és még ezt fogja déwed űberelni
(hogy krisz értsed mi is volt..délelőtt..emlékszek a meredek felfelé fenyvesre..na az felfelé... ..mondjuk most is beigazolódott hogy felfelé..van hogy könnyebb.. ...volt olyan lefelé hogy konkrétan.. full bekuláztam olyan meredek volt...űber sokat fejlödöt dév ..a helyekkel is meg mindennel ,mert eddig is jó volt..de most... )
na és innen van még feljebbb .
sajna a tsapatból szublimált két tag..de a maradék elindult...felfelé..
na itt 60perc alatt déw szétütötte az összes hitemet...az egy óra bóklászással. .
már épp kezdeem follossan uNNi..mikor.. odaértünk..hogy hova..hát ODA...
A nagybetűs HELYRE..
a Peredályzba
na ott ozt mondta arra együnk ki ahol tud...mert látszoitt rajta ...it vannak eremikszne kifogós feladatok...
de végül is.. faszán egymásra találtunk... én mondtam hogy igy ne is csináljuk..ölón..csak tu gedör...
ugy is lesz még elég...
lett is...10perc múlva feljutottunk valahova...
olyan igazi full parabola...de vagy 200m magas..nem is.. 3km magas
ha már lúd legyen kövér
szóval olyna igazai gurulóköves ..de haladó felfelé.. a vége előtt 50m méterel...over volt de nagyon...minden méterre feljebb jutás.. szinte egy világ áráért lehetett csak...
aztán mondom dévednek.. ot van lentebb egy kis ösvény..megnéztük.. hát mondom ere rá kéne próbálni még egyszer.. rátettük .
felmentük.. onnan csak nem lehetett csak vissza az ösvényre.. ami nem is az volt.. csak a szemem akarta annak látni.. na az on valami hioperszuper mód csak felutotma a egy nagy fáig..ott kötélle felhuztuk.. onnam még 3m, felrugattam és megáltunk.. na az már dév mondta neki ez tutis soha kategória...
mondom nem god az övét is felhúzkodjuk...hát 30 percet küzdöttünk..de csak feladtuk...de mocskos kemény volt..plussz ahol az enyém is már fentvol.. még legalább egy óra nekeie mis meire a tetejéáre érek...+ jobbról egyre meredekebb oldal tátongott egyre kilátástalanabb szituációk..ugyhogy beláttami itt ma ketten nem jutunk fel..
déved si megkapta amit (nem )akart...
kitettük magunkból a maradék energiát...
aztán lementünk...
ekkor léáttam hogy lefelé..amin leszánkáztunk..na ott kéne a fel felét megpróbálni...
mondom dévednek. te hanyadikba nyomtad mert neke m..kettőben mitha túl lassó lett volna.. mondja 3 ban.. há mondom ha a rmiksz birja a 3dikat .akkor az sx 4 dikben is meheten(lóerőileg)..de legalább is 2 ben biztos nem elég.,..
na ekkor lementem.. és rádobtam még egy utolsót 3dikban...
na az már valami volt...
magasabbra jutottam 10m rel arrébb mint ahova felhúztuk a motort. ..
jó mondjuk párkány hillyán úgy csúsztam vissza felé.,.mint a szánkó
de ha mondjuk oda is eljön robúr meg krisztihány...akkor ott...3-4 rátoltés fejenként..és megeszük azt a 30m métet még felfel.
persze itt nix zorró..vagy fentvagy egyből..vagy SOHA..
lefel...lefelével nix gond.. csak figyulni hogy sielés közben ne mennyé neki a fákna.. amiko azért nem voltat vészesen közel.. meg belát6ó is volt.. ugyhogy...
ha megyünk legközelebb.. már vannak célfeladatok...
ésvisszafelé.,., meg 15 perc alatt visszaértünk...bóklászás nélkül.. ugyhogy ...a hely maga a cselendzs..
és még csak a szélét nyaldostuk!
3 ra vissza is értünk...
bedobáltam mindent a kocsiba és gó home...
ugyhogy riki..
ez volt az igaz története számomra a dévalyi racénak
Te Zari minek hívják az ilyet ahol enduro motorozás + uszás is van vasenduros vagy miiiiiii vagy csak simán zarivasembertura de szerintem olimpiai számnak is jolehetne de jóó
na szóval...
igy végződött úgy a dévai race részemre hogy végül is ...már bepakolás után...de indulás előtt másfél órával.. .nyertem
szóval ricsi..végül is voltam ott meg nem is...
hajtáspajtás...
raptor danihoz odaértem.. ott derült ki az emberröl ..hogy ő maga a raptor kipufogódob az eredeti raptor!utód
szóval a srác.. nagyon tud...
szóval.. odaérek.. dani szereli az első kereket....mert defektes...
addig kipakolok...dumáltunk... tankolt még...de végül is dugót nem cserélt a gépben igy hipp hopp elindultunk...
5 perc múlva már tudtam miért kapott defektet
hát a háusélyuktől 2 percre már akciós terepen robogtunk..csak kb 0,5m- 1,5 magas olyna tüskés bozótokon keresztül hogy az szinte fályt ....de igazándiből "szinte" nélkül fályt.. szószerintvéve fizikailag ..átvit értelemben konkrétan...
de azon átbotokrálva 3 perc múlva már nagyon komoly kis szakadékos völgyfalon oldalaztunk oda vissza fel rajta...persze a szakadékba leesni több lett volna mint kellemetlen ..még ha csak 5 m is volt...de nagyon überjó....konkrétan a szögesbozótost kivéve nagyon nagyon kafi...
it nálunk ilyet nem lehet találni...szóvak fasza minden mikor az ötödik percben már érzem hogy az eleje...nem igazán úgy megy a sziklás oldalazóban ahogy kéne...
na szóval hamar kiderült dani miért kapott defektet......mert én is benyaltam egy első defektet
hát nem voltam túl heppi...gyors lefektetem a motort... persze a csurig tankolt motorból...mit csinál a benzin. ..
de végül is a szellőztetős cső elég hosszú volt hogy felfelé állítva...nem folyt el a benya...
aztán pikk pakk ronix féle tecsnixával...gumit lefejtem lyuk megkeres..de a tüskét 123szori tapogatással sem találtuk meg...a külsőben ..pedig benéztük hogy hol is keressük..
igy kissé félve de összeraktuk..végül is ...tényleg nem maradt a külsőben a tüske.....ezt igy utólag bizton állít-6-ohm
szóval gó továbbb...
elmentünk mutatott helyeket...aztán egy kis tengerszemhez is levitt...
ot mondja hogy innen szoktak nyáron ugrálni...hámondom ez karaj mert vagy 10m magas...mondta hogy csak 9
na jó mehetünk..
kormányom megbillen.. balgán felrakott sisaka kormányvégröl.. tipikussan többször jártam már igy.. lehullott a földre.. és kető gurulás után a mellettem lévő vizbeugráló helyen.. alábukott a látómezőnek.. . .
tágra nyilt szemekkel kissé lefagyott szoftrevvel a fejben állok és mondom hogy .. hé...a sisakom...
dani néz...
leesett a ....
dani mosolyog..azt hiszi vickelek.. hát mondom vicknek szar vóna...
mert látod arszom ..nem röhögök
motort letámaszt...kinézek a szakadék alá... hát sisakom...ott uszik félig elmerülve..a vizen...
na gyors mennyünk le ..majd bugrik és kihozza...
aztán végül is...hát én is tudok úszni...meg a vizek mostanság 20on fokosak még a nagy belvizünk...a baltcshi is ...mert nem 10 fok a külső hőmérséklett sem...
ugyhogy lófaszra levetköztem és már úsztam is befelé...
a szirt mögöt elöbukkalt a szökésben lévő sisakom..már csak 10m éter és megvan...tempó tempó...majd még mielőt a habokban elmerülét volna.. rácsapott kicsikacsóm
ki úsztam a sérült ám meglévő sisakommal (mert lelkileg nem kicsit sérül . )
kimásztam a sziklákon...
és ály em heppi
ekkor úlyra rályalyöttem...milyen kis dolog is elég a boldogsághoz. ..
aztán végülk is ...ara is rályalyötem kár volt a sietséggel mert a sisak polisztirol belseje ..a büdösrothadt életben nem engedte volna hogy elsüllyedjen... ..igyha nem mentem volan ott várt volan a kicsike... jövő tahavasszal is.. mert a téli befagyás után...sem süllyedt volna el...mondjuk addigra azért lett volna úly gazdálya...
de igy a régi azért boldog volt..
sisak belseje is kimosódott
én meg a katlanba besütkérező déli napsütésben sitty suttymegszáradtam ..és gó tovább(azért ne örüljetek annyira a gó tovább előtt felöltöztem )
ekkor dani megcsinálta a nap esését...
a kilyárónál ami egy kis finom meredek felfelé.. és az ösvény mellett meg 2m re egy 4m mély szakadék volt.. nem jutott fel egyből.. benya csap elvolt zárva vagy valmi..de leesett a motorrrol..eldőlt majd 1,5 csúszot a meredek oldalazóna lefelé...és 30cm re a szakadék tetején megált...a meredek falon
na ez mondom.. ez komoly volt...
szóval mondja valaki hogy nem volt adrenalin
na eztán még tekergettük este 6ig...
volt ott monden..ami 2 hely nagyon tetszett ..
az egyik egy köves lefelé folyás...10 percig... hosszú szopósnak tünt...
mondta az alján.. ott haverja volt hogy 4 óra alatt jutottak fel...
há mondom itt 5 perc alat (gyorsabban mint lefelé!) felprüntyögö az sx 5nyuszi öt..
azt hitte drályverem..hogy megent vickelek...
de mikor felért és rámnézett..akkor látta már hogy a srác az sx 5nyuszi5tel....ilyen témában nem vickel
mondom is neki...nem kell parázni..ez egy sx 525 és kenda a gumi rajta ugyhogy nem szab kétcségbe esni az ilyenek láttán...
na de igazán...délutánra a nap végére jutott a csemege...
(volt közben kis szakadékmegmászó 3-5m es köfal bánya.. ott azért figyelni kellett ..mert ha valahol nem megy fel az ember egyből..és motorostul esiksz vissza..akkor azért a túra ott végződhet vérbe fagyva ...
dehát ezt a részét nem kivántam megnézni...(mármint nem a falakat hanem azt hogy valahol visszazúgok...)ugy hogy...
na ezek után jött a csemege... oda a haverja aki menet közben csatlakozott hozzánk...kb 2 percre...szóvl .. belementünk egy sziklagörgeteg kidöltfásba... felfelébe...
mondta is ..itt aztán lesz melege a verdának embernek...
végül is a felénél egyszer megrottyant az sx .. de nem vészessen.,..ott oszt volt Qplung nyaggatás..meg okosság jobbra balra..pedig csak 100m magas ha lehetett..de nagyon..nagyon ládthcsó volt
meredek kidöltfás... de lehetett haladni okosba...nagyonfinom..igazi leszopatós A nyom . .
mert nem attól a nyom valami hogy egy függőleges fal oszt jónapot.. van olyna is.. hanem a hosszú szopók.. az emberi erő + hűtőviz szétforralók..azok az igazi.. választóvizek...mert ha valaki pröfi.. ott fentvan pikk pakk.. aki meg kicsit is ..kilágyul...azt megeszi a hegy....
de mondtam neki ott is ..hidje el ha kipróbálná za sx 5nyuszit ..a kendával .értené már a csiziót nem csak látná
azért egyszer meg kellett álni nekem is ..mert csak meg rotyantotta a vizet..
de gyorsba elálluitottam... majd 10mp múlva úly ra elinditottam üresneben átkeringette párszot a nagy hüttőn a vizet a nagy vizpumpa.. és igy a vizvesztés.. 0dl ben megál6ott...2 perc pihi után a maradékot már szépen megfalta a motort...
dani is királyul jött még igy fályós lábbal kissé kedveszegeten..mert előtte közbe még a hátsóékkart is leszakitotta valami beakadó fával...
ami lássik be..nem is csoda..
mert sem egy blokkvédő ..sem egy kibaszott drót...és persze hogy beakad mindenhova minden...
szóvl dani gépére.. ha komolyabban akarja nyomni az extrémet...kell még sok okositás...hogy az is varrior motor legyen mint bálinté
felérvén.. a gerincre..már láttam miről beszélt...nem volt kiút...de ha tovább oldalaztunk...meg felfelé mindég voltak fasza tisztások..meredek sziklás felfelé...nem igazi meredek ..csak olyan igazi..motoros megevős...volt is küzdelem..nem kevés.. mondam is neki.. ne is figyeljen oda...ne foglalkozzon azzal ki hogymegy..csak jöjjön ahogy engedi a teste..meg a motor..met nek inem volt nagy hütös em ..meg nagy vizkerék sem.. és forrogatott is ovatosba a kis exc 250...meg azért a fályós boka az csak fályós...és egy idő után az ..még lelkileg is gyötrös...
(+ neki nem sx 525je volt..kenda gumival!)
de végül is jó közel egy óra nagyon faxa küzdelem után...feljutottunk és kitaláltunk a tetején...
na az a hely über faxa volt...
full teknikás.. de keresős haladós.. igazi profi nyom...rengeteg szikla a fűben .. de nagyon fogós...
végül is amiért odamentünk megkaptuk
a lefelé gurulgatós szikláson..a kifáradás..belenyult a túrába és a teljesen szétütötte vele dani magát ..a maradék lelik erő is kiszált belőle...az egyik eldőléskor...
ott látam hogy ..feladta...
de nem gáz még fiatal...fog6juk a lábára is..de ekkor már a vén chupakabra láta hogy mi a dörgés...
ugyhogy mikor vissza értünk...össze pakoltam és átgurultam déwóhoz...
reggel.. viszont kellemes meglepetéssel..dani csak úlyra jött halytani.. zergével...
meggyógyult az észak
én inkább úgy mondanám.. a fiatalsága kezdett bérni(endúrózgatást még csak most kezdte...a kroccos tapasztalat..racerutin.. itt nem úgy jön át hipp hopp...
+ még rályött nem kell azt a mércét...ugy állitani mert akit eddig látott hajatani..az nem számit...nagy az a világ..nagyon nagy........
azzal + hogy a vendég a sikvidéki az hogy megy.. azzal meg nem szabad foglalkozni
ugyhogy hálásan köszönöm a részéről a vezetést.. nagyon sokat tett nekem..
konkrétan megspórolt..15 rugót pénteken azzal hogy vezetett
dévó meg megspórolja a másik 15 rugót majd szombaton
tiszta haszon motoroztatnak ott engem
Mindenki él aki kint van,kisebb nagyobb bajságok vannak,de kemények a fiúk. Szóval megy a buli tovább
mesélj hogy áltok az alykakkal
berugás meglesz estérre?
a többit déwed vette fel..
http://youtu.be/L2OIKzRC8BA
meséljetek..hogyan éltétek meg...
mindjárt jön a videó..az az egy...
megent 6 hónapig én leszek a kitaszított
báláim az úrban.
megjött az első dévai..racer..Én
én értem haza a leggyorsabban...
ugyanis este 19.30 kor becsuktam a kocsit telis teli motorrral meg cuccokkal...mert..gó vendéghalytani. ..
lebeszéltük raptor danival meg déwDéviddel hogy p-szombaton megyek hozzályuk...ez már úgy a hét elej óta 123szor lebeszéltük...
de 19.31 kor meg mikor az utolsó simantást is átbeszéltük...
aztán közbe..telifon volt..
goldentút híwott...
visszahivom..mi van..ezek hajnalban indulnak dévalyi racéra..ha most hivott akkor valami csak bajság van...
feleveszi és mondja hogy csak van kimaradt nevezés... mennyek az övével..Az A-s és ö meg meg a shrácéval..ami meg B...és akkor ...
na megbolydult a fej...
daniékat lemondtam....mert a racer vérem...(ami nincs is.. )
csak húz az a fej ha mindenki ott van...
szóval.. kocsiból kidobáltam mindent.. üléssor kiszedni..majd vissza mindent..+ még a 3 napos racéra..még egy sor holmi...este 10ig csak pakoltam a szarokat... és még a kaja sem volt sehogy azt majd reggel ..illetve északa fél kettókor kell majd megvenni a tescóban...
na mire az útvonalk is összeirodott...22.30 lehetett.. szétpörgÖ aggyal lefeküdtem...
23.30ig forgolódtm mint a ringlis-SpHír..de 1kor ..másfélóra múlva meg kelni kéne... ...mert az a 320km az nem megy le magától 5 perc alatt...
meg a kaja sem..
meg biztosításom sincs..
meg a motortba olajat a race előt csak kellett volna cserélni..mert azért az aradi race is benn van az olajban..és nagyon határeset...
meg gumi is a kendá raktam fel..
de oda a szikszdélyzel kell menni...
+ van egy alagút ami 1km hosszú oda lámpát kéne ..de azsincs még...
mindenki 2-3 fős csapatokkal megy ..én mehetek egyedül...
+mocskos meleg van... és még 4hetes szárasság is..
akkora por lesz mint atom...
+ hulla fáradt vagyok ..mégis pörgök mint atom...
ebből csak is egy dolog lehet...
beszivok valamit.. + 40rugót igy is odadobok a földre..hogy be van fizetve a 120ályró...
fél éjfélkor ...
sms küldtem ottoéknak.. induljanak .. én nem megyek...
daninak meg szoltam..ha variamatyi mehet akkor reggel indulnék..
kettő perc múlva jött sms hogy...várnak..
ugyhogy mondom én vagyok aki a leghamarabb visszaértem a racelkodásból...
olyan hamar hogy még el sem indultam
de azért motorozás.. fasza ütős hajtás az meg volt..
amit kár lett volna még megtoldani25 rugóval...mert racvelkodni van kedvem..és 20-50diklenek lenni...vagy rosszabb esetben jó benyalni mint az aradi racét..
végül is mindegy ..mert teljessen mindegy hogy hogy vagy egy racén..beneyeled.. vagy 10dik vagy.. it dázönt metter.. szóval....
csak a motorozás élvezetét meg megkapom..dani end déwed kombótol is..
és meg is kaptam...
amugy a marzo-ba 500-550 ml között... izléstöl függően.
Egy 2003-as fse 450 első teleszkópjába mennyi olajat öntsek? Milliméterben van megadva Marzocchi villához: 110mm. Kicsit lejjebb ez áll:
Adjust the oil level as required within the adjustable range using thefollowing oil:
MARZOCCHI SAE 7´5
Ha ezt unciának veszem, akkor 2.2dl. Lehetséges ez?
Köszi,
Peti