Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nos végre sikerült beszkenneltetnem a 6x6-os (sajnos rutintalanságom okán bennemaradt a 6x6-os maszk) diámat.
A képek egy Zeiss IKON Ercona-val készültek, amit 1949-től 1956-ig gyártották, vagyis minimum 60 éves a bírtokomban lévő gép.
120-as tekercsfilmre 6x6, vagy 6x9-es képeket készít.
A gép kihuzatos Novonar Anastigmat f4.5/110mm-es Zeiss optikával, Prontor-S zárszerkezettel készült, ami 1s-1/250s között exponál és tud B-időt, vagyis a gép NDK-s mivolta ellenére a müncheni Compur gyár terméke. Van egy mechanikus önkioldó szerkezete is, ami tökéletesen működik, mint azt a Petőfi-hídról készült kép is bizonyítja, ami statívról készült.
A gépen nincs fénymérő, ezért a 110m-es optikát APS-C-re átszámolva (kb70mm), a Nikon D200-asommal mértem fényt, TTL módon. Az élességet pedig saccra lőttem be, hiszen a gépen csak egy külső, az optikával némileg párhuzamos optikai kereső van, aminek nem sok köze van a valós képkivágáshoz, inkább csak "célzóberendezésként" szolgálhat.
A film egy "döglött", vagyis lejárt szavatossági idejű Fujichrome MS100/1000 típusú dia.
A felvételek 1/250s idővel készültek, többnyire kézből, amit erősen nehezít, hogy a kioldógomb a balkéznél található, a mai gépekkel ellentétben.

Persze a képek retusálva (sajnos ezek a gépek elég sok szöszt, piszkot összeszednek, ami azután látszik a felvételen is) és fényelve vannak már.
Pár naplementés fotó:
Cirkulár-polár a megfelelő irányba forgatva.
Eladó!

http://fenykepezo-kamera.vater...

Ha valaki vágyik rá itt keressen, ne a vaterán, amíg nincs rajt licit eladó ennyiért.
Tiszta vizet
itt milyen szűrőt alkalmaztak?
a polár lelát így a víz alá?
Z

Álkátel.
Az új.
Durva nagyon.
Színes a kijelzője is.
Köszi!
Mester Úr !

HDR az milyen telefon , vagy lyukkamera az ?
LXY
Zema te egy művész vagy!
hehe.. LX természetesen...
Hello,

nem nagyon szoktam ide írni.. de most szükségét érzem.. A metro-s kép szerintem zseniális.. gratulálok hozzá!

LY
Nem kötözködésből írtam, látod Te is mondod, h vmi nem ok!
A téma tök jó, csak a színek nincsenek ott / összhangban egymással.

Amúgy én úgy szoktam, hogy van egy pantone szerinti etalon szürke-fekete-fehér lapom, és a szürkéről lövök egy képet az adott fényviszonyok között, majd a PS camera raw-ban, ahhoz állítom a WB-t.
Köszi.
Nem mentegetőzésképpen csak annyit, hogy a hajós kép erősen szembefényes és egy lensbaby-vel készült, emiatt van, hogy a színek valóban kevésbé valósak, bár így is már korrigálva van.
És raw, nikon Capture NX2-vel...
A Metrós nagyon durva
Nem rosszak képek, de két észrevétel, (nem kötözködés) ha megengeded Zoli!

A fehéregyensúly a hajós képnél, és az egyik tájképnél sztem nem oké, célszerű a camera raw-ban / LR-ban, vagy aperture-ben (attól függ milyen platformot használsz) utánaállítani, a madaras képeknél pedig mivel a téma maga a madár, a fókusz mindig az állat szemén legyen, és az legyen tűéles. Ha a képen vmi be is mozdult, de a szem éles, akkor az egy jó kép lesz.

Budapest, Budapest de csodás...

A HDR 7 expozícióból készült, a másik kép pedig a 4-es Metró Kelenföld, és Tétényi út közötti épülő szakasza, egy 1,4-es fényerejű obival lőve.
Egyébként megtanulták, hogy az autók nem jelentenek veszélyt amíg gyorsan mennek. Viszont ha megállsz, egyből futás van.
Futás:
nem, a Gemenci erdőben volt!
őt nem hidaspetrénél fényképezted? ott is az ut szélén állt, nem zavartatta magát, turkált nézelődött, az autók jöttek mentek...
kicsit próbálgattam hogy mit is tudok kihozni magamból, mellettünk lévő vetésen így olvadt a hó