Nos végre sikerült beszkenneltetnem a 6x6-os (sajnos rutintalanságom okán bennemaradt a 6x6-os maszk) diámat.
A képek egy Zeiss IKON Ercona-val készültek, amit 1949-től 1956-ig gyártották, vagyis minimum 60 éves a bírtokomban lévő gép.
120-as tekercsfilmre 6x6, vagy 6x9-es képeket készít.
A gép kihuzatos Novonar Anastigmat f4.5/110mm-es Zeiss optikával, Prontor-S zárszerkezettel készült, ami 1s-1/250s között exponál és tud B-időt, vagyis a gép NDK-s mivolta ellenére a müncheni Compur gyár terméke. Van egy mechanikus önkioldó szerkezete is, ami tökéletesen működik, mint azt a Petőfi-hídról készült kép is bizonyítja, ami statívról készült.
A gépen nincs fénymérő, ezért a 110m-es optikát APS-C-re átszámolva (kb70mm), a Nikon D200-asommal mértem fényt, TTL módon. Az élességet pedig saccra lőttem be, hiszen a gépen csak egy külső, az optikával némileg párhuzamos optikai kereső van, aminek nem sok köze van a valós képkivágáshoz, inkább csak "célzóberendezésként" szolgálhat.
A film egy "döglött", vagyis lejárt szavatossági idejű Fujichrome MS100/1000 típusú dia.
A felvételek 1/250s idővel készültek, többnyire kézből, amit erősen nehezít, hogy a kioldógomb a balkéznél található, a mai gépekkel ellentétben.
Persze a képek retusálva (sajnos ezek a gépek elég sok szöszt, piszkot összeszednek, ami azután látszik a felvételen is) és fényelve vannak már.
Nem kötözködésből írtam, látod Te is mondod, h vmi nem ok!
A téma tök jó, csak a színek nincsenek ott / összhangban egymással.
Amúgy én úgy szoktam, hogy van egy pantone szerinti etalon szürke-fekete-fehér lapom, és a szürkéről lövök egy képet az adott fényviszonyok között, majd a PS camera raw-ban, ahhoz állítom a WB-t.
Köszi.
Nem mentegetőzésképpen csak annyit, hogy a hajós kép erősen szembefényes és egy lensbaby-vel készült, emiatt van, hogy a színek valóban kevésbé valósak, bár így is már korrigálva van.
És raw, nikon Capture NX2-vel...
Nem rosszak képek, de két észrevétel, (nem kötözködés) ha megengeded Zoli!
A fehéregyensúly a hajós képnél, és az egyik tájképnél sztem nem oké, célszerű a camera raw-ban / LR-ban, vagy aperture-ben (attól függ milyen platformot használsz) utánaállítani, a madaras képeknél pedig mivel a téma maga a madár, a fókusz mindig az állat szemén legyen, és az legyen tűéles. Ha a képen vmi be is mozdult, de a szem éles, akkor az egy jó kép lesz.
A képek egy Zeiss IKON Ercona-val készültek, amit 1949-től 1956-ig gyártották, vagyis minimum 60 éves a bírtokomban lévő gép.
120-as tekercsfilmre 6x6, vagy 6x9-es képeket készít.
A gép kihuzatos Novonar Anastigmat f4.5/110mm-es Zeiss optikával, Prontor-S zárszerkezettel készült, ami 1s-1/250s között exponál és tud B-időt, vagyis a gép NDK-s mivolta ellenére a müncheni Compur gyár terméke. Van egy mechanikus önkioldó szerkezete is, ami tökéletesen működik, mint azt a Petőfi-hídról készült kép is bizonyítja, ami statívról készült.
A gépen nincs fénymérő, ezért a 110m-es optikát APS-C-re átszámolva (kb70mm), a Nikon D200-asommal mértem fényt, TTL módon. Az élességet pedig saccra lőttem be, hiszen a gépen csak egy külső, az optikával némileg párhuzamos optikai kereső van, aminek nem sok köze van a valós képkivágáshoz, inkább csak "célzóberendezésként" szolgálhat.
A film egy "döglött", vagyis lejárt szavatossági idejű Fujichrome MS100/1000 típusú dia.
A felvételek 1/250s idővel készültek, többnyire kézből, amit erősen nehezít, hogy a kioldógomb a balkéznél található, a mai gépekkel ellentétben.
Persze a képek retusálva (sajnos ezek a gépek elég sok szöszt, piszkot összeszednek, ami azután látszik a felvételen is) és fényelve vannak már.