Hát olyasmi.Ha nyolc bar alatt van kezdjél dugóra gyűjteni.Igaz az ujjabb típusokból láttam már olyat is/CR125R/hogy a gyári érték 8,6:1.De valóban a régebbi típusoknál még fel volt engedve a sűrítés 10 fölé is.
Bármelyik autószerelő műhelyben találsz ilyen műszert.Igazándiból ez egy közönséges légnyomásmérő egy speckó gumidugós véggel amit a gyertya helyére kell ráfogni és rárúgni a motorra.Az óra pedig mutatja hogy mekkora a nyomás/sűrítés/ a hengerben.Ennyi az egész
mint már megírtam méress rá a kompira.Melegtől egyrészt a fémek ugye tágulnak valamelyest így az illesztési hézag csökkenhet ergo megnőhet a sűrítés.Másrészt a hidegben/+8/ alatt amúgy sem szokott normálisan indulni egy motor sem aminek standard karburálási beállítása van.Tehát minden jel arra utal hogy esedékes egy felső generál.De biztos ami fix,méress rá
kx-nél mennyi az ideális kompresszi érték?
kinek van ilyen müszer??