Köszi, ezt nem szeretem hogy sok motorba nem szabványos csapágyakat raknak, mennyivel egyszerűbb lenne ha csapágyboltban meg lehetne venni mindent fele annyiért.
Igen, japán gépehez, meg az újabb európaiakhoz is kapható biztosan.
De az én motoromhoz még nem láttam sehol himba felújító szettet, ettől persze még lehet hogy pontosan megegyezik valamelyikkel.
tényleg ne zavarjon hogy életem során bőven száz felett voltak a szétszedett , felujjitott, vagy karbantartott himba rendszerek száma, és eddig még egy sem roncsolodott.
Értem akkor ez is kilőve.
Szerencsére még jó, nem kotyog. De ha egyszer cserélni kell, akkor én is bajba leszek, nem hiszem hogy lehet hozzá majd kapni
Hello!
Én ezt úgy ismerem hogy GE szem, (de ez most nem számít), ennek csak az a lényege hogy ne lógjon és ne kotyogjon semmilyen irányba! Ha már szétszedted mindenképp zsírozd meg, és forgasd körbe. Egyébként a napokban találkoztam ugyanezzel a problémával a testvérem motorján. Neki mindenképp cserélni kell, de sajnos olyan különleges méretű ami neki kellene, hogy nincsen egyik csapágyboltban sem. Nekünk is megfordult a fejünkben az általad említett megoldás, de hamar elvetettük. Jótanácsként mondom, hogy ennek a szemnek az a szerepe hogy a teleszkóp az alsó és felső felfüggesztési pont között feszültségmentesen tudjon dolgozni! Ha a szemet kicseréled egy fix perselyre akkor a teleszkópod esetleg károsodhat. A persely helyett esetleg önbeálló csapágyat is lehetne alkalmazni, ami szintén lehetővé teszi a fesztelen mozgást.
Nem log hál istennek.
Bár ha cserélni kell majd akkor inkább csinálok bele egy bronzperselyt, és teszek mellé egy zsírzószemet, mellé meg két szimering.
Köszi, abból gondolom hogy az mert, forog és lehet mozgatni minden irányba egy picit. Ha tűgörgős lenne akkor csak nem burkolnák be ennyire.
Kicserélni szerintem nem fogom mert nem tűnik rossz állapotúnak, de úgy voltam vele hogy ha szét van szedve akkor bezsírozom, de akkor marad így.
Amennyiben halszem csapágy akkor az nem bontható,csak cserélhető,ha lóg akkor csere,és ezek általában nem zsírozhatók,kenhetők ha jól gondolom...legfeljebb vki majd kijavít ha nem így van.
Szétszedtem a motorom himbarendszerét, és abban kéne segítség hogy azt a csapágyat, amihez a hátsó rugóstag alul csatlakozik azt hogy lehetne szétszedni?
Mert meg akarom zsírozni.
Ha jól gondolom ez egy "halszem" csapágy.
Ütni és feszegetni addig nem merem amig valaki nem ír valami okosat
ahol beírsz a fórumra ott van egy rublika,ha be van x-elve akkor kapsz emailben értesítést,hogy ki mikor válaszolt a hozzászólásodra, én pl onnan szoktam megnézni ki melyik hozzászólásomra válaszolt s olyankor nincs az hogy elfelejtel valakinek te is visszaírni! de ha itt tudsz ülni sokáig a gép előtt akkor nem szükséges,mert tudod követni...
szal ha legközelebb kint az autóval vagy mással van dolgod akkor előbb nézzd meg az emailt és akkor nem fogsz kihagyni semmit! sok segítséget tud kapni az ember itt vagy másik topikban,csak figyeljünk kicsit jobban és akkor senkinek nem lesz mire "orrolni"
jah te legalább a "válasz erre" a gombot használod,másnak még az se esik le sokszori figyelmeztetésre...
pedig mennyivel egyszerübb lenne a motorosok élete ha minden csapágy, szimering , szabvány lenne.