"Egyébként csak én vagyok ilyen perverz, hogy egszerre tetszik egy japán nehézbombázó naked és egy könnyed olasz idomos cicus?".
Hát kevesen hezitálnak Csala Zsuzsa és Görög Zita között...
De szűkítettem és úgy döntöttem,hogy MT lesz.
De mivel nincs túl sok példány abban az árkategóriában, amit megengedhetek magamnak, ezért van szükség egy B tervre, ha valami mégsem lenne renben a kiszemelt MT-vel és már csak drágábban vehetnék. Ahogy figyeltem egyébként, jelenleg 2 MT van olyan árban, hogy meg is tudjam venni.
Egyébként csak én vagyok ilyen perverz, hogy egszerre tetszik egy japán nehézbombázó naked és egy könnyed olasz idomos cicus?
Tapasztalatom szerint a 21e km-el vett Monsteremen 22e km-es cserénél a szíj hosszanti irányban el volt hasadva. A csapágyak kifogástalanok voltak. Lehetett még k.b. 1000km a szakadásig.
Műszaki ember lévén NEKEM VOLT LELKIISMERET FURDALÁSOM. Az biztos, hogy japán motornál nem lett volna ilyen kritikus a helyzet.
De szervizelni ott is kell, ne legyünk balkániak. Irták a macskaevők, hogy 20e. Ha tovább megyek, akkor szar a Ducati?
Faszt!
Ügyfél surmó.
Tessen megnézni, mennyibe kerül egy pölö egy 998. Aki nem operett motoros, az érti a jó 40% felárat. Aki economy, az felháborodik.
Na ja, de a csajoknál csak egy paraméter a kinézet, együtt is kell élni vele, és ott van még néhány fontos tényező (még most sem a gazdaságosságról belészek). Én beleszerettem az olasz gépekbe és kurvára nem számolgatok, hanem hajtom őket és élvezkedem. De sok olyan embert ismerek akik képtelenek elengedni magukat és egy kicsit sodródni messze a szabályok világától. Pedig milyen jó... Nekem ettől élet az élet.
Hello RG. Az tök lényegtelen, hogy lánc vagy szíj. Ezt azért kell cserélni mert szelepet kell állítani -szinkronizálni + szijat kell cserélni mert a Duki ezt igényli, ez van előírva. Tudom nálunk sok okos van aki símán felül tudja bírálni a komplett mérnöki karát az olasz gyárnak, mondván, hogy baromság mégsem kell az. Ettől függ a garancia - persze ha új . Ezt egy másik japán motornál nem kell egyáltalán vagy sokkal ritkábban. Ez pedig jelentős költségtöblet csak azért hogy ezen a motoron ülj. nekem.
De beszélhetnénk a hajtásról a fogaskerekekről a szárazkuplungról stb. Ezek nem hosszútávú utakra vannak tervezve illetve csak akkor ha rendesen karbantartják őket. Ez pénzigényes ezért kevesen csináltatják meg - sajnos
Az én túratapasztalatom pedig az, hogy túl sok felpakolt dukit (olasz motort ) nem látsz ahogy órákon át mennek az esőben ,egyszerűen nem arra való egyik sem.
A Dukik esetében 20 ezrenként vezérműszíj csere van, nem lánc. Igaz,hogy nem óccsó, de azért nem kerül 150ezerbe még a szakszervízben sem egy 20 ezresszervíz. Legalábbis amennyire én tudom...
Bocs Darki, de nem érdek egyet veled.
Én nem basztam itt semmit össze, de ha nem tetszik, hogy néhány nem Duki-fan is hozzászólt a témához, akkor nyugodtan hibáztass engem, nincs szükségem elnézésre senki részéről.
Dehogy vitázunk ! Beszélgetünk - amit akár egy sör melett is megtennénk.
Ez általában igy van , aki a feelingre hajt autóban az motorból is olyat választ ,aki vmilyen racionális összefüggés alapján dönt az megjelenik autóban motorban egyaránt. japán autó japán motor, német autó német motor, olasz autó olasz motor. Ez abszolut nem meglepő lévén mindkét vásárlást ugyan az a személy követi el, nyilván a preferenciái sem változnak, nem bújik ki a bőréből mindkét esetben nagy valószínűséggel ugyan az lesz a végeredmény.
Van akinek egy lengőkar csere belefér a feeling oltárán, nekem nem,de ez igy van rendjén ettől kerek a világ.
Ez a nő - feleség hasonlat kicsit sántít, mert rosszul tetted fel a kérdést.
Nem kenyerem de engedj meg egy kis morbiditást .
"Van két nő ahol túl nagy különbség nincs kinézetben, az egyik bazi feelinges és kerül amibe kerül, a másik mellett viszont rengeteg racionális érv sorolható fel. Nyilván egy motor sosem indit olyan érzelmeket mint a másik nem tehát eleve butaság ezt igy taglalni de azért hegyezzük tovább. A kérdést úgy kellett volna feltenni hogy az egyik bazi feelinges de nagy valószínűséggel ha nem hordod orvoshoz évente 2 szer akkor rohamosa veszt képességeiből mig úgy 5 év múlva már csak jelentős operációkkal lehet életben tartani mig a másik él és virul teszi a dolgát . Akkor melyiket választanád ? "
A szerviz ügyben igazad van , de ez nem a magyar valóság. Az emberek az olajcserét is otthon csinálják mert az a szemét szerviz lehúz minket ... Szerinted a dezmónál esedékes (20.000km-kénti ) szelepállítást és kötelező lánc-cserét
ami asszem 20 órás munkadíjjal számolt + lézeres feszességmérést megcsinálják úgy 150-200 ért ? mindezt 20ezrenként ? kizárt ! Szerintem itthon legfeljebb 3 ilyen ducatis lehet összesen
Ez nem a motor hibája persze. ez egy adottsága. Ezzel szemben egy VFR nél nincs szelepállítás csak szinkronizálás 24-25.000ként és láncot meg 160 nál kell cserélni először ? Addig pedig összesen van 7 dezmóállítás lánccserével összesen
1,5M ért .. Nem hiszem el hogy ezt itt bárki megcsináltatja. Otthno meg a havernál megy sufnitunung mint a futóműállítgatás homemade verzióban a haver jegyzeteiből.
Vagy annyira fiatal, hogy még ezt is elnézzük neked. Egymásnak kűdted a digókat a sárgákkal. Nem sokan veszik ezt a bátorságot, tisztelünk is tégedet mink ezér.
Meg kell védenem a Hondásokat, mert -márkatársaim bocsássatok meg- de világ legjobb motorjai. Minden patent, kafa, kokas, király, gúd.
De motrot nem úgy veszünk, mint ótót, így a gazdasági, megtérülési, hatékonysági, lóerő/folyóméter megafaszomtudja mutatók helyett előbújnak az érzelmi, vörös/vér, megtudtamveledugnialegjobbcsajt és átvettem-a-remegést-de-jó mutatók.
Meg a gecijólfordul, cikkráztatoma-lábtartót együtthatók, bömböl, imádom. Prospektusba ne keresd ezeket, meg azt se, hogy a Ducati ruházat (nem kimonó...) igen komoly bevétel a cégnek.
ÉREZNI KELL.
Ahogy írtam is, volt japán motorom, hibátlan volt, de NEM ADTA AZT AZ ÉRZÉST. Nem hittem el senkinek, nem is éreztem, nem is értettem miről beszéltek nekem.
Azóta megvan. Nem is biztos, hogy le tudom leírni. Sokba van, de nem veheti el tőlem senki. Kell még.
Ezt a szervíz-megbízhatóság témát Winkler fogalamazta meg a legjobban:
"Ha pedig valaki megveszi a Ducatiját, és ha elromlik, elviszi Józsihoz, aki javított már GSX-R-t, elboldogult mindenféle Kawasakikkal, Yamahákkal és Hondákkal, Józsi valószínűleg bebukik a Ducatival. Ilyenkor természetesen sosem Józsi lesz a hülye, hanem a Ducati megbízhatatlan szar, tehát Ducatihoz szakértő szerviz kell, és ennyi."
Ebben igazad van, csak ha valaki el tud adni egy koncertzongorát egy ovinak, ott ki a barom, aki eladta, vagy aki veszi? Aki meg drága olasz motort vesz a feeling kedvéért, az meg fogja venni az Alfa Romeot is (mint én is), még akkor is, ha 1,5 évente kell cserélni a lengőkarokat , akkor is. Mivel ez is egyfajta szerelem, itt egy hasonlat:
Vajon úgy választasz nőt magadnak, hogy kiszámolod előre, hogy 30. szülinapján mennyibe fog kerülni az ajándék? Vagy megkérdezed, hogy mennyiből tud kihozni egy vasárnapi ebédet? Vagy kiszámolod, hogy mondjuk öt év alatt melyik nőnél jössz ki olcsóbban a virágvásárlással? Ugye nem?
Részben osztom a véleményedet. Az,hogy a csaptban milyen motorok vannak lényegtelen dolog. Együtt lenni , motorozni ez a fő, ebben egyet értünk. De roppant fontos, hogy egy motor mennyit megy el , mert ugyan ez önmagában nem emeli a szintet, viszont az értelmetlen számú, időigényű és költségű szerviz viszont jelentősen rontja az érzést.
A Ducati itthon is ahogyan a világban mindenütt magasra pozicionálja a motor árát. Ez viszi a fentartási költséget is magával, ráadásul olyan megoldások vannak benne amelyek sok esetben eltúlzottak az utcai használatra , igy korrekt és rendszeres karbantartás nélkül hamar tönkremennek. Az őket vásárlók pedig addig eljutnak ( tisztelet a kivételnek ) ,hogy megvegyék , kerül amibe kerül de utána a szervizen spórolnak, márpedig a dezmo állítás vagy a motor hangolása bazidrága (legtöbb szerviz el sem képes végezni mert nincs meg hozzá a műszerpark és tudás ) enélkül pedig hamar tönkremennek. Egy koncertzongora sem arra való hogy az oviban gyakoroljanak rajta a szamárindulót játszva.
De a feeling biztos ott van ez nem is kérdéses .
Cső!
Nem hinném, hogy a motorozásnál az hordozza magában a többlet élményt, hogy mennyit megy el a motor, és mennyit kell szervízelni, de még csak az sem, hogy milyen márkajel van rajt. A mi csapatunkban van Hondás, Yamahás, Ducatis, sőt van egy veterán Csepeles is, de egyszer sem jött szóba, hogy az egyik motor szar, a másik meg isten. Csak húzzuk együtt és ez maga az élmény. Ha átfordul a dolog ostoba hasonlítgatásba meg versengésbe, akkor annak az analógiája lesz belőle, hogy a fradisták ütik a dózsásokat, és elveszik benne a foci.
Biztos tök jó a Hondád, legyen benne sok örömteli km-ered, de azért egyszer hasíts egy Ducatival, tényleg más a feeling.
Úgy látom, rendesen felkavarodott az állóvíz Én nem is nagyon tudok a témához érdemben hozzászólni, mivel érzésem szerint én vagyok jelenleg a legtapasztalatlanabb De ezt a közös Ducati-MT 2000 km-es túrát nagyon jó ötletnek tartom!Micsoda hangorkán lenne ott! Márcsak belegondolni is ööm é bódottág
Én személy szerint meghajolok mindenki előtt aki egy márkát tipust szeret és ápolja dédelgeti . A magam részéről elismerem a Ducati és az olasz motorok szépségét, egyszerűen gyönyörűek , ízlésesek a világ szegényebb lenne ha nem lennének, de bízni nem bízok bennük, mint ahogyan az olasz autókban sem. Egy olyan országban nem lehet egy ilyen bonyolult összetett cuccot hibátlanul előállítani sorozatban, ahol 9kor kelnek és déltől négyig döglenek az árnyékban majd dolgoznak még esetleg 2 órát,de közben már az órát nézik mert készül a pizza odahaza. De a megjelenésben a megoldásaiban zseniálisak.
Amit a gumiról írtál az erős egy picit.. Én road2Ct használok de volt már mindenem , sportgumim is. Egy ekkora motorra felesleges, elkopik pillanatok alatt . Én 11 et elmegyek vele, hogy van benne Hring Ering sokminden ..
A sima utcai gumik nagyságrendekkel tudnak többet mint a pilóták 80%-a. Ilyen sport gumi annak kell aki már 2 perc körül jár a H ringen, esetleg. De az az MTvel kizárt. Ráadásul sportgumival túrázni ? Ez olyan mint öltönyben füvetnyírni.
Engem már hagyott ott japán motor 2x is! két különböző!
Eggyikben sem volt még 20ezer sem.
Az olaszba már több mint 30, és mivel ez még nem ált meg, ezért a mérleg az ő nyelve felé billen!
Sokan megfognak most kövezni, de isten látja lelkem én nem vagyok fanatikusan elvakult eggyik márkával sem, nemhogy földrésszel!
DE!
és ez egy nagy DE!
Ezelőtt a motor leőtt,csak japó gépeim voltak, és mind, könyebb volt,"modernebb",egyszerűbben kezelhető, sterilebb,felhasználóbarátabb,és sorolhatnám az előnyeiket.
Viszont minden utas voltam... ÉS ez megváltozott..
Talán a 86-os gixerem tudta utoljára ezt...
MErt most végre irányítok, dolgozok együtt,mint gép és ember!
Kijavítjuk egymás hibáitvégig az igényeimet figyelembevéve, és tudjuk mit fogunk tenni, hogy legközelebb mégjobb legyen.
Lábjegyzetkánt megemlíteném, azé lassan már 15 éve motorozok...
FOLYAMATOSAN! SAJÁT PÉNZBŐL!(rossz bolti eladó vagyok, és tanulok most is)
Sajnos nincs annyi lém, hogy megengedhessek magamnak minden túrát, minden pályanapot, de azért így is lecsúszik átlag évi 15e. Tavaly épp kicsit több.
A gumitémára is kicsit visszatérve.
AZOK AMIKET IRTATOK NEM GUMIK
kikeményedett műanyagkarika
Supi az MT-n race-vagy sport attackot használ, és nem bírja 3ezernél tovább...
Valamikor junius vége felé szervezünk egy 2 nap alatt 2000km es túrát csak hegyen völgyön , innen Bregenzig majd onnan vissza svájcon , olaszországon és ausztrián haza ..
Ezennel szeretettel meghivok bárkit, ez tényleg ember és gép próbája ! Ráadásul nekünk végig rossz váltóáttételt kell használnunk és a szél is fújni fog !
de viccet félretéve , a térkép publikus bárki csatlakozhat és egy méter sem lesz autópályán !
Kilyukadt Medveczky Ilona..."