osztom, ezzel a kipuval lófaszt se menne. nem erre való. plusz dugó sincs benne, 60 az sok érte. max 40 így van... Gergő okosan bánik a számokkal, hisz holnap megy matekból
Tudom,hogy van jobb téma is itt a fórumban,de valaki pls. segítsen, mert megőőőőőrülöök... Láncvezető görgőt keresek GPR50R-hez, de fingom sincs milyen kell bele! Segítsetek,pls!
már én is probáltam mert kelet volna farok idom meg két oldalra ülés alati idom és nekem se irt vissza azota sincs :S szoval ha lenne valakinek megköszönném :)
nagyobb az égéstérhő egy 50es folytotton mint egy 70-80as gépem,ami pörög mint a sthilfürész?elég ha azt nézzük hogy a lökettérfogatot a víztér rovására növelik ergo sokkal hamarabb melegszik stb... de mondjuk ez a blokkhűtéses verzóknál jön ki nagyon... szval bele lehet kötni bármibe, de az azért fura hogy hamarabb tönkremegy egy c4es a 70-80as hengeren mint a c3. off.
resone egyenlore az idom még nem érdekelne mert itt találtam full olyant ami nekem kéne( a V bevágásos ,csak 0-24 elérhetetlen de majd talán elérem) http://www.kepesmotor.hu/idomo...
EGY kérdés emberek az "új" sendán mekkora lánc van? mert ilyen 400as meg 360as meg ilyenek vannak és fogalmam sincs,valaki tudja?köszönöm előre is!
C3 vagy C4?
Szerintem elég sok a tévhit a fórumokon... Sokak szerint a C4 hézagú csapágy az valami "versenycsapágy", mivel nagyobb terhelést és fordulatszámot bír esetleg nagyobb hőmérsékletre lett tervezve.. Ez nem igaz, nem versenycsapágy csak nagyobb az illesztési hézaga.
Ha csak úgy C4 -est teszel egy motorba "indokolatlanul", akkor az még üzem melegen is hézaggal fog futni a csapágy =- Hangosabb lesz a csapágy, egy-egy golyó terhelése megnő így sokkal rövidebb ideig fog az a csapágy tartani.
Lehet mondogatni, hogy nagyobb a hő az égéstérben der csak jelzem, hogy 6204-es csapágyaknál a C3 és C4 csapágy között a hézagkülönbség 0,007-0,008 mm. Nagy hőmérséklet különbség nem igazán van közöttük.
Persze vannak léghűtéses meg vízhűtéses blokkok.. amúgy egy fojtott kipufogós (katalizátor, meg mitomén) motoron simán lehet nagyobb az égéstérhő, mint egy tuning hengerrel.
Én így gondolom...
Képen látható cross gumik eladóak. Első nagyon jó állapotban, 80/100-21es. Hátsó kicsit kopottabb, de még bőven jó, 110/100-18-as.Első 4000ft, hátsó 2000ft. mail:jozyka84@hotmail.com
A csapágy dologban annyit, hogy ha Senda fojtott hengerhez elég a sima SKF csapágy ami max fordulat 6000. A fojtatlan hengerhez mér dukál a C3-as akkor már a fordulat 12000 is lehet. Viszont ha már valami spéci hengert rak rá az ember akkor már nem hogy a csapágyat de a főtengelyt is illő cserélni és abban már C4 csapágy is elfér. A GPR fojtatlan DR hengeréhez is már a C4 csapágy kel mert az kb ha minden igaz akkor a 14000 is kipörgi. De annyit ehez, hogy a piros sávban való fordulatban pár másodpercig ildomos csak ténykedni.
Csak egy példa:
Az SKF 6204 c3 csapágy zsírral kenve 14000 ford/percet bír, míg olaj kenéssel 18000 ford/ percet.
Jó, persze egyéb üzemi körülmények is beleszólnak az élettartamba.
De egy c3 akkor is megfelel egy 70-es öntöttvas sport, vagy egy kevésbé hegyezett alu hengerhez.
:)
Ne akard megmagyarázni egy gépésznek, hogy egy c3-as csapágy milyen fordulatot bír. Az meg hogy nagyobb köbcenti, nem jelenti azt, hogy nagyobb fordulatszám. Az 50-es henger is simán leforoghatja a 12000-et. Sőt, akár többet is.
Ezt nem a lökettérfogat határozza meg. Egy nagyobb köbcentis, nyomatékosabb 70-es sporthenger, nem hinném, hogy 16000-es fordulaton muzsikál, mint egy high end henger.
De Ti tudjátok.
Vedd úgy, hogy nem szóltam.
Megvásárolnék törött, sérült, hiányos Sendát! Mindegy csak olcsó legyen!
Érdeklődnék hogy vannak e még alkatrészeid
A burkolatok biztos érdekelnek :)
a burkolatok érdekelnének :)
derbire 420as lánc való. jó márkák: Iris,Did,Rk
EGY kérdés emberek az "új" sendán mekkora lánc van? mert ilyen 400as meg 360as meg ilyenek vannak és fogalmam sincs,valaki tudja?köszönöm előre is!
Szerintem elég sok a tévhit a fórumokon... Sokak szerint a C4 hézagú csapágy az valami "versenycsapágy", mivel nagyobb terhelést és fordulatszámot bír esetleg nagyobb hőmérsékletre lett tervezve.. Ez nem igaz, nem versenycsapágy csak nagyobb az illesztési hézaga.
Ha csak úgy C4 -est teszel egy motorba "indokolatlanul", akkor az még üzem melegen is hézaggal fog futni a csapágy =- Hangosabb lesz a csapágy, egy-egy golyó terhelése megnő így sokkal rövidebb ideig fog az a csapágy tartani.
Lehet mondogatni, hogy nagyobb a hő az égéstérben der csak jelzem, hogy 6204-es csapágyaknál a C3 és C4 csapágy között a hézagkülönbség 0,007-0,008 mm. Nagy hőmérséklet különbség nem igazán van közöttük.
Persze vannak léghűtéses meg vízhűtéses blokkok.. amúgy egy fojtott kipufogós (katalizátor, meg mitomén) motoron simán lehet nagyobb az égéstérhő, mint egy tuning hengerrel.
Én így gondolom...
53-as, alig hasnált JT hátsó lánckerék.
Derbi Rabasa 50-es henger tömítésekkel, csavarok nélkül.
Ezért a motorért ti mennit ajánlanátok?
http://www.kepesmotor.hu/derbi...
A csapágy dologban annyit, hogy ha Senda fojtott hengerhez elég a sima SKF csapágy ami max fordulat 6000. A fojtatlan hengerhez mér dukál a C3-as akkor már a fordulat 12000 is lehet. Viszont ha már valami spéci hengert rak rá az ember akkor már nem hogy a csapágyat de a főtengelyt is illő cserélni és abban már C4 csapágy is elfér. A GPR fojtatlan DR hengeréhez is már a C4 csapágy kel mert az kb ha minden igaz akkor a 14000 is kipörgi. De annyit ehez, hogy a piros sávban való fordulatban pár másodpercig ildomos csak ténykedni.
Az SKF 6204 c3 csapágy zsírral kenve 14000 ford/percet bír, míg olaj kenéssel 18000 ford/ percet.
Jó, persze egyéb üzemi körülmények is beleszólnak az élettartamba.
De egy c3 akkor is megfelel egy 70-es öntöttvas sport, vagy egy kevésbé hegyezett alu hengerhez.
Ne akard megmagyarázni egy gépésznek, hogy egy c3-as csapágy milyen fordulatot bír. Az meg hogy nagyobb köbcenti, nem jelenti azt, hogy nagyobb fordulatszám. Az 50-es henger is simán leforoghatja a 12000-et. Sőt, akár többet is.
Ezt nem a lökettérfogat határozza meg. Egy nagyobb köbcentis, nyomatékosabb 70-es sporthenger, nem hinném, hogy 16000-es fordulaton muzsikál, mint egy high end henger.
De Ti tudjátok.
Vedd úgy, hogy nem szóltam.
A Malaguti f12 hátsó lámpája ugyanaz mint a régi Sendáé?