Köszi a jó szavakat!
Őszintén a nappali egy részét finanszíroztad
Nagyon igazad van a mostani idióta trend miatt. Ez sajna nem csak a motorknál igaz. Pl nekem egy MK1-es mondeom van. Az MK2 még csak más mint a escord. De az MK3-as mondeó tök ugyan az mint a focus, mivel az escortból lett a focus. A többi mondeó és a focus tök ugyan az. Régen legalább volt látható és minőségi külömbség közte. Most ha van rá pénzed akkor tök mindegy mejiket veszed mert csak az egyikre más van írva mint a másikra. Meg akkor már minek adjon ki az ember dupla annyit ha olcsóbban is megkaphatja ugyan azt.
Na mindegy. Kicsit bosszant de ezen mi nem tudunk változtatni. Szóvan az 50-es nagy a feleségednek. Mondjuk igaz is mert tényleg nagy a Senda. Lehet az SM kisebb? nem tudom még nem láttam Senda SM-t. Tegnap lehajtottam vele 30km-t. Szembeszéllel 6-ban 45-50el. Hát van ereje. Igaz egy nagyobb lökéshullámnál lassúlt de alacsony fordulaton ez szerintem tökéletes. Nem szabad nyösztetni a bejáratós motort. Lehet ma is megyek vele. Igaz nem 30-t de valamennyit az biztos. Még a plexit kell végre a festőnek megvarázsolni. Sajna nem igazán sikerül a plexit lefestenie. Lakkozás után felveszi a repedezés mintáját ami a plexin van. Utoljára abban maradt, hogy több rétegben lefesti és lakkozás helyett felpolírozza. Ha valahonnan tudok szerezni majd akkor lecserélem. De addig is a festett lesz rajta ha egyszer megkapom.
Gratulálok a GPR-hez, örülök, hogy szponzorálhattam a projektet! Nagyon szépen rendbe hoztad. Lassan akkora rutinod lesz, hogy nyithatsz egy Derbi összeszerelő üzemet. Szerintem nem sok érte a 250, nézd meg, újonnan mennyiért kapsz 0 km-eset. Ezt meg legalább Te raktad össze, mindent tudsz róla, és minőségi munkát végeztél, ez hosszú távon megtérül. Meg gratulálok a feleségedhez is, nincs is annál jobb, mint együtt motorozni! Az a rossz, mikor Te elmész "szórakozni", az asszony meg otthon halálra izgulja magát, hogy jaj mi lesz a motoron. Legjobb orvosság erre a közös motorozás. Az én feleségem is motorozik. Amikor meglátta a Sendát, neki is az első reakciója az volt, hogy á, ez nekem magas. És visszaült az 500 köbcentisére.
Nézem, mi ez a szép kis gép, hát Derbi GPR, de ez már az új. Nem rossz... de hogy őszinte legyek, nekem a régi jobban tetszik, az karakteresebb, Derbisebb, ez meg olyan, mintha egy GPR vázra feldobáltak volna egy Aprilia RS idomszettet. Oké, tudjuk, hogy ki a konkurencia, de miért kell minden motornak egyformán kinéznie?!
A világítás meg az egyetlen, aminek nem értem a logikáját. Miért fontosabb az index, mint a helyzetjelző? Meg ha teszem azt, kifogy a benzinem este, és tolni kell a benzinkútig, akkor indexelve világítsam magam előtt az utat? Szóval nem értem én ezt, bár már megszoktam, és nem életbevágó kérdés, de szívesen átkötném.
Köszi!A Hajdú-Biharival már beszéltem repedt a felni hegeszteni kéne és nem akarok vele így rizikózni.A Celldömölkit megérdeklődöm csak k..va messze van kéne valami közelebbi,meg a jelenlegi lánckereket tenném vissza mert elég jó a végsebessége vele.:-))).de ez sztem nem gyári mert az úgytudom 52 fogas az enyém meg 37.
Érdekes kérdés. Találkoztam elég sok kupplungrugóval a GPR szerelése közben. Szereznem kelett kupplungot meg tartozékait és volt aki csak úgy bele tette azokat is. Na a lényeg az, hogy küldtek egy garnitúra kupplungot és rugót csavarral. Ezek használt motorból voltak kivéve. A gyári érték azt hiszem 35mm hosszú. A lényeg ezek 34.5mm hosszúak voltak, de az eredeti meg a többi rugó jó ha 31mm volt. De volt már tapasztalatom, hogy teljesen új kupplungkészlet összerakás után ki kelett bontani és 35mm-ről már össze is nyomódott 33mm-re. És még nem is használtam. Lehetséges van valami amit az illető írt erősített kupplungrugókról.
Ja és azt nem is írtam, hogy szereztem egy GPR blokkot és lesz minden igaz egy komplett idomos váz aztán összerakom. A feleségem is kedvet kapott a motorozásra. Az endúró magas volt neki és bizonytalannak érezte. De a GPR már a mérete. Utánnam
Örülök, hogy még megy a motor!
A lámpával kapcsolatban sajnos a tapasztalatod helyes és ami a legbosszantóbb gyárilag ilyen. A GPR-em végre kész lett és már mentem is vele igaz nem sokat de élveztem azt a már km-t. Ennek is csak az index és a fék jelez vissza illetve működik ha nincs beindítva a motor. GPR annyiban változott, hogy nem kel kétszer elfordítani a kulcsot, hogy világítás legyen, hanem elég egyszer és akkor külön bekapcsolható. Ha mégegyszer elfordítom akkor meg autómatikusan bekapcsol beindítás után. Ez a Sendában nincs. Ott csak a második elfordításban kapcsolható. Viszont egy pozitív ennek a világításnak, hogy külön be.ki kapcsolható. Ismerősöm Yamaha DT 50 SM-nél ha beindítja akkor a világítás is bekapcsol. Így nehezebben indúl mint ha csak a beindítással kellene a gyujtásnak foglalkoznia nem pedig még a lámpákkal is. Ha kettőt fordítok a kulcsal akkor én is észreveszem, hogy nem adja le az egész energiát a gyújtásnak az aksi. De szerintem szokás kérdése. A GPR-em összesen kb 250000-re jött ki. Szinte 0km-es. Új festés, meg ami kell. Nagyon pöpec. Még nagyon friss és csak 40-50-el mentem vele. 2-300km-t még sajna ennyivel kell megtennem, de utánna is csak egy kicsit emelgetem folyamatosan a sebességet. Észrevehető a külömbség az 50 és a 70 fojtatlan között is. Más egy kicsit az áttétel is meg persze erősebb is. Lehet azért, de én meg vagyok elégedve vele. Tudom sokba jött ki, de megtettem mindent, hogy használni tudjam és ne parázzak rajta, hogy mikor robban le. A Sendával is volt megtettem 300kmt egy nap alatt és hazavitt. Másnap pöc-röf és már mehettem is. Kicsit zajos mivel 2T de elviselhető.
Koszi a valaszt nagyon jol leirtal mindent. Amire hasznalnam az suliba jaras,foldutak,haverokkal turazni erdobe vagy barhol ahol elmegy hogy ha sikerul osszehozni az uzletet remelem nembanom meg, hogy ez melett dontottem.
Pár hónapja hasonló kérdéssel jelentem meg ezen a fórumon... Aztán az lett a vége, hogy vettem egy Derbi Senda R-t, és azóta is vigyorgok rajta, nem bántam meg. De mivel nem régóta használom, ezért nem egészen korrekt tesztet írnom róla... Majd egy pár év múlva. Gondolom addig nem akarsz várni, szóval írok pár dolgot, de fogadd szavaimat fenntartással, nem vállalok felelősséget értük.
Először is, én főleg rövid távokra használom, városban, vagy földúton, erdei ösvényen. Száguldozás nem érdekel, végsebességről/gyorsulásról ezért nem is írok. Az én céljaimra tökéletesen megfelel.
Másodszor is, a következőkben a kategóriatársakhoz fogok viszonyítani, így értsd, hogy valami jó vagy rossz.
A Senda elég népszerű modell a környékemen, és ahogy látom, egész Magyarországon az; így az alkatrészellátással tuti nem lesz gondod, olcsón van hozzá minden, amit el tudsz képzelni. Elég, ha itt a fórumon szétnézel, ha valakinek kell valami, akkor pár napon belül vagy valaki ajánl neki megfelelő eladó alkatrészt, vagy tudnak műhelyt ahol gyártanak vagy boltot/webshop-ot, ahol olcsón vehet. Ráadásul ha borulsz, igazán nincs drága alkatrész, ami megsérüljön rajta. Az olcsó alkatrészek ellenére a motor minőségi, kidolgozása kimondottan színvonalas. Nézz utána a Derbi gyárnak, híres versenymotor gyártó. Itt nem találkoztam olyannal, hogy vázrepedés, küllőszórás, blokkszétesés stb., mint amivel hasonló kínai motorok fórumában rémisztgetnek. Szerintem megbízható, mások is ezt mondják. Egyes részei a kategóriáján is túlmutatnak, pl. fém fékcső van gyárilag, és nagy erőssége szerintem a kiváló futómű, nekem elöl fordított Showa villa van. A motor teljesítménye nekem tökéletes, tudok vele lendületesen haladni meredek hegyi utakon is; és téli hidegben is használtam, gond nélkül indul mindig. A 6 fokozatú váltó megint csak kiemelten jó dolog, főleg a 2T sajátosságai miatt (szűkebb `nyomatékos` fordulatszám tartomány). Az ülés nekem meglepően nagy és kényelmes, a motor kellemesen könnyű. Fogyasztást már akartam mérni többször, de mindig elfelejtem az óra állását... Na majd a következő tankolásnál. Van különolajzó is, jó dolog, nem kell benzint kevergetned, illetve forgalomba is tökéletesen alkalmas, minden lámpa megvan és működik (van index, tompított/távolsági stb.), visszapillantók is használhatók.
És most jöjjenek a negatívumok... amik tulajdonképpen nincsenek is, illetve nálam még nem jöttek elő. Ami kissé nem tetszik, az inkább az én hibám, nem a motoré; én ugyanis második játszós/(téli) munkábajárós motornak vettem nagyobb köbcentis 4T gépem (Kawa Ninja) mellé, és arról átülve néhány dolgot eleinte nehéz volt megszoknom, ilyenek a puritán műszerezettség (nincs benzinszint-, fordulatszám-, vízhőfokmérő, üres visszajelző stb. bár víznek, benzinnek, olajnak van vészlámpája), vagy a 2T-re jellemző `power band` motorozás, hogy csak egy bizonyos fordulattól kel életre, alatta nem annyira élénk (de városba teljesen jó). Ezek nem hibák, hanem ilyen egy 50-es 2T. Egyébként volt, hogy lámpánál olyan jól eltaláltam a fordulatot, hogy 1 keréken indultam. Továbbá agresszívabb első fékhez szoktam, a tank meg csak 5.5 literes, de ezekre megint azt mondom, hogy egy 50-es endurónál ez teljesen rendben van (amúgy elöl-hátul tárcsafék!). Csak vicces, mert errefelé vannak olyan kutak, ahol minimum 5 litert kötelező tankolni. Ami még furcsa volt, hogy a fejidom gumikkal van rögzítve, ezért elmozdulhat (a beállított fényszóróval együtt), illetve hogy ha nem jár a motor, akkor nem égnek a lámpák, csak a fék és az indexek, ami zavarba ejtő, ha este lefulladsz (gyakran használtam sötétben); ezek nem tudom gyárilag ilyenek-e (szerintem nem), de ha lesz egy kis szerelős időm, könnyen orvoslom ezt a két dolgot, a fejidomot szerintem a sárvédőhöz/villahídhoz rögzítem, a világítást meg megpróbálom az akksira kötni.
Na ennyi, amúgy milyen célra szeretnéd használni? Meg ha van konkrétabb kérdésed valamiről a motorral kapcsolatban, akkor tedd fel, arra könnyebb válaszolni, mint így általánosan mindent leírni...
Összességében én nagyon szeretem a Sendám és tudom ajánlani.
Valakinek volt már olyan tapasztalata, hogy váltáskor vagy utánna közvetlen klottyanó hangot ad ki? Összeszerelés után elég nehézkesen vált valami miatt a váltó pedig elvileg rendesen össze lett rakva. Arra gondolok, hogy nem lépteti a villát helyzetbe és utánna beugrik a hejére és azért adja ki ezt a hangot. Remélem hamar bekopik vagy legalább is megszűnik ez a kattanó hang.
Látom nem nagyon érted a dolgokat. Sendát 50-t és 125-t gyártanak. Az 50-es blokkra szoktak tenni 70-es és 80-as hengert. A megtett hosza a dugattyúnak ugyan az mindegyik hengernél csak a dugó átmérője más. 50-é az D40, A 70-é az D47, a 80-é pedig ha jol tudom D50. Viszont a főtengely az mindháromnak ugyan az. Kivétel a 125-s mert annak a blokkja is más. Mekkora a dugó átmérője?
Viszont azt tudom ajánlani ha kell, ha nem, hogy a hajtókart cseréld le róla erősített hajtókarra. Olyat nem fogsz kapni amiben az van. Ha kapsz is én mindenféleképp kicserélném újra, hogy ne járjak úgy ahogy te jártál.
PL erre gondolok.
Nem tudna nekem valaki le fényképezni egy Derbi gpr 125-ös motorblokkot?
Nagyon megköszönném