Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Csatlakozom az előttem szólókhoz! Ezen típus sajátossága maga a kialakításában rejlik mire gondolok, Nos ha megnézzük eme típus műszaki adatait akkor abból világosan kiderül hogy ez egy gyárilag is eléggé kihegyezett teljesítmény mutatókkal rendelkező típus és éppen ezért fokozottabb odafigyelést igényel mint a tulajdonostól illetve a szerelését végzőtől is ! Magam 25 éve javítok motorokat és az alábbi tapasztalatokat gyűjtöttem az eltelt évek alatt: törekedni kell a lehető legprecízebb összeszerelési minőségre illetve csak és kizárólag a legjobb minőségű alkatrészek beépítésére! Nagyon fontos a sebesség váltó pontos kihézagolása és a blokkházban való tökéletes pozicionálása ehhez nagy tapasztalat kell mert nem elég csak azt elérni hogy a tengelyek szépen és könnyen forogjanak hanem a pontos pozíció is fontos a megfelelő és tartós üzemeltetéséhez itt sokan hibáznak mert nem elég precízen hajtják végre a műveletet pedig ez alapjában befolyásolja a motor működését és élettartamát !Szintén sokan nem fordítanak kellő gondot a villamosság általános és teljes körű gondos át vizsgálatára mondván minek jó az hiszen minden működik látszólag ez így is van de műszeres mérések ezt sok esetben mást mutatnak és ezt szintén gondosan ki kell javítani mert adott esetben drága és súlyos akár működés képtelenséget is okozható hibák is keletkezhetnek pl töltés hiba stb....A legtöbb szerelgető ember kevés figyelmet szentel a futómű állapotának pedig nagyon fontos hogy a motor megfelelő biztos és stabil lábakon álljon mert ez fontos hiszen a biztonságot növeli akár csak a precízen működő fékrendszer! De mindezek semmit sem érnek ha maga a tulajdonos nem megfelelően és kellő körültekintően üzemelteti a motorkerékpárt pl:előírt kenő anyagok minőségi előírásainak semmibevétele továbbá az előírt üzemeltetési paraméterek semmibevétele pedig ez akár kapitális motor károsodást is okozhat ! Egy szó mint száz hiába a leggondosabb összeszerelés ha a felhasználó nem tartja be az előírt üzemeltetési előírásokat és ez egy visszatérő hiba jelenség sajnos! /hidegen nem hajtjuk/
Alap dolog, hogy ha veszel egy mitot mindenképp úgy vedd, hogy maradjon pénzed, mert valamire úgyis kelleni fog... A szerelői készségek nagyon jól fognak jönni. Más: nekem mindig van a motorban egy csoki meg egy energiaital, ha tolnom kell vagy ottmaradnék valahol és várnom kellene míg értem jönnek. A legdúrvább eset talán az volt (nem tudom írtam-e ezt már ide), hogy kisteherautón hoztuk a mitot, Bp után az autópályán széthullott benne a turbó. Gondoltam, hogy továbbmegyek motorral, mit se nekem az a 200 km. Tankoltam, vettem matricát (ennek is lenne egy külön története...). 40km-t sikerült mennem, aztán 140-150 körül, előzésnél lerepült az első lánckerekem, a lánc bumm le és már csak gurultam. Mellettem kamion, mögöttem kocsik. nagy szerencsém volt, főleg, hogy nem akadt be a lánc. Aztán ezt még fokozva, mire pár órával később értem jöttek én leszedtem az idomokat és csak félig-meddig raktam vissza, aztán amikor felpakoltuk a platóra több helyen sikerült is eltörni... Jó nap volt. Egyébként volt már 4 órányi tolás, 200km-es kuplung nélküli motorozás, 100-as végsebesség és világítás nélküli motorozás, leégő power motor (szépen tud füstölni). Ami a lényeg: mindent egybevetve nem volt szívem eladni, szeretem és ha megint ott lennék újra megvenném!
Még azt tenném hozzá hogy egy ilyen motor állapota nagyban függ a tulaj hozzáállásától. Hiába veszed meg a legpatentebbet, ha utána azzal nyugtatod csak magad, hogy biztosan jót vettél, majd te magad lakod le. Egy ilyen motor nagyon meghálálja a a jó törődést és hihetetlenül gyorsan térdel le, ha tényleg durván bánnak vele. Nem elég jót venni, jól is kell használni. Volt ismerősöm, akinek egy autópályás hajtás közbeni üzemanyagkifogyásban pusztult el a hengerszett. Pedig öt perce még patika volt a jármű. Nem bombabiztos motor, de jó kezekben nagyon sokat kibírhat.
Válasz gomb nélkül irom hogy használt mitót venni öngyilkosság .15 emberből 13 szopik vele anyagilag illetve idegileg mert amikor mehetne vele gebasz van ..
Esetleg a Magyar 001 tip szakértöknek jó mert megoldja de ez nem álltalános.
Igen az van amit sokan irtok hogy gányolt példányok vannak de hát ez a szegénységre utal./ mo-n/
A német hasznalt autóra néztek / mobile .de/ akkor kiderül hogy a mitó náluk combosabb mint itt árba../ami patent.
Gondoltam, hogy majd lesznek akik rákontráznak...
Az amit írtok szép és jó, de ahoz nem kevés motorszerelői tapasztalattal kell rendelkezni, illetve rengeteg szerszámmal. Ez meg nem mindenkinek adatik meg, de attól még tetszhet neki a Mito.
Az emberek inkább a szart veszik ócsón, aztán szopnak vele mint én. Az igényes rákölt egy vagon pénzt, az igénytelen meg csinál belőle mégnagyobb szart, aztán túlad rajta, majd vmi balf*sz újból megveszi... A legkisebb csoport az akik maguknak JÓL megszerelik. Mert kókányolni mindenki tud.
Nem mindig a drágább a legjobb...ha rendesen körbenézi az ember a gépet meg tudja nagyjábol állapítani hogy mire mennyi időt és pénzt kell szánnia.Pl a csavarok sokat elszoktak árulni,csavarfejek mennyire vannak megviselve sokszor szedték/rakták.A középső tengelyvégek hogy a blokkot is szedték e ki .Ezt bronz stiftel kell kiütni ami legtöbb embernek nincs és kipüföli valami menetesszárral vagy ilyesmivel ez nagyon látszik rajta.Felnik állapota hanyag emberek általába nem költenek normális gumiszettre hanem olcsón összeguberált gumikat tesznek fel amik rendszerint nem is egyformák.Idomcsavarokat elhagyják ezzel sem foglakoznak.Láncsprayt hírböl sem ismerik:száraz kopott lánc /lánckerék.Féktárcsák/betétek állapota.A Blokkrol pedig menet közben meg lehet állapítani mennyire van egyben.Ha a tankot felnyitja akkor látni is az "egészet" az is sokat elárul hogy külsőleg hogy néz ki maga a blokk.Tehát ha tudjuk mit kell nézni akkor ritkán érhet nagy meglepetés vétel után végülis... De Mitonál én is inkább affelé hajlok hogy megveszem szétszedem megcsinálom és akkor az igazi mert tudom mi van benne és az mennyit bír.
Szerintem a drága motorba is benne van, hogy átvernek vele. Én olcsót vennék, és azt újítanám fel, akkor biztos jó.
Csatlakozom az előttem szólókhoz... Gyűjtsél inkább még és vegyél szebbet, jobbat (rengeteg időt, pénzt és energiát spórolsz vele). Amennyivel olcsóbban veszel MITO-t annak az összegnek legalább a 2x rá fogod költeni (ha nem a 3-4x ).
"Inkább benzinre költsd motor vétel után a pénzed, ne alkatrészre"
Hát a vázrepedés engem eléggé kiakasztott, akkor fontolgattam, hogy eladom a fenébe, de végül inkább megcsináltattam (persze ehez le kellett csupaszítani a vázat, mert csak úgy vállalta el, ha önmagában a vázat viszem oda (nem kevés idő, meg pénz volt).
A legnagyobb hibájuk a magyarországi példányoknak valóban a sok kókányolás. Kevés a hozzáértő ember, szerintem lehetetlen olyat találni amiben ne lenne némi mekmesterkedés...
Aztán ami engem a leginkább zavart, hogy szinte mindig köpte az olajat valahol ahol nem kellett volna (jó ez egy 2T-nél esetleg még meg is bocsátható). Most tavasztól kíváncsi vagyok mi lesz a helyzet, mert igyekeztünk szerelőnél mindent frankón letömíteni (gondolok itt leginkább a kipufogó és powerszelep környékére.
A másik ami engem nagyon zavart az az idomzat anyagminősége. Ugyebár minden sportmotornak javarészt az idomzat adja a szépségét. Ennek a motornak a két polipropilénből készült alsó oldalidomot leszámítva, az összes többi kasztnieleme egy úgynevezett "ABS", rideg, törékeny, repedezésre hajlamos műanyagból készült. Mivel a motor a nagy fordulatszámnak köszönhetően állandóan rezonál, a csavarok körül idővel kirepedezik, eltörik, főleg ha az elveszett gumis anyák helyére is kutyaközönséges anyát tesznek... Nekem volt egy 98-as RS125-öm is, annak az össes kasztnieleme rugalmas polipropilénből készült, ez egy anyagában általában fekete műanyag, ilyenből készül a kocsik lökhárítója.
Ha a blokk normálisan össze van rakva, akkor lényegében csak a felhasználási mód befolyásolja a működési időtartamát.
A leggyakoribb a kókány összeszerelés, bár ez a rendszámos példányoknál talán nem olyan sűrű.
ivadam
Szerintem sem túlzol a képek alapján nagyon jó lett..
A váz repesésen kívül mi hibája szokott még lenni a mitoknak?
Rengeteg mindent cseréltem rajta, illetve javíttattam. Nehéz lenne felsorolni mindet. A legfontosabbak:
-Idomok javíttatása, menthetetlen idomok cseréje, üvegszálazás, komplett fényezés
-Gumik,
-Motorblokk teljes generálja (profi, lelkiismeretes szerelő által), összes csapágy tűgörgő, új hajtókar, dugó, új kuplunglamellák, főtengely felújítás amit a Wittmann csinált.
-Futómű felújítása, perselyek, szimeringek cseréje (szintén szerelő végezte).
-Fékrendszer teljes felújátása, fém fékcsövek (Szintén szerelő által)
-Váz hegesztése szakértő hegesztő által (sajnos gyakori, a Mitoknál hogy a blokk tartó konzol tövénél a hegesztés mentén megreped a váz.
-Új kipufogórendszer
-Új tömítések bowdenek.

Mondhatni, hogy szinte semmi sem gyári már a mocin. Viszont most ott tart, hogy szerintem nem túlzok ha azt mondom, hogy az ország egyik legjobb állapotú Mito-ja.
ivadam
Az igen sok mit vettél hogy ennyibe van?
Én a szerelést fényezést megoldom csak alkatrészeket kell vennem meg festéket..
Az olcsóval csak óvatosan. Én is az olcsók közül választottam, aztán rájöttem hogy maximalista vagyok, így már valamivel több mint 1 millában van a gépezet...
Jó estét.
ivadam
Mimnél olcsóbban akarok venni majd szép lassan gyárira megcsinálom azt is kinéztem 1,2 de külföldön ha minden jól megy még ebbe a hónapban vagy legkésőbb következő hónapban meglesz a mito :)
Szia, nincs hirdetve, már harmadik éve nem használom, persze mindig előveszem itt helyben kicsit megjáratom.
Nem tudom használni, tervben van a költözés is és nem tudom magammal vinni. Szóval hasonlóan igényes új gazdiját keresem.
Nem fogom visszakapni amit ráköltöttem. Eszmei értéke számomra hatalmas ..... ezért is vettem le többször a hirdetést, ragaszkodok hozzá, nehéz megválni tőle.

Ha kapok ajánlatot majd eldöntöm.
Ez azért függ az eladó helyzetétől is. Ha nem kenyérre kell és nem sürgősen, akkor egy ilyen állapotú motornál mindenképpen fennállhat a "nem mindenáron eladó" helyzet. Nyilván nem azt jelenti, hogy visszakaphatja a ráfordított összeget (sőt valahol a fele környékén is egy drága Freccia lenne, ha igaz, hogy közel 600ban van neki). Inkább az érdekelt hogy ennyi munka után ő mire tartja a saját motorját. Az egy másik kérdés, hogy lesz-e rá vevő...
Szerintem annyit ér amennyit felajánlanak érte, nem annyit amennyit az eladó mond. Es sajnos az ilyen kategóriájú motoroknál így van...
Ha valaki megcsinálja magának ilyen szépre azér mert bele van szerelmesedve a típusba, és utána évekig használja, akkor megérhetii ráfordítani a zsét. De eladáskor ez a pénz soha nem jön vissza...
Szia!
Régóta nézegetem a motorodat, gyönyörű. Hol van a hirdetése? (Sajnos nem állok úgy, hogy megvegyem, de kíváncsi lennék rá mit ér manapság egy ilyen hibátlan példány.)
Én a helyedben inkább a karbi beállításokon változtattam volna, vagy másik karbit tettem volna rá mielőtt eladom. Nempláne, hogy előte öltél bele egy csomó lóvét...
Mennyiér szeretnél Mito-t venni?
Árúba bocsátom drága motoromat. Ajánlatokat várom, degradáló hozzászólásokat nem!
dlz_bro
40 karbit hackeltem rá meg sport hengert 160cc verseny elektronika stb stb igy evett annyit de ha nagyon szépen ment vele az ember 6l körül evett és frankon be volt hangolva hónapokon keresztül építgetem áligattam de pályára meg hobbi motornak építettem...
Kicsit már megbántam hogy eladtam de a mito jobban tetszenek na meg újabb konstrukció is...
De az mindenféleképpen jó hír hogy neked nem ment 8l föle a fogyasztás.
8-12l? Erre azt tudom mondani, hogy be kellett volna állítani, vagy kicserélni azt, aminek gondja van... Az én korántsem tökéletes mito-mmal gyári 28-as karbival volt, hogy autópályán 150-175 (óra szerint) között mentem folyamatosan kb 150km-en át, akkor ez volt a padló 7.-ben 11250-nél (nekem ott letilt) és nem kapta be a 8-at sem!
Könnyen is kell tudni mozgatni a kormányt, amennyiben nincs kormánylengés csillapító, bár remélem nem a kormány elfordításával kanyarodsz :D
Amúgy minél beljebb engeded a teleszkópot annál könyebben lehet döntögetni.
Jó estét.
ivadam
Köszi nagyon sok munkám és pénzem volt benne nagyon sok extrával teljesen felújítva rakat egyedi alkatrésszel viszont a felújítás után a fogyasztása nagyon sok lett ezért el kellet adnom...
DTJE
Az teljesen jó nekem túrázni kellene hétvégente 5-6 l kijövök az jó csak nem 8-10-12....l mert az már durva még hobbi motornak is..
Köszönöm mindenkinek a gyors választ és a segítségeteket..