Igen, így van, de mivel hogy perselyes.. eléggé rossz megoldás így, mert általában ha több mint 2-3 éves a gép, már ki is fúj. Kipufogógázra is jó lehet a gumis szimering szerintem, ha felülről a persely powernyelv tengelye felől néz.
Szerintem direkt nem tettek a powernyelv szárához szimeringet. Azért perselyes, mert a nyelv mellett kifújhat a forró gáz. A persely bírja, műanyag szimering nem biztos...
Tegnap én is szétszedtem, tele volt olajjal, + a kis csapon lévő két persely eltört, és lötyögött az egész nyelv, ezért ért bele a dugómba.
Kéne rakni a powernyelvhez 1. vagy egy új perselyt.. 2.. Vagy.. én ezt tartom a legjobb megoldásnak : egy rövidített perselyt (ami most van benne kivenni, levágni, visszarakni is akár...) és hozzá egy normális szimeringet berakni. Valamiféle teleszkópszimeringet, vagy bármi olyasmit, ami nem enged át. Ekkor lenne 100%-os a kipufogó oldali tömítetlenség..
Természetesen oda pontos méretűt találni jó móka lehet :) ( a külső mérete miatt) Ezért lehetne jobb ötlet felülre berakni, de akkor pontos méretre ki kell esztergáltatni a házból.. Csak kérdés, hogy ér-e ennyit ez az egész?
3. Vagy jobb ötlet lehetne az, hogy simán bepasztázza az ember mondjuk letolt állapotban? Kérdés, hogy ekkor ez meddig szolgálja a helyét, és mennyire fog jól tömíteni?
Mert ahogy megfigyeltem, nem sokat ér a powernyelv tengelyének a végénél lévő szimering (főleg, hogy 2 felé lehet szedni a powerházat és oda nem igazán lehet betenni tömítést, mert akkor a szimering külső fele nem fog rendesen felfeküdni, és ezért nyomja is már kifelé az olajat..)
Szia!
Erre azt lehet mondani, hogy mindent meg lehet csinálni, kérdés, hogy milyen eszköz és tudás áll rendelkezésre. Neten van pazarul működő RD350 YPVS blokkos Mito. Na azzal is mennék egy kört, ha ideadnák...
Nekem a powernél nyomja ki az olajat. A gumisapka alól jön ki a cucc.
Kipufogó mióta frankón le lett tömítve,felesztergált csonkkal, nem ereszt semmit.
Parancsolj, itt vannak a képek! Az alátétezést úgy oldod meg ahogy szeretnéd, de a vár két oldalára nyugodtan rakj akkorát, amekkorát nem szégyelsz az idom alá , lényeg, hogy minél nagyobb felületen feküdjön fel (az se gáz, ha 50mm x 100mm x 5mm -es kazán lemezt vágsz oda :D ) Arra ügyelj, ha acélból (falu nyelven: "VASBÚÚÚ" ) csinálod, esztergálod a szárat, akkor tövön vágd körbe kb 1-2 mm mélyen, hogy feszültség gyűjtő hely keletkezzen (itt törjön el ha nem nagyot fog ) Ha aluból gyártod, akkor nincs ilyenre szükség ;)
Ha fúratok helyét pedig úgy jelöld ki, hogy az idomnál pont oda essen a szellőző! Ha jól megnézed a kialakítást, akkor csak a bukógomba fejét kell levenned és máris le tudod venni az idomot, nem kell órákat gecizni vele.
Jó munkát! (aztán képet te is küldjl, hogy miylen lett )
A kisebbik felülete néz a dugó felé, de ha berakod a helyére, felhúzod másképp nem is ülne bele a saját vájatába .. Szóval szerintem nem lehet rosszul berakni..
Hamár erről a nyelvbelógásról van szó, hogy kell betenni a powernyelvet? A végén az ék alakú rész egyik fele sík, a másik domború. Melyik néz a dugattyú felé?
Nálam történt egy ilyen eset, amikor powernyelv megtámasztó csavaromon nem volt kontra anya, és elkezdett kicsavarodni (vagy 6-8menetet) a powernyelv megtámasztó csavarom, amivel ugye beállítjuk hogy mennyire lógjon bele a kipufogó ablakba a powernyelv...
Nos, kb 8-900km megtétele után halt meg a moci, és az utolsó 300km-en történt ez a powernyelv belógás..De ekkor sem úgy, hogy puff beleütött, és megállt. Hanem szépen lassan csavarodott ki a rezonanciától valószínűleg a csavar, így engedve egyre beljebb a powernyelvet.. Elsőre csak azt vettem észre, hogy gyengül alsó ford.sz. tartományban a motor (ezt betudtam a préstáv megnövelésének) de csak egyre gyengébb lett alul. Felül ment normálisan, fordulaton semmi hiba nem volt észrevehető. Alapjáratot is tartotta normálisan.
Végülis úgy állt meg, hogy előzgettem, épp mentem haveromhoz moci szerelésnél segíteni.. és bekuplungoltam hogy mondom picit visszalassulok addig ne motorfékkel menjek . Ekkor puff 5.000RPM alatt leállt a moci. Amint visszakuplungoltam, ment tovább (7000fölött csak) aztán jött egy kocsi, ami mögött be kellett lassítanom, mert lekanyarodott.. na ott leesett a fordulat és megállt a gép egyből.
Tegnap én is szétszedtem, tele volt olajjal, + a kis csapon lévő két persely eltört, és lötyögött az egész nyelv, ezért ért bele a dugómba.
Természetesen oda pontos méretűt találni jó móka lehet :) ( a külső mérete miatt) Ezért lehetne jobb ötlet felülre berakni, de akkor pontos méretre ki kell esztergáltatni a házból.. Csak kérdés, hogy ér-e ennyit ez az egész?
3. Vagy jobb ötlet lehetne az, hogy simán bepasztázza az ember mondjuk letolt állapotban? Kérdés, hogy ekkor ez meddig szolgálja a helyét, és mennyire fog jól tömíteni?
Mert ahogy megfigyeltem, nem sokat ér a powernyelv tengelyének a végénél lévő szimering (főleg, hogy 2 felé lehet szedni a powerházat és oda nem igazán lehet betenni tömítést, mert akkor a szimering külső fele nem fog rendesen felfeküdni, és ezért nyomja is már kifelé az olajat..)
Erre azt lehet mondani, hogy mindent meg lehet csinálni, kérdés, hogy milyen eszköz és tudás áll rendelkezésre. Neten van pazarul működő RD350 YPVS blokkos Mito. Na azzal is mennék egy kört, ha ideadnák...
TZR blokkot be lehet építeni a mito vázba?
Kíváncsi vagyok mi lehet a baja...
Kipufogó mióta frankón le lett tömítve,felesztergált csonkkal, nem ereszt semmit.
Precíz rajz , nem kell legalább órákig nézegetni hogy mi merre hogy :D
Holnap le is esztergálom , azt rakok fel képet,
És a középvonalakra is figyelj
Ha fúratok helyét pedig úgy jelöld ki, hogy az idomnál pont oda essen a szellőző! Ha jól megnézed a kialakítást, akkor csak a bukógomba fejét kell levenned és máris le tudod venni az idomot, nem kell órákat gecizni vele.
Jó munkát! (aztán képet te is küldjl, hogy miylen lett )
Nos, kb 8-900km megtétele után halt meg a moci, és az utolsó 300km-en történt ez a powernyelv belógás..De ekkor sem úgy, hogy puff beleütött, és megállt. Hanem szépen lassan csavarodott ki a rezonanciától valószínűleg a csavar, így engedve egyre beljebb a powernyelvet.. Elsőre csak azt vettem észre, hogy gyengül alsó ford.sz. tartományban a motor (ezt betudtam a préstáv megnövelésének) de csak egyre gyengébb lett alul. Felül ment normálisan, fordulaton semmi hiba nem volt észrevehető. Alapjáratot is tartotta normálisan.
Végülis úgy állt meg, hogy előzgettem, épp mentem haveromhoz moci szerelésnél segíteni.. és bekuplungoltam hogy mondom picit visszalassulok addig ne motorfékkel menjek . Ekkor puff 5.000RPM alatt leállt a moci. Amint visszakuplungoltam, ment tovább (7000fölött csak) aztán jött egy kocsi, ami mögött be kellett lassítanom, mert lekanyarodott.. na ott leesett a fordulat és megállt a gép egyből.