Valaki tudna nekem segiteni, hogy a képen láthato kis pöcök milyen célt szolgál? Mikor levettem a karbit néztem h azon áramlik a levegő áttudtam rajta fujni. Mert olyat csinál a mitom, hogy megyek menetközbe.. behuzom a kuplungot és nem áll be alapjáratra hanem megáll olyan 3-4 ezren és pörög mint mikor fals levegőt sziv.. ha viszont ezt befogom akkor fullad , alig van alapjárat és nem reagál se az alapjárat állíto csavarra, se a levegőre. ( Mito1, Dellorto PHBH28).
Öreg motoroknál, amiknek esetleg már volt 15 gazdájuk, nem bíznám magam a gyári jelölésre, mert nem lehet tudni, hogy az eredeti alkatrészek vannak e benne, or not, sé akkor nem feltátlenül érvényes a jelölés.
Indikátor óra tartót lehet berhelni döglött gyertyűból amiből kitörögeted a porcelánt pontozóval (szemüveg mert pattog)
Ha az indikátorórádat valahogy szilárdan tudod rögzíteni, hogy a gyertya lukán keresztül merőlegesen elérje a dugattyútetőt, akkor 100%-os megoldást tudsz elérni a lendkereked segítségével is. Csak kicsit körülményesebb, mint a gyári szerszámmal. Hajrá!
Storboszkópom és indikátor órám van...vagyis csak volt mert épp meghalt a strobi, ezért gondoltam hátha van valami más módja is..mondjuk egy gyári jelölés vagy valami.De úgylátszik nincs...
Szia!
Bocs, de a hozzászólás, amihez írtam nem rendelkezett előzmény gombbal, így valóban csak évődésnek láttam, nem gondoltam, hogy valakit leszólok vele.
Ettől függetlenül a te gyújtásproblémádra van ötletem. Elvileg egy spéci gyári szerszám van, amit a lendkerék helyére téve, majd a főtengelyt felső holtpont elött 14,5°-ra (dugattyú felső holtpont elött 1mm-re) állítva megmutatja, hova kell tenni az alaplapot. A szerszámon a jel, éppen az alaplapon lévő jellel vágjon össze.
Ennek van egy kicsit bonyolultabb, de otthon is megoldható módja: a lendkerék oldlán is megvan az a jel, ami a célszerszámon. Valahol egy vonal jelöli az oldalán. Ezután odatekered az előbb említett állásba. Hogy azt hogy méred ki pontosan, az egy kis geometriai agyalás, ha nincs ehhez műszered. A gyári műszer egy gyertyalukba illesztett indikátoróra. Én mivel a kezemben volt a főtengely, megnéztem a sonka átmérőjén és azon jelöltem be a 14,5°nak megfelelő vonalat a felső holtponthoz képest.
Ha beállítottad a főtengelyt a jó pozícióba, a lendkerék jele mentén megjelölöd a blokkot, és oda tekered az alaplapot.
Nem szentírás, de küldök egy képet!
Azért teljesen felesleges, és így hiábavaló neked segíteni, mert a szereléskor vélhetően annyi hibát vittél a rendszerbe, hogy lehetetlen lesz távgyógyítani.
Persze, lehetne, hogy legalább a főcit mérd meg, hogy mennyi ütést vittél bele a szereléskor, de persze, ehhez nincs eszközöd, sem indkátorórád, sem állványod, tehát a főci szinte garantáltan ütni fog.
Utána megkérdezed, hogy álíltsd be a gyújtást, amihez meg szintén nincs indikátorórád és sroboszkópod sem.
Esélyesen kérdezni fogod, a hengert, ahhoz meg a dugó mééséhez mikró, a hengerhez into kellene, amid persze nincsen.
Ilyen tárgyai, egy szerelőnek vannak, ezért tud értelmes munkát végezni, neked meg nincsenek, és hiáűba is válaszol innen bár ki a legnagyobb jóindulattal, nem fogod tudni használni a kapott választ.
Ponotsan azért kérdezünk itt, mert ilyen szar motorokat veszünk.a fórum meg szerintem azért is lenne, hogy a tapasztaltabbak segítsenek a kevésbé tapasztaltabbaknak.Nem bölcselkedni kéne hanem leírni a kérdésre föltett választ szerintem, és bocsánat, hogy mertem kérdezni, csak egy jó motort szerettem volna magamnak összerakni. De úgylátom itt nagy segítségre nem számíthatok.
:D Ilyeneken már én is tépelődtem. Pláne, ha megnézed, hogy az eladó motorok legnagyobb százaléka "frissen felújított". Itt meg jönnek a kérdések, hogy kiesett egy tíz alátét, három fogaskerék, négy csapágy, nem tudja hova való, beszórta ahova gondolta, de nem indul a motor, segítsünk. És utána ebből lesznek a felújított motorok.
Komolyan mondom, szívesebben veszek látványosan és kendőzetlenül szar motort, mint amit valaki már előttem "rendbe tett".
Szerintem nem feltétlen. De amint látom vannak itt okosabb emberkék is mint én, majd megmondják. Vasárnap megyek haza, felújító készletből megmaradt nekem egy ilyen kék vízpumpa szimeringem, amit még nem cseréltem ki! Majd azon leellenőrzöm, és leírom mire jutottam!
Bizonyára kiváló az a felújítás amit egy oylan ember csinál, aki egy gyújtást nem tud beállítani.
Miért gondolja azt mindenki, hogy ért a motorszereléshez, illetve, hogy ahhoz nem kell semmiféle szakértelem?
darabokban volt, nehéz lett volna megjelölni.oda tettem ahol láttam hogy meg van kopva a lehúzásoktól az alaplap. A henger-dugot most szereztem a napokban egy működő motorról
Valaki tudna nekem segiteni, hogy a képen láthato kis pöcök milyen célt szolgál? Mikor levettem a karbit néztem h azon áramlik a levegő áttudtam rajta fujni. Mert olyat csinál a mitom, hogy megyek menetközbe.. behuzom a kuplungot és nem áll be alapjáratra hanem megáll olyan 3-4 ezren és pörög mint mikor fals levegőt sziv.. ha viszont ezt befogom akkor fullad , alig van alapjárat és nem reagál se az alapjárat állíto csavarra, se a levegőre. ( Mito1, Dellorto PHBH28).
Indikátor óra tartót lehet berhelni döglött gyertyűból amiből kitörögeted a porcelánt pontozóval (szemüveg mert pattog)
Ha mégis írjon már rám msn-n v freemailen!
lenartfeco@freemail.hu
Bocs, de a hozzászólás, amihez írtam nem rendelkezett előzmény gombbal, így valóban csak évődésnek láttam, nem gondoltam, hogy valakit leszólok vele.
Ettől függetlenül a te gyújtásproblémádra van ötletem. Elvileg egy spéci gyári szerszám van, amit a lendkerék helyére téve, majd a főtengelyt felső holtpont elött 14,5°-ra (dugattyú felső holtpont elött 1mm-re) állítva megmutatja, hova kell tenni az alaplapot. A szerszámon a jel, éppen az alaplapon lévő jellel vágjon össze.
Ennek van egy kicsit bonyolultabb, de otthon is megoldható módja: a lendkerék oldlán is megvan az a jel, ami a célszerszámon. Valahol egy vonal jelöli az oldalán. Ezután odatekered az előbb említett állásba. Hogy azt hogy méred ki pontosan, az egy kis geometriai agyalás, ha nincs ehhez műszered. A gyári műszer egy gyertyalukba illesztett indikátoróra. Én mivel a kezemben volt a főtengely, megnéztem a sonka átmérőjén és azon jelöltem be a 14,5°nak megfelelő vonalat a felső holtponthoz képest.
Ha beállítottad a főtengelyt a jó pozícióba, a lendkerék jele mentén megjelölöd a blokkot, és oda tekered az alaplapot.
Nem szentírás, de küldök egy képet!
Persze, lehetne, hogy legalább a főcit mérd meg, hogy mennyi ütést vittél bele a szereléskor, de persze, ehhez nincs eszközöd, sem indkátorórád, sem állványod, tehát a főci szinte garantáltan ütni fog.
Utána megkérdezed, hogy álíltsd be a gyújtást, amihez meg szintén nincs indikátorórád és sroboszkópod sem.
Esélyesen kérdezni fogod, a hengert, ahhoz meg a dugó mééséhez mikró, a hengerhez into kellene, amid persze nincsen.
Ilyen tárgyai, egy szerelőnek vannak, ezért tud értelmes munkát végezni, neked meg nincsenek, és hiáűba is válaszol innen bár ki a legnagyobb jóindulattal, nem fogod tudni használni a kapott választ.
Komolyan mondom, szívesebben veszek látványosan és kendőzetlenül szar motort, mint amit valaki már előttem "rendbe tett".
Miért gondolja azt mindenki, hogy ért a motorszereléshez, illetve, hogy ahhoz nem kell semmiféle szakértelem?
Nem G'cizés, tépelődés.