szerintem ha minden fasza ugyan annyit emegy mint a gyári henger.Amúgy gyári kipufogók közül a polini elég gyengécske a nyitott rezóva. Azzal a rezóval fasza, amin gyárilag vak cső van csak azt le kell vágni meg kihernélni a belsejét.
2000km volt benne, nehogy már ne legyen benne kompresszió, bár el tudom képzelni, hogy rosszul rakta össze az előző gazdája. Ez is ki fog derülni, ha benne lesz az új, és majd látszik, hogy mennyire megy...
Pölzy te elég komolyan benne vagy ebben a tuning témában...Gondolom neked jól megvan csinálva és van vagy 40le. Véleményetek szerint egy polini hengerrel kibírna a gép 8000-10000km-t?
Tipikus esete annak, hogy nincs a mociban kompresszió! Azaz ki van kopva a dugó-henger páros. Nekem még a legelső mocimnak volt ilyen problémája, ott a vége felé már csak kb 7es kompresszió volt !
Tényleg mecera ez a polini henger. Amikor még jó volt a moci akkor sem akart menni 140-nél többet(4.ben kipörög utána csak a fordulat esik), légszűrő takarítva volt, karbi ki volt pucolva, kipufogó lehet még a gyanús, de akkor 1-2.ban is csak erőlködne, de nem menne. A héten valamikor szét lesz húzva a blokk és ki fog derülni, hogy mi okozta a szorulást:S. Milyen olajat tegyek majd a blokkba?
Tömítéskészletem lesz, itt fórumon volt zsolty-nak athena szett, csak a hengerfej tömítés hiányzik, de én nem nagyon tervezem a hengerfejet levenni, ha nem muszáj, és nem is fúj ki. Nem tudom, felfogni, hogy hogy tudott a hajtókar beleérni a dugattyúba. Képet rakok fel a polini hengerről.
nekem csak polini hengereim vannak(meg egy gyári SP) de egyikkel se volt gond. Azt is faragtam meg azzal se volt probléma.Csak normális hengerfejet kell csinálni hozzá. Amúgy nem jó bele a 125ös szelep. A 160asé az szélesebb.Nemtudom neked h. van de biztos h. nem jó bele.És ha a vezérlése be van állítva akkor tud is kurvára forogni.Ja megy egy kipufogó sem árt hozzá.
Ez igaz, csak kérdés, hogy.. megéri-e ! Ismerős meg is csinálná, 20e alatt nem vállalja be. Viszont, ha már ugyanolyan a vezérlés, akkor illene hozzá egy kipufogó is (mivel hogy a gyári 125cc-re van megcsinálva, nem 160cc-re). Csak úgy érne valamit a dolog.
Amit találtál henger :)) Nem láttam, de véleményem az, hogy : vagy már perselyezni kell, annyira sérült a nicasil,(perselyezés egy jobb helyen 25e. Én csináltattam gyári hengerbe győrben, SCHWARTZ műhelyben perselyt, és a boost portokat is felömlőnek ablakolták ki, így átdolgozhattam...Mert úgy azért nem lehet összerakni, teljesen elrontja a henger vezérlését és így erő sem lesz a motorban.) Ha viszont még használható a nicasilja, akkor vagy már kikopott D-s dugós,de még elviselne az eladó szerint még egy D-s dugót.. vagy már utolsó utáni méret kéne bele. Szóval csak nem úsznád meg a perselyt, vagy újranicasiloztatás, ami kb 50-70ezer minőségtől függően. Itt még megemlíteném, hogy ha perselyes lesz, akkor ha gyári dugót veszel bele,(tehát polinihez valót ami 20-30e közötti árban mozog) akkor azt kb 1500-2000km-ig járatni kell a max teljesítményhez tartozó fordulat 2/3-áig maximum, különben ragadni fog a dugód. Persze itt a többletüzemanyagról sem feledkezzünk meg! (nagyobb főfúvóka + esetleg egy kis olaj a benzinbe)
Gyári hengerfejből egy gépműhelyben csinálnak hozzá moddolt hengerfejet max 1 ezresért. (ki kell marni belőle itt-ott)
Blokk tömítés szettet nézz, ami a 2 blokkfél közé, és a deknihez kell.. Plusz vízpumpához való, és még hengertalp és hengerfej tömítés is..
Ha nem szeretnéd minden hónapban szétszedni a mocit, vagy venni bele egy önindítót vagy akksit, vagy bármi kopó alkatrészt ami elszaródik a nagyobb henger miatt.... akkor inkább vedd meg rg500 hengerét, nem jársz vele rosszul ! No, meg szerintem olcsóbban jössz ki vele.
Én is csak szenvedek ezzel a 160as hengerrel.. Most pl. elment a hengerfej tömítésem, átdolgozott a víztérbe. oké, kapott vitont helyette. kezdem hallani a főtengely felől is a zajokat, pár 100km-en belül biztos hogy új főtengelyt rakok bele.(új hajtókar, +főtengelycsapágyak+szimeringek)
Pár ezer km után ígyis - úgyis megadja magát a főtengely.. ha hajtod. No, meg meg kell mondjam, kb 10ezerig dolgozik a polini henger, fölötte már csak pörög (13ig forgatható, mint egy gyári) és érezhetően elmegy belőle az erő.. Amíg egy gyári henger 8-13,000 olyan, mint egy vadállat..
Az én véleményem, hogy jobb egy gyári henger.
Tehát akkor azt akarod mondani, hogy az eredeti hajtókar és főtengely passzol a polini cuccoshoz? Találtam egy használt polini hengert magába hengerfej nélkül(nem egy horibilis összeg), akkor még kell mellé egy hengerfej. Italmondon lehet venni hozzá ha jól láttam bele való dugót ami nem sokkal lenne drágább mint a sima 125-ösbe való(30eFt). Ha jól értelmezem amit mondtál akkor veszek még mellé 25eFt ért egy hajtókart. Tömítésszettet találtam 4000Ft-ért. Ha jól számolok akkor ez így 59eFt+a henger amit találtam hozzá meg szereznem kéne még egy hengerfejet, és akkor még a blokkba bele sem néztem, ja és még vennem kéne bele valami jófajta motorolajat mi ott kezdődik, hogy 4eFt... Vagy van a másik lehetőség, hogy veszek bele egy vertex dugót, meg egy hajtókart ami kijön kb 50000Ft-ból, meg a tömítés 4eFt+az olaj 4Eft, és ebben az árban még nem néztem bele a blokkba, hogy milyen bajság van benne... Ha jobban belegondolok akkor a polini szett kb. a dugattyú árában 5eFt-os többletet jelentene, meg a használt henger(nem titok 15Eft), amit nem tudok, hogy kéne-e javíttatni még pluszba,+valahonnan szereznem kell még rá egy hengerfejet ami megint csak legalább 10eFt. Akkor végülis ez kb. 30-40eFt többlettel járna mintha meghagynám 125-ösnek, és akkor még nem is vittem el egy szerelőhöz sem...
Nem tudom, hogy mi tévő legyek...Ja még kéne rá hátra gumi meg tavasszal műszaki vizsga...(barátok közt is legalább 140-150eFt lesz mire szezonkész állapotban lesz).
1 fajta hajtókar van, polini henger egy idő után kinyírja a főtengelyt, mindegy hogy most újítottad, vagy 30ezer km van benne.(Tehát NEM lehet kapni külön POLINI főtengelyt)
Polini hengerhez jár hengerfej is..
Természetesen a kopottabbat előbb kinyírja. Sajnos ez ilyen.. Mito 1, Mito 2 és Mito evo ugyan azok a hengerek jók, kompatibilisek.
De mondom, ha egyszer nekiállsz, széthúzni a blokkot.. Akkor fog kiderülni, hogy hoppá még ez is, az is , amaz is cserés.. (az összes tömítés, csapágyak, szimeringek..esetleg tengelyek is?) Van itt jó pár emberke, aki újított fel blokkot, és nem 20.000 ft-ba kerül sajnos..
alap gyári henger 20000km van a mociba olaszból van tehát elvileg a dugót cserélték 15 000 nél iga abban 5000 km van
nicasilos tökéletes kompreszióval nem széthajtott gány szar... lehet bőven hónolni
de nem szükséges mert első osztályúan megy
Ami a régi mitón volt polini henger az jó az evora is? Lehet hozzá külön kapni dugattyút is, meg főtengelyt? Ezekhez a hengerekhez gondolom más hengerfej jár igaz?
Köszönöm szépe a pontosítást ! Nem emlékeztem pontosan, hogy melyik melyik. TZR azért nem jó mitoba, mert az blokkmembrános, a mito pedig hengermembrános :)
Valaki itt régebben felhánytorgatta, hogy husqvarna blokk van a mitokban...
A yamaha is 50*56 de nem kompatibilis egyik sem a masikkal csak a derbi gpr ekben van yamaha tzr blokk azok alkatreszei eggyeznek .. Aprillia az rotax a honda az honda a mito i sajat cagiva ...
Mellesleg tudom h mlért frankò motor a mito .. Most h szétbontottam feltünt h a teljes elektronika japan rajta .. Ràjöttek az olaszok h elektronikat nem tudnak csinalni....
Ez nem teljesen igaz, mert ha megnézed, rg500 2 hozzászólással lejjebb hírdette meg az alkatrészeit! Csak egy picit lejjebb kellett volna tekerned és megtalálod :)
De ez ilyen, pl. a vatera is így működik, hogy a vevő keresi meg az eladót :)
Nyugodtan vehetsz, de nem lesz jó a blokkodra :) (víztér, furat átmérő, vezérlés mind máshol van..) A rotax, yamaha, honda, stb.. blokkok 54x54 furattal rendelkeznek. Cagiva pedig 50.4x 56 gyárilag(vagy 50.6x56, nem emlékszem pontosan) . A polini henger furata pedig 64mm , a 160as rotax blokkok furata pedig legjobb tudásom szerint 60mm .
Az lenne a kérdésem még, hogy inkább csak apriliához, esetleg nsr-hez találok hengert, az lenne a kérdésem, hogy az apriliához amit lehet kapni az nekem nem stimmelne a mitora igaz?
Tömítéskészletem lesz, itt fórumon volt zsolty-nak athena szett, csak a hengerfej tömítés hiányzik, de én nem nagyon tervezem a hengerfejet levenni, ha nem muszáj, és nem is fúj ki. Nem tudom, felfogni, hogy hogy tudott a hajtókar beleérni a dugattyúba. Képet rakok fel a polini hengerről.
Blokk tömítés szettet nézz, ami a 2 blokkfél közé, és a deknihez kell.. Plusz vízpumpához való, és még hengertalp és hengerfej tömítés is..
Ha nem szeretnéd minden hónapban szétszedni a mocit, vagy venni bele egy önindítót vagy akksit, vagy bármi kopó alkatrészt ami elszaródik a nagyobb henger miatt.... akkor inkább vedd meg rg500 hengerét, nem jársz vele rosszul ! No, meg szerintem olcsóbban jössz ki vele.
Én is csak szenvedek ezzel a 160as hengerrel.. Most pl. elment a hengerfej tömítésem, átdolgozott a víztérbe. oké, kapott vitont helyette. kezdem hallani a főtengely felől is a zajokat, pár 100km-en belül biztos hogy új főtengelyt rakok bele.(új hajtókar, +főtengelycsapágyak+szimeringek)
Pár ezer km után ígyis - úgyis megadja magát a főtengely.. ha hajtod. No, meg meg kell mondjam, kb 10ezerig dolgozik a polini henger, fölötte már csak pörög (13ig forgatható, mint egy gyári) és érezhetően elmegy belőle az erő.. Amíg egy gyári henger 8-13,000 olyan, mint egy vadállat..
Az én véleményem, hogy jobb egy gyári henger.
Nem tudom, hogy mi tévő legyek...Ja még kéne rá hátra gumi meg tavasszal műszaki vizsga...(barátok közt is legalább 140-150eFt lesz mire szezonkész állapotban lesz).
Polini hengerhez jár hengerfej is..
Természetesen a kopottabbat előbb kinyírja. Sajnos ez ilyen.. Mito 1, Mito 2 és Mito evo ugyan azok a hengerek jók, kompatibilisek.
De mondom, ha egyszer nekiállsz, széthúzni a blokkot.. Akkor fog kiderülni, hogy hoppá még ez is, az is , amaz is cserés.. (az összes tömítés, csapágyak, szimeringek..esetleg tengelyek is?) Van itt jó pár emberke, aki újított fel blokkot, és nem 20.000 ft-ba kerül sajnos..
nicasilos tökéletes kompreszióval nem széthajtott gány szar... lehet bőven hónolni
de nem szükséges mert első osztályúan megy
Neked eredeti blokkod van eladó, vagy tuning blokk?
Valaki itt régebben felhánytorgatta, hogy husqvarna blokk van a mitokban...
Mellesleg tudom h mlért frankò motor a mito .. Most h szétbontottam feltünt h a teljes elektronika japan rajta .. Ràjöttek az olaszok h elektronikat nem tudnak csinalni....
De ez ilyen, pl. a vatera is így működik, hogy a vevő keresi meg az eladót :)