Hozzászóláshoz be kell jelentkezned


Nna! Azért csak van itt aki keni a villanyászatot! Faszaaaa.....
Legalább kupálódunk.elektronikábol! Mert amennyit én is tudok az pl. csak a javitgatásokbol van! Vagy jo lett,vagy nem!
Ha nem akkor ujra! Eddig még nem égettem le semmit! De nem is vezetékelnék át motort!

NemesG! Még nincs a kocka lámpa beszerelve? Májusra remélem meg lesz!
Leszedtem 2 talis képet amin a mocik állnak egymás mellett! Remélem nem gond! Ki akarom nagyittatni őket! Még Dakar matricám mindig nincs! :) Viszont lesz 2 zsir uj kipuffom! Üvölteni fog!
Ebből következik az, hogy egy rosszat szét kellene szedni és feltérképezni. :)
Egyébként valamilyen villamossági pályán vagy, vagy csak simán csuklóból vágod ezeket?
Kinézetre ugyanaz, belsőre teljesen más.

Jó példa erre a ducati kis ccm es gyújtásai olasz robogókon és gyorsasági, cross, enduró motorjai. Az alaplapok szinte teljesen megegyeznek, viszont a CDI egységek kívülről ugyanazok, belül teljesen más...
Tényleg ez 4 ütemű....
Na, de csak a trafó típusa más. Kinézetre 100%.... :)

Én is keveslem.... szerintem elírták a rajzon.
4 ütemű motor cdi-je nem jó mert teljesen máshogy szabályozza az előgyújtást. 2 ütemű motor azt szereti, ha csökken az előgyújtás értéke szinte nullára, négyütemű pont fordítva.

Szekunder körben nem lehet 400v a feszültség, mert az nem tud átütni a légrésen, kell neki 30ekV minimum a biztos szikrához.
Üdv!

Ez igaz.
Ezt találtam róla. http://www.transmic.net/en/sem...
Bár ez piros trafó, ami egy LC4-esen van. A rotaxoké meg kék. (a típus számot ne kérdezd, 14-....)
Remélem ez segít neked. Egy dolog kicsit furcsa.... a szekunder körben csak 400Volt a feszültség?
A primer is majdnem ennyi.... és ott a kondi is neki. Bár ha a befoglalóméreteket nézzük, akkor valamelyest igazolható, de én akkor is kevésnek tartom....
Ha a gyertyakábelt letesteled, nem lesz szikrád. Nézz meg egy gyertyakábelt pipa nélkül, és érintsd hozzá a blokkhoz, nem kellene szikrát adnia, viszont ha hagysz légrést átüt a feszültség. Nem láttam/találtam 125-ös rotax blokkhoz AMAL SEM CDI kapcsolást, így nem tudok nyilatkozni a védelemmel kapcsolatban. Lehet van benne valami amit mondasz, de nem karok hülyeséget írni.

Ha tudnál küldeni egy kapcsolást a cdi-ről azt megköszönném.
Ezt jó, hogy leírtad!

A 125-ösök AMAL SEM gyújtásáról annyit tudtam eddig, hogy kondenzátor kisüléses és külön tekercs állítja elő neki a feszt. Meg az előgyújtást is vezérli, (van is rá gyári érték a könyvbe) és bár ezt nem tudom pontosan, de egyszer olyat mondott, vagy írt valaki, hogy nincs benne valamilyen védelem. Ezért ha a gyertyakábel nincs letestelve, nem igen szabad a motort forgatni, mert nem tud a kondi kisülni. Aztán tönkre megy.

Javíts ki és egészítsd ki, ha valamit rosszul írtam. Érdekelne pontosan mi merre és hogy működik pontosan.
Átolvasom folyamatosan a fórumot, csak néha írok valamit.
Mostanában nem volt úgy téma....

Úgy állok, hogy még várok egy második lámpatestre. Mivel múltkor csak egyet sikerült "szerezni".
A kolegámon múlik jobban a dolog, mert ő dolgozik a "villanyosoknál". Ha cserélnek ilyet, akkor teszik félre. Csak soknak az üvegburája repedt... Így kicsit időigényesebb a dolog, mire lesz egy jó mint múltkor.
Én pedig a kettes szemlén dolgozom... mi műszakira készítjük fel a buszokat. Ez annyit tesz, hogy fék, futómű, felfüggesztés, kormányzás, erőátvitel stb.... karosszériás és villamossági melón kívül mindent. szóval lámpát nem igen cserélek...
Igen tudtál segíteni Köszönöm!
No még egyszer. Mi is az a CDI, CDI gyújtás. Ez egy kondenzátor kisütés elven működő gyújtás, nem akarok belebonyolódni, a "hogyan is működik pontosan" részébe, de ez az egység vezérli a gyújtás pontos idejét, hosszát, előgyújtás értékét stb... E nélkül nem igen fog beindulni a motorod. Több-féle létezik, van ami a egy külön tekercsről táplálja a kondenzátort, és van ami az akkumulátor névleges feszültségét konvertálja 300-400V-ra. Továbbá van olyan ahol a gyújtótranszformátor egybe van építve a CDI egységgel van ahol külön, ezt márka válogatja.

Jelen esetben, a Tuaregben RV típusú 50ccm-es Minarelli motorblokk van. (Vagy AM) Elviekben a motorblokkból fel kellene jönnie, egy fehér (test) egy zöld (ez a cdi energiaellátója) piros (jeladó) sárga (egyfázisú generátor) kábelnek. (Ducati gyújtás van a motorban, van olyan verzió ahol jön egy barna szál is, az az autómata szívatóhoz kapcsolódik stb...)

A CDI egységbe belemegy a piros, zöld, fehér, kábel, továbbá a CDI ből jön ki és megy be egy test (fekete), amit a vázra kell testelni. Továbbá van még két kábel egy fekete alapon fehér, ami a gyújtáskapcsolóba megy, ezzel kapcsolgatod a gyújtást ki-be mikor forgatod a kulcsot a gyújtáskapcsolóban, és maga a gyújtógyertyára csatlakozó kábel.

Ha nálad megy a motor, akkor kell, hogy legyen CDI a motorban, persze a a gyújtása gyári és nem mókoltak rá simson gyújtást vagy valami mást. Feszültségszabályozó nélkül tud működni a motor, viszont akkor világítás nem lesz, vagy is tudsz csinálni, de az a gányolás egyetemi szinte ahhoz én nem értek...

Remélem tudtam segíteni.
Rég láttalak errefelé.. Hogy állsz a fényszóró beszereléssel? :)
reg hallottam feloled

nekem ami biztos hogy csinalva lesz a pegan: elso fekbetet es fekolaj csere, motorolaj csere, legszuro csere, megnezem a kerekcsapagyakat, ha kell zsirzom vagy cserelem. a hatso felfuggesztes kornyeket kipucolni es atnezni (csuklonal a tugorgok...), szelephezagallitas.
ezek tuti, de konnyen bovulhet a lista majd menet kozben ha latok vmit
Köszi a segítséged! Ezzel sokat segítettél! a motor az egy 50cm3 de nem az enyém hanem egyik haveromé és elkezdtük csinálgatni, bontogatni, és hoppá valami gányolás össze vissza kötözgélés, szétbontottuk és ott láttuk hogy 3 vezeték össze van kötve... és hiányzik a CDI. De így mostmár tudom hogy akkor arra igen csak szükség van. Csak az a furcsa hogy ez nélkül is megy, de akkor ezzel lehet hogy csak jobb lesz. Majd akkor be szerezzük azt is. Mégegyszer köszi.
Ui.: az Aprilia CDI ilyen amint leirtam! Van olyan is ami nem közvetlen csatlakozik gyujtó kábellel a gyertyára! Ez kimaradt! :))
Mekkora a motor? Mert az adatlapod üres!
CDI: Egy dobozka amiből a gyujtókábel a gyertyára csatlakozik! Lehet fekete,sárga,piros! Lekorlátozott fordulatú vagy nem! A rövid lényege,jó időben a jó helyen a megfelelő számú és erősségű szikra képzése! Van előgyujtás szabályozós is ami hidegben jól jön! :) Röviden ennyi! De valaki majd kiegésziti ha valamit kihagytam volna a lényegből! NemesG biztos tudna mit regélni róla! :))))
Hali mindenkinek. Egy fontos kérdésem lenne! Mi az a CDI? mert nincs ilyen a motoromba, de így is indul és megy. Két dolgot tudok róla az egyik hogy a gyújtás vezérlő egysége, a másik meg hogy nekem nincs ilyenem. De sehol sem találok olyan oldalt ahol ezt leírnák, hogy mi a szerepe a gyújtásban, vagy mit csinál, vagy menyire fontos hogy legyen a motoron. Amit látok hogy az előző tulaj 3 vezetéket kötött direktbe (abból a 6 vezetékből ami a CDi be menne). Ez így nem káros a motornak? Vagy mire kell a CDI? Aki tudja kérem írja le. Nagyon fontos lenne! Előre is köszönöm!
amennyire lesz hozzá cash
Szegény blokk kicsit kopott itt-ott,ugyhogy kap egy uj festést! Remélem jo is lesz nem csak kidobom rá a pénzt! :) Mert akkor ennyi erővel oda is adhatnám bárkinek az árát! :))
Én pl. ripityre szedem! Tisztitás,telojavitás,dugócsere,membráncsere,uj kipuffok,vázfestés,blokkfestés! :))
Itt a kivett telóm,na meg a többi! :))
Na szasztok ismét visszatértem ide kicsit az autóval is kellett foglalkozzak :)
Hát igen vége a szezonnak (tisztelezt a kivételnek ,ami nem én vagyok ) én is tartok egy téli ellenőrzést a gépen majdan.
Ti mennyire bontjátok meg télire a vasakat?
Az enyém ilyen:
Hasonlo,kivül! De a belseje más! A kettőt nem lehet egyberakni,max kicserélni komplett erre a fajtára ha nem találsz a tiedhez valot!