Én nem szeretem "faragni" a motorokat. Mondjuk egy nagyobb karbi stb. belefér, de hogy így reszelt henger-úgy reszelt henger, sosem érdekelt. Bár egy normális gyújtást, mindig is akartam tenni rá....
A 125-re is lehetne még rádobni majd 10 lovat, egy nagy karbival.... de hát jó megyen ez így is. :-)
Azért neked akkor 3 motort kellett volna hurcibálnod műszakira.... lehet furcsán nézett volna rád a család. :D
A két személyest én sem csípem... Egyrészt tudnia kell utasnak lenni egy motoron, másrészt nem igen akarok felelősséget vállalni másért. Mert a motor az csak két kerék, ha magam esek másnak nem tartozom "elszámolással" legfeljebb a család látja kárát ha..... de büntit inkább kihagynám ilyenért. Barátnő, asszony az megint más tészta. :D
Jo a kérdés! Bár egy jo Simobol is ki lehet hozni az állatot! Egykis piszkálgatással! Bár véges mivel a levegő hűti! Szerintem aki használja az levizsgáztattya! Vagy eladja donornak! Én eladtam a 2 nagyot akkor bántam utána de igy hogy mindig évente hurcolni kell majd jobban jártam! Elvileg! A 2 személyes mocizást meg nem szeretem! Pláne ha a hátsó rutintalan! Könnyen zakózás a vége!
Azon tünődtem, ha le lesznek vizsgáztatva, akkor ugye "motorkerékpárnak" fognak minősülni. Akkor ebből az következik, hogy nem lesz már többet segédmotor és mehetsz 90-el is akár. Meg, ha alkalmas a jármű, szállíthatsz még egy személy. Azaz kétszemélyesek lesznek. Inentől, szerintem a segédmotor "M" kategóriát meg is lehet szüntetni. Mivel átminősülnek, legalábbis eddig így volt.
Tudok egy ősidők óta rendszámos simsont, ami két személy, és többel mehet mint 40, mivel motorkerékpárrá minősült a rendszám lévén.
De aztán ez majd még kiderül hogy lesz, hogy nem....
De ha nekem is lenne "50-es" Tuaregem mondjuk, azt lehet levizsgáztatnám, de a simót hát..... Eddig se nagyon mentem vele a nagy mellett..... akkor minek.
Simán levizsgáztatom! Még szép! Rendszám rá,karbi maxra és 100-fölött hasit! el nem adom! Inkább veszek még másikat ha ugy adodik hogy ugyan ilyer találok!
De igen! A kuplungkosárban is ilyen van csak nagyobb! A kérdés az ez mekkora! Mert náluk a szekunder tengely egyenlő a primértengelyel! Ha megnézed náluk a kuplungtengely szerelhető fogaskerekekkel van! De az kizárt mert a kuplungtengelyen fix fogaskerekek vannak! Nem javitható! Majdnem rászalattam mikor eltört a váltom! Ugyogy kérdezd meg a méretet nehogy azt kapd ami nem kell!
Uraim, bocsánat, hogy közbeszólok a motorgenerál témába.
A véleményetek érdekelne, biztos olvastátok már ezt a jövőre évenkénti műszaki, kismotorokra rendszám témát....
Ide a fórumba is írtam róla a múlthét elején azt hiszem.
A vélemény arról érdekelne, hogy ha tényleg bevezetik a kismotorok rendszámoztatását, akkor ti mit fogtok tenni?
Levizsgáztatjátok vagy félrerakjátok porosodni, kb. örökre?
Nekem van egy Simsonom a Tuareg mellett, de én nem fogom levizsgáztatni, mert sajna már "nem fér bele".
Van egy kisebb a blokköntvényben abba megy az a tengely amin cserélhetsz fogaskereket! A másik meg a kuplungkosár közepén van! Ha az onnan kijár akkor kuka! A kosárban kell maradnia és a tengelynek kell csusznia benne! A tűgörgős kosár simán van a másik öntvényben! Nincs a hézagolo feltapadva az öntvényre?
Én vágok majd tömítést. Eddig a spirál füzet borítója bevált. Azt hiszem az 0,4es. A bronz persely a tűgörgős részhez kell? Nem a "mozgó" fogaskerekes tengely alá?
Megprobálhatod de inkább mocisboltban keress ilyet! Vidd magaddal a másikat hogy tudja milyen kell! A kosárban van egy bronz persely azon is billeghet! A tengelynek meg mozognia kell 1,5-2mm-t tengelyirányban! Ha szorosra teszed a hőtágulástol szorulni fog! Ha meg rosszul hézagolsz a váltonak kuka lesz! Mind két tengelynek mozognia kell ide-oda! Ha mozgatod a váltokart látni fogod hogy tolja a tengelyt is! A kosár mögött van egy lemez 3 csavar fogja ott megkukkolhatod jol mozog-e a tengely! A blokkot gyári tömivel rakod össze?
Jól áll ez. Még egy picit "rá is van húzva".
De, ha annyira akarod egy picit adhatsz még neki, csak figyeld hogy el is tudja majd égetni a motor az olajat. (kipuf, gyertya)
Na ugye, mondtam én.... :D
"nyelvházat"... a motor hajtsd odáig, hogy ne tudjon semmi beesni a forgattyúsházba, de a darazsak se fészkeljenek be a hengerbe. :D
Aztán én úgy csináltam, bár még nem volt agresszív a lerakódás, rongy benzinbe megmártózva, csavarhúzóra ráhúz, aztán dörzsöltem a "falat" vele. Elég jól kipucolta, bár a koksz sem volt "agresszív" :)
Aztán levegővel kifújtam és hello.
Biztos van jobb módszer is, de lehetőségekhez képest nagyon is megtette.
Köszi Minden hézagoló megvan, csapágyak, szimeringek cserélve, most várom a főtengőt. A primer tengely alján is kell lennie elvileg hézagolónak.itt Na az nekem nincs, de lötyögött is az egész kuplungkosár. 0,6os kell oda is? Honnan tudok olyat venni? Csapágyboltban lehet kapni?
És még egyet a végére. Mostanában azt figyeltem hogy mintha kevesebb olaj fogyna mint ezelőtt, de ez lehet csak a megtett km-ek hiánya. Valahol azt olvastam hogy az olajzónak "jelen" kell lenni-e. Az enyém jelenleg így van, kérdés az hogy jól?
na estére csak kikerült nem volt egyszerű, szerintem ha lenne powernyelvszutyokvastagság verseny motorhosszal nyerném na mindegy az éjszakát brigéciolban tölti. Apropó a "nyelvházat" te mivel szoktad takarítani?
A rugos a kukactengelyen van amit megtaláltál! A másik a két kinyomopálca között van! De akkor a többi csapágyat is orvosold még most! Mert utánna rosszabb lesz! A hézagolokra meg figyelj mert coppantyu lesz!
Kis segítséget kérnék. Szét kellett húzzam az Rv4-es blokkot főtengely csere miatt, és két "csapágygolyó" esett ki a blokkból. A nagyobbiknak meg van a helye, az a rugó felé megy ami a váltódob alatt van. A kisebbik hová kell? Kuplungtengelyhez?
Huhúú..... Hát ha mindenből ujat veszel a boltban akkor egy használt auto ára! Egy jobb dugó 15'000! Fötengely 20'000 körül,karbit nem tudom az enyém olyan 35körül lehet de nekem 19-es van rajta,nem olcso ha jot akarsz! Jo olaj,meg jo tula j! Ez a titka!
Melóba járok vele,meg néha a gyerkőcöt motoroztatom.Nem gyilkolom,csak kényelmesen használom.Mennyit kóstálna egy ilyen blokk felújítása?Egyszer rendbe raknám,alattam sokáig elmenne!
Nekem is berugos! Gondoltam rá hogy öninditos legyen,a legjobb barátom gépe az! De macera ugyhogy levetettem a témát! A karbit cseréld le szerintem nagyobbra! Ugy fog menni mit egy vadállat! Na meg enni is!
Mindkét motorod, akkor csak terepezni lesz.... DT meg a Tuareg.
Gondolom eredetileg nem csak oda szántad őket....
Elég kibaszás és pénzszedés szaga van a dolognak.....