Próbáld meg próbából kisebb fővúvit tenni bele, esetleg tegyél egy drótot. Keverd be a benzint a tankba, és próbára húzd le a karbiról az olajcsövet. Más ötletem nincs, esetleg a szimering.
A motor megvétel után egy pihenőben is leállt szóval szerintem a probléma már az előző gazdájánál kezdődött. A karbiban súberen nem tudok állítani sajnos fix. Egy fúvóka van benne amit cserélni lehet most egy 65-ös van benne. Az úszóban nincs benzin.
Most hogy írod valóban alacsony fordulatszámról ha húzok egy gázt nem veszi fel azonnal csak olyan 3-4 ezertől.
Hát... Szétkapod a karbit és megnézed a fúvókákat, aztán megnézed az úszót, nem szabadna az úszóba lennie benzinnek. Benzint két félekép lehet állítani, főfúvóka cseréjével és a sebúrtűn. Mekkora a főfúvókád? Vedd vissza a tűt, hogy felül legyen a zéger. De ha jól tudom akkor a Te karbidban nincs súbertű, egész más kép működik. A motoron csináltál valamit, csere vagy ilyesmi, és lehet azóta nincs alapjáratod? Mikor húzol egy gázt akkor egyből felveszi a fordulatot? Mikor motorozol vele akkor kitudod húzatni teljesen, kipörög rendesen? Lehet sokat kap és kicsi fordulaton fullad? Esetleg tegyél bele próbára kissebb főfúvókár. Elég nehéz így megmondani a hibát, de ha már végleg kimerültél az ötletekből, akkor érdemes mind a két oldalon a főtengely szimeringeket kicserélni, mert lehet az a ludas, és minimálisan beengedi az olajat.
Szívatónak úgy kell működnie ahogyan leírtad de az is előfordul, hogy még a motor szokta kérni még egy picit.
Tehát ma mivel megjött a gyertya ezért kicseréltem de előtte hagytam hogy szokásához híven lejárjon az alapjárat és mikor kivettem a gyertyát benzines volt ebből arra következtetek hogy sokat kap, de ezt hogyan beállítani? Amúgy megy rendesen a motor kipörög, nem fullad. Az alapjárati csavar már egészen kint van ha meg csutkára betekerem lesz ugye 3000-as alapjáratom.
A szivatónak úgy kell működni ahogy írtam vagy amíg hideg a motor rajta kéne hagyni?
Szia!
Igen lehet olyan probléma, hogy szimering és nem tudod a karbit beállítani rendesen, esetleg farost szív valahol a henger alatt. Esetleg sokat kap és kicsi fordulaton nem tudja elégetni, vagyis fullad a motor? A kuplungnál? Látni kéne, miről is van szó.
Ha rendben vannak a lamellák és nem hiányzik a tengelyből semmi (most a kicsi fém pálcákra gondolok ami a kuplung tengelyben van, 2 pálca és 1 golyó) akkor annak jónak kellene lennie. Mikor leveszed a kuplungdeklit és behúzod a kart, akkor látod, rendesen ki kell emelnie a kuplungnak. ja és nézetek meg a kuplung alatti hézagolót mert lehet, hogy lóg a kuplung a tengelyen, esetleg szorulnak a lamellák a házban. Bár nem lenne szabad.
dkukacni. Ha tűnik a víz annak két oka lehet.
Vagy a hengernél lévő tömítések, vagy a vízpumpa ment tönkre.
Én a vízpumpára gyanakszom. Leveszed a kuplung deklit és kiveszed belőle a vízpumpát. Aztán kicseréled a szimeringet, de okosabb ha egyben cseréled az egész vízpumpát kompletten.
Minden félekép egyben cseréld szerintem!
Összerakásnál csak annyit kell tenned mikor feltöltötted vízzel akkor légtelenítsd a hengerfejnél. Kitekered és vársz míg megjelenik a víz.
Köszönöm a válaszokat.
A blokkról nem tudok sok mindent mondani mert nemrég vettem de elvileg kb 2000km-el ezelőtt volt benne dugó cserélve mert nem kapott olajat. A kuplung szerkezet megnéztük haverral de a lamellák jóknak tűntek, kapott új olajat is. Nem csörög a motor egyedül a kuplung oldalról hallatszik valami zakatolás de szerintem csak a műanyag fogaskerekek de nem biztos.
Karbi téma:
kitisztítottam, de sajnos a hiba fennáll.
Viszont lenne még egy kérdésem: gyárilag hogy kell a szivatónak működni? Nálam: indítás előtt felhúzom a kart (ha áll egy kicsit akár melegen is a motor már kell mert csak hosszas köszörülés után röffen) beindul a rendszer majd ki is kell kapcsolni a szivatót mert megfullad (hörög).
Kuplung:
ha tovább feszítem a bowdent akkor egyre nehezebb lesz de semmit nem javul a helyzet ugyan úgy csattan.
sziasztok!
1 kis segítségre lenne szükségem...(aprilia rx50 '98)
Az van, hogy nemrégiben töltöttem hűtővizet a motoromba.... benyelt v. féllitert... és fogalmam sem volt, hogy hova tűnhetett....
aztán másnap megnéztem, és megint hiányzott belőle.... másnap reggel észrevettem h. tejfölös trutyi volt a motor alatt...apámmal megfejtettük, hogy a bíz befolyik a blokkba....mi arra gyanakszunk, hogy a vízpumpánál szált el (1 / a) szimering...
arra lennék kíváncsi, hogy tényleg ez lehet a baja?
ha igen, akkor a szimering cseréhez hol kezdjek el nekiálni szerelni?
szétkell húzni a blokkot hozzá?
hasznos tanácsokat, javaslatokat nagyon szépen megköszönnék...
remélem tudtok segíteni...
Nem akarok hülyeségeket beszélni, de elsőre egy karbi takarítás biztos nem ártana. Szedd szét és takarítsd ki, van egy olyan fúvóka ami az alapjáratért felel, nézd meg az alapjárati fúvókának a furatát a karbiban, hogy tiszta legyen. (ez egy kicsi luk ami az alu házban van) Ha ez eldugul akkor nincs alapjárat. Persze lehet mástól is, hogy sokat kap a motor, esetleg szimeringes és nem tudod beállítani a karbit rendesen. A kuplungra próbálj ráállítani, de legyen egy kicsi holtjátéka a bovdennél. Ha a nagy hidegekben áll kint a motor és elindulsz vele, akkor szokott ragadni a kuplung mert meg van dermedve az olaj a váltóban. Van egy blokkom ugyan olyan mint a tiéd csak 5 sebességes, megbontom ha kell valami, csere is érd.
Segítséget szeretnék kérni.
Akadt egy kis probléma az 50-es pegazussal.
Nem tudok neki normális alapjáratot beállítani csak olyan 3-4 ezreset amit megtart, alatta szép fokozatosan leáll 99% ban de nagyritkán előfordul hogy sikerül megtartania az 1500-2000 fordulatszámot.
A másik problémám hogy a kuplung nagyon fennt fog és ráadásul a váltó ha sebességbe teszem csattan egyet
Minden ötletet szívesen fogadok mert már teljesen tanácstalan vagyok mi baja
A blokk egy AM3-as, dellorto SHA 14 12M karbival.
Hellosztok!
egy aprilia mx70-em van
az lenne a kérdésem hogy egy karbonlapos szívmembrán sokat dob a teljesítményen?
19-es dellorto karbim van...meg még sok finomság:D
jah, és ha picit csúszik a kuplung elég rugót vennem bele?
Saját tapasztalataim szerint kb 60%-ot is tud dobni egy nagyobb karbi. Én a gyári 12/14 es karbit egy 17.5 ös arreche -ra cseréltem le hát órjási különbség van. Még nincs belőve a karbi de már ígyis hatalmas különbség : Nem csak búg a motor hanem húz is és sokkal jobb gázreakció ja meg persze kicsivel többet fogyaszt de azt pótolja a motorozhatóság :D
Egy 50 köbcentis blokkra ha nagyobb karbit teszek, akkor az jobban fog menni? Szerinted van értelme a nagyobb karbinak?
Léteznek ilyen tuning, kevláros, műanyag membránok a szívó oldalra. Mi a különbség a sima fém, és a műanyag között?
Mit lehet észrevenni a működése közben a kettő között?
Sziasztok!
A képen látható gyújtást (amin külön van a jeladó) hogyan tudom bekötni?A régi gyújtásomnak a színei, sárga ez ment a felszabályzóra,fehér a testre, zöld a gyújtótekercs a trafóba ba, piros a jeladó szintén a trafóba ba. A mostani gyújtásomnak egész másak színei. fehér, fekete, kék. A régi gyújtótrafó jó hozzá?
A régi szabályozóm jó hozzá?
Teszek fel a régiről is képet.
Most hogy írod valóban alacsony fordulatszámról ha húzok egy gázt nem veszi fel azonnal csak olyan 3-4 ezertől.
Szívatónak úgy kell működnie ahogyan leírtad de az is előfordul, hogy még a motor szokta kérni még egy picit.
A szivatónak úgy kell működni ahogy írtam vagy amíg hideg a motor rajta kéne hagyni?
Érdeklődnék csak hogy mennyibe kerül egy SM szett egy 2003-as Aprilia RX re ?
vagy hogy hol lehet kapni ?
Érdeklődnék csak hogy mennyibe kerül egy SM szett egy 2003-as Aprilia RX re ?
Igen lehet olyan probléma, hogy szimering és nem tudod a karbit beállítani rendesen, esetleg farost szív valahol a henger alatt. Esetleg sokat kap és kicsi fordulaton nem tudja elégetni, vagyis fullad a motor? A kuplungnál? Látni kéne, miről is van szó.
Ha rendben vannak a lamellák és nem hiányzik a tengelyből semmi (most a kicsi fém pálcákra gondolok ami a kuplung tengelyben van, 2 pálca és 1 golyó) akkor annak jónak kellene lennie. Mikor leveszed a kuplungdeklit és behúzod a kart, akkor látod, rendesen ki kell emelnie a kuplungnak. ja és nézetek meg a kuplung alatti hézagolót mert lehet, hogy lóg a kuplung a tengelyen, esetleg szorulnak a lamellák a házban. Bár nem lenne szabad.
dkukacni. Ha tűnik a víz annak két oka lehet.
Vagy a hengernél lévő tömítések, vagy a vízpumpa ment tönkre.
Én a vízpumpára gyanakszom. Leveszed a kuplung deklit és kiveszed belőle a vízpumpát. Aztán kicseréled a szimeringet, de okosabb ha egyben cseréled az egész vízpumpát kompletten.
Minden félekép egyben cseréld szerintem!
Összerakásnál csak annyit kell tenned mikor feltöltötted vízzel akkor légtelenítsd a hengerfejnél. Kitekered és vársz míg megjelenik a víz.
A blokkról nem tudok sok mindent mondani mert nemrég vettem de elvileg kb 2000km-el ezelőtt volt benne dugó cserélve mert nem kapott olajat. A kuplung szerkezet megnéztük haverral de a lamellák jóknak tűntek, kapott új olajat is. Nem csörög a motor egyedül a kuplung oldalról hallatszik valami zakatolás de szerintem csak a műanyag fogaskerekek de nem biztos.
Karbi téma:
kitisztítottam, de sajnos a hiba fennáll.
Viszont lenne még egy kérdésem: gyárilag hogy kell a szivatónak működni? Nálam: indítás előtt felhúzom a kart (ha áll egy kicsit akár melegen is a motor már kell mert csak hosszas köszörülés után röffen) beindul a rendszer majd ki is kell kapcsolni a szivatót mert megfullad (hörög).
Kuplung:
ha tovább feszítem a bowdent akkor egyre nehezebb lesz de semmit nem javul a helyzet ugyan úgy csattan.
1 kis segítségre lenne szükségem...(aprilia rx50 '98)
Az van, hogy nemrégiben töltöttem hűtővizet a motoromba.... benyelt v. féllitert... és fogalmam sem volt, hogy hova tűnhetett....
aztán másnap megnéztem, és megint hiányzott belőle.... másnap reggel észrevettem h. tejfölös trutyi volt a motor alatt...apámmal megfejtettük, hogy a bíz befolyik a blokkba....mi arra gyanakszunk, hogy a vízpumpánál szált el (1 / a) szimering...
arra lennék kíváncsi, hogy tényleg ez lehet a baja?
ha igen, akkor a szimering cseréhez hol kezdjek el nekiálni szerelni?
szétkell húzni a blokkot hozzá?
hasznos tanácsokat, javaslatokat nagyon szépen megköszönnék...
remélem tudtok segíteni...
üdv
Nem akarok hülyeségeket beszélni, de elsőre egy karbi takarítás biztos nem ártana. Szedd szét és takarítsd ki, van egy olyan fúvóka ami az alapjáratért felel, nézd meg az alapjárati fúvókának a furatát a karbiban, hogy tiszta legyen. (ez egy kicsi luk ami az alu házban van) Ha ez eldugul akkor nincs alapjárat. Persze lehet mástól is, hogy sokat kap a motor, esetleg szimeringes és nem tudod beállítani a karbit rendesen. A kuplungra próbálj ráállítani, de legyen egy kicsi holtjátéka a bovdennél. Ha a nagy hidegekben áll kint a motor és elindulsz vele, akkor szokott ragadni a kuplung mert meg van dermedve az olaj a váltóban. Van egy blokkom ugyan olyan mint a tiéd csak 5 sebességes, megbontom ha kell valami, csere is érd.
Segítséget szeretnék kérni.
Akadt egy kis probléma az 50-es pegazussal.
Nem tudok neki normális alapjáratot beállítani csak olyan 3-4 ezreset amit megtart, alatta szép fokozatosan leáll 99% ban de nagyritkán előfordul hogy sikerül megtartania az 1500-2000 fordulatszámot.
A másik problémám hogy a kuplung nagyon fennt fog és ráadásul a váltó ha sebességbe teszem csattan egyet
Minden ötletet szívesen fogadok mert már teljesen tanácstalan vagyok mi baja
A blokk egy AM3-as, dellorto SHA 14 12M karbival.
egy aprilia mx70-em van
az lenne a kérdésem hogy egy karbonlapos szívmembrán sokat dob a teljesítményen?
19-es dellorto karbim van...meg még sok finomság:D
jah, és ha picit csúszik a kuplung elég rugót vennem bele?
Egy 50 köbcentis blokkra ha nagyobb karbit teszek, akkor az jobban fog menni? Szerinted van értelme a nagyobb karbinak?
Léteznek ilyen tuning, kevláros, műanyag membránok a szívó oldalra. Mi a különbség a sima fém, és a műanyag között?
Mit lehet észrevenni a működése közben a kettő között?
Köszönöm!
A képen látható gyújtást (amin külön van a jeladó) hogyan tudom bekötni?A régi gyújtásomnak a színei, sárga ez ment a felszabályzóra,fehér a testre, zöld a gyújtótekercs a trafóba ba, piros a jeladó szintén a trafóba ba. A mostani gyújtásomnak egész másak színei. fehér, fekete, kék. A régi gyújtótrafó jó hozzá?
A régi szabályozóm jó hozzá?
Teszek fel a régiről is képet.
Köszönöm
azt a fejidomot ami a 2. képen van mennyiért adod?
és esetleg egy hátsó ledes lámpád nincs?:D