Szia chrisrossi46.
Köszönöm a segítséget!
Lehet, hogy rosszul kérdeztem?
Most 80- as hengerem van eredeti főtengellyel.
Szerinted fogja birni a főtengely (hajtókar) a strapát?
Létezik erősített hajtókar?
A végáttételre visszatérve, elöl 14- re, hátul 51 es re gondoltál?
Lehet én sem voltam a legfigyelmesebb, de tegnap vagy tegnapelött még éppen azt ecseteltem, hogy pl az ufo 50-es GP motornak is kellet a 28-as torok, de 17esehez képest is csak "kis" változás volt. És egy membrános sokkal kevésbé bosszúlja meg a kis karbit, mint egy tárcsás vagy egy réses (lásd gyári 12-es karbik)
Olvass vissza... Elkérte az msn címem. Felvett egyből azt kérdeztem h milyen hengert szeretne... Azt mondja malossi... Mondom malossi mi? És MHR. Ezért h ne süttesd magad írtam h MHR-ről van szó, de figyelmen kívül lett hagyva. Utána meg már azon ment a vita, h nekem mi vált be és mi válhatott volna be. Aztán meg a hozzá nem értés bizonygatása volt a téma. Innentől kezdve akkor tiszta lappal...
Kell neki a 24-es.
Akkor hol akartam megtűzni a húsz lovast kis karbival?
80-as MHR? Hát van pár MHR henger, hol írta milyen? Utána meg már mindenről beszéltél csak a konkrét esetről nem. Én arra válaszoltam.
Tegnap 22:51-kor írtam ezt: Az én rs-emen ott pihent a 24-es karbi, és egyáltalán nem volt sok, és nem high-end cucc volt hanem egy szimpla 80-as vas henger. A srác MHR hengerszettet tervez ami nem 16Le, szal kell oda a 24-es! A valóság itt van, a 17.5-es karbi nem divat, legalábbis errefelé. öhm pl: aprilia sr street ROBOGÓ gyárilag 17.5-essel ugrott ki a piacra GYÁRI 50! A yamaha TZR gyári 16.. A 19-21 az egy teljesen 7köznapi jelenség kismocikon.
Ismerős a szöveg és az MHR is? Még az ész osztás előtt közöltem, hogy nem gyenge hengert szeretne. Nem beszélek el melletted...és legfőképp nem szokásom hazudozni..
Csak tömören:
-Ballansztengely, húha, hidba megyek, sosem hallottam róla. Többedrendű tömegerőket szűr, főtengellyel együtt működik. Bele kéne abba is nyúlni, de nem szólok bele nekem nincs tapasztalatom.
-Á, hú, sosem láttam, mi bronzpersellyel megyünk, még véletlenül sem olyan görgővel, mint ami az általam még sosem látott hengerszetteken van. Hú,hú.
"Ha egy henger igényli a kaját akkor adni kell neki, mert ha ezt nem teszed meg, akkor hiába vettél egy méregdrága cuccot, ha nem tudod kihasználni.... Ezt értsd már meg...pls"
Olvasd már el mégegyszer mit írtam, de ne csak olvasd, fogd is fel és akkor ezt le sem írtad volna.
Egyébként 24-es karbi nem nagy, kicsit több tapasztalattal, mint 6 év bíró emberek egy erős tárcsás 50-esre is 28-32 közöttit szoktak rakni, de ezt is írtam, csak nem bírtad értelmezni.
Nem fogom többször leírni, leírtam már. Ne csúsztass, ne hazudozz, olyan válaszokat adsz, amik nem az én írásomra válaszok.
Te fogtál ki, nem én téged.... De tudod szép amiket kihoztok egy szimóból, mert tényleg azért elismerésem. De itt másról van szó...
itt van ballansz tengely, nem a főtengelyt kell babrálni, itt vagy hpc-s vagy sima. tűgörgő, hajtókar ami nem mindegy. Ezeket a főtengelyeket is kategóriába osszák, hogy meddig terhelhető 16000rpm meg stb. Ha egy henger igényli a kaját akkor adni kell neki, mert ha ezt nem teszed meg, akkor hiába vettél egy méregdrága cuccot, ha nem tudod kihasználni.... Ezt értsd már meg...pls
Elmennék mellette, de a hazugságot és a csúsztatást nem tűröm. Idézd be, hol írtam olyat, hogy egy kis karbival kell kell megtolni egy 20 lovas hengert. Ne csúsztass, ne hazudozz, hanem idézd be.
Nyilván máshol még csak nem is láttak ilyen motorokat, nem ismerik a blokkokat és csak hozzád járnak tanácsért.
Ha már kineveztél fiadnak akkor fizethettél volna gyerektartást is APUCI... De nem fogod fel hogy szív a motor, ha ezt leszűkíted egy kis karbival akkor nem használod ki az adottságait. A szakzsargonod meg nem fogott meg egyáltalán. Ide az emberek tanácsért járnak, nem fizika órára. És egy 20Le körüli hengert egy kis karbival megtűzni akkora barbárság, hogy kegyetlen. Mérnök bácsiék kitalálták ezt már egy jó pár éve. Ha ennyire jó mindenki a te körödben, alapítsatok egy saját céget és mehet a bussssines. Sztem már rég ott járnának, nem a kupákon. Már-már hivatásszerűen beszélsz a témáról. Nekem volt ilyen motorom, tudom, hogy viselkedik, és tudom, hogy mit bírt el. Ezzel szemben te egy egyenlettel példálózol és a vakvilágba osztod az igét. Ember én a gyári hengerhez Leo csőhöz nyitott rendszert használtam 19-es karbival. Kb 6 éve gyűrűm az ilyen mocikat, láttam már pár dolgot. De azért köszönöm az eszmecserét.
Az a baj, hogy nem érted mit írok. Stöhiometrikus keverékről volt szó, elején leszögeztem. Nem fuvókákról.
Na de tényleg elég legyen. Úgy sem érted amit írok, felesleges nekünk beszélni.
Rajzolj fel egy exhas szívóoldali nyomáshullámot főtengelyelfordulásban, mondd el hogy hogyan történik a kehelycsőnél a keverékképződés és utána beszélhetünk. Ne csak az urban legendeket meg a "tapaszalatokat" puffogtasd.
Egyrészt elmehetsz a picsbe, és leszögezem én erre válaszolok utoljára. Éremben nem lehet veled beszélni.
"Nagyobb karbinak nagyobbak ám a többi alkatrészei is.. Lehet h nem gyengén jobb keveréket állít elő mint a 14-es. "
Összevissza hülyeségek ezek, feltételezéseid, nincs mögötte semmi. Ez az, amit másoktól, dilettánsoktól hallani, nem pedig tapasztalat. El kellene olvasni, hogy keverékképzés hogy jön létre.
"Nekem nem fuldoklott, mentem vele, HASZNÁLTAM 7köznapokon és no problem, és köze sem volt a 10literhez... xD"
Nem tudom mi a vicces, örülj neki, hogy nem tudtál vele 10 littyit megetetni. Én biztos megtudnék. Főleg terepen egy RXel.
"Az am blokknál nem a 16-os karbi a felső határ. 80-as vas henger 21-es karbi 125-ös főfúvóka fasza végseb volt, és nem volt lomha sem. ha most 14-es karbi lett vna, akkor 4-ben egykerék? xD "
Nem, de középiskolában mégcsak fizika órán is voltak olyan kifejezések, hogy teljesítményillesztés, munkapontba állítás. Vagy ha van tapasztalatod, akkor a 2t motornál ott van a végcső kérdése, ha tapasztalt vagy, akkor tudod. Ha nem, márpedig nem akkor meg fingod sincs róla.
Mi a más világ? Gyári Stage 6 R/T főtengely az nem dugózott? Egyébként sem a dugózás a lényeg, hanem a kartersűrítés beállítása, amihez lehet hogy éppen ki kell venni anyagot, nem betömni. Te olyan magas lóról beszélsz, hogy beszarás. De egy komoly ember, aki hozzáértő elolvassa a fórumot, sírva röhög az írásaidon. Tapasztalatról beszélsz, amikor fingod sincs a dolgokról kisfiam.
PRÓBÁLD KI...VESZEL EGY RS 50-ET ÉS CSAK A SZÍVÓRENDSZERT ALAKÍTOD ÁT...mondjuk legyen egy gumi nyitott szívócsonkod amibe beleszúród a 12-14-es karbidat egy 120as fúvókával... meg sem fog mozdulni, és utána egy 21-es karbit 120-as fúvókával...
A kis karbi egyszerűen hova keverje már be azt a kaja mennyiséget. Az mind szép és jó amit mondasz, de nem ismered a blokkot, így elég valószínű h a felső határt sem. Ez most olyan kb mint ha egy comodor rajongó mondja meg a mai számítógépes guruknak, hogy hogyan kell C nyelven programozni...
Te beteg vagy már bocs. De ki mondta h dúsabb keverék jobb?
Oxigén nélkül hogy égetnél? Nagyobb karbinak nagyobbak ám a többi alkatrészei is.. Lehet h nem gyengén jobb keveréket állít elő mint a 14-es. Nekem nem fuldoklott, mentem vele, HASZNÁLTAM 7köznapokon és no problem, és köze sem volt a 10literhez... xD Az am blokknál nem a 16-os karbi a felső határ. 80-as vas henger 21-es karbi 125-ös főfúvóka fasza végseb volt, és nem volt lomha sem. ha most 14-es karbi lett vna, akkor 4-ben egykerék? xD
hagyjuk már.
Ez más világ....itt nem dugózni kell a főtengelyt, hanem kicserélni. És nem csak a tábori tud hozzá csinálni hanem egy jó pár cég. Elmehetünk itt a polírozástól az ezüstözött anyámig is...
Nem fogok neked nyomásdiagrammokat előszedni, de egy rezonáns rendszerben miért vagy biztos abban, hogy egy nagyobb karbival több levegő és ezálltal keverék fog a karterba kerülni?
Meg hol, milyen tartományban, milyen rendszerben?
Akkor én is kérdezek egyet. Ha 2t-nél maradunk, ott igaz nem él teljesen, de mindenképpen van egy sztöhiometrikus keverési arány, amivel optimálisan működik a motor, de legyünk teljesítményorientáltak és maradunk az annál az aránynál ami ahhoz tartozik. Namost ha ezt biztosítod x karbival egy adott tartományban, akkor annál NEM tudsz többet megetetni vele y karbival sem abban a tartományban, vagyis tudsz, hatékonyság, teljesítmény romlásával.
Őszintén szólva ezzel árultad el magad, ne haragudj, de még van mit tanulni. A nagy karbi nem arról szól, hogy dúsabb anyagot ad. Ez tévedés. ZZ4 is téved benne.
Egy motor szív, keveréket. Keverékminőséget pedig kéri, abba nem tudsz beleszólni. Vagyis beletudsz szólni, mert a szívórendszer geometriája is hatással van az egészre, illetve azt a gázsebességet, nyomsáingadozást nem optimálisan viseli minden méretű karbi.
Egyérszt pályaverseny, nem végsebről szól, másrészt van rá teliidomom is, idommal szerintem menne. Egyébként is hülye provokáló kérdés. Ha te ennyire tudod a te simsonod amikor még volt, miért nem ment 140-et?
Több kaját csak több levegőhöz tudsz adni. Különben sokallni fog.
Kérdezhetsz. 100km-t sosem mértem, állítgatások miatt mindig úszóház le c. történet dolog van, de versenyüzemben szvsz 10 liter felett. Nem a fogyasztásról szól a dolog, sosem érdekelt mennyit eszik. Aki ezen rugózik vegyen 4t robogót.
de milyen 125-ös gépeket? Egyrészt hülyeség tűéles gépeket használni utcán, mert tényleg jön egy felhő és megakad a gép ha nem karburálod újra. De egy gyári új YZ85 is huszonnyóc ló, és megfelelő kezekben tudja is azt a 28 lovat.
De most mondjam azt ,hogy pl az egyik 11000-re dolgozó 70-es hengerem (csővel megforgatva 12500-on adja a csúcsot) a régi racevázamban gyorsulásra tönkrever egy 250-es ETZ-t? (pedig jó az ETZ, nyolc motoromból egyik az)
Persze megint más kérdés, hogy milyen áron, mennyi üzemórát bír. Végre 120 simán bennevan, itt egyik RX-es fórumtársatok ment vele, tanusíthatja. Ócska faragvány. Meg fosadékomon laptopról állítok gyújtásgörbét, nem megszakítóval baszakadok. De had ne vágjak fel ilyennel. Nem rám vall ez a módi. Meg egyébként is van elég kínom.
Lényeg a lényeg, hogy nagyon elkanyarodtunk a kezdőtémától.
Amit leírtam, szerintem nem félreérthető.
1. Van optimális karbiméret.
2. Karbi méretváltások (optimáishoz közeli) minimális eltéréseket hoznak jó beállítás esetén, persze nem drasztikus méretváltást kell gondolni.
3. Az alap gondolat abból származott, hogy mindenki alsó tartományokban gyengeséggel küzd ezeknél a motoroknál, ne hegyesítsük őket.
Ez így mind király... de ha ennyire tudod akkor a te szimód miért nem megy 140-eket? Ha most az eredeti témánál maradunk több kaja több erő és kész.
Kérdezhetek egyet? Az a szimó mennyit eszik amivel versenyzel?
Köszönöm a segítséget!
Lehet, hogy rosszul kérdeztem?
Most 80- as hengerem van eredeti főtengellyel.
Szerinted fogja birni a főtengely (hajtókar) a strapát?
Létezik erősített hajtókar?
A végáttételre visszatérve, elöl 14- re, hátul 51 es re gondoltál?
Tiszta lappal, tőlem fátylat rá.
Kell neki a 24-es.
80-as MHR? Hát van pár MHR henger, hol írta milyen? Utána meg már mindenről beszéltél csak a konkrét esetről nem. Én arra válaszoltam.
Ismerős a szöveg és az MHR is? Még az ész osztás előtt közöltem, hogy nem gyenge hengert szeretne. Nem beszélek el melletted...és legfőképp nem szokásom hazudozni..
-Ballansztengely, húha, hidba megyek, sosem hallottam róla. Többedrendű tömegerőket szűr, főtengellyel együtt működik. Bele kéne abba is nyúlni, de nem szólok bele nekem nincs tapasztalatom.
-Á, hú, sosem láttam, mi bronzpersellyel megyünk, még véletlenül sem olyan görgővel, mint ami az általam még sosem látott hengerszetteken van. Hú,hú.
"Ha egy henger igényli a kaját akkor adni kell neki, mert ha ezt nem teszed meg, akkor hiába vettél egy méregdrága cuccot, ha nem tudod kihasználni.... Ezt értsd már meg...pls"
Olvasd már el mégegyszer mit írtam, de ne csak olvasd, fogd is fel és akkor ezt le sem írtad volna.
Egyébként 24-es karbi nem nagy, kicsit több tapasztalattal, mint 6 év bíró emberek egy erős tárcsás 50-esre is 28-32 közöttit szoktak rakni, de ezt is írtam, csak nem bírtad értelmezni.
Nem fogom többször leírni, leírtam már. Ne csúsztass, ne hazudozz, olyan válaszokat adsz, amik nem az én írásomra válaszok.
itt van ballansz tengely, nem a főtengelyt kell babrálni, itt vagy hpc-s vagy sima. tűgörgő, hajtókar ami nem mindegy. Ezeket a főtengelyeket is kategóriába osszák, hogy meddig terhelhető 16000rpm meg stb. Ha egy henger igényli a kaját akkor adni kell neki, mert ha ezt nem teszed meg, akkor hiába vettél egy méregdrága cuccot, ha nem tudod kihasználni.... Ezt értsd már meg...pls
Nyilván máshol még csak nem is láttak ilyen motorokat, nem ismerik a blokkokat és csak hozzád járnak tanácsért.
c fordító
rossz embert fogtál ki magadnak.
Na de tényleg elég legyen. Úgy sem érted amit írok, felesleges nekünk beszélni.
Rajzolj fel egy exhas szívóoldali nyomáshullámot főtengelyelfordulásban, mondd el hogy hogyan történik a kehelycsőnél a keverékképződés és utána beszélhetünk. Ne csak az urban legendeket meg a "tapaszalatokat" puffogtasd.
"Nagyobb karbinak nagyobbak ám a többi alkatrészei is.. Lehet h nem gyengén jobb keveréket állít elő mint a 14-es. "
Összevissza hülyeségek ezek, feltételezéseid, nincs mögötte semmi. Ez az, amit másoktól, dilettánsoktól hallani, nem pedig tapasztalat. El kellene olvasni, hogy keverékképzés hogy jön létre.
"Nekem nem fuldoklott, mentem vele, HASZNÁLTAM 7köznapokon és no problem, és köze sem volt a 10literhez... xD"
Nem tudom mi a vicces, örülj neki, hogy nem tudtál vele 10 littyit megetetni. Én biztos megtudnék. Főleg terepen egy RXel.
"Az am blokknál nem a 16-os karbi a felső határ. 80-as vas henger 21-es karbi 125-ös főfúvóka fasza végseb volt, és nem volt lomha sem. ha most 14-es karbi lett vna, akkor 4-ben egykerék? xD "
Nem, de középiskolában mégcsak fizika órán is voltak olyan kifejezések, hogy teljesítményillesztés, munkapontba állítás. Vagy ha van tapasztalatod, akkor a 2t motornál ott van a végcső kérdése, ha tapasztalt vagy, akkor tudod. Ha nem, márpedig nem akkor meg fingod sincs róla.
Mi a más világ? Gyári Stage 6 R/T főtengely az nem dugózott? Egyébként sem a dugózás a lényeg, hanem a kartersűrítés beállítása, amihez lehet hogy éppen ki kell venni anyagot, nem betömni. Te olyan magas lóról beszélsz, hogy beszarás. De egy komoly ember, aki hozzáértő elolvassa a fórumot, sírva röhög az írásaidon. Tapasztalatról beszélsz, amikor fingod sincs a dolgokról kisfiam.
Lezártam a veled való beszélgetést.
A kis karbi egyszerűen hova keverje már be azt a kaja mennyiséget. Az mind szép és jó amit mondasz, de nem ismered a blokkot, így elég valószínű h a felső határt sem. Ez most olyan kb mint ha egy comodor rajongó mondja meg a mai számítógépes guruknak, hogy hogyan kell C nyelven programozni...
Oxigén nélkül hogy égetnél? Nagyobb karbinak nagyobbak ám a többi alkatrészei is.. Lehet h nem gyengén jobb keveréket állít elő mint a 14-es. Nekem nem fuldoklott, mentem vele, HASZNÁLTAM 7köznapokon és no problem, és köze sem volt a 10literhez... xD Az am blokknál nem a 16-os karbi a felső határ. 80-as vas henger 21-es karbi 125-ös főfúvóka fasza végseb volt, és nem volt lomha sem. ha most 14-es karbi lett vna, akkor 4-ben egykerék? xD
hagyjuk már.
Ez más világ....itt nem dugózni kell a főtengelyt, hanem kicserélni. És nem csak a tábori tud hozzá csinálni hanem egy jó pár cég. Elmehetünk itt a polírozástól az ezüstözött anyámig is...
Meg hol, milyen tartományban, milyen rendszerben?
"Több kaját csak több levegőhöz tudsz adni. Különben sokallni fog."
Nah látod, hogy miért jobb a nagyobb karbi...
Őszintén szólva ezzel árultad el magad, ne haragudj, de még van mit tanulni. A nagy karbi nem arról szól, hogy dúsabb anyagot ad. Ez tévedés. ZZ4 is téved benne.
Egy motor szív, keveréket. Keverékminőséget pedig kéri, abba nem tudsz beleszólni. Vagyis beletudsz szólni, mert a szívórendszer geometriája is hatással van az egészre, illetve azt a gázsebességet, nyomsáingadozást nem optimálisan viseli minden méretű karbi.
Több kaját csak több levegőhöz tudsz adni. Különben sokallni fog.
Kérdezhetsz. 100km-t sosem mértem, állítgatások miatt mindig úszóház le c. történet dolog van, de versenyüzemben szvsz 10 liter felett. Nem a fogyasztásról szól a dolog, sosem érdekelt mennyit eszik. Aki ezen rugózik vegyen 4t robogót.
De most mondjam azt ,hogy pl az egyik 11000-re dolgozó 70-es hengerem (csővel megforgatva 12500-on adja a csúcsot) a régi racevázamban gyorsulásra tönkrever egy 250-es ETZ-t? (pedig jó az ETZ, nyolc motoromból egyik az)
Persze megint más kérdés, hogy milyen áron, mennyi üzemórát bír. Végre 120 simán bennevan, itt egyik RX-es fórumtársatok ment vele, tanusíthatja. Ócska faragvány. Meg fosadékomon laptopról állítok gyújtásgörbét, nem megszakítóval baszakadok. De had ne vágjak fel ilyennel. Nem rám vall ez a módi. Meg egyébként is van elég kínom.
Lényeg a lényeg, hogy nagyon elkanyarodtunk a kezdőtémától.
Amit leírtam, szerintem nem félreérthető.
1. Van optimális karbiméret.
2. Karbi méretváltások (optimáishoz közeli) minimális eltéréseket hoznak jó beállítás esetén, persze nem drasztikus méretváltást kell gondolni.
3. Az alap gondolat abból származott, hogy mindenki alsó tartományokban gyengeséggel küzd ezeknél a motoroknál, ne hegyesítsük őket.
Kérdezhetek egyet? Az a szimó mennyit eszik amivel versenyzel?